Muotiviestinnän ja taiteen ohjauksen akateeminen maisteri
Accademia Costume & Moda
Keskeiset tiedot
Valitse sijainti
Kampuksen sijainti
Rome, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
Muotiviestinnän ja taiteen suunnan maisteri on suunnattu valmistuneille ja/tai ammattilaisille, jotka haluavat suorittaa kurssin, joka tarjoaa mahdollisuuden tutustua kulttuuriin ja käytännön kokemukseen tällä alalla.
Tämä kurssi perustuu kulttuuriseen ja kuratoivaan lähestymistapaan, antropologiaan ja sosiologiaan sekä muodin historiaan syventääkseen kulttuurisesti tietoa globaaleista kulttuureista, jotka ovat olennainen osa sosiaalista ja taloudellista järjestelmää. Teknologia, kuten tekoäly, esineiden internet, big data, lohkoketju, edellyttävät ymmärrystä sekä luovalta että tekniseltä puolelta liiketoiminnan kehittämisessä, ostomalleissa ja ennen kaikkea viestintästrategioissa. Samoin muotoilu, muotielokuvaus, digitaalinen graafinen viestintä sekä kirjoitettu kertomus, kirjoittamisen ja tarinankerronnan taito, joka on tehokas maailmassa, joka muuttuu yhä virtuaalisemmaksi ja yhä enemmän analogiseksi. Kurssin rakenne.
Kesto
Kurssin kesto on yksi lukuvuosi ja osallistuminen on pakollista. Kuitenkin, jotta heidät hyväksytään loppukokeisiin, heidän on oltava läsnä vähintään 80%.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Kurssi koostuu eri elementeistä: Antropologia, Muotihistoria, Sosiologia, (kulttuurikontekstin kehystää), Tietokonegrafiikka, Valokuvaus, Toimituksellisen viestinnän elementit (teorian ja käytännön konkretisoimiseksi ja alan toimintavälineiden tarjoamiseksi), Ammattimaisuus, (jossa analysoidaan uusien teknologioiden, markkinoinnin ja viestinnän välistä suhdetta).
Visuaalisen viestinnän metodologiassa toteutettavissa projekteissa on mukana alan tärkeimmät yritykset ja laitokset tavoitteenaan sovittaa yhteen tekniset taidot, käsitteellinen tutkimus, kokeilu ja lopputuotteen kehittäminen (olipa kyseessä sitten elokuva, näyttelyn kuratoiminen, toimituksellinen projekti, digitaalinen strategia jne.). Jokaiselle hankkeelle asetetaan teoreettiset ja teoreettis-käytännölliset toiminnot, mukaan lukien erityiset ohjeet, joiden tarkoituksena on antaa opiskelijoille yksityiskohtaisempi selvitys toteutettavista hankkeista.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Muotiviestinnän ja taiteen ohjauksen maisteri on suunnattu jo perusvalmiuden omaaville, 1. tason akateemisen diplomin (DAPL) suorittaneille, Kuvataideakatemian, Arkkitehtuurin, DAMS – Discipline Arti Musica Spettacolo ( DAMS – Art Music Entertainment Disciplines), viestintätieteet tai vastaavat tutkinnot niille, jotka haluavat täydentää ja/tai syventää kulttuuri- ja ammatillista koulutustaan muotiviestinnän alalla.
Uramahdollisuudet
Muotiviestinnän ja taiteen suunnan maisterin päätyttyä opiskelijat voivat jatkaa ammattiuransa muodilla ja luovilla aloilla digitaalipäällikkönä, viestintäpäällikkönä, tapahtumapäällikkönä, stylistina, toimittajina, taidejohtajina. He voivat myös toimia imagokonsultteina ja rakentaa uusia yrityksiä monikanavaisen viestinnän alalla.