Kasvatuspsykologian maisterin tutkinto
Universidad de Murcia
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Murcia, Espanja
Kieli (kielet
Espanja
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 280 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* 3671,32 €: kansainväliset opiskelijat. Tällä sivulla olevat tiedot eivät ole virallisia, vaan vain ohjeellisia. Lisätietoja ota yhteyttä vastaavan keskuksen sihteeristöön.
Johdanto
Kasvatuspsykologian korkeakoulututkinto koostuu 90 op. Se sisältää seuraavat kaksi koulutusprofiilia:
- Ammatillinen profiili, jolla on kyky suunnitella ja toteuttaa psykokoulutuksellisia toimia, jolla on korkea erikoistumisaste yksilöllisissä, ryhmä- ja institutionaalisissa tilanteissa, sekä kyky puuttua ihmisiin koko elinkaaren ajan.
- Tutkimus- ja akateeminen profiili, jolla on riittävä valmistelu laadukkaan tieteellisen tiedon tuottamiseksi, erittäin erikoistuneen tutkimuksen suorittamiseksi ja kriittiseksi analysoimiseksi sekä tiedon ja koulutetun psykologisen koulutuksen luomiseksi, analysoimiseksi ja levittämiseksi.
Master tavoitteena on antaa opiskelijoille kompetenssit, taidot ja välineet ammatilliseen ja tutkintakäytäntöön, jotka liittyvät kasvatuspsykologian alaan. Nämä tavoitteet tarkennetaan seuraavien osaamisten saavuttamisessa:
- Osaa suunnitella, kehittää ja arvioida monimutkaisia tutkimusprosesseja, joita voidaan soveltaa erilaisiin psykopedagogiikkakonteksteihin innovatiivisten metodologisten lähestymistapojen avulla.
- Sovelletaan hankittuja teoreettisia ja metodologisia perusteita edistyneiden tekniikoiden ja välineiden rakentamiseksi, validoimiseksi ja käyttämiseksi psykopedagogiikan tutkimuksessa sekä näillä välineillä kerätyn tiedon laadullista ja kvantitatiivista analysointia.
- Käytä kasvatuspsykologian innovatiivisimpia malleja, periaatteita, kompetensseja ja lähestymistapoja muodollisessa ja epämuodollisessa psykokoulutuksessa.
- Sovelletaan pisimmällä osaamista vammaisten lasten, nuorten ja aikuisten hoidossa, jotka kuuluvat biopsykososiaalisiin riskiryhmiin, sosiokulttuuristen monimuotoisuusryhmien jäseniin jne., Monissa psykoeduktiivisissa yhteyksissä.
- Suunnittele ja käytä uusimpia psykopedagogiikan diagnostiikkamenetelmiä ja -välineitä vastaamaan tiettyihin psykopedagogiikkatoimiin, kuten: tarpeiden, kykyjen, syrjäytymistekijöiden, oppimisvaikeuksien diagnosointiin jne.
- Koordinoi psykopedagogiikka- ja koulutustoimenpiteiden suunnittelua, soveltamista ja arviointia korkeimman tason ICT: n avulla muiden media- ja viestintä- ja tietoverkkojen (radio, televisio, lehdistö, Internet jne.) Lisäksi valitsemalla sopii parhaiten virtualisoituun opetus-oppimisprosessiin.
- Kyky suorittaa pohdintoja ja analyysejä kasvatuspsykologiassa erikoistuneen tiedon avulla käsitteellisellä tarkkuudella ja älyllisellä tiukalla tavalla.
- Henkilökohtaiset ja ihmissuhdetaidot työskennellä erikoistuneissa ja kilpailukykyisissä monitieteellisissä kokoonpanoryhmissä.
Päällikön tiedosto
Opetuskeskus: | Psykologinen tiedekunta |
Opetuksen tyyppi: | presencial |
kieli: | espanjalainen |
kesto: | 1,5 vuotta |
ECTS: | 60 |
otsikko: | Yliopiston maisterin tutkinto kasvatuspsykologiasta |
Apurahat, apurahat ja liikkuvuus: | Kansallinen / kansainvälinen |
Hinta luotolla: |
|
oikeutus
Psykologian tieteellisenä tieteenalana toteuttamisen alusta alkaen koulutus, jota ymmärretään sen laajimmassa merkityksessä koulutusta ja kehitystä, on noussut yhdeksi asiaankuuluvista tieteellisen ja ammatillisen erikoistumisen aloista. Nykyään kasvatuspsykologialla on runsaasti teoreettista, teknologista ja sovellettua tietoa, joka on selkeästi systematisoitu ja eriytetty muista aloista, ja psykhokoulutuksellinen tutkimus ja interventio ovat sekä akateemisella että ammatillisella tasolla vahvasti juurtuneet useimpiin Euroopan valtioihin.
Toisaalta viime vuosikymmenten sosiaalis-taloudelliset, kulttuuriset ja teknologiset muutokset ja niiden nopeus edistävät uusien koulutus- ja kehitysskenaarioiden ja -kontekstien syntymistä, asettaa toisaalta uusia haasteita psykologiselle tutkimukselle ja laajenee toisaalta tällä alalla erikoistuneiden psykologien sosiaalinen kysyntä. Mikä pakottaa ammattilaiset jatkuvaan päivitykseen ja koulutukseen.
