Diplomi-insinööri digitaalitekniikassa
Fontys University of Applied Sciences
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Eindhoven, Alankomaat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 314
Hakemuksen määräaika
15 May 2024
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
Johdanto
Oletko valmis johtavaan rooliin digitaalisessa transformaatiossa? Oletko kunnianhimoinen tekniikan, ICT:n tai soveltavan tieteen kandidaatti, joka tavoittelee uraa laajemmassa roolissa? Haluatko erikoistua digitaalitekniikkaan? Oletko valmis menemään itsestään selvää pidemmälle ratkaistaksesi monimutkaisia ja merkityksellisiä haasteita poikkitieteellisessä lähestymistavassa? Haluatko rakentaa verkostosi Alankomaiden korkean teknologian ekosysteemiin alusta alkaen?
Miksi Master Digital Technology Engineering?
- Suuriin haasteisiin, kuten ilmastonmuutokseen, tartuntataudeihin ja teknologian räjähdysmäiseen kasvuun, ei ole yksinkertaista ratkaisua. Älykkään yhteiskunnan nousu ja digitaalinen muutos edellyttävät erilaista lähestymistapaa digitaaliseen teknologiaan, ihmisiin, prosesseihin ja yhteistyöhön.
- Työkenttä vaatii insinöörejä, jotka pystyvät käsittelemään korkeaa epävarmuutta, monimutkaisuutta, keskinäisiä riippuvuuksia ja mukautuksia ja ymmärtämään ekosysteemiä.
- Täyttääkseen tämän aukon Fontys työskenteli yhdessä kansainvälisten yritysten, tutkimuskeskusten ja oppilaitosten kanssa tämän upouuden maisteriohjelman suunnittelussa.
- Tämä maisteri tarjoaa suoran sisäänpääsyn tekniikan, ICT:n tai soveltavan tieteen kandidaatin tutkinnon suorittaneille opiskelijoille, jotka haluavat suorittaa MSc-tutkinnon 2 vuodessa (esimaisteria ei vaadita) ja aloittaa uransa!
Ammattimaiset mestarit
Alankomaissa on kahdenlaisia maisteriohjelmia: ammattikorkeakoulujen tarjoamat ammattimaisteriohjelmat ja akateemisten yliopistojen tarjoamat tieteelliset maisteriohjelmat. Vaikka molemmat maisteriohjelmatyypit harjoittelevat samalla tasolla, suuntautumisessa on eroja. Ammatilliset maisteriohjelmat keskittyvät käytäntöön perustuvaan tutkimukseen, kun taas tieteelliset maisteriohjelmat keskittyvät enemmän akateemisen maailman tutkimukseen. Valmistuneelta odotetaan kykyä sopeutua uuteen tietoon ja omaksua utelias asenne. Rajoitetun opintoalan tuntemus ei enää riitä. Innovaatiot tapahtuvat suurelta osin eri tieteenalojen risteyskohdissa. Ammatilliset maisteriohjelmat vastaavat tähän kasvavaan tarpeeseen ammattilaisille, jotka voivat toimia näissä risteyksissä.
Yhteistyökumppanimme
Olemme tehneet tiivistä yhteistyötä useiden yritysten kanssa.
- Philips
- ASML
- Solarge
- VDL
- CSU
- Sioux-teknologiat
- TMC
- Bodec
- van Berlo
- van Rijsingen vihreä
Pääsymaksut
Apurahat ja rahoitus
Jotkut Fontys-opinto-ohjelmat tarjoavat Holland-stipendin opiskelijoilleen. Saatat myös olla oikeutettu muihin stipendeihin, joita Fontys ei tarjoa.
Opetussuunnitelma
Lähestymistapa ja ohjelma yleiskuvaus
Ota selvää kaikista yksityiskohdista, jotka sinun tulee tietää maisteriohjelmasta tästä alla olevasta yleiskatsauksesta. Kuten voit odottaa tarkempaa selitystä kahdesta vuodesta, ja sen lisäksi myös lähestymistapamme koulutukseen.
Maisteriohjelman aikana järjestetään kursseja kaikille neljälle oppimislinjalle, joita seuraat. Oppimislinjat varmistavat, että kehität tietoja ja taitoja:
- Digital Technologies
- Systems Engineering
- Käytäntöpohjainen tutkimus
- Suunnitteluun perustuva työskentely
Jokainen oppimislinja tarjoaa neljä kurssia jokaisen neljän avoimen haasteen aikana. Neljän haasteen jälkeen saat tutoroinnin jokaiselle projektisi oppimislinjalle valmistumisvaiheessa.
