Joint Graduate (Master's Degree) -opinnot: International Basketball Coaching and Management
Lithuanian Sports University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Kaunas, Liettua
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 000 / per year *
Hakemuksen määräaika
30 Jun 2024
Aikaisin aloituspäivä
01 Oct 2024
* Vuosittainen lukukausimaksu: 2000 EUR; Euroopan ulkopuolella – 3000 euroa
Johdanto
Yleiskatsaus
- Tiedekunta: Urheilubiolääketiede
- Kieli: IELTS 6.0, TOEFL 5.50 tai vastaava vieraan kielen koe, taso B2
- Laajuus: Post Graduate Certificate (PG Cert.) = läpäissyt vähintään 60 opintopistettä tasolla 7; MSc-tutkinto (maisteri) = suoritettu vähintään 120 opintopistettä tasolla 7
- Opiskelutyyppi: Kokopäiväinen
- Kesto: 2 vuotta
- Edellytykset: Yliopisto-ohjelmasta valmistuneet – urheilun kandidaatin tutkinto
- Diplomi: Urheilun maisteri
Tavoitteet
Toisen syklin Koripallon valmennus ja johtaminen yhteisen opinto-ohjelman tavoitteena on kouluttaa urheilun maisteri, joka osaa arvioida erilaisia koripallon valmennus- ja johtamisjärjestelmiä, ohjelmia ja niiden rakenteita, joita sovelletaan eri Euroopan maissa, käyttää edistyksellistä teknologiaa koripallovalmennuksessa, luovasti ratkaista monimutkaisia ongelmia, tehdä oikeita johtopäätöksiä, yhdistää käytännön kokemusta tunnustettuihin ammatillisen pätevyyden koulutukseen ja oppimismalleihin perustuen kansainvälisen tason saavutuksiin perustavan ja soveltavan poikkitieteellisen tieteen ja teknologian alalla.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Opintosuunnitelma
Galleria
Ohjelman tulos
Toimivalta
Opinto-ohjelman päätyttyä opiskelija voi:
- Ymmärrä ja analysoi koripallovalmennuksen teoriaa ja kysymyksiä nykyaikaisessa valmennuksessa.
- Tunne ja arvioi kriittisesti nykyaikaisia koripallotrendejä sosiaalisissa, taloudellisissa ja teoreettisissa näkökohdissa.
- Ymmärtää kvantitatiivisten ja kvalitatiivisten tutkimusmenetelmien soveltamista koripallovalmennuksessa.
- ymmärtämään eurooppalaisen urheilun strategiset tavoitteet ja kehitysprioriteetit; pystyä analysoimaan ja arvioimaan koripallon muutosta maailmassa ja Euroopassa; Valmistaudu haasteisiin ja johtajuuteen.
- Käytä riittäviä tutkimusmenetelmiä koripallon alalla.
- Suunnittele ja toteuta tutkimushanke nykyaikaisen koripallovalmennuksen alalla; pystyä soveltamaan sopivia menetelmiä ja analysoimaan niitä kriittisesti.
- Tulkitse tutkimusaineistoa rakentavasti ja arvioi aineiston leviämistä.
- Analysoi koripallovalmennuksen merkitystä, erilaisia strategioita ja näkymiä, käytä tieteen ja teorian synteesiä monimutkaisten koulutusongelmien ratkaisemisessa järjestelmällisesti ja luovasti, tee johtopäätöksiä urheilun ammattilaisille ja yleisölle.
- Osoita tarkoituksenmukaisuutta ja omaperäisyyttä tunnistamalla ja analysoimalla tarpeita, muotoilemalla ratkaisuja ja arvioimalla strategioita koripallovalmennuksen yhteydessä.
- esittää omien ja muiden henkilöiden organisatoriset ja tieteelliset tutkimukseen perustuvat ratkaisut selkeästi ja vakuuttavasti; esittää koripallo- ja urheilutoimintaa koskevia strategisia ehdotuksia valmentajille, koulutusasiantuntijoille ja yleisölle niiden perusteella.
