Master of Fashion Management
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Barcelona, Espanja
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
11 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 24 700 *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
18 Jan 2025
* Ilmoittautumismaksu 4.000 € + lukukausimaksu 20.500 €.
Johdanto
Master in Fashion Management opettaa asiantuntijoille kaiken muotimaailman innovaatioista, mukaan lukien projektijohtaminen, strategian suunnittelu ja liikkeenjohdon perusperiaatteet.
Kurssi tarjoaa teoreettisen ja käytännön tietotaidon nykypäivän muotimarkkinoiden haasteiden ratkaisemiseksi ja koko syklin tehokkaaseen hallintaan - tuotteen konseptoinnista aina hyllyyn ja asiakkaan ostoskassiin asti. Keskustelujen, konferenssien ja työpajojen lisäksi kurssi sisältää kaksi matkaa Euroopan kaupunkeihin, kuten Firenzeen tai Pariisiin, päättyen lopulliseen henkilökohtaiseen tutkimusprojektiin.
Muoti on monimutkainen järjestelmä ja vaatteet ovat vain osa sitä. Tässä yhteydessä muotipäällikön tehtävänä on tunnistaa kohteen tarpeet ja muuttaa niistä mahdollisuuksia pitäen mielessä tuotanto, jakelu, brändäys, markkinointi, viestintä ja palvelu.
tavoitteet
Vuosituhannen intensiivisen ohjelman tarkoituksena on tarjota opiskelijoille tarvittavat teoreettiset ja käytännölliset tiedot, työkalut ja kokemukset muotimenetelmiin.
- Salli muotisuunnittelun, markkinoinnin, tuotekehityksen ja liiketoiminnan johtamisen ammattilaiset poistamaan kurinpidolliset rajat voidakseen kasvaa organisaation menestyksen avaintekijöiksi.
- Kehitä oppilaiden ymmärtämistä täydellisestä ekosysteemistä, joka takaa muotiliiketoiminnan, jotta he pystyvät kohtaamaan todelliset muotimarkkinoiden haasteet ja lisäävät heidän aiemmin hankkimaansa ammattitaitoaan ja taitojaan.
- Auta muotisuunnittelijoita, kommunikaattoreita, johtajia ja markkinoinnista kiinnostuneita ammattilaisia, tulemaan muotipäälliköiksi, muotipäälliköistä muotijohtajiksi ja muotijohtajiksi tulevaisuuden organisaatioiden johtajiksi.
- Kehitä johtajiin, jotka kykenevät yhdistämään luovuuden, johtamiskyvyn ja yrittäjyyden ajatukset muotiliiketoiminnan todellisuuden rajoissa.
- Saa tulevat muotimiehet ymmärtämään strategioiden kehittämisen, tuotemerkkien luomisen ja tuotteiden ja palveluiden toimittamisen menestystä keskittyen kuluttajalle.
- Tarjoa opiskelijoille muoti- ja yritysjohdon työkaluja, joiden avulla heistä tulee voimakkaita avainhenkilöitä arvo-osuusketjussa, yritysympäristössä tai itsenäisinä ammatinharjoittajina, jotka voivat sopeutua täydellisesti liiketoimintaympäristöön syvemmällä ymmärryksellä todellisuudestaan ja kulttuuristaan.
- Kehittää pätevyyttä toimitettujen työkalujen käytössä. Opiskelija osaa tunnistaa näiden työkalujen asianmukaisen käytön akateemisen ja käytännöllisen tiedon, viestinnän tehokkuuden ja kykyjen arvioida tarvittavat kompromissit, kun he kohtaavat todelliset liiketoiminnan haasteet.
- Laajenna opiskelijoiden rooleja ja valmiuksia työskentelemällä innovaatioryhmien kanssa.
- Kannustaa kriittistä ajattelua, jotta opiskelijat voivat olla maailmanlaajuisen yhteiskunnan aktiivisia kansalaisia.
