Mestari vakavissa peleissä
University of Skövde
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Norrmalm, Ruotsi
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
SEK 135 000 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
02 Sep 2024
* koko lukukausimaksu
Johdanto
Nautitko pelien muodostamisesta ja onko sinulla tavoitetta muuttaa ideasi tietokoneiden tai matkapuhelinten peleiksi? Serious Games -maisteriohjelmassa opit kehittämään pelejä, joissa on jännittäviä elementtejä tavoitteena välittää jotain pelkkää viihdettä. Tähän voisi sisältyä pelien luominen esimerkiksi koulutus-, koulutus- tai markkinointitarkoituksiin.
On monia yrityssektoreita, joilla on kasvava kiinnostus pelimekaniikan käyttöön kiinnittääkseen huomiota aiheeseen tai keskittyäkseen tiettyyn käyttäytymistapaan. Tähän voisi liittyä esimerkiksi motivoivan koulutusmateriaalin luominen työntekijöille. Vakavat pelit tarjoavat sinulle tarkalleen oikeat olosuhteet, jotta voit luoda pelipohjaisia järjestelmiä muuhun kuin puhtaan viihteen tarkoituksiin.
Opintojen painopiste
Tämä ohjelma on suurelta osin projektilähtöinen. Tämä tarkoittaa, että työskentelet projektissa asiakkaalle selvittääksesi kuinka pelit voivat lisätä arvoa heidän liiketoimintaansa. Analysoit yrityksen tarpeita ja kehität pelin näiden tarpeiden mukaisesti.
Opiskelet myös pelisuunnittelua, tutustu johtavaan tutkimukseen ja opit kuinka tieteellisiä menetelmiä käytetään pelien ja niiden sovellusten arviointiin. Viimeisen kauden aikana suoritat pienimuotoisen tutkimusprojektin, joka liittyy vakaviin peleihin.
Serious Games on kansainvälinen ohjelma, ja kaikki opetus suoritetaan englanniksi.
Maisteriohjelma alkaa syksyllä. Sitä tarjotaan yhtenä lukuvuonna (kaksi lukukautta).
Onko tämä ohjelma sopiva minulle?
Serious Games -ohjelma sopii sinulle, jos sinulla on tausta tietokonepelien kehittämisessä, pelisuunnittelussa, tietotekniikassa, mediassa tai vastaavissa tieteenaloissa. Tärkein huomio on, että olet erittäin kiinnostunut peleistä. Uskomme, että luovasta vuorovaikutuksesta eri taustoilla olevien ihmisten välillä on hyötyä vakavien pelien kentälle.
Opintosi suoritettuaan
Vakavien pelien kehittäjä pystyy työskentelemään yrityksissä ja organisaatioissa, jotka kehittävät, mukauttavat tai käyttävät pelejä muihin tarkoituksiin kuin pelkästään viihdettä. Vakavia pelejä ja pelaamista käytetään monilla eri aloilla ja eri tarkoituksiin, mukaan lukien koulutus ja koulutus sekä armeijan että siviili-aloilla. Peliperusteisen opetuksen käyttö kouluissa kasvaa, ja pelipohjaista lähestymistapaa käytetään monilla eri aloilla, kuten tietokonepeliteollisuudessa, mainonnassa, museoissa, matkailualalla, tietojärjestelmissä ja opetusresursseissa. Toinen käyttöalue on koulutus ja kuntoutus terveydenhuollon alalla. Käyttö kasvaa monilla aloilla, joilla tarvitaan yhä enemmän luovien ja innovatiivisten ratkaisujen kehittämistä.
Ohjelman onnistunut suorittaminen tuottaa yhden vuoden maisterin tutkinnon (60 op), joka voidaan yhdistää muihin syventäviin tietokonepelien kehittämisen University of Skövde . Opiskelua voidaan jatkaa esimerkiksi vielä yhden vuoden ajan tietotekniikan maisterin (120 op) saamiseksi.
Tämän alan tutkimus
Vakavien pelien alueella on monia mielenkiintoisia haasteita. Aivan kuten muissa peleihin ja pelien kehittämiseen liittyvissä erikoistuneissa tutkimuksissa, tulevaisuuden jatko-opintoihin on mahdollisuuksia.
Garrett Morrow / Pexels
Pääsyvaatimukset
Ohjelmaan oikeudellinen kandidaatin tutkinto (vastaa Ruotsin kandidaatin tutkintoa) informatiikan, tietotekniikan tai digitaalisen median opinnot (tai vastaava).
Lisävaatimus on todistus englannin kielen vastaavuudesta, joka vastaa Ruotsin yläasteella suoritettavia opintoja, jotka tunnetaan nimellä englannin kielen kurssi 6 / englannin kielen kurssi B. Tämä osoitetaan yleensä kansainvälisesti tunnustetulla testillä, esimerkiksi IELTS tai TOEFL tai vastaava.
Pääsymaksut
Galleria
Uramahdollisuudet
Opintojen päätyttyä
Vakavien pelien kehittäjä pystyy työskentelemään yrityksissä ja organisaatioissa, jotka kehittävät, mukauttavat tai käyttävät pelejä muuhun tarkoitukseen kuin pelkkää viihdettä. Vakavia pelejä ja pelillistämistä käytetään monilla eri aloilla ja eri tarkoituksiin, mukaan lukien koulutus ja koulutus sekä sotilas- että siviilisektorilla. Pelipohjaista opetusta käytetään yhä enemmän kouluissa, ja pelipohjaisia lähestymistapoja sovelletaan monilla eri aloilla, kuten tietokonepeliteollisuudessa, mainonnassa, museoissa, matkailussa, tietojärjestelmissä ja opetusresursseissa. Toinen käyttöalue on terveydenhuoltoalan koulutus ja kuntoutus. Käyttö kasvaa useilla toimialoilla, joilla on kasvava tarve kehittää luovia ja innovatiivisia ratkaisuja.
Ohjelman onnistuneesti suoritettuaan 1-vuotinen maisterintutkinto (60 op), joka voidaan yhdistää muihin tietokonepelikehityksen alan syventäviin opintoihin Skövden yliopistossa. Opintoja voidaan jatkaa esimerkiksi vielä vuodella tietotekniikan maisterin tutkinnon suorittamiseksi (120 op).