Kasvatustieteen maisteri
Cardiff University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Cardiff, Yhdistynyt kuningaskunta
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* osallistumismaksuja 2020/21 ei ole vielä saatavilla
Johdanto
Koulutuksen maisteri on tarkoitettu opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita kasvatuskäytännöstä, -organisaatiosta tai tutkimuksesta. Moduulien avulla, jotka sisältävät vertailevia ja kansainvälisiä näkökulmia, opit kokemuksia Isosta-Britanniasta ja eri puolilta maailmaa ja tutkit monimutkaisia kysymyksiä, joita opettajat ja koulutusjohtajat ja päätöksentekijät kohtaavat yhä globalisoituvassa kontekstissa. Näitä haasteita ovat muun muassa opetussuunnitelmien suunnittelu, opetuksen toimittaminen nopeasti muuttuvassa maailmassa tai kansainvälistymisen ja globalisaation vaikutukset koulutusideoihin ja -käytäntöihin.
Ohjelma tarjoaa syvällisen ymmärryksen koulutuksesta opintoalana, mutta myös koulutuksen ja muiden yhteiskunnallisten instituutioiden välisistä yhteyksistä, joilla on rooli monimutkaisten koulutusongelmien ratkaisemisessa. Työskentelet tiiviissä yhteistyössä luokkatovereiden ja akateemisen henkilökunnan kanssa, sinulla on mahdollisuus tutkia näitä kysymyksiä ja hyötyä monitieteisistä näkökulmista, mukaan lukien koulutus, sosiologia ja psykologia. Sinut haastetaan arvioimaan ja muotoilemaan suosituksia koulutuskäytännöistä ja -organisaatioista sekä suunnittelemaan innovatiivisia toimia, jotka antavat oppijoille vaikutusmahdollisuuksia parantamalla heidän koulutuksensa laatua ja merkitystä.
Ohjelma kiinnittää erityistä huomiota suurimpiin koulutussektoreihin: perus- ja toisen asteen koulutukseen, mutta antaa myös mahdollisuuden keskustella koulutuksen kehityksestä laajemmasta, elinikäisen oppimisen näkökulmasta – esiopetuksesta ja korkeakoulutuksesta aikuiskoulutukseen ja epäviralliseen oppimiseen. koulutus – joka tunnistaa koulutusjärjestelmien eri osien väliset yhteydet. Väitöskirjaprojektissasi voit keskittyä mihin tahansa muodollisen koulutuksen tasoon tai epäviralliseen koulutukseen.
Huomaa, että vaikka tämä ohjelma sopii koulutusalan ammattilaisille, jotka haluavat kehittää uraansa, se ei ole opettajan pätevyys eikä tarjoa Qualified Teacher Status (QTS) -asemaa. Jos olet kiinnostunut opettajanuran aloittamisesta, tarkista opettajan pätevyysvaatimukset maassa ja alalla, jolla aiot työskennellä.
Erottuvia piirteitä
- Johtavien tutkijoiden osallistuminen ohjelman opetukseen tarjoaa sinulle mahdollisuuden oppia nykyisestä tutkimuksesta ja teoriasta.
- Mahdollisuus opiskella koulutusta tavoilla, jotka sisältävät, mutta ylittävät keskittymisen luokkahuonekäytäntöön, käsittelemään laajempaa koulutusta koskevaa keskustelua ja luomaan perustan laajemmalle valikoimalle ammatteja kuin erillinen opettajan pätevyys sallii.
- Oma moduuli kriittisestä ajattelusta ja muista ainekohtaisista taidoista, joita tarvitaan jatko-opiskelijakokemuksesi hyödyntämiseen.
- Läheiset yhteydet kouluihin, korkeakouluihin ja muihin koulutusorganisaatioihin, jotka tarjoavat mahdollisuuksia aktiiviseen vuorovaikutukseen koulutusalan ammattilaisten ja päätöksentekijöiden kanssa.
- Mahdollisuus oppia koulussa, joka tunnetaan huippuluokan kasvatustutkimuksestaan ja yleisemmin yhteiskuntatieteissä: viimeisimmässä Research Excellent Frameworkissa (REF) sijoituimme Isossa-Britanniassa tutkimuksen laadussa viidenneksi koulutuksessa ja kolmanneksi sosiologiassa.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Rakenne
Kokopäiväisen opiskelijan odotetaan suorittavan ydin- ja valinnaisten moduulien yhdistelmän ensimmäisenä vuonna (120 opintopistettä).