Metodologia
IED: ssä Barcelonan muotihallintaa opettaa muoti- ja yritystoiminnan tiedekunta, analysoiden tapaustutkimuksia ja toteuttamalla todellisia teollisuushankkeita, jotka ovat tilanneet joko maailmantaloudessa kilpailevat monikansalliset yritykset tai kansainvälisillä markkinoilla kilpailevat paikalliset yritykset . Kaikki sisältö, menetelmät ja työkalut opetetaan muotiteollisuuden erityispiirteistä. Tämä lähestymistapa helpottaa koulutusta päätöksenteossa, asettamalla opiskelijat todellisessa kontekstissa innovaatioille ja kokeilulle.
Opiskelijoita koulutetaan erilaisille ja toisiaan täydentäville aloille tavoitteena antaa laaja ja kattava valmistelu ammatillisen uran kehittämiseen muotimarkkinoilla. Muotiliiketoiminnan monimutkaisuus edellyttää monipuolisten välineiden asianmukaista tuntemusta ja kykyä soveltaa kriittistä analyysiä reagoida nopeasti muuttuvaan maisemaan.
Muotipäälliköiden tulisi hallita koko muotivaihetta tuotteen konseptoinnista aina tuotteen asettamiseen kauppaan ja pakattuun kuluttajan ostoskassiin. Muotimarkkinoiden asiantuntemusta lähestytään muotijärjestelmän keskeisiltä aloilta. Näiden alojen asiantuntijat välittävät opiskelijoille kokemuksensa muotisuuntauksista, tuotesuunnittelu- ja tuotantoprosessista, brändäyksestä, vähittäiskaupasta ja visuaalisesta markkinoinnista. Semiotiikalla, markkinatutkimuksella ja trendeillä täydennetty muotikulttuurin tuntemus antaa asianmukaisen tietoisuuden tavoitteen ymmärtämiseksi.
Liiketoimintataitoja opetetaan muotiliiketoiminnan näkökulmasta. Markkinointiin, myyntiin, talouteen, jakeluun ja toimitusketjuun puututaan muotiliiketoiminnan spesifisyydestä, isoyrityksen näkökulmasta, mutta annetaan myös työkaluja aloittamishankkeiden toteuttamiseksi yrittäjinä.
Opiskelija kehittää jatkuvasti oppimista tekemällä menetelmiä ryhmissä. Muotinhallinnan maisteriopiskelijat isännöidään erillisessä luokkahuoneessa, tilassa, joka on muutettu innovatiiviseksi suunnittelustudioon, jossa opiskelijat kokeilevat uusia työkaluja ja tietoja tiedekunnan ohjaamana. Pienet luokan opiskelijaryhmät helpottavat tämän käytännön metodologian soveltamista.
Johtavien johtajien on oltava vahvoja henkilökohtaisia taitoja, jotka johtavat hankkeita, joihin liittyy heterogeenisiä ihmisryhmiä. Heidän pitäisi pystyä työskentelemään työryhmän viitekehyksenä, mutta myös välittää luottamusta korkeille toimijoille ja sijoittajille. Henkilökohtainen brändäys, ihmisten johtaminen ja luovien johtajuus integroidaan sitten luokkien kehittämisen aikana.
Muotijohtajien on voitava kommunikoida hyvin selkeästi heidän käsityksensä joko liike-elämän henkilökunnalle tai työryhmälle halutun tuloksen saavuttamiseksi. Siksi opiskelijoille opetetaan hyvin monenlaisia työkaluja, joiden avulla he voivat taitavat tasolle, jolla he voivat kommunikoida hyvin.
Tavoitteena on luoda synergiaa tulevien ammattilaisten kesken, jonkin verran toisiaan vastaavia toimia pidetään tiedon vaihtamiseksi eri ohjelmien opiskelijoiden kanssa, ja se on osa IED-filosofiaa.
