Arkkitehtuurin maisterin tutkinto - kaupunkien uudistaminen
Sapienza University of Rome
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Rome, Italia
Kieli (kielet
Englanti, Italialainen
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 1 500 / per year *
Hakemuksen määräaika
29 Jul 2024
Aikaisin aloituspäivä
Oct 2024
* lukuvuotta kohden
Johdanto
Arkkitehtuurin maisterin tutkinto-kaupunkien uudistaminen, luokan LM-4 pätevien oppimistavoitteiden mukaisesti, pyrkii vastaamaan uuden arkkitehtiprofiilin tarpeeseen, joka on täysin integroitu eurooppalaiseen kontekstiin kulttuurisen, ammatillisen, ja muodollisia elementtejä. Kaupunkien elvyttämisen teemoilla on epäilemättä keskeinen rooli tässä yhteydessä, kuten korostetaan eurooppalaisessa ja kansainvälisessä kaupunkiagendassa sekä hiljattain vielä kehitteillä olevassa kansallisessa kaupunkiagendassa.
Nämä arkkitehdit on koulutettu tutkimaan, konfiguroimaan ja kehittämään kaupunkien elvyttämisprosesseja; ne on omistettu hankkeelle tutkimuksena ja jatkuvan kokeilun prosessina; ja he pystyvät tarjoamaan asianmukaisia vastauksia nykyaikaisen kaupungin elvyttämisprosesseihin, kaikessa mittakaavassa ja integroidusti, käsittelemällä monimutkaisuutta, jotta nykyaikaisen kaupungin ja arkkitehtuurin hankkeella on näkökulmia sosiaaliseen tasa-arvoon. oleminen ja osallisuus, ekologinen laatu, historiallinen ja ympäristön kannalta kestävä kehitys ja resurssien tehokas käyttö.
Arkkitehdit hallitsevat suunnittelua, teknistä ja teknologista osaamista voidakseen hallita kriittisiä ilmiöitä ja puuttua alueisiin, joille on ominaista eri komponenttien kerrostuminen ja heikkous, kuten usein tapahtuu Italian kaupungeissa; ja toisaalta vastata Euroopan kontekstin ja kaupunkiagendan toimintasuunnitelmiin ja strategisiin suuntiin.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Maisterintutkinnolla on yksi opetussuunnitelma ja kehittävät toiminnot on järjestetty luonnehtiviin ja niihin liittyviin tai integroiviin toimintoihin.
Luonnehdittavat toiminnot liittyvät tieteenaloihin: Kaupunki- ja kaavoitus, Arkkitehtuurin ja talonrakentamisen teknologia, Arkkitehtuuri ja kaupunkisuunnittelu, Arkkitehtuurin analyysi ja rakennesuunnittelu, Arkkitehtuurin historia, Arkkitehtuurin ja kaupunkisuunnittelun arvostus, Arkkitehtuurin ja ympäristön edustaminen, Teoriat ja Konservoinnin tekniikat, teknis-fysiikka ja laitossuunnittelu ja -asennusalat arkkitehtuuria varten, talous-, sosiaali- ja lakialat arkkitehtuurille.
Aiheeseen liittyvien tai integroivien toimintojen tarkoituksena on tarjota käytännön lisätietoa arkkitehtuuriteknologian ICAR/12, teollisen suunnittelun ICAR/13, piirustuksen ICAR/17, kaupunkitekniikan ja suunnittelun ICAR/20, kaupunkisuunnittelun ICAR/21, ympäristön ja sovelletun kasvitieteen BIO aloilta. /03 ja Ecology BIO/07, Geotekniikka ICAR/07, soveltava talous SECS‐P/06, liiketalous SECSP/07, ympäristö- ja maasosiologia SPS/10.
Opiskelijat voivat räätälöidä koulutustaan valinnaisten yksiköiden ja loppukokeen kautta.
Ohjelma pyörii hankkeen kokemuksen ympärillä, joka ymmärretään kokeellisena ulottuvuutena teoreettisesti ja toiminnallisesti. Se on jäsennelty yhden aiheen studioissa, integroiduissa studioissa ja yhden aiheyksiköissä.
Suunnittelutaitojen kehittäminen tapahtuu Studioissa, kokeellisissa oppimisrakenteissa, jotka ovat luonteeltaan käytännöllisiä ja muotoilulähtöisiä. Ne toistavat kaupunkien uudistamisprosessien monimutkaisuutta ja kouluttavat opiskelijoita poikkitieteellisen työn näkökulmasta.
Ensimmäinen vuosi
Ensimmäinen lukukausi
- Kaupunkisuunnittelu- ja maanhallintastudio
- Rakennussuunnittelu kaupunkien elvyttämiseen
- Kaupungin historiaa, tutkimusta ja tutkimusmenetelmiä
Toinen lukukausi
- Ympäristöteknologian suunnittelustudio
- Suunnittelu- ja edustusstudio
Toinen vuosi
Ensimmäinen lukukausi
- Arkkitehtisuunnittelustudio kaupunkien elvyttämiseen
- Kaupunkien elvyttämisen taloudelliset arvostusmenetelmät
- Suojelusuunnittelustudio kaupunkien elvyttämiseen
Toinen lukukausi
- Urban Design Studio uudistumiseen
- Ympäristöteknologian suunnittelustudio uudistumista ja kestävää kehitystä varten
- Harjoittelu - työpaja - tietokonetaidot
- Viimeinen koe
Ohjelman tulos
Maisterintutkinto myönnetään opiskelijoille, jotka ovat kehittäneet korkeat itsenäisen oppimisen kyvyt, joiden avulla he voivat päivittää ja parantaa säännöllisesti tietojaan ja osaamistaan, tunnistaa itsenäisiä opintopolkuja, myös jatko- ja korkeakouluopintoihin pääsystä (maisterit, tohtorit, tai erikoistumiskoulut) itsemuodostuksen ja itsensä parantamisen. Näiden taitojen hankkiminen tapahtuu toisaalta ohjelman sisällä osallistumalla luokkiin, joille on ominaista kriittinen lähestymistapa tietoon ja joka keskittyy autonomisen kurinpitokorpuksen hankkimiseen; toisaalta niille löytyy sovellusta Studioissa käytännön suunnittelukokemusten yhteydessä. Lopuksi niitä kehitetään erityisillä panoksilla, joilla pyritään laajentamaan opiskelijoiden kompetenssia, jotta he pääsevät käyttämään innovatiivisia menetelmiä, välineitä ja sovelluksia.