Toisena vuonna tekisit väitöskirjamoduulin (60 op).
Esitetyt moduulit ovat esimerkki tyypillisestä opetussuunnitelmasta, ja ne tarkistetaan ennen lukuvuotta 2020/21. Lopulliset moduulit julkaistaan syyskuuhun 2020 mennessä.
Suoritat viisi pakollista 20 opintopisteen moduulia – yhden 20 opintopisteen valinnaisen moduulin ja 60 opintopisteen väitöskirjan ohjaajasi kanssa sovitusta aiheesta – muodostaaksesi kaikki 180 opintopistettä, jotka tarvitset ohjelman suorittamiseen.
Opetetut moduulit
Viisi pakollista moduulia sisältävät keskeisiä sosiaalisia taitoja ja koulutuksen sisällöllisiä aiheita. Valinnaisen moduulin avulla voit räätälöidä tutkintosi omien kiinnostuksen kohteidesi mukaan. Jokainen opetettu moduuli on arvoltaan 20 opintopistettä, mikä tarkoittaa, että sen suorittamisen pitäisi kestää noin 200 tuntia, mukaan lukien muodollinen opetus, itsenäinen opiskelija ja arviointitehtäviin käytetty aika.
Tutkielma
Kun olet suorittanut opetetut moduulit onnistuneesti, sinua pyydetään tekemään 60 opintopisteen väitöskirja valitsemastasi koulutukseen liittyvästä aiheesta.
Tämä väitöskirja sisältää pienimuotoisen itsenäisen tutkimuksen, jonka avulla voit kehittää kiinnostuksen kohteitasi ohjelmaan liittyvällä aineellisella alueella ja soveltaa käytännössä opetettuihin moduuleihin osallistumisen kautta syntyneitä tietoja ja taitoja.
Sinulle nimetään väitöskirjan ohjaaja avustamaan tutkimusprojektin suunnittelussa, toteutuksessa ja kirjoittamisessa.
Yliopisto on sitoutunut tarjoamaan laajan valikoiman moduulivaihtoehtoja mahdollisuuksien mukaan, mutta huomaa, että vaikka valinnanvaraa pyritään kaikin tavoin tarjoamaan, se voi olla rajoitettua tietyissä olosuhteissa. Tämä johtuu siitä, että joillakin moduuleilla on rajallinen määrä paikkoja, jotka jaetaan saapumisjärjestyksessä, kun taas toisilla on vähimmäismäärä opiskelijoita, jotka vaaditaan ennen niiden suorittamista, jotta voidaan varmistaa, että koulutuksen laatu on asianmukainen; Jotkut moduulit edellyttävät, että opiskelijat ovat jo suorittaneet tietyt aineet, ja toiset ovat keskeisiä tai pakollisia suorittamassasi ohjelmassa. Moduulit voivat myös olla rajoitettuja aikataulujen yhteentörmäysten vuoksi, ja vaikka yliopisto pyrkii minimoimaan valinnanvapauden häiriöt, suosittelemme, että pyydät neuvoa asianomaiselta koululta käytettävissä olevista moduulivalinnoista.
Oppiminen ja arviointi
Kuinka minua opetetaan?
Opit tutkijoilta, jotka osallistuvat alojensa tulevaisuuteen. Kurssimme heijastavat sekä tieteenalojensa ydinajatuksia että nykyaikaisia keskusteluja, teorioita ja tutkimusta.
Opetusmenetelmiin kuuluu sekoitus luentoja, seminaareja, itsenäistä opiskelua ja itseohjautuvaa oppimista, jossa hyödynnetään verkkoresursseja, yksilö- ja ryhmätehtäviä. Luennot tarjoavat yleensä yleiskatsauksen asiaankuuluvasta aiheesta, esittelevät keskeisiä käsitteitä tai tutkimusta ja korostavat ajankohtaisia kysymyksiä tai keskusteluja. Toisin kuin luennot, seminaarit antavat sinulle mahdollisuuden keskustella yksityiskohtaisesti tietyistä lukemista, tutkimuksista tai aiheista. Näin voit vahvistaa ymmärrystäsi ja saada palautetta yksilöllisestä oppimisestasi. Seminaarien avulla voit myös hioa viestintä-, esiintymis- ja yhteistyötaitojasi osallistuessasi ryhmäkeskusteluihin ja muihin tehtäviin.