Henkilökohtainen tutkimushanke
Henkilökohtainen tutkimushanke on tärkein yksittäinen kirjallinen työ, jonka opiskelijat sitoutuvat RSP-tutkimusopiskelunsa aikana. PRP on huipentumaopettaja ja sen on osoitettava, että opiskelija on hankkinut taitoja, tietoja ja analyyttisiä valmiuksia.
Hanke on alkuperäinen tutkimustyö, johon kuuluu ensisijainen tiedonkeruu, jonka tarkoituksena on toteuttaa yksittäisiä töitä, jotka täyttävät näissä ohjeissa esitetyt vaatimukset, jotta saavutettaisiin kulutusluokka.
Opinnäytetyön tavoitteet ovat seuraavat:
- Tunnistaa toteuttamiskelpoinen projekti opiskelijan opintoalalla;
- Määritellä selkeästi määritellyt tavoitteet ja / tai tutkittavat kysymykset;
- Suunnittele ja toteuta sopiva (suunnittelututkimus / prosessi) menetelmä;
- Ymmärtää lisäarvoa koskeva ehdotus (käsite);
- Luodaan edellisen käsitteen mukainen liiketoiminnan kehittämissuunnitelma;
- Luodaan toteuttamiskelpoisia ja konkreettisia suunnittelua koskevia ehdotuksia;
- Analyyttisten taitojen osoittamiseen ja pätevien havaintojen esittämiseen;
- Soveltaa teoriaa käytännön todellisuuteen;
- Tehdä asianmukaiset päätelmät ja suositukset tarvittaessa;
- Tuottaa hyvin järjestetty ja hyvin kirjoitettu loppuasiakirja ja tehokas suullinen esitys diplomityöstä.
Työharjoittelu
Koulutuksen jälkeen ja kahden todellisen teollisuusprojektin esittämisen jälkeen opiskelijoilla on mahdollisuus toteuttaa ja todistaa kolmen kuukauden harjoittelun aikana hankittu osaaminen ja taidot.
Samaan aikaan opiskelijat työskentelevät PRP: ssä, jotta he voivat halutessaan keskittyä tutkimukseensa henkilökohtaiseen projektiin tai yhdistää sen harjoittelun kanssa.
Retkiä
Opiskelijoille annetaan mahdollisuus laajempaan ymmärrykseen markkinoiden huipputekniikasta, 2 kurssimateriaalia, joista toinen on Milanoon ja toinen Pariisiin.
Opettajien ohjauksen ja koordinoinnin avulla opiskelija tutkii eri markkinoita ja ammatillisia yhteyksiä Euroopassa.
Kenttätutkimukset vievät 4 päivää opiskelijoille eurooppalaisille muotipääkaupungeille vaihtaa tietoa eri ympäristöissä. Näinä päivinä akateemisten aktiviteettien jälkeen opiskelijoilla on mahdollisuus tutustua kaupunkiin itsenäisesti.
Opiskelijan profiili
Mestari tunnistaa ja toivottaa opiskelijat tervetulleiksi monenlaisista taustoista:
valmistuneet liiketoiminta-alueiden, kaupan, markkinoinnin ja viestinnän, muotisuunnittelun ja massajakelun aloilta; tai liikkeenjohdon, vähittäiskaupan tai muotiteollisuuden yleensä ammattilaisia tai teoreettisia aloja, jotka ovat kiinnostuneita innovatiivisten hankkeiden toteuttamisesta ja johtamisesta muotimarkkinoilla.
IED Barcelona rakentaa ohjelman joustavalla tavalla houkutellakseen opiskelijoita eri erikoisuuksista ja eri taustoista. Tämä luo opiskelijoille monitieteisen ympäristön kurssin aikana kokonaisen vision kehittämiseen muodinhallinnan avulla.
