MA koulutuksessa: Englannin opettaminen muiden kielten puhujille
University of Nottingham Malaysia
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Semenyih, Malesia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 - 4 vuosi
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
MYR 46 000 *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Malasyan per ohjelma - ei Malesia; RM55 200 / ohjelma
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Tämä kurssi sopii, jos olet tällä hetkellä tai haluaa opettaa englantia muille kielille puhuttaville, jotka haluavat kehittää nykyisiä tietämykseesi ja kokemuksiasi ja pyrkiä parantamaan uranäkymiäsi tai kiinnostuneita tutkimaan omia opetustekniikoita / kontekstia.
Se valmistaa sinut tekemään riippumatonta tutkimusta opetuksesta ja oppimisesta ja tarjoamaan Pathway jatko-opiskelulle. Tapaat asiantuntijaedustajia englantilaisen kieltenopetuksen alalla, joka on sovellettu kielitieteen pääosa, jolla on monta vuotta kokemusta tällä tasolla ja joka on sitoutunut tarjoamaan parasta laatua.
Opetustapaamme ohjaa johtava tutkimus ja tarjoamme valinnaisia moduuleja, jotka heijastavat uusinta sovellettua kielitieteen ja kieltenopettajien koulutusta. Opit modernissa korkean teknologian oppimisympäristössä vilkkaalla, monikulttuurisella yhteiskunnallisella kokemuksella.
Tarjoamme monenlaista tukea, mukaan lukien vuorovaikutteiset, yhteistyöhön perustuvat opetusmenetelmät, yksittäiset opetusohjelmat, mahdollisuudet harjoittaa ammattitaitoa ja tutkimusta, pääsy laajoihin oppimateriaaleihin ja vapaa tuki akateemisen englannin kielen taidon kehittämiseen.
Kurssin rakenne
Kurssin opetettu osa koostuu neljästä 30 opintopisteen moduulista sekä 60 opintopisteen väitöskirja.
Jos haluat myöntää MA TESOL -sovelluksen, sinun on suoritettava ja läpäistävä neljä moduulia (kaksi ydintä ja kaksi valinnaista) sekä väitöskirja.
kuva University of Nottingham Malaysia
moduulit
Core-moduulit
Kielenopetus: metodologia ja opetussuunnitelma
Moduuli keskittyy aiheisiin, joista on äskettäin keskusteltu ja tutkittu vieraan ja toisen kielen opetuksen alalla. Nämä sisältävät:
- Historiallinen katsaus kieltenopetuksen menetelmiin ja lähestymistapoihin.
- Sisältö vs. prosessiohjelman suunnittelu kieltenopetuksessa.
- Humanismi kieltenopetuksessa.
- Kommunikatiivinen kieltenopetus ja tehtäväpohjainen oppiminen.
- Soveltavan kielitieteen alueet, jotka ovat erityisen tärkeitä tuottavien taitojen, erityisesti sosiolingvistiikan ja pragmatiikan, opettamisessa.
- Soveltavan kielitieteen alueet, jotka ovat erityisen tärkeitä vastaanottavaisuuden, erityisesti psykolingvistiikan, opettamisessa.
Sinun odotetaan lukevan, ymmärtävän ja sitoutuvan kriittisesti näihin aiheisiin liittyvästä tutkimuksesta.
Kielten oppimisen ja kielen oppijan ymmärtäminen
Moduuli keskittyy toisen kielen hankintaan (SLA) liittyviin keskeisiin soveltavan kielitieteen aloihin ja selvittää niitä sekä kieltenopiskelijoiden että opettajien näkökulmasta. Nämä sisältävät:
- 'Hyvä kieltenopiskelija'.
- Historiallinen katsaus SLA: n teorioihin (keskeiset oivallukset sovelletun kielitieteen tutkimuksesta).
- Viimeaikaiset sovelletut kielelliset kehitykset SLA: n teoriassa dynaamisena kompleksisena järjestelmänä ja sosiaalisena prosessina.
- Ensimmäisen kielen hankkimisen vaikutukset SLA: han.
- SLA: n vaihtelu ja yksilölliset erot (sukupuoli, ikä, kyky, motivaatio, asenteet ja uskomukset, kognitiiviset tyylit, strategiat, autonomia ja itsesääntely).
- Kieliopin, sanaston ja fonologian opetuksen rooli toisen kielen oppimisessa.
- SLA: n soveltavan kielitutkimuksen suuntaukset, mukaan lukien alan laajentaminen, tietokoneistettujen kielenäytteiden parempi hyödyntäminen, luokkahuoneessa tehtävän tutkimuksen kasvava merkitys.
Sinun odotetaan lukevan, ymmärtävän ja sitoutuvan kriittisesti näihin aiheisiin liittyvästä tutkimuksesta.
Valinnaiset moduulit
Neljä valittavia tarjotaan vuosittain. Vain yksi valittavissa oleva moduuli tarjotaan kunkin moduulin toimituspisteen aikana. Moduulien toimituspisteitä on neljä vuodessa.
Valinnaisten moduulien valitsemiseksi on kaksi vaihtoehtoa:
- Vaihtoehto 1: Valitse TESOL-ryhmissä tarjolla olevat KAKSI valittavaa moduulia.
- Vaihtoehto 2: Valitse Yksi valinnainen moduuli TESOL-ryhmästä ja toinen moduuli muista koulusta, jota tarjoaa koulutusohjelma.