Kun yhteiskuntatiede kehittyy vastauksena sosiaaliseen maailmaan, myös opetussuunnitelmamme muuttuu. Opiskelijoillamme on tärkeä rooli tässä kehityksessä, kun opiskelija-henkilöstöpaneelia kuullaan suurista muutoksista ja kaikki opiskelijat suorittavat moduulien arvioinnit ja vuosittaisen opiskelijakyselyn.
Miten minua tuetaan?
Henkilökohtainen ohjaaja opastaa sinua opintojesi ajan ja on käytettävissä keskustelemaan edistymisestä ja antamaan neuvoja ja ohjausta akateemisiin opintoihisi liittyen. Glamorgan-rakennuksessa sijaitsevat Student Hub ja Taught Programmes Office voivat myös antaa neuvoja yliopistojen palveluihin pääsyyn.
Kaikissa opintojakson moduuleissa hyödynnetään Cardiff Universityvirtuaalista oppimisympäristöä (VLE) – Learning Centralia – josta löydät kurssimateriaaleja, linkkejä aiheeseen liittyviin materiaaleihin ja arviointitehtäviin liittyvää tietoa, kuten esimerkiksi arviointikriteerit, linkit aiempiin papereihin (soveltuvin osin) sekä ohjeet arviointien lähettämiseen.
Moduulikohtaista lisätukea tarjoavat seminaarituutorit, luennoitsijat ja/tai moduulien koollekutsujat. Väitöskirjan tukena toimii ohjaaja, joka tapaa sinut säännöllisesti.
Formatiivinen palaute
Formatiivinen palaute on palautetta, joka ei edistä etenemistä tai tutkintoluokituspäätöksiä. Formatiivisen palautteen tavoitteena on parantaa ymmärrystäsi ja oppimistasi ennen kuin suoritat summatiivisen arvioinnin. Tarkemmin sanottuna formatiivinen palaute auttaa sinua:
- Tunnista vahvuutesi ja heikkoutesi ja kohdista alueet, jotka tarvitsevat työtä;
- Auta henkilökuntaa tukemaan sinua ja ratkaisemaan havaitut ongelmat kohdennetuilla parannusstrategioilla.
Formatiivista palautetta annetaan rutiininomaisesti seminaareissa. Lisäksi moduulit voivat sisältää erityisiä formatiivisia arviointeja, joiden tarkoituksena on auttaa sinua valmistautumaan myöhempään summatiiviseen arviointiin.
Summatiivinen palaute
Summatiivinen palaute on palaute, joka vaikuttaa etenemis- tai tutkintoluokituspäätöksiin. Summatiivisen arvioinnin tavoitteena on osoittaa, kuinka hyvin olet onnistunut saavuttamaan moduulin aiotut oppimistulokset, ja sen avulla voit tunnistaa tarvittavat toimet (syöttö) parantaaksesi tulevia arviointeja.
Kaikki palaute kursseista annetaan sähköisesti, jotta se on helposti saatavilla ja helppo lukea. Esityksistä annetaan suullista palautetta, mutta kirjallista palautetta annetaan myös, jos/kun esityksellä on merkittävä vaikutus moduulin merkkiin.
Palaute luokkakokeista annetaan yleensä kirjallisena palautteena koko luokalle, mutta voit myös keskustella henkilökohtaisesta koepaperistasi ja sille myönnetystä arvosanasta moduulin koollekutsujalle.
Kaikki merkit ja palaute tehdään asiaankuuluvien merkintäkriteerien perusteella.
Miten minua arvioidaan?
Tyypillisiä arviointimuotoja ovat yksittäiset tehtävät, kurssityöt, projektit, esitykset tai luokkakokeet. Yleisin arviointimuoto on kurssien tuottaminen. Määräajat jakautuvat koko lukuvuodelle.
