Digimarkkinoinnin maisteri
Heriot-Watt University Dubai
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Academic City, Arabiemiirikunnat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 - 2 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
AED 78 750 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* kaikki lukukausimaksut sisältävät arvonlisäveron
Johdanto
Yleiskatsaus
Digitaalisen markkinoinnin maisterimme antaa opiskelijoille mahdollisuuden siirtyä digitaalisen markkinoinnin uralle yhdistämällä nopeutetun johdannon markkinointiin digitaalisen markkinoinnin konseptien ja tekniikoiden yksityiskohtaiseen pohtimiseen.
Opettavia kursseja on kahdeksan (jaettuna tasan kahdelle lukukaudelle) ja digitaalisen markkinoinnin väitöskirja lukukaudella 3. Osa-aikaiset opiskelijat ilmoittautuvat 2 kurssille lukukaudessa ja etenevät väitöskirjaan toisen vuoden lopussa. Arviointi on suunniteltu erityisesti kehittämään ammatillista uravalmiutta ja siihen sisältyy yhteistyöprojekteja alan kumppaneiden kanssa.
Pakollisia kursseja on kaksi. Ensimmäinen sarja tarjoaa digitaalisen markkinoinnin (Digital Customer Experience and Digital Marketing Analytics) perusteet. Toinen sarja tarjoaa markkinoinnin ydinosaamista (kansainvälinen strateginen markkinointi, nykyaikainen kuluttajakäyttäytyminen, brändäys ja viestintä sekä tutkimusfilosofia ja -käytäntö).
Voit muokata tutkintoasi kiinnostuksen kohteidesi tai urasi mukaan Pathway valitsemalla kahden kurssin vaihtoehdot, yhden jokaiselle lukukaudelle. Kurssit heijastavat digitaalisen markkinoinnin taitoja (sosiaalisen median hallinta, tietokantojen suunnittelu, verkkosivujen kehitys) ja digitaalisen johtamisen osaamista (strategia, yrittäjyys, kuluttajapsykologia, juridiset näkökohdat, projektinhallinta).
Lukukaudella 3 digitaalisen markkinoinnin väitöskirja on huippukurssi, jossa opiskelijat "sukeltavat" valitsemaansa digitaalisen markkinoinnin alueeseen. Opiskelijat osoittavat hallintaansa aihealueella kehittämällä uutta näkemystä arvokkaan primääritutkimuksen analysoinnista.
Digitaalisen markkinoinnin MSc on osa Heriot Watt Universityn erikoisohjelmia, jotka on suunniteltu vastaamaan kasvavan digitaalitalouden vaatimuksiin. "Digitaalivalmiiden" maisteriohjelmiin kuuluvat MSc Digital Leadership, MSc Managing Innovation, MSc Information Technology (Business), MSc Business Information Management ja MSc Business Analytics and Consultancy.
Opiskelija oppii reagoimaan muuttuviin asiakasasenteisiin, saa vinkkejä merkityksellisten yhteyksien luomiseen ja koulutetaan menestyväksi markkinoijaksi nopeasti muuttuvassa ympäristössä. Ohjelma keskittyy myös opiskelijoiden kouluttamiseen käyttämään erilaisia digitaalisia työkaluja, jotka valmistavat heitä paremmin vuorovaikutukseen kuluttajien ja sidosryhmien kanssa.
Akkreditointi
MSc on Chartered Institute of Marketingin (CIM) akkreditoima Graduate Gateway -ohjelmissa. Tämä antaa valmistuneille hyvityksen aiemmasta oppimisesta tutkinnon suorittamisen jälkeen tai valittaessa itseopiskelua CIM-tutkintoa varten opinto-ohjelmansa aikana. Tämä edellyttäisi yhden CIM-lisäkoulutuksen rekisteröintiä CIM-todistuksen saamiseksi tai kahdelle lisäkurssille CIM-tutkintotodistuksen saamiseksi.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Pakolliset erikoiskurssit
Lukukausi 1
Digitaalinen asiakaskokemus
Jokainen asiakkaan ja organisaation välinen verkkovuorovaikutus yhdistyy kokonaisvaltaiseksi digitaaliseksi asiakaskokemukseksi. Tällä kurssilla tarkastellaan komponentteja, jotka muodostavat digitaalisen asiakaskokemuksen hallinnan perustan. Valmistuttuaan opiskelija ymmärtää asiakaspolun, tunnistaa asiakasymmärryksen roolin, ymmärtää monikanavaisen markkinoinnin strategian ja on tietoinen juridisista ja eettisistä asioista. Kurssi tarjoaa tietoa, joka tukee Chartered Institute of Marketing -akkreditointia.
