Graafisen viestintäsuunnittelun maisteri
BAU, Centro Universitario de Artes y Diseño de Barcelona
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Barcelona, Espanja
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 9 800 / per course
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
Tämä maisteriohjelma kouluttaa kansainvälisiä ja luovia profiileja graafisen suunnittelun ja visuaalisen viestinnän käytännössä käyttämällä digitaalista ja täysin nykyaikaista näkökulmaa, joka sisältää kaikkein häiritsevimmät käsitteet.
Opetussuunnitelman rakenne on sekä taiteellista että teknistä, yksilöllisellä seurannalla ja globaalilla pedagogisella visiolla, jossa todelliset tapaukset ja yritys ovat olennaisia ohjelman kehittämisessä.
Luokkahuone on suunniteltu tutkimuksen, kokeilun, innovaation ja yrittäjyyden tilaksi, jossa on merkittävä määrä työpajoja alan eri ammattilaisten toimesta.
Maisterintutkinto auttaa ymmärtämään, konseptisoimaan ja suunnittelemaan digitaalisia graafisia viestintäratkaisuja toiminnallisesta näkökulmasta kannustaen aina luovuuteen ja luovan käytännön yksilölliseen ilmaisuun strategisella ammatillisella tuella.
Ohjelma on suunnattu kandidaatin tutkinnon opiskelijoille ja muiden muotoilun, kuvataiteiden, luovuuden, valokuvauksen, kuvituksen, mainonnan ja viestinnän maailmaan liittyvien yliopisto-opintojen opiskelijoille.
Se on myös suunnattu ammattilaisille, joilla on aikaisempaa kokemusta, graafisen suunnittelun ohjelmistotaidot sekä graafiseen suunnitteluun ja visuaaliseen viestintään liittyvä portfolio.
Opetussuunnitelma
Opetussuunnitelma
Maisterintutkinnon viisi pääosaa ovat: digitaalisen projektin ideointi ja konseptointi; suunnitella ohjelmistotyökaluja ja -taitoja sekä niiden suhdetta kunkin projektin typologiaan; erityyppisiin kaupallisiin toimeksiantoihin perustuva projektikäytäntö; käyttäjiin ja heidän käyttämiinsä digitaalisiin rajapintoihin keskittyvän strategian tutkimus ja kehittäminen; ja kyky kommunikoida hanke yrittäjäarvojen kanssa.
Kurssin metodologia sisältää tunnit teoreettisilla ja käytännön formalisoinneilla, vierailevia luentoja, luomis- ja innovaatiotyöpajoja, ryhmäkoulutustutoriaaleja sekä loppuprojektiin keskittyviä yksittäisiä tutoriaaleja.
Oppimis- ja arviointitoimintaa toteutetaan kirjallisen ja videosisällön, luentoihin, tapaustutkimuksiin, ryhmätyöpajoihin, yksilö- ja ryhmätöihin, puoliammattitehtäviin, todellisiin tapauksiin kutsuttujen yritysten kanssa ja suullisiin esityksiin. Lisäksi opiskelijat pääsevät yhteiseen digitaaliseen ympäristöön (Virtual Campus) luokkien arkistona.
Opintojakson rakenne:
- Moduuli 1 - Graafisen suunnittelun perusteet
- Moduuli 2 - Digitaaliset grafiikkatyökalut
- Moduuli 3 - Brändäys ja digitaalistrategia
- Moduuli 4 - Projektit
- Moduuli 5 - Viestintä ja johtaminen
- Moduuli 6 - Ammattityöpajat
- Moduuli 7 - Maisterin lopputyö
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
- Graafisen suunnittelun ja audiovisuaalisen suunnittelun studiot
- Strategiasuunnittelun ja digitaalisten projektien studiot
- Viestintä- ja markkinointiosastot
- Luovuus ja käyttäjäkokemustoimistot
- Mainos- ja viestintätoimistot
- Freelance-profiilit graafiseen ja audiovisuaaliseen suunnitteluun liittyvissä projekteissa