Erasmus Mundus Yhteinen maisteri julkisen sektorin innovaatioissa ja e-hallinnassa (Leuven et al)
KU Leuven
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Leuven, Belgia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Katso viimeisimmät tiedot lukukausimaksuista verkkosivustoltamme: kuleuven.be/tuitionfees
Johdanto
Mistä ohjelmassa on kyse?
Julkinen sektori tarvitsee monitieteistä asiantuntemusta voidakseen hyödyntää täysimääräisesti tieto- ja viestintätekniikan ja teknologisten innovaatioiden potentiaalia. Tilanteessa, jossa tieto- ja viestintätekniikasta tulee yhä tärkeämpää julkisen sektorin nykyaikaistamisessa ja innovoinnissa, ala itse tarvitsee asiantuntijoita (1), jotka kykenevät kääntämään teknisen asiantuntemuksen tehokkuudeksi, vaikuttavuudeksi, suorituskykyksi ja käyttäjien tarpeiksi ja (2) jotka kykenevät ottaa huomioon julkisen sektorin organisatoriset, kulttuuriset, sosiaaliset ja rakenteelliset erityispiirteet uuden tekniikan toteuttamisessa.
PIONEER pyrkii tarjoamaan opiskelijoille erikoisosaamista julkisen sektorin innovaatioista sekä TVT: n ja teknologisen kehityksen roolista innovaatioprosessissa.
Rakenne
PIONEER on:
Ainutlaatuinen Erasmus Mundus -ohjelma, jota tukee Euroopan komission koulutuksen, audiovisuaalialan ja kulttuurin toimeenpanovirasto (EACEA).
Monitieteinen ohjelma, joka yhdistää julkishallinnon, julkishallinnon, tietojärjestelmien ja sähköisen hallinnon osaamisen.
Kansainvälinen 120 opintopisteen maisteriohjelma, jonka yhdessä järjestävät kolme yliopistoa:
- KU Leuven (ensimmäinen lukukausi): Leuvenissa opiskelija saa johdannon julkiseen hallintoon ja julkiseen hallintoon, yleisen perusopin julkisen sektorin tietojärjestelmien käytöstä sekä johdannon sähköisen hallinnon käytäntöihin.
- Münsterin yliopisto (toinen lukukausi): Münsterissä opiskelija saa syvempää näkemystä tietojärjestelmien käytöstä asiaankuuluvissa liiketoimintaprosesseissa, ICT-projekteissa, uusissa lähestymistavoissa palveluiden toimittamisessa sekä näkemyksiä ICT:n mahdollisuuksista hallintoon.
- Tallinnan teknillinen yliopisto (kolmas lukukausi): Tallinnassa opiskelija saa syvällistä tietoa sähköisen hallinnon mahdollisista hyödyistä, riskeistä, epäonnistumisen/menestyksen tekijöistä, sähköisen hallinnon roolista yhteiskunnassa ja julkisen sektorin innovaatioiden trendeistä.
Neljännen lukukauden aikana opiskelijat kirjoittavat opinnäytetyön omasta valinnastaan aiheesta jatkamalla jompaakumpaa kahdesta opintoradasta: joko harjoittelua ammatillisessa organisaatiossa tai mahdollisuutta suorittaa tutkimusta tutkimuslaitoksessa.
Galleria
Opetussuunnitelma
Rakenne
PIONEER on:
Ainutlaatuinen Erasmus Mundus -ohjelma, jota tukee Euroopan komission koulutuksen, audiovisuaalialan ja kulttuurin toimeenpanovirasto (EACEA).
Monitieteinen ohjelma, jossa yhdistyvät julkishallinnon, julkishallinnon, tietojärjestelmien ja sähköisen hallinnon alojen asiantuntemus.
Kansainvälinen 120 opintopisteen laajuinen maisteriohjelma, jonka järjestävät yhdessä kolme yliopistoa:
- KU Leuven (ensimmäinen lukukausi): Leuvenissa opiskelija saa johdannon julkishallintoon ja julkishallintoon, yleisen pohjustuksen tietojärjestelmien käyttöön julkisella sektorilla sekä johdannon sähköisen hallinnon käytäntöihin.
- Münsterin yliopisto (toinen lukukausi): Münsterissä opiskelija saa syvempää tietoa tietojärjestelmien käytöstä asiaankuuluvissa liiketoimintaprosesseissa, ICT-projekteissa, uusissa lähestymistavoissa palvelujen toimittamiseen sekä oivalluksia tieto- ja viestintätekniikan mahdollisuuksista hallinnossa.
- Tallinnan teknillinen yliopisto (kolmas lukukausi): Tallinnassa opiskelija saa syvällistä tietoa sähköisen hallinnon mahdollisista hyödyistä, riskeistä, epäonnistumisen/onnistumisen tekijöistä, sähköisen hallinnon roolista yhteiskunnassa ja julkisen sektorin innovaatioiden suuntauksista.
Neljännen lukukauden aikana opiskelijat kirjoittavat pro gradu -tutkielmansa itse valitsemastaan aiheesta suorittamalla jommankumman kahdesta oppimispolusta: joko harjoittelun ammatillisessa organisaatiossa tai mahdollisuuden tehdä tutkimusta tutkimuslaitoksessa.