Lukukausi 2
Digitaalinen markkinointianalyysi
Digitaalinen analytiikka on käyttäjien käyttäytymistä sosiaalisessa mediassa, verkkosivustoilla, mobiilisivustoilla ja mobiilisovelluksissa kuvaavan digitaalisen datan keräämistä, mittaamista, analysointia, visualisointia ja tulkintaa. Digitaalisen analytiikan ymmärtäminen antaa markkinointipäälliköille mahdollisuuden ymmärtää, kuinka heidän digitaalista toimintaansa käsitellään ja käytetään. Opiskelija kehittää ymmärrystä digitaalisen markkinoinnin analytiikan teoriasta ja perusteista sekä saa kokemusta sisältömarkkinointisuunnitelmien arvioinnista. Valmistuttuaan opiskelijat saavat alan tunnustetun sertifikaatin, esimerkiksi Google Analytics for Beginners. Kurssi tarjoaa tietoa, joka tukee Chartered Institute of Marketing -akkreditointia.
Koulutusohjelmassa on kuusi pakollista kurssia, kaksi vaihtoehtoa ja pakollinen digitaalisen markkinoinnin opinnäytetyö.
Kurssin sisältö
Lukukausi 1 (syyskuu-joulukuu)
Pakolliset kurssit
- Kansainvälinen strateginen markkinointi
- Nykyajan kuluttajat
- Digitaalinen asiakaskokemus
Valinnaiset kurssit (valitse yksi)
- Strateginen innovaatiojohtaminen
- Yrittäjyys ja luovuus
- Nykyaikainen liiketoimintateknologia
- Tietokannat ja tietojärjestelmät
Lukukausi 2 (tammikuu-huhtikuu)
Pakolliset kurssit
- Brändäys ja viestintä
- Digitaalinen markkinointianalyysi
- Tutkimusfilosofia ja käytäntö
Valinnaiset kurssit (valitse yksi)
- Markkinoinnin oikeudellinen konteksti
- Projektinhallinta
- Sosiaalisen median markkinointi
- Markkinoinnin psykologia
- sähköisen kaupankäynnin tekniikka
Lukukausi 3 (touko-elokuu)
- Digimarkkinoinnin väitöskirja
Digimarkkinoinnin pakolliset kurssit - tarkemmin
Digitaalinen asiakaskokemus
Tämä kurssi tutkii asiakaspolkua ja opettaa sinua tunnistamaan asiakasymmärryksen roolin, ymmärtämään monikanavaisen markkinointistrategian ja olemaan tietoinen juridisista ja eettisistä asioista.
Digitaalinen markkinointianalyysi
Tällä kurssilla opit ymmärtämään digitaalisen markkinoinnin analytiikan teoriaa ja perusteita sekä saat käytännön kokemusta sisältömarkkinointisuunnitelmien arvioinnista.
Digimarkkinoinnin taitojen kurssivaihtoehdot
Sosiaalisen median markkinointi
Tämä kurssi tarjoaa ymmärryksen sosiaalisen median markkinoinnin teorioista ja sovelluksista sekä kriittisen arvion sosiaalisen median teknologioiden sosiaalisista, kulttuurisista ja teknologisista vaikutuksista kuluttajien käyttäytymiseen ja liiketoimintaympäristöön.
Tietokannat ja tietojärjestelmät
Tämä kurssi tarjoaa opiskelijoille sekä käytännön kokemusta että kriittistä ymmärrystä tietokantojen ja tietojärjestelmien määrittelyyn ja rakentamiseen vaadittavista prosesseista ja menetelmistä sekä näiden järjestelmien keskinäisistä suhteista.
sähköisen kaupankäynnin tekniikka
Tällä kurssilla saat kriittisen ymmärryksen erilaisista verkkokaupan liiketoiminta- ja tulomalleista ja liiketoimintajärjestelmistä. Saat myös käytännön tietoa verkkoon liittyvien teknologioiden käytöstä sähköisessä kaupankäynnissä.
Perusmarkkinoinnin pakolliset kurssit
Kansainvälinen strateginen markkinointi
Tämä kurssi tunnistaa valintoja paikallisten ja kansainvälisten brändien markkinointistrategioissa keskittyen globaalin liiketoiminnan harjoittamiseen.
Nykyajan kuluttajat
Tällä kurssilla opit käsitteellisistä, teoreettisista ja käytännön lähestymistavoista kuluttajakäyttäytymisen tutkimiseen.
Brändäys ja viestintä
Tämä kurssi auttaa sinua hallitsemaan brändinhallinnan keskeiset periaatteet oppimalla kuinka integroitu markkinointiviestintä luo arvokkaan brändin vahvalla ja tehokkaalla viestillä.
Tutkimusfilosofia ja käytäntö
Tämä kurssi tarjoaa koulutusta erilaisista tutkimustaidoista, jotka valmistavat sinut väitöskirjaprojektiin ja tarjoavat perustan markkinanäkemykseen ja yrityskonsultointiin.