Arviointi kieliopetuksessa
Tämä moduuli tarkastelee:
- Arvioinnin tarkoitukset.
- Arviointityypit.
- Kommunikatiivinen arviointi.
- 4 taidon arviointi.
- Tapaustutkimuksia tärkeimmistä kansainvälisistä kokeista.
- Kielen arvioinnin ajankohtaiset kysymykset.
Kielenopetuksen ja kieltenopettajien johtaminen
Moduuli kattaa:
- Kieltenopetusorganisaatioiden organisaatiorakenteet ja johtaminen.
- Markkinoinnin, rahoituksen ja muutoksen hallinnan kysymykset.
- Hallintohenkilöstö: henkilöstön valinta, arviointi ja suhteet, henkilöstön kehittäminen.
- Mallit opettajien oppimisen kehittämistoiminnoista ja materiaalit opettajien koulutushavainnoille opettajille, jotka tutkivat johtamisen, koulutuksen ja opetuksen keskustelua.
Materiaalit ja tekniikat kieliopetuksessa
Tässä moduulissa tarkastellaan:
- Oppimateriaalien ja resurssien merkitys.
- Materiaalien ja resurssien arviointityypit ja -mallit.
- Menetelmien ja materiaalien / resurssien välinen suhde.
- Tekniikan parannetut kielenoppimisen mallit.
- Mobiili kielen oppiminen.
- Tietokonevälitteinen viestintä.
- Materiaalien ja tekniikan vaikutukset opettajien koulutukseen.
Englannin opetus akateemisiin tarkoituksiin: konteksti, kieli ja pedagogia
Tämä moduuli käsittelee:
- Englannin nykyinen tila akateemisiin tarkoituksiin (EAP) ja englannin kieli erityistarkoituksiin.
- Akateemiset yhteisöt ja asiayhteydet: tiedon luominen, kriittinen ajattelu ja näyttöön perustuvat päättelyt.
- Genre: kommunikatiivinen tarkoitus, retorinen organisointi ja asenne.
- Akateeminen kielioppi ja sanasto.
- Tekstin käsittely ja tuotanto.
- EAP-oppijan identiteetti, taustat ja odotukset.
- EAP-kurssien tyypit tarpeisiin, konteksteihin ja rajoituksiin perustuen.
- EAP-luokkahuoneharjoittelu.
- EAP-opettajat: uskomukset, identiteetit ja ammatillinen kehitys.
- Tutkimusfilosofiat ja menetelmät.
Kielen opettaminen nuorille oppijoille
Moduuli keskittyy nuorten oppijoiden kielten opetukseen liittyviin avainalueisiin ja tutkii niitä molempien kielten oppijoiden ja opettajien näkökulmasta. Nämä sisältävät:
- Nuorempien kieltenopiskelijoiden profiilit ja kielitarpeet iälle sopivissa menetelmissä.
- Multisensorinen, oppijakeskeinen toiminta, esimerkiksi tarinoita, kappaleita, draama- ja näytelmäelokuvia.
- Yhteistyö, vuorovaikutteinen ihmissuhdeviestintä ja integroitu kielioppi.
- Luokkahuoneen johtaminen / organisointi ja kriittisten luokkatilanteiden tutkiminen.
- Katsaus nuorempia oppijoita koskeviin teorioihin ja tutkimukseen.
- Sitoutuminen kulttuuriin ja yhteisöön.
- Kaksikielisyyteen, monikielisyyteen ja kielten kääntämiseen liittyvät kysymykset.
Väitöskirjamoduuli
Tämä aineellinen apuraha kurssin alalla perustuu yleensä etuja ja taitoja, joita olet kehittänyt jo tutkitut moduulit. Valitse aihe neuvoteltaessa kurssijohtajan ja sopivan ohjaajan kanssa.
Arviointi
Jokainen 30-luottomoduuli arvioidaan 6 000 sanaisella kirjallisella tehtävällä. Päällikön suorittamiseksi sinun on saavutettava kullekin toimeksiannosta 50 pistettä.
15 000 sanaa koskeva väitöskirja on alkuperäinen teos ja sen on liityttävä yhteen valitusta moduulista hyväksytyssä aiheessa.
Sisäänpääsyvaatimukset
Asiaankuuluva toisen luokan arvosanoin tutkinto (tai vastaava kansainvälinen). Joitakin ohjelmia varten voidaan tarvita asiaankuuluva kokemus.
Muun kuin Yhdistyneen kuningaskunnan pätevyys arvioidaan tämän standardin perusteella.
Aikuisille hakijoille, joilla ei ole vakiomuotoisia pääsyvaatimuksia, mutta joilla on huomattava ja asiallinen kokemus, voidaan harkita pääsyä jatkotodistusten tasolle ja hyväksyminen on koulutuslaitoksen harkinnan mukaan.
Englannin kielivaatimukset
- IELTS: 6,5 (vähintään 6,0 jokaisessa elementissä).
- TOEFL (iBT): 87 (vähintään 20 puhuessa ja 19 kaikissa muissa osissa).
- PTE (akateeminen): 62 (vähintään 55 jokaisessa elementissä).
- MUET: Bändi 4.
IELTS-, TOEFL- ja PTE (akateeminen) testitulosten on oltava alle kaksi vuotta vanhoja ja kaikkien IELTS-testien on oltava testin akateeminen versio. MUET-tulokset ovat voimassa viisi vuotta tulosten julkistamispäivästä.