Master in Interaction Design
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Barcelona, Espanja
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
9 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 15 100 *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
18 Jan 2025
* Ilmoittautumismaksu 3.900 € + lukukausimaksu 11.500 €
Johdanto
Master in Interaction Design -ohjelma pyrkii kouluttamaan ammattilaisia, jotka pyrkivät olemaan tulevaisuuden digitaalisia johtajia, jotka tarvitsevat yhteistoiminnallisen, kriittisen ajattelun ja teknisen taidon, joita tarvitaan digitaalimuunnoksen vaikutusten reagointiin, mukauttamiseen ja hyödyntämiseen sekä ymmärtämään, miten digitaali voidaan hyödyntää strategisessa suunnittelussa.
Master tarjoaa luovuuden, suunnittelun ja teknologisten innovaatioiden ympäristön keskittymällä hankkeisiin tulevaisuuden linssin kautta. Se antaa opiskelijoille taidot ja ajattelutavan haastaa status quon ja tuottaa monipuolisia suunnittelijoita, jotka voivat työskennellä kurinpidollisten, kulttuuristen ja maantieteellisten rajojen yli, suunnitellakseen ratkaisuja, jotka vastaavat tulevaisuuden yksilöllisiin, yhteiskunnallisiin ja yritystarpeisiin kasvattamalla uteliaisuutta, kokeiluja, teknisiä taitoja ja kriittinen ajattelu sekä empaattiset yhteistyötaitot.
erikoisalat
UX Design
UX-suunnittelumoduuli kouluttaa digitaalitalouden tulevia luojia , ihmisiä, jotka kykenevät tarjoamaan ratkaisuja mullistaakseen käyttökokemuksen ja huomisen viestinnän. Kumppanin yhteistyön ansiosta ohjelmaa ohjaa kokeilu ja innovaatiot sekä vankka kriittisen suunnittelun ja uusien liiketoimintamallien koulutus.
UI-suunnittelu
Käyttöliittymäsuunnittelumoduuli on keskittynyt ulkoasun kehittämiseen ja hienoihin yksityiskohtiin siitä, kuinka käyttäjät ovat vuorovaikutuksessa tuotteen kanssa. Yhteistyökumppanin kanssa monitieteellisissä ryhmissä työskentelevät opiskelijat ratkaisevat annettua haastetta.
Creative Coding
Creative Coding -moduulin tavoitteena on kouluttaa tulevia digitaalitalouden ammattilaisia , monipuolisia henkilöitä, joilla on tietoa suunnittelukokemuksista, monipuolisimpien ohjelmointikielten hallitseminen ja hyvät yrittäjätaitot.
Yksi moduulin tavoitteista on kouluttaa ammattilaisia, jotka kykenevät kommunikoimaan tieteidenalojen välillä käyttämällä tekniikoita ennemmin kuin vastaan.
Kumppanin katossa opiskelijat luovat tosiseikkoihin perustuvan salkun, työskentelevät monitieteisissä ryhmissä ja kehittävät teknologisia sovelluksia alkuperäisestä ideasta lopputuotteeseen.
tavoitteet
- Hankkia digitaalisille työmarkkinoille tarvittava teoreettinen ja tekninen tieto.
- Kehittää laaja-alaisia taitoja interaktiivisten projektien suunnittelussa, tuotannossa ja johtamisessa.
- Oppia alan merkittävimmistä johtavista yrityksistä.
- Luo laaja ammatillinen salkku, joka perustuu todellisiin alushousuihin.
- Pääset kaupungin kaupalliseen ja kulttuuriseen kontekstiin.
- Uusien digitaalisten valmistusvälineiden ja ohjelmistojen hallinta.
- Edistää tehokasta, monitieteistä ja yhteistyöhön perustuvaa työtä.
- Parannetaan julkisten esitysten viestintätaitoja.
- Lisätä opiskelijan itsenäisyyttä itsearvioinnin ja oppimisen avulla tekemällä.
- Kannustaa luovuutta, kokeilua ja innovaatioita.
