Kasvatustieteen maisteri
Oxford Brookes University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Oxford, Yhdistynyt kuningaskunta
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Etäopiskelu, Kampuksella
Kesto
1 - 3 vuosi
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
GBP 15 200 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Iso-Britannian opiskelijat kokopäiväisesti: £6 850 | Kansainväliset/EU-opiskelijat kokopäiväisesti: 15 200 puntaa
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Vie urasi uudelle tasolle kasvatustieteen maisterin tutkinnon avulla. Tällä kurssilla kehität edistyneitä ammatinharjoittajan taitoja, joita voit soveltaa kaikissa koulutusympäristöissä. Ja voit vapaasti tutkia kiinnostuksen kohteitasi ja muuttaa intohimosi ammattialaksi.
Nautit joustavasta oppimisympäristöstä, joka perustuu lukukauden ympärille, mukaan lukien:
- iltatunnit lukukauden aikana
- koulujen loma-aikaa tehtävien suorittamiseen
- digitaaliset, etäopiskeluvälineet
- kyky yhdistää etäopiskelua henkilökohtaisiin luokkiin
Liityt kokeneiden ja intohimoisten ammattilaisten elävään oppimisyhteisöön. Keskustelet ja jaat tapaustutkimuksia ja keskustelet koulutuksen keskeisistä aiheista. Ja sinulla on mahdollisuus verkostoitua ja oppia toisiltaan samalla kun jaat omaa asiantuntemustasi.
Koko opintojen aikana kasvat johtajana ja asiantuntijana. Ja suoritat kurssin valmiina vaikuttamaan muutokseen tai johtamaan parhaita käytäntöjä työpaikallasi.
Galleria
Pääsymaksut
Apurahat ja rahoitus
Opetussuunnitelma
Oppiminen ja arviointi
MA-koulutus noudattaa joustavaa ohjelmaa, jossa on mahdollisuus oppia etäisyydellä tai henkilökohtaisesti. Jos jatkat avointa reittiä, voit suunnitella kurssisi täysin kiinnostuksen kohteidesi ympärille.
Sinun on saavutettava 180 opintopistettä, mukaan lukien:
Pakolliset moduulit (yhteensä 80 op)
- Tutkimusmenetelmät (20 op) tukee opintojasi ja valmistaa sinua väitöskirjaasi varten
- Väitöskirja (60 op).
Valinnaiset moduulit (yhteensä 100 op)
- Voit valita viisi moduulia alla luetelluista valinnaisista moduuleista.
Tai alla olevat kuusi reittiä antavat erikoisen painopisteen palkinnolle:
- MA-koulutus: Taiteilijaopettajan käytäntö
- Kasvatustieteen maisteri: Lapsuus- ja nuorisotutkimus
- MA-koulutus: Johtajuus ja johtaminen.
- MA-koulutus: SEND
- MA-koulutus: TESOL
Teemme tiivistä yhteistyötä erilaisten koulutusympäristöjen ja -palvelujen kanssa. Ja voimme tukea sinua harjoittelupaikan saamisessa osana opintojasi. Voit esimerkiksi tehdä tilaustöitä osana väitöskirjaasi.
Opintokokonaisuudet
Pakolliset moduulit
- Tutkimusmenetelmät (20 op)
Kehität tietämystäsi tutkimusmenetelmistä, menetelmistä ja tekniikoista lasten ja lapsuuden, koulutuksen ja kielen tutkimiseksi. Tutkit työn monitieteistä luonnetta näillä alueilla ja niiden välillä. Tämän moduulin suorittamisen jälkeen olet hyvin valmistautunut väitöskirjasi metodologisiin näkökohtiin.
Valinnaiset moduulit
- MA-lukutaidon kehittäminen (20 op)
Kehität taitoja, joita tarvitset menestyäksesi MA: ssa kahdella keskeisellä alueella:
taidot, joita tarvitset toimiaksesi luottavaisesti akateemisessa yhteisössäsi tutkija-ammatinharjoittajana
akateeminen kirjoittaminen ja kriittinen lukutaito MA-tason opiskeluun.
