Luonnontieteiden maisteri
Free University Of Tbilisi
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Tbilisi, Georgia
Kieli (kielet
Pyydä tietoja
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
Pyydä tietoja
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Aug 2023
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Ohjelman tavoitteena on valmistaa biologian, kemian ja fysiikan maisteri, joka keskittyy teoreettiseen ja käytännön toimintaan. Luonnontieteiden maisteri on suunnattu opiskelijoiden tarvittavien yleisten taitojen kehittämiseen, jotka ovat välttämättömiä jatko-tieteellisen työn jatkamiselle ja toisaalta menestyksekkäälle uralle nykyaikaisilla työmarkkinoilla.
Uravaihtoehdot:
Luonnontieteiden maisteriohjelman valmistuttua valmistuneet voivat työskennellä:
tutkijana tai tutkijana yksityisissä ja julkisissa hankkeissa;
valtiosta riippumattomat järjestöt;
konsulttina yksityisissä ja julkisissa organisaatioissa.
Oppimistulokset:
Valmistuneella on alla luetellut yleiset ja erityiset taidot:
Tieto ja ymmärtäminen (biologia):
oppii immunologisen tutkimuksen eri menetelmien periaatteet ja erityispiirteet;
oppii käyttämään laboratoriolaitteita ja reagensseja;
tuntee mikrobien ja isäntäorganismien vuorovaikutusprosessit;
osaa tekniikkaa mikrobipohjaisten rokotteiden valmistamiseksi infektioita vastaan;
pystyy karakterisoimaan soluviljelmät mikroskopialla ja virtaussytometrialla;
tuntee geenitekniikan ja yhdistelmä-DNA-tekniikat;
Tieto neurotieteen tutkimusmenetelmistä, kuten aivojen elektroenkefalografia, mikroelektroninen tekniikka, psykofysikaaliset tutkimus-, käsittely- ja analyysimenetelmät magneettikuvausmenetelmällä saaduista aivokuvista.
Tieto ja ymmärtäminen (kemia):
hänellä on syvällinen ja systemaattinen tieto kemian alasta;
ymmärtää ja löytää ratkaisutavat mihin tahansa ongelmaan;
osaa seurata kemian alan kehityssuuntauksia, ymmärtää kemian ja kemian tekniikan haasteet tieteellisen, tieteellisesti suositun tai muun kirjallisuuden kautta;
osaa suunnitella ja suorittaa laboratorio-, kokeellisia tutkimuksia.
Tieto ja ymmärtäminen (fysiikka):
hänellä on syvällinen ja systeeminen tieto fysiikan alasta, jonka avulla voidaan ymmärtää, tehdä kriittisiä analyyseja ja käyttää uusia alkuperäisiä ideoita;
seuraa fysiikan kentän kehityksen suuntauksia ja ymmärtää kemian ja kemian tekniikan haasteet tieteellisen, tieteellisesti suositun tai muun kirjallisuuden kautta.
Tietojen soveltaminen käytäntöön (biologia):
Tutkija voi:
suunnitella menettelyt, analysoida menetelmiä, ennustaa mahdollisia tuloksia tai suunnittelemattomia biologiakokeiden tapahtumia;
määrittää laitteen toimintahäiriö tai reaktiivisuus kokeen aikana;
elintarvikeraaka-aineiden, entsyymien, yhdistelmä-antibioottikantojen tuotanto;
kehittää neurofysiologisen tutkimuksen kokeellinen suunnittelu ja suorittaa kokeita itsenäisesti.
Tietojen soveltaminen käytäntöön (kemia):
Tutkija voi:
käyttää teoreettista tietoa kemian ja siihen liittyvien alojen käytännön tehtävissä;
suunnitella, suunnitella ja jakaa työ ja seurata edistymistä;
suorittaa kemiallisten yhdisteiden synteesi ja analyysit tuntemattomien aineiden rakenteen ja puhtauden määrittämiseksi standardimenetelmillä.
Tietojen soveltaminen käytäntöön (fysiikka):
Tutkija voi:
nykyaikaisen fysiikan menetelmien käyttö nykyaikaisen fysiikan ja siihen liittyvien alojen perustavanlaatuisten ja sovellettujen tehtävien ratkaisemiseksi
suunnitella, suunnitella ja jakaa työ ja seurata edistymistä.
Kyky tehdä johtopäätöksiä:
tehdä perusteltuja johtopäätöksiä monimutkaisten ja puutteellisten tietojen kriittisen analyysin perusteella (mukaan lukien viimeaikainen tutkimus);
tehdä innovatiivinen synteesi viimeaikaisten tietojen perusteella.
Kommunikointitaidot:
täydellinen akateeminen kirjoitus- ja viestintätaito äidinkielellä;
täydellinen akateeminen kirjoitus- ja viestintätaito vieraalla (englanninkielisellä) kielellä;
sopeutua ja toimia ammattimaisesti vieraassa ympäristössä;
käyttää nykyaikaista tieto- ja viestintätekniikkaa.
Kyky oppia:
suorittaa oppimisprosessi itsenäisesti ymmärtääkseen oppimisprosessin ominaisuudet ja laatiakseen oman strategisen suunnitelmansa;
etsiä / analysoida / käyttää tietoja;
käyttää lähteitä alkuperäisessä muodossa ja tee perusteellinen ja laadullinen kriittinen analyysi tiedoista.
arvot:
Kyky arvioida arvoja ja myötävaikuttaa uusien arvojen luomiseen. Heillä on tietoa ja ymmärrystä eettisistä normeista tutkimustyön aikana;
ammatillisen vastuun perusperiaatteiden tuntemus ja ammatilliset, eettiset normit.