Metodologia
Päällikkö on jaettu 2 vaiheeseen, joista kukin moduuli: ensimmäinen on läpileikkausvaihe, jossa opiskelijoille opetetaan tulevaisuuden tarpeita vastaavien tieteiden ydinosaamista, jota seuraa toinen erikoistunut vaihe, jossa opiskelijat voivat edelleen kehittää taitojaan valitsema tieteenala: digitaalinen hallinta, luova koodaus, UX / UI-suunnittelu tai digitaalinen valmistaminen.
Ensimmäisessä vaiheessa luodaan perusta vuorovaikutussuunnittelun käsitteille esittämällä neljän eri kurssin erikoistumisen perusteet.
Tämä päällikön vaihe on rakennettu toistuvan viikoittaisen aikataulun ympärille, joka seuraa digitaalisten palveluiden tai tuotteiden kehitysvaiheita (ajattele, suunnittele, koodita, tee ja inspiroi), ja tarjoaa siten tasapainoisen koulutuksen luovien digitaalisten yritysten maailman kulmakiveille.
Maisterin toinen vaihe menee erikoistumisiin ja seuraa siten erilaista rakennetta. Opiskelijat työskentelevät yhdessä projektien kautta monialaisina päivinä, jotka on jaettu erikoisuuksien mukaan käsitellessään kurssien sisältöä.
Opiskelijaprofiili
Alan johtavat yritykset, jotka haluavat yrittäjyyttä ja innovaatiota yhdellä lupaavimmista markkinoista.
Ohjelma on suunnattu kaikille interaktiivisten kokemusten suunnittelusta kiinnostuneille luojille, kuten:
- Suunnittelun ja viestinnän ammattilaiset intohimoisesti uusiin teknologioihin.
- Suunnittelijat, jotka haluavat oppia ohjelmoimaan ja ohjelmoijia, joilla on UX / UI-etuja.
- Tulevat yrittäjät ja digitaalisen sektorin tuottajat.
- Kehittäjät, tuotesuunnittelijat ja digitaaliset taiteilijat.
- Mainokset ja mainokset mainosta ja viestinnästä.
Työmahdollisuuksia
Valitusta erikoistumismahdollisuudesta riippuen mahdolliset ura-asennot valmistumisesta ovat:
- Liitännän suunnittelu ja käyttökokemus (UX, UI) suunnitteluteollisissa ja digitaalisissa sisältöyhtiöissä.
- Tapahtuman tuottaja ja projektin johtaja mainostoimistoissa.
- Tilojen tarjoaja ja vuorovaikutteiset kokemukset tapahtumista ja kongresseista.
- Maker-alan ammattilaiset fab labs ja digitaalinen valmistus tilat.
- Luo tekniikkaan ja uuteen mediaan erikoistuneissa viestintätoimistoissa.
koordinaattori
Jordi Planas
Suunnittelija vuorovaikutteisia kokemuksia, joissa yhdistyvät tekniikka ja luovuus, digitaalinen taide ja mainonta. Hän on perusta interaktiiviselle asennusyritykselle Vimod Studiolle , joka suunnittelee ja tuottaa teknologiatapahtumia mobiilimaailman kongressissa yhdessä sellaisten mainostoimistojen kanssa, kuten Ogilvy tai S, C, P, F, jne., Esimerkiksi Garminin, Zürichin tai Lenovon tuotemerkeille. muiden tapahtumien joukossa.
Kokeellisen elektronisen musiikin, tekijäkulttuurin, itse valmistamisen ja digitaalisen valmistuksen fani on Arduinon, prosessoinnin, C: n, esineiden Internetin ja robotiikan luova ohjelmoija. Hän opettaa luokkia ja seminaareja useissa koulutusohjelmissa (Tarragonan maakunnan neuvoston taidekoulu, IED: n pelien ja interaktiivisten ympäristöjen korkeamman tason kurssi). Hänellä on tutkinto Kuvataidetaiteesta Barcelonan yliopistosta ja Digitaalisen taiteen maisteri Pompeu Fabra -yliopistosta.
Eduardo de Felipe
Riippumaton suunnittelija ja luova konsultti, jolla on 20 vuoden kokemus ja joka tukee joitain maailmanluokan parhaimmista asiakkaista, tuotemerkeistä ja tuotteista digitaalisen innovoinnin ja ihmiskeskeisen, suunnitteluohjatun luovuuden avulla.