Kasvatuspsykologia käsittelee ihmisen käyttäytymistä muodollisissa ja epämuodollisissa kasvatustilanteissa. Hän on kiinnostunut psykologisista prosesseista, jotka vaikuttavat kehitykseen ja oppimiseen, sekä yksilöllisesti että ryhmässä, ja puuttuu niihin parantaakseen ihmisen kykyjä koko elinkaaren ajan ja parantaakseen ryhmä- ja institutionaalisia prosesseja. Siten kasvatuspsykologin toiminta tapahtuu minkä tahansa modaliteetin ja tason sosiaalis-kasvatusolosuhteissa (säännellyt, sääntelemättömät, muodolliset ja epäviralliset järjestelmät), tarvittaessa koordinoiden muiden ammattilaisten (pedagogit, opettajat, fysioterapeutit, toimintaterapeutit jne.) Kanssa. ).
toimivaltaa
Peruskompetenssit
Tämän opintosuunnitelman perustaidot sallivat ja takaavat opiskelijoille:
- Tietämystä ja ymmärrystä, muodostavat perustan tai mahdollisuuden omaperäisyys kehittämiseen ja / tai soveltamalla ideoita, usein tiedekontekstissa.
- Että opiskelijat voivat soveltaa tietojaan ja kyky ratkaista ongelmia uuteen tai uusiin olosuhteisiin laajempien (tai monitieteistä) yhteyksissä liittyvät opintoalalla.
- Opiskelija osaa integroida tietoa, hallita kompleksisuutta ja muotoilla tuomiot perustuvat tietoihin, jotka olivat puutteellisia tai rajoitettu, sisältää heijastuksia sosiaalisessa ja eettisen vastuun soveltamiseen liittyvät tietonsa ja tuomiot.
- Opiskelija osaa välittää päätelmänsä sekä tietoa ja perimmäiset syyt, jotka tukevat heitä erikoistuneelle ja ei-erikoistuneelle yleisölle selkeällä ja yksiselitteisellä tavalla.
- Opiskelijoilla on oppimisvalmiudet, joiden avulla he voivat jatkaa opiskelua tavalla, joka on suurelta osin itseohjautuva tai itsenäinen.
yleisten taitojen
- Suunnittele, kehitä ja arvioi monimutkaisia tutkimusprosesseja, joita voidaan soveltaa erilaisiin psykopedagogiikkakonteksteihin käyttämällä innovatiivisia metodologisia lähestymistapoja.
- GM2. Sovelletaan hankittuja teoreettisia ja metodologisia perusteita edistyneiden tekniikoiden ja välineiden rakentamiseksi, validoimiseksi ja käyttämiseksi psykopedagogiikan tutkimuksessa sekä näillä välineillä kerätyn tiedon laadullista ja kvantitatiivista analysointia.
- GM3. Käytä hankittua sisältöä arvioinnissa suorittamaan todellisia arviointeja ohjelmista, konteksteista, prosesseista, tuotteista, ammattilaisista, instituutioista, koulutusjärjestelmistä jne.
- GM4. Käytä kasvatuspsykologian innovatiivisimpia malleja, periaatteita, kompetensseja ja lähestymistapoja muodollisessa ja epämuodollisessa psykokoulutuksessa.
- Gm5. Sovelletaan pisimmällä osaamista vammaisten lasten, nuorten ja aikuisten hoidossa, jotka kuuluvat biopsykososiaalisiin riskiryhmiin, sosiokulttuuristen monimuotoisuusryhmien jäseniin jne., Monissa psykoeduktiivisissa yhteyksissä.
- GM6. Valitse ja hallitse tehokkaasti erilaisia tietolähteitä ja asiakirjoja käsiteltävän ongelman mukaan.
- Suunnittele ja käytä uusimpia psykopedagogiikan diagnostiikkamenetelmiä ja -välineitä vastaamaan tiettyihin psykopedagogiikkatoimiin, kuten: tarpeiden, kykyjen, syrjäytymistekijöiden, oppimisvaikeuksien diagnosointiin jne.
- Koordinoi psykokoulutuksen ja koulutustoimenpiteiden suunnittelua, soveltamista ja arviointia korkeimman tason ICT: n avulla muiden viestintä- ja tietovälineiden ja verkkojen (radio, televisio, lehdistö, Internet jne.) Lisäksi valitsemalla sopivimmat virtualisoidulle opetus-oppimisprosessille.
- Kyky hallita tutkimusta ja psykokoulutusta koskevaa tietoa ja kehittynyttä tietoa erilaisissa koulutusympäristöissä ja ympäristöissä.
- Kyky suorittaa pohdintoja ja analyysejä kasvatuspsykologiassa erikoistuneen tiedon avulla käsitteellisellä tarkkuudella ja älyllisellä tiukalla tavalla.
- Henkilökohtaiset ja ihmissuhdetaidot työskennellä erikoistuneissa ja kilpailukykyisissä monitieteellisissä kokoonpanoryhmissä.
