Globaalin ihmisen kehityksen päällikkö (mghd)
Georgetown University - SFS - School of Foreign Service
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Washington, Yhdysvallat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
USD 2 065 / per credit
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Master of Global Human Development On innovatiivinen, akateemisesti tarkka ammattitaitoinen jatko-ohjelma, joka on suunniteltu valmistamaan seuraavan sukupolven kehitysalan ammattilaisia työskentelemään julkisen sektorin virastojen, yksityisten yritysten ja alalla toimivien voittoa tavoittelemattomien organisaatioiden kanssa. Kurssilla, harjoittelun ulkopuolisella toiminnalla ja käytännön työkokemuksella opiskelijat ymmärtävät kehityksen haasteet ja kehittävät tarvittavaa tietoa, taitoja ja kokemuksia, jotta he voisivat tulla johtajiksi omalla alallaan ja tekevät ero maailmanlaajuisessa yhteisössä.
Tietoja Program
Nykyään miljardi ihmistä elää edelleen äärimmäisessä köyhyydessä. Maailman köyhyyden vähentäminen ja kasvun ja kehityksen edistäminen köyhissä maissa ovat 2000-luvun suurimmat haasteet ja mahdollisuudet. Muutoksen tekeminen ei ole koskaan ollut kiireellisempi tai näkyvämpi julkisessa keskustelussa kansainvälisistä suhteista tai jatko-opiskelijoiden prioriteeteista, jotka koskevat heidän tulevia uransa.
Kehitysyhteisöt ja poliittiset päättäjät ovat 1990-luvun alkupuolelta lähtien kehittyneet merkittävästi näkemyksiään siitä, mikä on "kehitystä" - keskittyen yksinomaan talouskasvun mittaamiseen ja köyhyyden vähentämiseen kokonaisvaltaisempaan "inhimilliseen kehitykseen". Nobel-palkinnon saaja Amartya Sen tunnetaan parhaiten uraauurtavasta työstään tarve saada osallistavampi kehys, joka edistää inhimillistä kukoistusta täysimittaisesti, mukaan lukien laajentamalla ihmisten valintoja ja antamalla heille vapauden saavuttaa mitä he arvostavat ja kehittää omia valmiuksiaan Ihmisarvoa.
Master of Global Human Development -opetuksen tavoitteena on valmistaa opiskelijoita - työssään, harjoituksiin ja käytännön työharjoitteluun - ymmärtämään kehityksen haasteet ja tarjoamaan heille työkaluja ja kokemuksia vastaamaan näihin haasteisiin onnistuneina ammattilaisina.
Kehitysyhteistyön asiantuntijat ja maistuneet ammattilaiset vahvistavat tänään, että kansainvälisen kehityksen alalla tarvitaan sellaisia ammattilaisia, joilla on perustaidot kehityksestä, vahvat analyyttiset taidot, erikoistuntemus tietyillä kehityskohdilla ja asiaankuuluvat taidot, jotka tulevat suorasta kokemuksesta kehityksessä.
Onnistuneita kehittämisen ammattilaisia on koulutettava erilaisissa asiaan liittyvillä aloilla. Niillä on oltava perustason kvantitatiiviset ja analyyttiset taidot. Heidän on oltava perehtyneenä yhteen tai useampaan erikoistuneeseen kehittämisalueeseen, kuten terveyteen, yksityiseen yritykseen tai ympäristöön / ilmastonmuutokseen. Heidän on oltava joustavia ja kykeneviä työskentelemään monenlaisissa organisaatioissa, jotka he varmasti tekevät uransa aikana. Heidän on ymmärrettävä sekä opinnot ja käytännön kokemus kehitysmaailman todellisuuksista, monimutkaisuus ja haasteet - samoin kuin palkinnot - kehittämistyön ammattilaisena. Tämä tutkinto pyrkii antamaan tutkinnon suorittaneille kaikki nämä osaamiset ja paljon muuta.
Opetussuunnitelma
Globaali inhimillisen kehityksen opetussuunnitelma on tiukka ja kattava; Keskeiset kurssit kattavat useita aiheita, kuten kehitysyhteistyön, politiikan ja yhteiskunnallisen muutoksen, ohjelmasuunnittelun ja toteutuksen, arvioinnin, määrällisten ja kvalitatiivisten menetelmien, rahoituksen ja hallinnan. Master of Global Human Developmentin opiskelijat suorittavat 16 kolmiopetusta (yhteensä 48 opintopistettä), kesäkenttäprojekti ja vähintään yksi harjoittelu. Lisäksi opiskelijat osallistuvat osaamiskeskuksiin ja työpajoihin, osallistuvat puhujatapahtumiin ja työskentelevät Washingtonin kehitysyhteisön piirissä.