Tärkeä osa arviointia on palaute. Palautetta on missä tahansa prosessissa, toiminnassa tai tiedossa, joka parantaa oppimista tarjoamalla opiskelijoille mahdollisuuden pohtia nykyistä tai viimeaikaista saavutustasoaan tai ymmärrystään aiheesta. Sitä voidaan tarjota yksin tai ryhmille, ja se voi olla monessa muodossa. Se vastaa ohjelmiemme ja tieteenalojemme kehitysodotuksia.
Palautteen valikoima sisältää henkilökohtaisen palautteen; yleinen palaute; vertaispalaute; epävirallinen palaute; itsearviointi toimittaa arvioinnin mukana.
Akateeminen henkilökunta ja vertaisryhmät voivat käyttää erilaisia menetelmiä tämäntyyppisen palautteen antamiseen: kirjallinen palaute; tekstin huomautus; suullinen palaute; seminaarikeskustelu.
Ohjelman tulos
Mitä taitoja aion harjoitella ja kehittää?
Tieto ja ymmärrys:
Ohjelman päätyttyä osaat:
- osoittaa syvällistä ja systemaattista ymmärrystä koulutuspolitiikkaan, -organisaatioon ja -käytäntöön liittyvistä keskeisistä teorioista ja käsitteistä
- Analysoida ja sijoittaa paikallisia ja kansallisia koulutuskäytäntöjä ja -politiikkoja laajempiin globaaleihin ja historiallisiin yhteyksiinsä
- osoittaa korkeatasoista tietämystä metodologisista ja eettisistä näkökohdista, jotka ovat merkityksellisiä koulutuskysymyksiä koskevan tutkimuksen tekemisessä
Henkiset taidot:
Ohjelman päätyttyä osaat:
- Tunnistaa järjestelmällisesti monimutkaiset yhteydet koulutusteorian ja politiikan ja käytännön näkökohtien välillä (koulutuksessa ja siihen liittyvillä aloilla)
- Arvioi kriittisesti olemassa olevaa tutkimusta ja apurahaa koulutuskysymyksissä ja tee tietoon perustuvia arvioita kilpailevien väitteiden ja teoreettisten näkökulmien välillä
- Kuvaile ja pohdi kriittisesti monimutkaisiin koulutuskysymyksiin liittyvää politiikkaa ja käytäntöjä sekä koulutuksen ja muiden yhteiskunnallisten instituutioiden välistä yhteyttä
- Kerää, arvioi, syntetisoi ja tulkitse tehokkaasti erilaisia monimutkaisia tietoja - myös projektiväitöskirjan muodossa
Ammatilliset käytännön taidot:
Ohjelman päätyttyä osaat:
- Kehitä omaperäisiä ratkaisuja sekä tuttujen että tuntemattomien ongelmien ratkaisemiseksi, koulutuspolitiikan ja -käytäntöjen parantamiseksi
- osoittaa kriittistä ymmärrystä näyttöön perustuvista lähestymistavoista koulutustoimien suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa
Siirrettävät / avaintaidot:
Ohjelman päätyttyä osaat:
- Viestiä (kirjallisesti ja suullisesti) tutkimustuloksista selkeästi asiantuntija- ja ei-asiantuntijayleisöille, työskennellä kansainvälisessä kontekstissa, ongelmanratkaisussa, ajanhallinnassa, ICT:ssä sekä yksilö- ja tiimityötaidoissa
- Arvioi omaa työtäsi ja ole itsekriittinen
Galleria
Uramahdollisuudet
Kannustamme opiskelijoitamme ajattelemaan elämää yliopiston ulkopuolella ensimmäisestä päivästä lähtien tarjoamalla moduuleja ja tukea, jotta saat kilpailuetua valmistuessasi. Teorian muuttaminen käytännön sovellukseksi ja työelämän kokemuksen tarjoaminen ovat tärkeitä näkökohtia kaikissa tutkintojärjestelmissämme ja auttavat valmistamaan tutkinnon suorittaneita korkeakoulutuksen jälkeiseen elämään.
Tästä ohjelmasta valmistuneet voivat työskennellä koulutukseen liittyvillä aloilla virallisen tai epävirallisen koulutuksen organisaatioissa, ministeriöissä ja sääntelyviranomaisissa, kansalaisjärjestöissä, mukaan lukien säätiöt ja ajatushautomot, hyväntekeväisyysjärjestöissä, tiedotusvälineissä tai sosiaalisina yrittäjinä koulutuksen alalla.