Avoimet haasteet
Avoimet haasteet on tarkoitettu antamaan sinulle kokemusta digitaalisen teknologian integroinnista insinööriympäristöön ja liittyvät läheisesti oppimislinjoihin. Haasteet tuovat lisää syvyyttä ja toimintasi haasteiden sisällä on perusteltua. Opit toimimaan teoreettisista kehyksistä ja opit katsomaan haasteita eri näkökulmista. Kurssit ovat merkityksellisiä, koska ne liittyvät haasteisiin.
Vuosi 1
Maisteriohjelman ensimmäinen vuosi koostuu kolmesta avoimesta haasteesta, jotka vuorottelevat viikkojen integraatiolla, pohdiskelulla ja testauksella: ns. viikkojen välissä. Väliviikkojen aikana pohdit, kuinka olet soveltanut oppimislinjojen teoreettisia viitteitä ja koulutustarjontaa haasteisiin. Kolmas haaste suoritetaan työskennellessäsi yrityksessä.
- Haaste 1 - kurssit
- Digitaaliset teknologiat - Tiedonhaku, peruskäsittely ja tietojen visualisointi
- Systems engineering- Ymmärtää näkökulmia järjestelmäsuunnittelussa
- Käytännöllinen tutkimus - Käytännöllinen tutkimus - perustaidot
- Suunnittelupohjainen työskentely – Luo ja tee valintoja
- Haaste 2 - kursseja
- Digitaaliset teknologiat – tekoäly: käytännön koneoppiminen ja neuroverkot
- Järjestelmäsuunnittelu – arvoehdotuksen suunnittelu
- Käytäntöpohjainen tutkimus – tiedon kerääminen ja analysointi
- Muotoilupohjainen työskentely- Muotoiluajattelu
- Haaste 3 - kurssit
- Digitaaliset teknologiat – Sukella syvälle data-analyysiin: hallitsee uusimman tekniikan
- Järjestelmäsuunnittelu - Tuotesuunnittelun optimointi ja parantaminen organisaation kontekstissa
- Käytäntöpohjainen tutkimus- Tutkimustulosten viestiminen
- Suunnittelupohjainen työskentely – Ihmiskeskeisiä lähestymistapoja
2. vuosi
Maisteriohjelman toinen vuosi koostuu yhdestä avoimesta haasteesta. Loput ovat osa valmistumisvaihetta, jossa tehdään valmistumisprojektin esitutkimus, ja lopuksi itse valmistumisprojekti (20 viikkoa). Toisen vuoden avoin haaste ja esitutkimusvaihe vuorottelevat myös viikkojen integraatiota, pohdintaa ja testausta. Valmistumistyö valmistuu työskennellessään yrityksessä.
- Haaste 4 - kurssit
- Digitaaliset teknologiat - Älylaitteet - anturit ja sulautetut ohjelmistot
- Järjestelmäsuunnittelu - Ratkaisujen kehittäminen: kuinka tehdä tuotteesta menestyvä
- Käytäntöpohjainen tutkimus – prosessisi visualisointi
- Suunnittelupohjainen työskentely - Ihmiskeskeisiä lähestymistapoja
Valmistumisvaihe
Valmistumisvaihe koostuu esitutkimuksesta ja valmistumisprojektista. Esitutkimusprojektin tavoitteena on valmistautua valmistumisprojektiisi kuudessa viikossa. Teet pareittain (työpöytä)tutkimusta, tutkit ja päätät, millainen suunnittelutapasi on, ja laadit käsitteellisen tutkimusstrategian valmistumisprojektillesi. Saat tukea yhdeltä valmentajalta ja voit hyödyntää asiantuntijapalautetta työskennellessään tämän projektin parissa.
Valmistumisprojektisi aikana työskentelet projektiryhmässä todellisen ja relevantin suunnittelukysymyksen parissa digitaalisen muutoksen edessä olevan organisaation kontekstissa ja sen tuomana. Kehität digitaalisen ratkaisun, joka antaa asianmukaisen vastauksen organisaation tiettyyn ongelmaan sidosryhmä- ja järjestelmävaatimukset huomioon ottaen.