Pääsyvaatimukset
Validointiprosessin aloittamiseksi kaikkien hakijoiden on toimitettava seuraavat asiakirjat: 2 vuoden työkokemus yliopisto-opintojen suorittamisen jälkeen; Englanninkielinen motivaatiokirje ja englanninkielinen CV, jossa määritetään kielitason ja tietokonetaitojen ja keskitason englannin kielen taso, joka vastaa paperia TOEFL 550 tai IELTS 6,5.
Jos sinulla ei ole pätevyyttä, sinun on arvioitava tasosi henkilökohtaisen tai Skype-haastattelun avulla.
Työmahdollisuuksia
Opiskelijat, jotka ottavat tämän Master-ohjelman, lisäävät heidän ammattikokemustaan monitieteellisten tiimien integrointi tai itsenäisesti innovatiiviset omat yritystoimintaansa; he voivat kehittää uraansa projektinhallinnan ja strategian alueilla muotialueella ja vähittäiskaupassa toimivissa yrityksissä.
koordinaattori
Teresa Buhigas
Liiketalouden tutkinto MBA-arvostetulla ESADE-kauppakorkeakoululla. Vuodesta 1990 hän on ollut mukana muotiteollisuuden eri alojen strategisissa konsultointiprojekteissa yksityisten yritysten ja julkisten yhdistysten kanssa. Buhigas on ollut ESADE: n markkinointi- ja johtamisosaston koulutuskomitean jäsen. Vuodesta 1998 lähtien FACTO Estrategian perustajajäsenenä hän on jatkanut työtä ammattisektorin kanssa strategisena konsultttina sekä tehnyt yhteistyötä IED Barcelonan kanssa useissa koulutusprojekteissa.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Mestari tunnistaa ja toivottaa opiskelijat tervetulleiksi monenlaisista taustoista:
liike-elämän, kaupan, markkinoinnin ja viestinnän, muotisuunnittelun ja massajakelun aloilta valmistuneet; tai liikkeenjohdon, vähittäiskaupan tai muotiteollisuuden yleensä ja teoreettisten alojen ammattilaisia, jotka ovat kiinnostuneita innovatiivisten projektien toteuttamisesta ja johtamisesta muotimarkkinoiden kontekstissa.
IED Barcelona rakentuu ohjelman joustavasti houkuttelemaan opiskelijoita erilaisista erikoisaloista ja erilaisista taustoista. Tämä luo opiskelijoille monitieteisen ympäristön kurssin aikana täydellisen vision kehittämiseen muotijohtamisen kautta.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
IED Barcelonassa Fashion Managementia opettaa Fashion & Business -alan ammattilaisten joukko analysoimalla tapaustutkimuksia ja toteuttamalla todellisia teollisuuden hankkeita, jotka ovat tilannut joko globaalissa taloudessa kilpailevat monikansalliset yritykset tai kansainvälisillä markkinoilla kilpailevat paikalliset yritykset. . Kaikki sisällöt, menetelmät ja työkalut opetetaan muotiteollisuuden erityispiirteistä. Tämä lähestymistapa helpottaa päätöksenteon koulutusta ja asettaa opiskelijat todelliseen innovaatio- ja kokeiluympäristöön.
Laaja ja täydellinen valmistautuminen ammatillisen uransa kehittämiseen muotimarkkinoilla opiskelijat koulutetaan erilaisilla ja toisiaan täydentävillä aloilla. Muotiliiketoiminnan johtamisen monimutkaisuus edellyttää erilaisten työkalujen asianmukaista tuntemusta ja kykyä soveltaa kriittistä analyysiä reagoidakseen nopeasti muuttuviin maisemiin.