Tämän lisäksi PDTA:n laitoksen ja tiedekunnan erikoislaboratorioiden (Photomedialab Laboratory, Factory Laboratory, Progetto Roma Laboratory Cesma jne.) käyttö voi edelleen integroida opintoja yhdessä yliopiston laitoskirjastojen, tiedekunnan ja tiedekunnan kirjastojen kanssa. Euroopan kirjastot, näyttelyt jne.
Taitojen arviointi tapahtuu pääosin tentteinä, jotka järjestetään siten, että opiskelijan kyky organisoida hankkimansa tiedot itsenäisesti korostuu.
Valittu akateeminen järjestelmä antaa opiskelijoille mahdollisuuden määrittää muodostumisensa suunta, joka yhtyy yhteiseen tieteidenväliseen perustaan, jossa teorioilla, tekniikoilla, historiallis-kriittisillä tieteillä, humanistisilla tieteillä (talous- ja yhteiskuntatieteillä) ja luonnontieteillä kaikilla on olennainen rooli. arkkitehtuuri-, kaupunki-, teknologinen, suojelu- ja maisemasuunnittelun harjoittaminen eri mittakaavassa. Opittuja taitoja seurataan jatkuvasti sekä tunneilla ja studioilla että loppukoetta laadittaessa.
Apurahat ja rahoitus
Voimme tarjota tällaisia edullisia hintoja Italian korkeakoulutusministeriön julkisen rahoituksen ansiosta. Lisäksi opiskelijat voivat hakea erilaisia eri tasoisia stipendejä, jotka myönnetään akateemisten ansioiden ja/tai perheen tulojen perusteella.
Galleria
Uramahdollisuudet
Luokan LM4 tavoitteiden ja eurooppalaisen arkkitehtidirektiivin 85/384/CEE mukaisesti valmistuneet voivat työskennellä yksityisissä ammateissa, yksityisissä ja julkisissa laitoksissa, talonrakentamisen tuotantosektorilla, sekä uudisrakentamisen, restauroinnin että konservoinnin alalla. ja nykyisen kaupungin interventioiden uudesta monimutkaisuudesta kaupunkien, teknologisen, arkkitehtonisen ja suojelun näkökulmasta kaupunkien elvyttämisen laajemmissa strategioissa.
Valmistuneet voivat:
- Sinulla on vastuullisia tehtäviä ensisijaisesti julkisissa instituutioissa, jotka toimivat kaupunkien, ympäristön, maan ja kaupunkien elvyttämisen, ympäristön, arkkitehtonisen, rakentamisen ja kulttuuriperinnön aloilla.
- Kaupunki- ja arkkitehtuurisuunnittelun, arkkitehtuurin ja kaupunkiperinnön säilyttämisen ja uudelleenpätevyyden, arkkitehtuuri- ja kaupunkiperinnön kestävän suunnittelun ja entisöinnin työt, jotka koskevat nykykaupunkia ja kaikkia maanhallintoon kuuluvia toimintoja.
- Sinulla on koordinointirooleja ja työskentely projektijohtajana monitieteisissä suunnitteluryhmissä, jotka toimivat kaupunkien elvyttämisen strategioiden aloilla kansainvälisellä ja kansallisella tasolla.
- Toimia vastuullisissa tehtävissä hajautetuissa valtion operaatiorakenteissa onnettomuuksien koettelemien alueiden jälleenrakennus- ja kehitysprosessien koordinoinnissa; ympäristöjärjestelmiä ja kulttuuriperintöä valvovissa rakenteissa; rakenteiden sisällä, jotka aktivoivat kaupunkien elvyttämisen rahoitusta; tutkimus-, tutkimus- ja tutkimuskomiteoissa, jotka työskentelevät esikaupunkien, rakennusten ja kulttuuriperinnön uudelleenkelpoisuuden parissa.
Palkinnon saatuaan valmistuneet voivat suorittaa lisensointikokeen harjoittaakseen arkkitehtuurin ammattia ja ilmoittautua ritarikuntaan "seniori"-kategoriassa.
Osiot, joihin valmistuneet voivat käyttää, ovat nykyisen akateemisen järjestelmän perustamia: arkkitehtuuri, suunnittelu, maisema ja luonnonsuojelu.
Otsikko mahdollistaa myös valmistuneiden pääsyn korkeakoulukursseille (tohtorit, II tason maisterit, erikoistumiskoulut).
Valmistuneet, joilla on riittävä määrä opintopisteitä asianmukaisilla sektoreilla, voivat hakea voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti toisen asteen opetuskoulutuksen pääsykokeisiin.