Hän ja David Boleas perustivat Piratan, joka on yksi Lontoon innovatiivisimmista digitaalituotannon studioista ja säännöllinen pelaaja digitaalituotannon kärkipöydässä.
Vuonna 2016 Lontoossa asuneiden ja työskennellyt lähes 15 vuoden kuluttua hän muutti Barcelonaan, missä hän jatkaa työskentelyä maailmanlaajuisesti keskittyen Euroopan markkinoihin.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Alan johtavat yritykset, jotka haluavat yrittäjyyttä ja innovaatiota yhdellä lupaavimmista markkinoista.
Ohjelma on suunnattu kaikille interaktiivisten kokemusten suunnittelusta kiinnostuneille luojille, kuten:
- Suunnittelun ja viestinnän ammattilaiset intohimoisesti uusiin teknologioihin.
- Suunnittelijat, jotka haluavat oppia ohjelmoimaan ja ohjelmoijia, joilla on UX / UI-etuja.
- Tulevat yrittäjät ja digitaalisen sektorin tuottajat.
- Tekijät, tuotesuunnittelijat ja digitaaliset taiteilijat.
- Mainokset ja mainokset mainosta ja viestinnästä.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Maisteri on jaettu kahteen vaiheeseen, joista jokainen on moduuli: ensimmäinen on poikkileikkausvaihe, jossa opiskelijoille opetetaan ydintaitoja tulevaisuuden tarpeita vastaaville tieteenaloille, jota seuraa toinen erikoisvaihe, jossa opiskelijat voivat kehittää taitojaan edelleen valitsemansa ala: digitaalinen hallinta, luova koodaus, UX/UI-suunnittelu tai digitaalinen valmistus.
Ensimmäinen vaihe luo pohjan vuorovaikutussuunnittelun käsitteille esittelemällä neljän eri kurssin erikoistumisalan perusteet.
Tämä Masterin vaihe rakentuu toistuvan viikoittaisen aikataulun ympärille, joka seuraa digitaalisen palvelun tai tuotteen kehitysvaiheita (ajattele, suunnittele, koodaa, tee ja inspiroi), mikä tarjoaa tasapainoista koulutusta luovien digitaalisten yritysten maailman kulmakivistä.
Masterin toinen vaihe liittyy erikoisaloihin ja noudattaa siksi erilaista rakennetta. Opiskelijat työskentelevät yhdessä projekteissa poikkileikkauspäivinä, jotka on jaettu erikoisaloittain kurssiensa sisältöä käsiteltäessä.
Ohjelman tulos
- Hankkia digitaalisille työmarkkinoille tarvittava teoreettinen ja tekninen tieto.
- Kehittää laaja-alaisia taitoja interaktiivisten projektien suunnittelussa, tuotannossa ja johtamisessa.
- Oppia alan merkittävimmistä johtavista yrityksistä.
- Luo laaja ammatillinen salkku, joka perustuu todellisiin alushousuihin.
- Pääsy kaupungin liike- ja kulttuuriympäristöön.
- Uusien digitaalisten valmistusvälineiden ja ohjelmistojen hallinta.
- Edistää tehokasta, monitieteistä ja yhteistyöhön perustuvaa työtä.
- Parannetaan julkisten esitysten viestintätaitoja.
- Lisätä opiskelijan itsenäisyyttä itsearvioinnin ja oppimisen avulla tekemällä.
- Kannustaa luovuutta, kokeilua ja innovaatioita.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Valitusta erikoisalasta riippuen mahdollisia työtehtäviä valmistumisen yhteydessä ovat:
- Liitännän suunnittelu ja käyttökokemus (UX, UI) suunnitteluteollisissa ja digitaalisissa sisältöyhtiöissä.
- Tapahtuman tuottaja ja projektin johtaja mainostoimistoissa.
- Tilojen tarjoaja ja vuorovaikutteiset kokemukset tapahtumista ja kongresseista.
- Maker-alan ammattilaiset fab labs ja digitaalinen valmistus tilat.
- Luo tekniikkaan ja uuteen mediaan erikoistuneissa viestintätoimistoissa.