Master of Electronics & ICT Engineering Technology
KU Leuven
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Leuven, Belgia
Kieli (kielet
Englanti, Hollannin kieli
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
Elektroniikan ja tieto- ja viestintätekniikan tekniikan maisteriohjelma antaa sinulle laajan perustan yleisille taidoille ja tekniselle tietämykselle. Samalla tunnet olosi kotoisaksi tietojenkäsittelyn kiehtovassa maailmassa. Elektroniikan ja ICT:n tuntemuksesi perusteella osaat arvioida oikein käytettyjen tekniikoiden toimintaa ja vaikutuksia. Osaat analysoida olemassa olevia analogisia ja digitaalisia elektronisia järjestelmiä sekä suunnitella ja toteuttaa uusia järjestelmiä. Osaat myös analysoida, suunnitella ja toteuttaa monimutkaisia tieto- ja viestintäjärjestelmiä.
Ohjelman kokoamiseksi valitset T&K-ohjelman&D Experience; tämä antaa sinulle mahdollisuuden toteuttaa haastava hanke tiimityönä. Seuraavaksi valitset valinnaisen kurssin (joko harjoittelun tai kurssin Management ja toisen valinnaisen kurssin). Lopuksi valitset yhden kahdesta painopisteestä: Kehittynyt elektroniikka (enemmän laitteistopainotteinen) tai ohjelmistojärjestelmät (enemmän ohjelmistopainotteinen).
Galleria
Opetussuunnitelma
Rakenne
Opinto-ohjelman laatimiseksi valitset T&K-kokemuksen, vaihtoehtopaketin ja valinnaisen lisäkurssin. Voit valita kahdesta päävaihtoehdosta:
- Älykäs elektroniikka -vaihtoehto viittaa laitteiston ja ohjelmiston yhdistelmään, jota käytetään sulautettujen järjestelmien kehittämiseen ja toteuttamiseen (matkapuhelimet, MP3-soittimet, digitaalikamerat). Opit ottamaan huomioon rajoitukset I/O-mahdollisuuksien, muistin, nopeuden ja energiankulutuksen alueilla.
- Internet Computing -vaihtoehto seuraa laajalti hajautetun lähestymistavan suuntausta sovellusten kehittämiseen. Tämän lähestymistavan etuja ovat korkea luotettavuus, skaalautuvuus, korkea suorituskyky, helppo huolto ja alhaiset kustannukset.
Valitset myös T&K-kokemuksen. Tämä antaa sinulle mahdollisuuden toteuttaa haastava projekti tiimikontekstissa. Mahdollisuuksia on neljä:
- UX-pohjainen verkkokehitys - Kun käyttäjä on ohjenuorana, kehität verkkosovelluksen, jolla on runsaasti käyttäjien vuorovaikutusta
- Sulautetut järjestelmät - Kehität "system on chip" -sovelluksen käyttämällä FPGA: ta ja sulautettua prosessoria
- Signaalinkäsittely: algoritmit ja toteutus - Kehität ja toteutat huippuluokan DSP-algoritmin
- Pelit ja aineelliset ominaisuudet – Opit rakentamaan pelin käyttämällä monipuolista konkreettista vuorovaikutusta pelaajan syötteelle ja tuotokselle.