Muotipäälliköiden tulee hallita koko muodin kiertokulkua tuotteen konseptoinnista siihen asti, kun tuote asetetaan myymälään ja pakataan kuluttajan ostoskassiin. Muotimarkkinoiden asiantuntemusta lähestytään muotijärjestelmän keskeisiltä tieteenaloilta. Näiden alojen asiantuntijat välittävät opiskelijoille kokemustaan muotitrendeistä, tuotesuunnittelun ja -tuotannon prosessista, brändäyksestä, vähittäiskaupasta ja visuaalisesta merchandisingista. Muotikulttuurin tuntemus, jota täydennetään semiotiikalla, markkinatutkimuksella ja trendeillä, antaa oikean tietoisuuden kohteen ymmärtämiseen.
Liiketoimintataitoja opetetaan muotiliiketoiminnan näkökulmasta. Markkinointia, myyntiä, taloutta, jakelua ja toimitusketjua tarkastellaan muotiliiketoiminnan spesifisyydestä, suuryrityksen näkökulmasta, mutta samalla annetaan työkalut startup-projekteihin yrittäjänä.
Tekemällä oppimisen metodologian mukaisesti opiskelijat kehittävät jatkuvasti projekteja tiimeissä. Fashion Management Master -opiskelijat isännöivät omassa luokkahuoneessa, tilassa, joka muuttuu innovatiiviseksi suunnittelustudioksi, jossa opiskelijat kokeilevat uusia työkaluja ja tietoa tiedekunnan ohjauksessa. Pienet opiskelijaryhmät luokassa helpottavat tämän käytännön menetelmän soveltamista.
Johtavilla johtajilla on oltava vahvat henkilökohtaiset taidot, jotta he voivat johtaa projekteja, joissa on mukana heterogeenisiä ihmisryhmiä. Heidän tulee kyetä toimimaan referenssinä työryhmälle, mutta myös välittämään luottamusta johtotehtäviin ja sijoittajille. Henkilöbrändäys, ihmisten hallinta ja luova johtaminen integroidaan sitten luokkien kehittämiseen.
Muotijohtajien on kyettävä viestimään konseptiaan erittäin selkeästi joko yrityshenkilöstölle tai työryhmälle haluttujen tulosten saavuttamiseksi. Siksi opiskelijoille opetetaan hyvin erilaisia työkaluja, joilla he voivat kouluttaa taitojaan tasolle, jolla he voivat kommunikoida hyvin.
Synergiaetujen luomiseksi tulevien ammattilaisten välille järjestetään joitakin poikkisuuntaisia aktiviteetteja tiedon vaihtamiseksi eri ohjelmien opiskelijoiden kanssa on osa IED-filosofiaa.
Henkilökohtainen tutkimushanke
Personal Research Project on tärkein yksittäinen kirjallinen työ, jonka opiskelijat tekevät RSP-tutkimusohjelmansa aikana. PRP on maisterin tutkinnon huipentuma ja sen tulee osoittaa, että opiskelija on hankkinut taitoja, tietoja ja analyyttisiä kykyjä.
Projekti on omaperäinen primaaritiedonkeruututkimus, jonka tavoitteena on tehdä tässä ohjeessa esitettyjä vaatimuksia vastaavaa yksilöllistä työtä hyväksytyn arvosanan saavuttamiseksi.
Opinnäytetyön tavoitteet ovat seuraavat:
- Tunnistaa toteuttamiskelpoinen projekti opiskelijan opintoalueella;
- Määritellä selkeästi määritellyt tavoitteet ja / tai tutkittavat kysymykset;
- Suunnittele ja toteuta sopiva (suunnittelututkimus / prosessi) menetelmä;
- Ymmärtää lisäarvoa koskeva ehdotus (käsite);
- Luodaan edellisen käsitteen mukainen liiketoiminnan kehittämissuunnitelma;
- Luodaan toteuttamiskelpoisia ja konkreettisia suunnittelua koskevia ehdotuksia;
- Analyyttisten taitojen osoittamiseen ja pätevien havaintojen esittämiseen;
- Soveltaa teoriaa käytännön todellisuuteen;
- Tehdä asianmukaiset päätelmät ja suositukset tarvittaessa;
- Tuottaa hyvin organisoitu ja hyvin kirjoitettu loppuasiakirja ja tehokas suullinen esitys opinnäytetyöstä.