Koulutuslähestymistapa: Design-Based Learning (DBL)
Design-Based Learning -lähestymistavan avulla voit ratkaista realistisia (suunnittelu)ongelmia samalla kun mietit oppimistasi. Se painottaa suunnittelua ja suunnittelua olennaisten toimintojen suunnittelussa tuotteiden suunnittelussa ja ideoiden toteuttamisessa autenttisissa (teknisissä) ympäristöissä. Tässä suunnitteluprosessissa teet päätöksiä suoritettavista vaiheista ja toistat jatkuvasti. Tämän seurauksena pystyt yhä paremmin luomaan määrityksiä, tekemään ennusteita, kokemaan ja luomaan ratkaisuja, testaamaan ja kommunikoimaan.
Kaiken kaikkiaan työskentelet itseohjautuvalla tavalla suunnittelupohjaisen oppimisen lähestymistavassa ja pohdit rakentavaa (oppimis)prosessia. Uskomme, että Design-Based Learning on vastaus kysymykseen, kuinka tulla itseohjautuvaksi ammattilaiseksi.
T-muotoinen ammattilainen
Digitaalitekniikan insinööri on ammattilainen, jota voidaan kuvata T-muotoisen ammattimallin kautta.
- T:n vaakapalkki edustaa asiantuntemuksen laajuutta, kuten kykyä olla tekemisissä muiden asiantuntijoiden kanssa useissa eri järjestelmissä ja älyllisissä ja kurinalaisissa kulttuureissa.
- T:n pystysuora osa edustaa tietyn tietoalueen asiantuntemusta.
Yritykset vaativat näitä T-muotoisia ammattilaisia, joilla on syvällinen tietämys yhdestä tieteenalasta ja laaja tietopohja lähialueilla, yleisellä liiketoiminnalla tai yrittäjyyden aloilla. Näemme T-muotoisen digitaalitekniikan insinöörin ammattilaisena, joka kykenee kommunikoimaan ja ymmärtämään asiantuntijoita samalla kun hänellä on kehityslähtöinen ja yrittäjähenkinen ajattelutapa.
Ohjelman tulos
Mitä opit
- Ohjelman avulla voit hankkia laajat tiedot ja taidot digitaalitekniikasta ja järjestelmäsuunnittelusta. Sen avulla voit kehittää ratkaisuja digitaalisen muutoksen aiheuttamiin monimutkaisiin ongelmiin.
- Maisterintutkinnon aikana mahdollistamme innostavan oppimisympäristön, jossa työskentelet tosielämän haasteiden parissa käyttämällä taitoja, kuten yhteistyö, palaute ja reflektointi. Suunnittelulähtöisesti työskentelemällä koet teollisuuden kohtaamat ongelmat ja ymmärrät digitaalisen teknologian ratkaisun vaiheet alusta loppuun.
- Maisterintutkinnon suoritettuasi sinusta tulee digitaalitekniikan insinööri, joka osaa toteuttaa digitaaliteknologian ratkaisuja ja myötävaikuttaa organisaatioiden digitaaliseen transformaatioon. Pystyt vaikuttamaan nopeasti muuttuvaan digitaaliseen yhteiskuntaan ja vaikuttamaan yhteiskunnallisesti kestävän kehityksen ja etiikan aloilla
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Maisterintutkinnon suorittaneena olet tuloshakuinen ja pystyt käsittelemään suurta joustavuutta, monimutkaisuutta ja keskinäistä riippuvuutta, jota digitaalisen teknologian soveltaminen ja integrointi edellyttää. Tämä integraatio tapahtuu sekä olemassa olevien tuotteiden ja/tai palveluiden innovaatioissa että sisäisten tuotanto- ja organisaatioprosessien muuttamisessa. Saavuttaaksesi tavoitteesi yhdistät edistyneen teknisen tietosi (laitteisto-, ohjelmisto- ja analyyttiset taitosi) kykyysi kommunikoida eri sidosryhmien kanssa ja arvioida niiden tarpeita.
Junioreiden paikat
- Testausinsinööri,
- Liiketoimintaprosessien analyytikko,
- Prosessi-insinööri,
- Tuotantoinsinööri,
- Suunnitteluinsinööri
- Ja paljon muuta
Keskitason/ylemmän tason tehtäviä
- Tuotteen omistaja,
- Projektipäällikkö/koordinaattori,
- Projektijohtaja NPI,
- NPI:n tuotantoinsinööri,
- Kenttätuen insinööri.
- Jälleen monia muita mahdollisuuksia