- Analysoi kriittisesti, erota arvot ja muodosta strategioita; kehittää koripallovalmennustaitojaan työpaikallaan.
- Kehitä ammattilaisen kriittistä itsetuntemusta ja itsetuntoa, analysoi koripalloharjoituksen sisältöä, perustele käytännössä harjoitteluun tarvittavat menetelmät.
- Pyri jatkuvaan kehitykseen, jota tarvitaan tutkijan, koripallovalmentajan ja urheiluasiantuntijan analyyttiseen soveltavaan toimintaan.
- Suunnittele koripalloilijoita ja urheilukoulutusohjelmia eri-ikäisille henkilöille tutkimuksen tekemiseksi ja innovaatioiden toteuttamiseksi.
- Ota vastuu alaisten työntekijöiden (pelaajien) toiminnan laadusta, niiden arvioinnista ja ammattietiikan noudattamisesta.
- Ota vastuu omasta ja alaistensa ammatillisesta kehityksestä.
- Osoita aloitteellisuutta ja henkilökohtaista vastuuta työskennellessäsi yksin tai muiden kanssa ongelmien ratkaisemisessa.
- Tee päätöksiä monimutkaisissa tilanteissa, käytä systemaattisia ja luovia menetelmiä ja välitä johtopäätökset selkeästi.
- Kehitä erottuva ajattelu ja itsenäinen lähestymistapa oppimiseen, mikä on välttämätöntä harkitulle harjoittajalle henkilökohtaisen ja ammatillisen kehityksen kannalta.
- Kehitä kriittistä itsereflektiota ja itsenäistä lähestymistapaa oppimiseen koripallovalmennuksen alalla.
- Arvioi vieraita kulttuureja ja kotoudu erilaiseen etniseen ja kulttuuriseen ympäristöön opiskellessasi ja/tai työskennellessäsi ulkomailla.
Toisen syklin yhteinen opinto-ohjelma Koripallovalmennus ja -johtaminen keskittyy henkilön yleisten kykyjen ja arvojen kehittämiseen korostaen tiedon analysointia, kriittistä arviointia ja käytännön soveltamista, toteutusta, ongelmien tunnistamista ja ratkaisua yksinkertaisen tiedonsiirron ja käyttöönoton sijaan.
Uramahdollisuudet
Uramahdollisuuksia
Maisteriohjelman päätyttyä opiskelijat voivat työskennellä koulutusteknologian tutkijoina-analyytikkoina, liettuan tai ulkomaisten laitosten korkeimman pätevyyden omaavina valmentajina julkisella tai yksityisellä sektorilla tai pelaajavalintapäälliköinä.
Opinto-ohjelman sisältö tarjoaa mahdollisuuden hankkia käytännön taitoja koulutuksessa. Valmistuneella on ammatilliset tiedot ja taidot, joiden avulla hän voi arvioida kriittisesti koripallovalmennuksen sisältöä ja jatkaa uraa koripallovalmentajana.
Urheilun maisterin tutkinto antaa opiskelijoille mahdollisuuden jatkaa uraa monilla urheilun aloilla, mikä on hyödyllistä paitsi urheiluvalmennuksen myös liiketoiminnan alalla. Hankittua tietoa voidaan käyttää esimerkiksi koripallokoulutuksessa, nuorisokasvatuksessa, koripallon analysoinnissa tai tutkimustoiminnassa, terveyden edistämisen tai fyysisten valmiuksien kehittämisen ammattilaisena.
Pääsy jatko-opintoihin: opinto-ohjelman onnistuneen suorittamisen jälkeen opiskelijoilla on pääsy kolmannen syklin opintoihin biolääketieteen tai yhteiskuntatieteiden alalla.
Opinto-ohjelman erityispiirteet: se on ainutlaatuinen kansainvälinen yhteinen opinto-ohjelma, jonka tarpeen työmarkkinaosapuolet ovat vahvistaneet.
Oppimis- ja opetustoiminta: luennot, seminaarit, yksittäiset työt, opetusohjelmat.