Opiskelijat, jotka harjoittavat Master of Global Human Developmentin, ovat todennäköisesti yhteydessä yhteen tai useampaan Georgetownin yksiköihin, jotka tutkivat kansainvälisiä kehityskysymyksiä tutkimuksen tai palvelun avulla.
Ulkopuolisen yksikön koulu
- Kansainvälisen siirtolaisuuden tutkimusinstituutti
- Mortaran kansainvälisten opintojen keskus
- Diplomi-insinööri ulkoasiainhallinnossa
Muualla Georgetownin yliopistossa
- Berkley-uskonnon, rauhan ja maailman asioiden keskus
- Kulttuurienvälisen kasvatuksen ja kehityksen keskus
- Sosiaalisen oikeuden tutkimuksen, opetuksen ja palvelun keskus
- Oikeustieteen, tieteen ja globaalin turvallisuuden instituutti
- Lisääntymisterveyskeskus
- Yhdysvaltain ja Afganistanin naisten neuvosto
- McDonough School of Business
Coure-kursseja
- GHDP-501 Kehitysyhteiskunta: Kasvu
- GHDP-502 Kansainvälisen kehityksen poliittinen talous
- GHDP-503 Kvantitatiiviset menetelmät tutkimukseen ja arviointiin kehityksessä
- GHDP-504-strategia, suunnittelu ja toteutus
- GHDP-505 Kehitysyhteiskunta: köyhyys
- GHDP-506 -arviointi kehitykselle
- GHDP-507 Kehitysrahoitus
- GHDP-598 Johdon analyysi ja käytäntö I
- GHDP-599 Management Analysis & Practice II
Capstone Project
Capstone-projekti on huipentuma opiskelijan kaksi vuotta kestäneestä työstä ja kokemuksista Georgetownissa. Se on olennainen osa maailmanlaajuisen inhimillisen kehityksen ohjelman, johtamisen, analysoinnin ja käytännön kehittämisen I & II (GHDP 598 & GHDP 599) toisen vuoden aikana toteutettua keskeistä opetussuunnitelmaa. GHDP 598 & 599 on suunniteltu tarjoamaan tukea ja ohjausta Capstone-projektille kirjoittavalle opiskelijalle. Parissa työskentelyssä projekti on suunniteltu tarjoamaan opiskelijoille tilaisuus yhdistää koko ohjelmassa hankitut tiedot ja taidot ja soveltaa niitä reaaliaikaiseen haasteeseen, joka tunnistetaan yhteistyössä kehityskeskuksen (asiakas) kanssa työskentelevän organisaation kanssa. . Asiakas voi olla hallitus, avunantaja, kansalaisjärjestö, liike, säätiö tai muu kehitettävä organisaatio.
Summer Field Project
GHD-ohjelman perustamisesta lähtien vuonna 2012 opiskelijat ovat viettäneet kesän kahden vuoden opinnot työskentelyyn ulkomailla kenttäkeskuksissa 10-12 viikon ajan erilaisten kehitysorganisaatioiden, kuten kansalaisjärjestöjen, avustusjärjestöjen, kehitysyhteistyöneuvostojen, Sosiaaliset yritykset, monikansalliset yritykset ja säätiöt. Vuonna 2016 opiskelijat sijoitettiin isäntävirastoihin 15 Afrikan, Aasian, Latinalaisen Amerikan ja Lähi-idän maissa. Heidän tehtävänsä vaihtelivat satunnaistettujen tutkimusten (RCT) tutkimisen, humanitaarisen avun ohjelmien arvioimiseksi, ministeriöiden neuvoa-antaville tehtäville. Näistä kesäkenttäprojekteista opiskelijat saavat käytännönläheistä ammatillista kehityskokemusta sekä mahdollisuuden harjoitella ja laajentaa mitä he ovat oppineet luokkahuoneessa. Kesäkenttien hankkeet syventävät opiskelijoiden teknistä erikoistumista ja antavat heille mahdollisuuden pohtia tehokasta ja eettistä kehityskäytäntöä.