Digitaalisen hallinnan kompetenssit -kurssivaihtoehdot
Strateginen innovaatiojohtaminen
Tällä kurssilla keskustelet erilaisista innovoinnin skenaarioista ja liität ne liiketoimintakysymyksiin ja kuluttaja-/teknologiatrendeihin tavalla, joka syventää ymmärrystäsi nykyaikaisesta liiketoimintaympäristöstä.
Yrittäjyys ja luovuus
Tämä kurssi antaa ymmärryksen yrittäjyyden luonteesta ja arvosta talouksissa ja rohkaisee ajattelemaan ideoita, mukaan lukien ideoiden kehittäminen ja jalostaminen, kaupallisen maailman huomioita, luovuutta ja innovaatioita.
Nykyaikainen liiketoimintateknologia
Tällä kurssilla tarkastellaan kehittyvien ja kehittyvien markkinoiden, tuotteiden ja teknologioiden välisiä suhteita.
Markkinoinnin oikeudellinen konteksti
Tämä kurssi tarjoaa sinulle perusteellisen ja laajan tuntemuksen markkinoinnin ja markkinointiviestinnän näkökohtia säätelevistä sääntelypuitteista kotimaisella ja kansainvälisellä tasolla.
Markkinoinnin psykologia
Tämä kurssi esittelee psykologisen teorian ja soveltaa näitä lähestymistapoja kulutusprosessin eri vaiheisiin.
Projektinhallinta
Tämä kurssi antaa arvostuksen vaadituista ammatillisista projektipäällikön tiedoista ja taidoista ja kehittää osaamista yleisten määrällisten ja laadullisten projektisuunnittelutyökalujen ja -tekniikoiden käytössä.
Väitöskirjaprojekti
Maisterintutkinnon avulla voit syventää osaamistasi digitaalisesta markkinoinnista tutkimalla haluamaasi aihetta kesän aikana. Keräät ja analysoit yrityksiltä tai kuluttajilta tietoja, jotka liittyvät suoraan tavoitteisiisi ja kiinnostuksen kohteisiisi.
Esimerkkejä tämän tieteenalan aiheista ovat:
- Arvostelujen ja arvioiden vaikutus ostoihin ranskalaisten ja brittiläisten Airbnb-asiakkaiden keskuudessa
- Kansainvälisten markkinoijien käsitykset Twitter Chatin tehokkuudesta brändäyksessä
- Kansainväliset erot verkkomainonnan luottamuksen suhteen: Iso-Britannia ja Kiina
- Strategia kriisissä: Reilun kaupan organisaation verkkokauppastrategian kehittäminen Covid-19:n aikana
- Vaikuttajamarkkinoinnin vaikutus vuosituhannen ostopäätösten tekoon kohti muotivaatteita: vertaileva tutkimus Yhdistyneen kuningaskunnan ja Malesian välillä
Uramahdollisuudet
MSc, jolla on alan kysyntää
Digimarkkinoinnin MSc-tutkinnon suorittaneet pääsevät työmarkkinoille kasvavalla valikoimalla digitaalisen markkinoinnin erikoistehtäviä, jotka tarjoavat työssä liikkuvuutta ja hyvät etenemismahdollisuudet. Raportit osoittavat, että COVID-19-sulkutilanteen aikana digitaaliset taidot mahdollistivat monet yritykset jatkamaan toimintaansa ja lisäsivät kulutuskäyttäytymistä verkossa. Kun liiketoimintaympäristö on myrskyisä, organisaatioiden on täytettävä johtotehtäviä ehdokkaista, joilla on edistyneet ongelmanratkaisu- ja kriittiset ajattelukyvyt – taidot, joita maisteritason opiskelu kehittää ja testaa.
Heriot-Watt on maailmanlaajuinen yliopisto, ja luokat jaetaan useiden MSc-ohjelmien ja kansallisuuksien opiskelijoille, jotka tarjoavat mahdollisuuksia ammatilliseen verkostoitumiseen, josta on hyötyä työelämässä. Opiskelijat saavat kokemusta verkkoyhteistyöstä, yritysesitysten luomisesta, raporttien kirjoittamisesta ja liiketoiminnan tutkimustekniikoista. Opiskelijat voivat myös osallistua Heriot-Watt Marketing Societyyn, opiskelijoiden johtamaan yhteiskuntaan, joka isännöi teollisuuden puhujia ja järjestää sosiaalisia tapahtumia.
MSc on Chartered Institute of Marketingin (CIM) akkreditoima Graduate Gateway -ohjelmissa. Tämä antaa valmistuneille hyvityksen aiemmasta oppimisesta tutkinnon suorittamisen jälkeen tai valittaessa itseopiskelua CIM-tutkintoa varten opinto-ohjelmansa aikana. Tämä edellyttäisi rekisteröitymistä yhdelle CIM-lisäkurssille CIM-todistuksen saamiseksi tai kahdelle lisäkurssille CIM-tutkintotodistuksen saamiseksi.