- Kyvyt ICT: n edistyneelle käytölle ammatillisella alalla
erityistaitoja
- Kyky arvioida ihmisen kehityksen ja oppimisen tyypillisiä ja epätyypillisiä psykologisia prosesseja.
- Kyky havaita, estää ja puuttua vammaisten ja sosiaalisen syrjäytymisen vaarassa olevien ihmisten kehityksen ja oppimisen edistämiseen.
- Kyky havaita, estää ja puuttua kehityksen ja oppimisen edistämiseen ihmisillä, joilla on korkeat kyvyt, kriittiset ja luovat.
- Kyky havaita emotionaalisten käyttäytymishäiriöiden ehkäiseminen ja niihin puuttuminen koulu- ja perheympäristössä
- Kyky arvioida ja puuttua psykokoulutuksen prosesseihin ja käytäntöihin, edistää ja parantaa kattavaa psykologista kehitystä, käytettyjä psykokoulutusmenetelmiä sekä koulutusryhmien ja laitosten toimintaa.
- Kyky kerätä ja transkriboida, analysoida, arvioida tietoja ja tuottaa uutta tietoa vuorovaikutukseen ja keskusteluun, jota käytetään koulu- ja perhetilanteissa oppimisprosessien edistämiseksi.
- Kyky havaita varhaisessa vaiheessa ja arvioida erityisiä vaikeuksia kirjallisen kielen instrumenttiopetuksen ja loogisen-matemaattisen tiedon hankkimisessa.
- Kyky kerätä tietoa, analysoida, puuttua ja tehdä tutkimusta / puuttumista matematiikan oppimiseen liittyviin psykologisiin prosesseihin.
- Kyky suunnitella ja soveltaa psykopedaktiivisia interventio-ohjelmia kirjallisen kielen ja matematiikan oppimisvaikeuksissa.
- Kyky johtaa ja koordinoida ryhmiä muodollisissa ja epämuodollisissa opetus-oppimisprosesseissa
- Kyky hallita ja edistää koordinointia muiden ammattilaisten, osastojen ja instituutioiden kanssa.
- Kyky vastata käyttäjien, instituutioiden ja hallintojen vaatimuksiin, jotka liittyvät raporttien, lausuntojen, raporttien, ohjelmien jne. Valmisteluun
- Kyky käyttäytyä sekä ammatillisessa että tutkintatoiminnassa kasvatuspsykologian ammattilaisen deontologisen koodin mukaan
- Kyky työskennellä yhteistyössä ja olla vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa samoilta tai erilaisilta ammattialoilta virtuaalisissa viestintätiloissa.
- Kehitetään ongelmanratkaisu- ja päätöksenteko-taitoja tieto- ja viestintätekniikan avulla, mikä tarkoittaa kykyä tunnistaa, analysoida ja määritellä ongelman muodostavat merkittävät elementit, niiden syyt ja merkitys eri näkökulmista; etsiä vaihtoehtoisia ratkaisuja ja ratkaista se harkitusti ja tehokkaasti.
- Opetus- ja koulutusstrategioiden ja -ohjelmien tuntemus, suunnittelu, kehittäminen, koordinointi ja arviointi virtuaalisen viestinnän tilanteissa.
- Kyky hallita kurinalaisuutta koskevaa tietoa ja osaamista uusimpia tieto- ja viestintätekniikoita käyttämällä.
- Kyky estää, havaita varhaisessa vaiheessa ja arvioida erityisiä sensorimoottorisia vaikeuksia, jotka vaikuttavat instrumentaalitaitojen kehittämiseen ja hankkimiseen.
- Kyky suunnitella ja valita sopivia välineitä, joiden avulla voidaan kerätä laadullista tietoa tutkimuksen tavoitteiden ja hypoteesien saavuttamiseksi
- Kyky asettaa tutkimusongelmia tärkeyden mukaan ja psykologisesti kasvavaan kontekstiin nähden merkittävä.
- Opiskelija hallitsee ja soveltaa tutkimusprosessin teoreettisia ja käytännöllisiä näkökohtia psykopedagogiikan alalla eniten käytetyistä metodologisista näkökulmista.
Graduate profiilia
Opiskelija on jatko-opiskelija, jolla on koulutusta ja kehitystä, joka on hahmoteltu heidän teoreettisessa, teknologisessa ja sovellettavassa tietämyksessään, selkeästi systematisoitu ja eriytetty. Hänen ammatillisen profiilinsa ansiosta hän voi suunnitella ja toteuttaa psykokoulutuksellisia toimia, joilla on korkea erikoistumisaste, yksilöllisissä, ryhmä- ja institutionaalisissa tilanteissa sekä kyky puuttua ihmisiin koko elinkaaren ajan. Hänen tutkimuksensa ja akateemisen profiilinsa, riittävän valmistelun ansiosta, antaa hänelle mahdollisuuden tuottaa laadukasta tieteellistä tietoa, suorittaa ja kriittisesti analysoida erittäin erikoistunutta tutkimusta sekä luoda, analysoida ja levittää tietoa ja koulutuspsykologian pätevää koulutusta.