Maisterin tutkinto ja innovaatio varhaiskasvatus- ja perusopetuksen didaktiikassa
Universidade Santiago de Compostela
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Santiago de Compostela, Espanja
Kieli (kielet
Espanja, Galicialainen
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 854
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Oct 2024
Johdanto
Tämä mestari on suunniteltu opettajille (uusille ja kokeneille) ja on selvästi sitoutunut koulutusinnovaatioihin. Se on suunnattu opettajankoulutuksen parantamiseen ja erikoistumiseen tietyn didaktiikan alalla, mikä mahdollistaa kasvatustutkimukseen tarvittavat tutkimustaidot, jotta opiskelijat kehittävät tietoa ja taitoja, joita tarvitaan metodologioiden ja taitojen soveltamiseen luokkahuoneessa, innovatiivisia strategioita ja tutkimuksen kehittämistä aloitteita luokkahuoneista ja koulutuskeskuksista. Lisäksi maisterin tutkinto tarjoaa tarvittavan pätevyyden, jotta päiväkodin ja alakoulun opettajat voivat liittää tieteellistä tutkimusta ammatilliseen uraansa ja siten päästä yliopistojen virallisiin tohtoriohjelmiin.
Yliopistojenvälinen maisterintutkinto varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen erityisdidaktiikassa tutkimuksen ja innovaation alalla tarjotaan Coruñan (La Coruñan kampus), Santiagon (Santiago de Compostelan kampus) ja Vigon (Pontevedran kampus) yliopistoissa. Se kestää yhden lukuvuoden 60 opintopisteen kuormituksella ja pakollisten aineiden lohkoa lähestytään tieteidenvälisesti ja globaalisti. Yhdeksän tieteenalaa käsittävän maisterintutkinnon rakenne vaatii integroivaa työtä johdonmukaisen ja yhtenäisen ehdotuksen esittämiseksi. Tämä pyrkimys on huomattava kolmessa pakollisessa oppiaineessa (Ympäristö koulutusresurssina; Tieteidenvälisten kokemusten analyysi; Tieteidenvälisten projektien suunnittelu). Näissä tieteidenvälisissä hankkeissa pyritään vastaamaan tähän tarpeeseen, tarjoamalla tieteidenvälisyyden käsitteellinen viitekehys, analysoimalla tämän lähestymistavan mukaisia kokemuksia ja hyviä käytäntöjä ja lopuksi opastamalla opiskelijoita monitieteisen ehdotuksen suunnittelussa, joka kokoaa yhteen heidän henkilökohtaiset huolensa peruskoulutus ja ammatillisen käytännön ominaisuudet.
Tähän ammattimaisuuteen liittyvään maisteritutkinnon keskeisenä tehtävänä on edistää uuden tiedon syntymistä kasvatustoiminnan tutkimuksen ja innovaation avulla tietyn didaktiikan alalla. On kiistatonta, että uudet sosiaaliset ja ammatilliset skenaariot vaativat tarvetta kouluttaa opettajia, jotka onnistuvat stimuloimaan kriittistä ajattelua, etiikkaa ja luovuutta innovaatioprosessien ja -projektien kautta todellisissa konteksteissa.
Opettajia on myös koulutettava metodologisten työkalujen ja erilaisten tutkimustapojen hallintaan tietyissä didaktioissa, niiden erityispiirteiden ja ongelmien ymmärtämisessä, tarkoituksena muuttaa innovaatioon ja tutkimukseen perustuvaa koulutusta.
Tästä syystä erityisesti painotetaan tutkimuksen ja innovaation, läheisesti toisiinsa liittyvien käsitteiden välistä suhdetta, koska nykyisten tutkimuslinjojen teoreettinen, käytännöllinen ja metodologinen edistyminen kussakin tietyssä didaktissa ennustetaan ja määritellään vuonna 2008 toteutettujen parannusprosessien kautta. ammatillisissa konteksteissa.
Tämä mestari on selvästi sitoutunut koulutusinnovaatioihin ja on suuntautunut koulutuksen parantamiseen ja erikoistumiseen tietyn didaktiikan alalla ja pohtii niiden yhteensopivuuskohtia tieteidenvälisessä kehyksessä, joka ei voi sivuuttaa suoraa yhteyttä koulutustodellisuuteen. Innovatiivisten didaktisten lähestymistapojen analysointi, tiettyjen tutkimusongelmien ratkaiseminen jne. ovat muotoileva tehtävä, joka voidaan suorittaa vain ulkopuolisten käytäntöjen avulla kouluissa tai suoraan meihin liittyvissä kouluissa, joten näitä käytäntöjä on pidetty pakollisena oppiaineena opetussuunnitelmassa.
Toisaalta Final Master's Project tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden pohtia eri oppiaineissa saavutettua oppimista ja soveltaa sitä tiettyihin ongelmiin. Tästä syystä pro gradu ja ulkoiset käytännöt kytkeytyvät toisiinsa siten, että opiskelijat voivat liittää teorian todellisiin koulutusongelmiin, mikä on väistämätöntä, jotta opettajan erikoiskoulutus on laadukasta ja mahdollistaa innovaatioita ja todellisen koulutuksen laadun parantamista.
Opetussuunnitelma
Maisteri on rakentunut yhdelle lukuvuodelle ja sen kuormitus on 60 op, jotka jakautuvat seuraavasti: 39 opintopistettä pakollisia aineita (johon sisältyy 6 op ulkopuolista harjoittelua, 9 opintopistettä) ja 42 op valinnaisia aineita ( joista opiskelijoiden tulee suorittaa vain 21 opintopistettä).
Ohjelman tulos
Tavoitteena on, että eri tuotannollisilla aloilla matkansa aloittavat valmistuneet voivat tehdä sen koulutuksella, joka ei ainoastaan täydentä vaan laajentaa heidän näkökulmiaan ja työmahdollisuuksiaan.
Mikä tekee tästä otsikosta erilaisen ja houkuttelevan, on sen sitoutuminen monitieteiseen rakenteelliseen organisaatioon. Tavoitteena on siis kouluttaa opiskelijoita poikkitieteellisten hankkeiden kautta siten, että nykyisen sääntelyn eri oppiaineet ovat aktiivisesti mukana tutkinnon akateemisessa hankkeessa.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Tieteellinen uteliaisuus, opiskelun ja lukemisen maku, kyky itsenäiseen ja yhteistyöhön oppimiseen, ihmisten välisen kommunikoinnin taidot, kyky analysoida ja kriittistä päättelyä, tietoisuus sosiaalisista ja kasvatuksellisista näkökohdista, kuten kestävyys ja tasa-arvo, eettinen ja demokraattinen sitoutuminen eri ammattialoihin. 2000-luvun yhteiskunnan kanssa määritelmän mukaan yhä monimuotoisemman ja monikulttuurisemman.