Kesäkenttähankkeet ovat keskeinen osa maailmanlaajuista ihmisen kehittämisohjelmaa, ja niitä tukee opiskelijoiden säännöllinen työselostus. Esimerkiksi hankkeiden ja ohjelmien seuranta ja arviointi, jonka kaikki opiskelijat tekevät ensimmäisen vuoden toisella puoliskolla, on suunniteltu valmistamaan opiskelijat kesän projekteihinsa. Toisen vuoden syksyllä lukukauden aikana kesäkenttähankkeita kuvaavat julisteet ovat ensimmäinen vaadittu tehtävä "Management Analysis & Practice" -kurssiin ja opiskelijakokemukset tarjoavat perustan keskustelulle johtamis- ja johtamishaasteista, joita kehittäjäkokemukset kohtaavat ammattikoulun aikana uraa. Opiskelijat voivat myös hyödyntää kesäkuristustaan muiden kurssien, esimerkiksi Capston-hankkeen, joka on GHD-master-tutkintojen ydinvaatimus.
Matkakustannusten rahoittaminen ja vaatimaton apuraha myönnetään GHD-ohjelmassa tai tietyissä tapauksissa isäntävirastoissa, joissa opiskelijat sijoitetaan kesään.
Turvallisuus- ja turvallisuusprotokollat matkojen ja järjestelyjen kanssa koordinoidaan OGS: n kanssa.
Harjoittelupaikkoja
Washingtonissa, Washington DC: ssä, kun hän osallistuu GHD-ohjelmaan, on korvaamaton mahdollisuus ammatilliseen kasvuun ja opiskelijoiden ammatillisten verkostojen laajentamiseen. Opiskelijat, jotka harjoittelijat pystyvät kehittämään ammattitaitoa, tehostamaan jatkamistaan, tarkentamaan urakehitystään ja rakentamaan akateemisten opintojen opetuksia. GHD-opiskelijoilla on oltava vähintään yksi harjoittelu harjoittelunsa aikana, joka rakentaa taitojaan ja osaamistaan erikoistumisalueellaan. Jos opiskelija harjoittelee useampaa kuin yhtä aihepiirialuetta tai alueellista painopistealuetta, osasto määrittää, tarvitaanko useita erikoistumisohjelmiin liittyviä harjoittelujaksoja.
Harjoittelu voi olla:
- Lukukaudeksi tai vuodeksi
- Yksi organisaatio tai moninkertainen, riippuen opiskelijan erikoistumisalueesta, temaattisesta kohdennuksesta ja alueellisista eduista
- Maksettu tai maksamaton
GHD: n harjoitteluorganisaatiot ovat sisällyttäneet:
- Pelastakaa Lapset
- Relief International
- Latinalaisen Amerikan kehityspankki
- YK: n säätiö
- InterAction
- Solimar International
- DAI
- Disaster Philanthropy-keskus
- Kansainvälinen Lääketieteellinen Corps
- Globaali rehellisyys
- Mercy Corps
- Maailmanpankki
- Toimenpideapu
- John Snow Inc.
- YK: n säätiö
- US Department of State
- Aasian säätiö
- Vital Voices
- Transparency International-USA
- TechnoServe
Erikoistumisohjelmat ja sertifikaattiohjelmat
Yksi maailmanlaajuisen inhimillisen kehityksen ohjelman vahvuuksista on pääsy Georgetownin korkeakoulujen laaja-alaisiin korkeakoulututkintoihin. Tarjoamme opiskelijoille mahdollisuuden käyttää joitain valinnaisia opintojaksojaan erikoistumisen hankkimiseksi samalla, kun hän suorittaa tutkintotodistuksensa, mikä edellyttää 9 opintopisteen loppuunsaattamista kohdennetusta aiheesta, kuten Global Health tai Education and Human Capital.
Suosituimmat erikoistumiset on lueteltu yksityiskohtaisemmin valikossa. Sukupuoleen, humanitaariseen apuun, konfliktiin, tieteen ja teknologian sekä alueellisten tutkimusten joukkoon sisältyy myös erilaisia kursseja.
Monet opiskelijat valitsevat käyttämään valinnaisia kurssejaan jatkaakseen muodollista todistusta muiden Georgetownin yliopiston tutkinto-ohjelmien kautta erikoistumisen sijaan.
