Muotialan luovan ohjauksen maisteriohjelma
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Barcelona, Espanja
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
9 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 15 100 *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
18 Jan 2025
* ilmoittautumismaksu 3.900€ + lukukausimaksu 11.200€.
Johdanto
Nyt kun brändäys tarkoittaa paljon muutakin kuin vain logoa, luovien johtajien rooli kasvaa. Nämä ammattilaiset huolehtivat brändin ohjaamisesta käsitteellisen maailmankaikkeuden kautta, jota ohjaavat sen arvot, viestit ja persoonallisuus. Ja kuten brändäys kattaa kaiken, mitä tuote ei pysty yksinään välittämään, ”muodin” käsite kattaa muutakin kuin vaatteet. Brändin historia, arvot ja luovuus luovat voimakkaan identiteetin, joka vetoaa tunneisiin ja luo kuulumisen tunteen.
Master's Program in Creative Fashion Direction -ohjelmassa käsitellään tuotteen aineetonta puolta, joka on ratkaisevan tärkeä tuotteen menestymisen kannalta: muotibrändien tunnearvoa. Tässä yhteydessä tutkitaan kaikkia käytettävissä olevia luovia välineitä, joiden avulla voidaan tuottaa innovatiivisia ratkaisuja, jotka määrittelevät muotibrändin, tekevät siitä haluttavan ja sitouttavat sen kohdeyleisön eri kanavien kautta (konsepti, viestintäkampanjat, muotinäytökset, digitaalinen ympäristö ja tapahtumat).
koordinaattori
Isabel Martínez
Luova johtaja, jolla on yli 14 vuoden kokemus työskentelystä luovissa toimistoissa, kuten DDB Barcelona, SCPF ja JWT NY. Palkittu Cannes Lions-, Clio-, Webby-, El Sol-, Inspirational-, D&AD- ja Effie Awards -palkinnoilla.
Vuonna 2011 hän perusti @IsabelitaVirtual. Vuonna 2015 Kevin Systrom, Instagramin toinen perustaja, paljasti I-D Magazinelle, että Isabelita Virtual oli yksi hänen kolmesta parhaasta Instagram-muotitilistään. Hän on tehnyt yhteistyötä sisällöntuottajana Coachin, Tiffanyn, Hermèsin, & Other Storiesin, W Magazinen, Diorin, Vogue Italian, Viktor&Rolfin, Kenzon, Inditexin, Sonyn, Louis Vuitton Foundationin ja Moskovan baletin kanssa. Vuonna 2015 El Mundo sisällytti hänet 23 vaikutusvaltaisimman espanjalaisen PR-alan naisen listalle&Viestintä El Mundo yhdessä Facebookin Espanjan johtajan ja Googlen Aasian ja Tyynenmeren alueen strategiajohtajan kanssa.
Vuonna 2018 hänet nimettiin Webby Award Honouree parhaasta sosiaalisesta sisällöstä taiteen alalla & Kulttuuri. (The New York Times kutsui sitä "internetin korkeimmaksi kunniaksi"). Tällä hetkellä Isabelia edustaa digitaalisena luovana johtajana CXA, taiteilijoiden edustustoimisto, joka edustaa muun muassa muotisuunnittelija Iris Van Herpeniä, elokuvaohjaaja Gia Coppolaa, valokuvaaja David LaChapellea, socialité Daphne Guinnessia ja kuvittaja Alex Trochutia.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
- Valmistuneet muotisuunnittelusta tai suunnittelijoista, jotka haluavat hankkia tarvittavat tiedot brändinsä käsitteellisen maailmankaikkeuden luomiseksi.
- Muotiteollisuuden ammattilaiset, jotka ovat kiinnostuneita laajentamaan näköaltaansa ottamalla käyttöön luovat ja johtavat roolit.
- Markkinoinnin, viestinnän tai mainonnan ammattilaisia, jotka haluavat erikoistua muodin maailmaan.
- Luovien alojen tutkinnon suorittaneet tai ammattilaiset, jotka voivat tarjota portfolion tällä alalla ja jotka ovat kiinnostuneita ammatillisesta polusta luovina johtajina.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Muoti Creative Direction maisteriohjelma yhdistää johdannon luovuuden, strategian ja johtajuuden tietoihin ja työkaluihin niiden soveltamiseen projekteissa.
Kurssi sisältää teoreettisia tunteja sekä tapaustutkimuksia, mestarikursseja ja työpajoja. Siinä käsitellään erilaisia aiheita, kuten luova prosessi, sosiokulttuuriset trendit, brändäys, viestintästrategiat, tarinankerronta, sosiaalisen median rooli, yhteisöjen luominen ja luovien tiimien johtaminen. Se tarjoaa myös erilaisia vierailuja studioille sekä paikallisille ja kansainvälisille brändeille, jotta opiskelijat voivat löytää alan tärkeimmät realiteetit. Muut vierailut ja aktiviteetit keskittyvät laajentamaan kulttuuritaustaa, joka luovilla johtajilla on oltava luovien ehdotustensa perustana.
Master's Final Project (MFP) yhdistää ja omaksuu kaikki kurssin aikana hankitut tiedot ja työkalut.
Ohjelman tulos
- Konseptoida brändi ja sitä määrittelevät arvot.
- Kehittää brändiuniversumia kaikilla sen kommunikatiivisilla puolilla (visuaalinen identiteetti, sanallinen identiteetti, ulkoasu ja sisältö).
- Tunnistaa ja oppia trendejä nykypäivän sosiaalisessa kontekstissa. Esteettiset, taiteelliset ja kulttuuriset liikkeet sekä teknologiset innovaatiot voivat auttaa opiskelijoita suunnittelemaan nykyhetkestä ja hankkimaan kilpailuetuja lyhyellä, keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä.
- Luoda offline- ja online-tuotemerkkiyhteisö ymmärtämällä sosiaalisen median vaikutusta ja käyttöä johtavana voimana ryhmään kuulumisen tunteen luomiseksi.
- Hanki luovia työkaluja kohdataksesi lyhyen alusta loppuun tuotantoon.
- Oppia työskentelemään monialaisten ryhmien kanssa ja johtamaan niitä.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Kurssin lopussa ja opiskelijan profiilista ja aikaisemmasta kokemuksesta riippuen hänen mahdollisia uramahdollisuuksiaan ovat seuraavat:
- Tiedotusvälineiden freelance- tai sisäiset toimittajat ja taiteelliset johtajat.
- Mainos- ja PR-toimistot, jotka ovat erikoistuneet kuluttajamuotiin, ylellisyyteen, teknologiaan ja lifestyle-brändeihin.
- Startup-yritykset keskittyivät muotialaan.
- Digitaalisen viestinnän osastot muotiyrityksissä.