Työharjoittelu
Kurssien päätyttyä ja kahden todellisen toimialan projektin esittelyn jälkeen opiskelijoilla on mahdollisuus toteuttaa ja todistaa kaikki kolmen kuukauden harjoittelujaksolla hankitut tiedot ja taidot.
Samaan aikaan opiskelijat työskentelevät PRP: ssä, jotta he voivat halutessaan keskittyä tutkimukseensa henkilökohtaiseen projektiin tai yhdistää sen harjoittelun kanssa.
Retkiä
Jotta opiskelijat ymmärtäisivät paremmin markkinoiden uusimman tekniikan, kurssin opetussuunnitelmaan on suunniteltu 2 opintomatkaa, yksi Milanoon ja toinen Pariisiin.
Opettajien ohjauksen ja koordinoinnin avulla opiskelija tutkii eri markkinoita ja ammatillisia yhteyksiä Euroopassa.
Kenttätutkimukset vievät 4 päivää opiskelijoille eurooppalaisille muotipääkaupungeille vaihtaa tietoa eri ympäristöissä. Näinä päivinä akateemisten aktiviteettien jälkeen opiskelijoilla on mahdollisuus tutustua kaupunkiin itsenäisesti.
Ohjelman tulos
Vuoden mittaisen intensiivisen ohjelman tavoitteena on tarjota opiskelijoille tarvittavat teoreettiset ja käytännölliset tietovälineet ja kokemus tullakseen muotihallinnan ammattilaisiksi.
- Anna muotisuunnittelun, markkinoinnin, tuote- ja yrityshallinnan ammattilaisille mahdollisuus ylittää kurinpidolliset rajat ja kasvaa organisaation menestyksen avaintekijöiksi.
- Kehitä opiskelijoiden ymmärrystä muotiliiketoiminnan takana olevasta täydellisestä ekosysteemistä, jotta he pystyvät kohtaamaan todelliset muotimarkkinoiden haasteet ja lisäämään arvoa aiemmin hankituille ammatillisille tiedoille ja taidoille.
- Auta muotisuunnittelijoita, kommunikaattoreita, johtajia ja markkinoinnista kiinnostuneita ammattilaisia, tulemaan muotipäälliköiksi, muotipäälliköistä muotijohtajiksi ja muotijohtajiksi tulevaisuuden organisaatioiden johtajiksi.
- Kehittyä johtajiksi, jotka pystyvät yhdistämään luovuuden, johtamistaidot ja yrittäjähenkiset ajattelutavat muotiliiketoiminnan rajojen puitteissa.
- Saa tulevat muotimiehet ymmärtämään strategioiden kehittämisen, tuotemerkkien luomisen ja tuotteiden ja palveluiden toimittamisen menestystä keskittyen kuluttajalle.
- Tarjoa opiskelijoille muoti- ja liikkeenjohdon työkaluja, joiden avulla heistä voi tulla voimakkaita avaintekijöitä arvonluontiketjussa, yritysympäristössä tai itsenäisinä ammattilaisina, jotka voivat mukautua täydellisesti liiketoimintaympäristöön ymmärtämällä syvempää sen todellisuutta ja kulttuuria. .
- Kehitä kykyä käyttää tarjottuja työkaluja. Opiskelija osaa tunnistaa näiden työkalujen tarkoituksenmukaisen käytön tasapainottaakseen akateemista ja käytännön tietoa, tehokkuutta viestinnässä ja kykyä arvioida tarvittavia kompromisseja todellisten liiketoiminnan haasteiden edessä.
- Laajenna opiskelijoiden rooleja ja valmiuksia työskennellä innovaatiotiimien kanssa.
- Kannustaa kriittistä ajattelua, jotta opiskelijat voivat olla maailmanlaajuisen yhteiskunnan aktiivisia kansalaisia.