Urakehitys
Urakehitys on olennainen osa kunkin opiskelijan kokemusta. Master of Global Human Developmentin tavoitteena on antaa opiskelijoille erinomainen maadoitus kehityskäytännöissä ja auttaa heitä ryhtymään seuraavaan vaiheeseen kohti haastavaa ja palkitsevaa uraa valmistumisen jälkeen. Uramahdollisuuksiin, mentorointiin, taitokeskuksiin, kehityshenkilöihin ja harjoitteluun kutsutuilla ohjelmilla annetaan opiskelijoille taitoja, kokemuksia ja yhteyksiä, jotka ovat kehityksen muutoksen tekijöitä 2000-luvulla. Lisäksi Ulkomaankoulun tutkijakoulun jatko-opiskelijakeskus tarjoaa täyden valikoiman urapalveluita ja järjestää uraansa liittyviä tapahtumia.
Etiikka retriitti
Maailmanlaajuinen ihmisen kehitysohjelma isännöi ohjelman ensimmäisen kuukauden aikana kampanjan ulkopuolista etikesäilytysviikonloppua. Tämän viikonlopun tarkoituksena on käynnistää vuoropuhelu oppilaskunnan, tiedekunnan ja henkilökunnan välillä siitä, mitä eettisiä ongelmia ja tilanteita voi esiintyä kentällä ja millaisia puitteita voidaan käyttää niiden käsittelemiseen.
Monet opiskelijoistamme mainitsevat Etiikka retriitinsä liimauskokemukseksi, joka asettaa äänensä vertais-ja tiedekunnan vuorovaikutuksille koko kahden vuoden ohjelmassa.
Kehittämistyöntekijät pyrkivät parantamaan ihmiskunnan tilaa ympäri maailmaa ja kohtaamaan eettisiä häiriöitä, joita aiheutuu sitoutumisesta monimutkaisiin, elinvoimaisiin ja usein epävakaisiin ympäristöihin. Marion Jehane Abboud, GHD '17 ja Kyle Goeckner-Wald, GHD '17, viettivät viikonloppua luokkatovereidensa ja tiedekuntansa kanssa ratkaisemalla nämä kysymykset ja antamalla heidän ajatuksiaan.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Opetussuunnitelma
Globaalin inhimillisen kehityksen opetussuunnitelma on tiukka ja kattava; Peruskurssit kattavat useita aiheita, kuten kehityksen taloustiede, politiikka ja sosiaaliset muutokset, ohjelman suunnittelu ja toteutus, arviointi, kvantitatiiviset ja laadulliset menetelmät, rahoitus ja hallinta. Master of Global Human Development -opiskelijat suorittavat 16 kolmen opintopisteen kurssia (yhteensä 48 opintopistettä), kesäkenttäprojektin ja vähintään yhden harjoittelupaikan. Lisäksi opiskelijat osallistuvat taitoklinikoihin ja työpajoihin, osallistuvat puhujatapahtumiin ja työskentelevät Washington DC: n kehitysyhteisöstä peräisin olevien mentorien kanssa.
Globaalin inhimillisen kehityksen maisterin tutkintoa suorittavat opiskelijat ovat todennäköisesti vuorovaikutuksessa yhden tai useamman monista Georgetownin yksiköistä, jotka tutkivat kansainvälisiä kehityskysymyksiä tutkimuksen tai palvelun avulla.
Ulkoasiainhallinnon koulu
- Kansainvälisen muuttoliikkeen tutkimuslaitos
- Mortaran kansainvälisten opintojen keskus
- Ulkoasiainhallinnon diplomi-insinööri
Muualla Georgetownin yliopistossa
- Berkleyn uskonnon, rauhan ja maailman asioiden keskus
- Kulttuurienvälisen koulutuksen ja kehityksen keskus
- Sosiaalisen oikeudenmukaisuuden tutkimus-, opetus- ja palvelukeskus
- Lain, tieteen ja globaalin turvallisuuden instituutti
- Lisääntymisterveyden instituutti
- Yhdysvaltain ja Afganistanin naisneuvosto
- McDonoughin kauppakorkeakoulu
Ydinkurssit
- GHDP501 Kehityksen taloustiede: kasvu
- GHDP502 Kansainvälisen kehityksen poliittinen talous
- GHDP503 Kvantitatiiviset tutkimus- ja arviointimenetelmät kehityksessä
- GHDP504-strategia, suunnittelu ja toteutus
- GHDP505 Kehityksen taloustiede: köyhyys
- GHDP506-arviointi kehitystä varten
- GHDP507 Kehitysrahoitus
- GHDP598 Johdon analyysi ja käytäntö I
- GHDP599 Johtamisen analyysi ja käytäntö II
Ohjelman lukukausimaksu
Tavataan Roadilla!
Alla olevasta linkistä näet, missä Georgetown School of Foreign Service on tänä syksynä