MS Rakennustekniikka
University of Utah College of Engineering
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Salt Lake City, Yhdysvallat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Pyydä tietoja
Kesto
Pyydä tietoja
Vauhti
Pyydä tietoja
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
MATERIAALIEN TEKNIIKKA
Materiaalit käsittelevät materiaalien kestävyyttä. Esimerkiksi parempi portlandsementtibetoni ei hajoa kemikaalien (suolojen jne.) Tunkeutumisesta, parempi asfaltbetoni ei ole altis veden tunkeutumiselle (esim. Vähemmän kuoppia kevään sulan aikana)
Kun materiaalit kestävät pidempään, huoltosykli pidennetään (ts. Harvemmin), mikä johtaa merkittäviin säästöihin
Paremmat materiaalit vähentävät myös rakentamamme hiilijalanjälkeä.
Betoni kestää 20-50 vuotta ja aiheuttaa 5% kaikista planeetan kasvihuonepäästöistä
Yli 40 miljoonaa dollaria käytetään vuosittain tienhoitoon. Kun otetaan huomioon 10 vuoden jakso, yksinkertainen yhden vuoden parannus johtaa 4 miljoonan dollarin säästöihin. Se on joka vuosi!
RAKENNETEKNIIKKA
Rakennesuunnittelu käsittää rakennusten, kuten rakennusten ja siltojen, teorian oppimisen, ja se sisältää tietokoneavusteisen suunnittelun ja rakennedynamiikan sekä maanjäristys- ja tuulitekniikan analyysin ja suunnittelun. Rakennusinsinöörit suunnittelevat suorituskykyä ja tutkivat raudoitettua ja esijännitettyä betonia, rakenneterästä, puuta tai komposiitteja käyttäen rakennettujen rakenteiden käyttäytymistä. Lisäksi rakennesuunnittelijat osallistuvat luonnonvaarojen ja äärimmäisten sääolojen vaikutusten lieventämiseen käyttämällä edistynyttä rakenteellista tunnistusta, hybridisimulaatiota ja luotettavuutta infrastruktuurin sietokyvyn parantamiseksi.
KULJETUSMITTARI
Siviili- ja ympäristötekniikan laitoksen liikennesuunnitteluohjelmassa painotetaan uusimpien edistysaskeleiden soveltamista kuljetusjärjestelmien suunnitteluun, suunnitteluun, toimintaan, ylläpitoon ja arviointiin. Tiedekunta tekee tutkimusta kuljetusjärjestelmän suunnittelusta ja mallinnuksesta, käsittelee nykyaikaisia kysymyksiä, kuten jaettua liikkuvuutta, ajoneuvojen sähköistystä ja automaatiota, ja painottaa laskennallisen analytiikan ja ongelmanratkaisutaitojen kehittämistä.
GEOTEKNIIKKA
Geotekniikka on maa- ja vesirakennustekniikan soveltamista johonkin maan osaan, yleensä maaperään ja kiveen, joka löytyy pinnasta tai sen läheltä. Geotekniikan insinöörien suunnittelema ja / tai analysoima infrastruktuuri ja luonnongeologiset maastot ja vaarat sisältävät perustan monenlaisille rakenteille (esimerkiksi rakennukset, sillat, padot ja tiet), luonnollisille ja ihmisen tekemille rinteille, tukiseinille, tunneleille, savipatoille ja suonet, moottoritiet, maanjäristykset, nesteytys ja sivusuunnassa leviäminen, maan saastuminen, maanparannus ja vakauttaminen, kevyet pengerrysaineet sekä rakennus- ja muiden jätemateriaalien uudelleenkäyttö. Ala- ja siihen liittyviä tieteenaloja ovat maaperämekaniikka, kalliomekaniikka, perustustekniikka, geotekninen maanjäristystekniikka, geoympäristötekniikka ja geologinen tekniikka.
YMPÄRISTÖTEKNIIKKA
Ympäristöinsinöörit pyrkivät parantamaan kansanterveyttä ja elämänlaatua samalla suojelemalla ja palauttamalla ympäristöjärjestelmiä. Nämä insinöörit keskittyvät juomaveden käsittelyyn, jäteveden talteenottoon, ilmansaasteiden hallintaan, kiinteiden jätteiden käsittelyyn ja ympäristön kunnostamiseen.