Master digitaalisessa kerronnassa: Peli ja kulttuuriperintö
University of Skövde
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Norrmalm, Ruotsi
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
SEK 135 000 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
02 Sep 2024
* koko lukukausimaksu
Johdanto
Digitaalisen kerronnan: Pelin ja kulttuuriperinnön maisteriohjelmassa voit luoda kertomuksia ja oppia, kuinka ne voidaan integroida tietokonepeleihin ja muihin uusiin digitaalisiin medioihin, etenkin kulttuuriperinnön yhteydessä. Ohjelman suoritettuaan olet hankkinut tietämystä, jonka avulla voit työskennellä monenlaisissa ammateissa ja antaa perustan jatko-opintoille korkeammalle tasolle.
Maisteriohjelma alkaa syksyllä. Sitä tarjotaan yhtenä lukuvuonna (kaksi lukukautta).
Ohjelman alussa sinulla on hyvät mahdollisuudet luoda yhteys ulkoiseen asiakkaaseen. Asiakas voi olla peliyrityksen, tutkimushankkeen tai julkisen elimen (esimerkiksi kulttuuriperinnön kanssa työskentelevän paikallisen, alueellisen tai kansallisen organisaation) muodossa. Kaikki opinto-ohjelman kurssit voidaan myöhemmin sisällyttää projektiin, joka toteutetaan yhteistyössä saman ulkopuolisen tahon kanssa. Jos sinun olisi jo pitänyt aloittaa peliprojekti yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa, olet tervetullut sisällyttämään tämän opinto-ohjelmaan.
Opintojen painopiste
Ohjelma alkaa luovalla projektilla, joka toteutetaan parhaiten yhteistyössä ulkoisen asiakkaan kanssa, ja kurssilla “Academic Perspectives on Digital Narration and Transmedia”. Tämän projektin rinnalla opiskelet kurssia ”Narratives in New Media as a Research Area”, josta opit lisää tämän tutkimusalueen asiaankuuluvia teorioita.
Syksyn lukukauden viimeinen kurssi on ”Akateemisen ongelman tunnistaminen tuotannossa uudessa mediassa”, jossa siirrät työsi seuraavalle tasolle. Toimimalla erikoistumisalueellasi suoritat tarpeiden analyysin ja tuotat prototyypin asiakkaan toiveiden mukaisesti. Asiakas on joko todellinen tai kuvitteellinen asiakas, riippuen siitä millaisesta projektista olet valinnut työskennellä.
Kevään lukukauden tutkinto-projektissa saat edelleen syvempää tietoa teoriasta ja metodologiasta - ihannetapauksessa hankkeen ja erikoistumisen yhteydessä aloitit syksyn lukukauden aikana.
Onko tämä ohjelma sopiva minulle?
Digitaalinen kerronta: Peli- ja kulttuuriperintö soveltuu opiskelijoille, joilla on koulutustausta tai ammatillista taustaa tietokonepelisuunnittelun, pelisuunnittelun, pelitieteen ja median aloilla tai vastaavilla. Tärkein näkökohta on, että olet kiinnostunut siitä, kuinka pelit voivat edistää kulttuuriperintöä ja välittää niitä uusille yleisöille ja sukupolville. On myös hyödyllistä, jos omaksut itsenäisen lähestymistavan ja olet avoin keskusteluille uusista ideoista.
Opintosi suoritettuaan
Opintojen onnistuneen suorittamisen jälkeen pystyt työskentelemään kerronnan kanssa erilaisissa peliteollisuudessa tai muissa uusissa digitaalisen median muodoissa. Korkeatasoinen akateeminen pätevyys antaa sinulle taidot päästä kasvaville markkinoille ja osallistua innovaatioihin uuden digitaalitekniikan ja uusien liiketoimintamahdollisuuksien puitteissa.
Tämä ohjelma antaa sinulle tutkinnon median, estetiikan ja kertomuksen alalta, ja se voidaan yhdistää muihin syventäviin opinnoihin tietokonepelien kehittämisen alalla University of Skövde . On myös mahdollisuus jatkaa opintojaan vielä yhden vuoden ajan saadakseen tietotekniikan maisterin tutkinnon.
Tämän alan tutkimus
Tämän alan tutkimusta tehdään University of Skövde .
Pixabay / Pexels
Pääsyvaatimukset
Jotta ohjelmaan voi päästä kandidaatin tutkinnon (vastaa Ruotsin kandidaatin tutkintoa), jolla on pääaineena media, estetiikka ja kerronta tai tietokonepelien opiskelu tai vastaavat.
Lisävaatimus on todistus englannin kielen vastaavuudesta, joka vastaa Ruotsin yläasteella suoritettavia opintoja, jotka tunnetaan nimellä englannin kielen kurssi 6 / englannin kielen kurssi B. Tämä osoitetaan yleensä kansainvälisesti tunnustetulla testillä, esimerkiksi IELTS tai TOEFL tai vastaava.
Pääsymaksut
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Sopiiko tämä ohjelma minulle?
Digitaalinen kerronta: Peli ja kulttuuriperintö sopii opiskelijoille, joilla on koulutus- tai ammattitausta tietokonepelien kehittämisen, pelisuunnittelun, pelitieteen ja median tai vastaavien aloilta. Tärkeintä on, että olet utelias siitä, kuinka pelit voivat edistää kulttuuriperintöä ja välittää sitä uusille yleisöille ja sukupolville. On myös hyödyllistä, jos sinulla on itsenäinen lähestymistapa ja olet avoin keskustelulle uusista ideoista.
Uramahdollisuudet
Opintojen päätyttyä
Suoritettuaan opinnot onnistuneesti pystyt työskentelemään kerronnan parissa eri muodoissa pelialalla tai muissa uusissa digitaalisen median muodoissa. Edistyneen tason akateeminen tutkinto antaa sinulle valmiudet päästä kasvaville markkinoille ja osallistua uuden digitaalisen teknologian innovaatioihin ja uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin.
Tämä ohjelma antaa sinulle maisterintutkinnon mediasta, estetiikasta ja kerronnasta, ja se voidaan yhdistää muihin tietokonepelikehityksen syventäviin opintoihin Skövden yliopistossa. Siellä on myös mahdollisuus jatkaa opintojaan vielä yhden vuoden tietotekniikan maisterin tutkinnon suorittamiseksi.