Yhteistyö akateemisen yhteisön kanssa
Moduuli auttaa sinua:
- Osallistu opintoalasi / käytännön taustalla oleviin uskomuksiin ja lähestymistapoihin
- perehtyy alan lehtiin, tutkimusartikkeleihin ja ammatillisiin verkostoihin
MA-tason opiskeluun osallistuminen
Moduuli auttaa sinua:
- kehittää kriittistä ajattelua ja pohdintaa akateemisessa lukemisessa ja kirjoittamisessa
- ymmärtää kirjoittamisen strategioita ja käytäntöjä eri akateemisissa genreissä.
Oppiminen ja kehittyminen lapsuudessa (20 op)
Tutkit sosiaalisen ja kognitiivisen kehityksen nykyaikaisia teorioita ja niiden vaikutuksia lasten oppimiseen - sekä muodollisiin että epävirallisiin. Tutkimusnäytön ja opiskelijoiden omien havaintojen avulla keskustelemme kehitysprosessien vaihtoehtoisista selityksistä. Ajattelet, miten lasten sosiaalinen ja kulttuurinen ympäristö vaikuttaa heidän kehitykseensä ja oppimiseensa ja kyseenalaistaa kulttuuriset oletukset, jotka saattavat olla kehitysmallien taustalla. Ryhmänä jaatte ajatuksianne ja havaintojanne ja pohditte, mitä he ehdottavat lapsille tarjotuista kokemuksista ja mahdollisuuksista.
Monimuotoisuus ja saavutukset (20 op)
Miten esimerkiksi luokka, sukupuoli, vammaisuus ja etnisyys vaikuttavat lasten ja nuorten saavutuksiin? Tässä moduulissa analysoit tekijöitä, jotka ennustavat lasten ja nuorten koulutuksen onnistumista ja epäonnistumista. Sitten tutkit vaikutuksia koulun politiikkaan ja käytäntöön.
Tarkastelet tapaustutkimusmateriaalin tietoja, jotka voivat perustua omaan työkontekstiisi tai vertaisryhmiin. Näiden tietojen avulla voit tarkastella asioita yksittäisen lapsen, perheen, koulun ja naapuruston tasolla. Vertaat edelleen analyysiä yksilön tasolla tietyssä paikassa kansallisten ja kansainvälisten tietolähteiden koulutustuloksiin.
Mieli ja aivot (20 op)
Tutkit kiehtovaa kehitystä koulutuksellisessa neurotieteessä, alkaen kehitysmuutoksista, jotka tapahtuvat koko elinkaaremme ajan. Keskustelemme synnytystä edeltävästä ja synnytyksen jälkeisestä kehityksestä, jota seuraa lapsuudessa, nuoruudessa ja sen jälkeen tapahtuvista muutoksista.
Tutkit kognitiivisen neurotieteen nykyisiä oivalluksia, joilla on vaikutuksia koulutukseen, esimerkiksi luovuuteen sekä pelaamiseen ja tieto- ja viestintätekniikkaan oppimisessa. Ajattelet myös mielen, aivojen, itsen ja kehon välisiä suhteita filosofisista näkökulmista. Ja tutkit tapaustutkimuksia, avaamalla keskustelua ja keskustelua tästä monimutkaisesta ja kiistanalaisesta kentästä.
Inklusiivinen opetussuunnitelma (20 op)
Tutkit opetussuunnitelman suunnittelun ja toteutuksen keskeisiä näkökohtia, jotka liittyvät pääsyyn, oppimismahdollisuuksien tasa-arvoon ja osallisuuteen. Tarkastelet, miten kulttuuriarvot vaikuttavat opetussuunnitelman sisältöön ja organisaatioon, ja tutkit opetussuunnitelman dekolonisoitumisen teorioita. Moduulin sisältö on merkityksellinen riippumatta siitä, oletko ensisijainen, toissijainen, FE- tai HE-harjoittaja.
Ihmisten johtaminen koulutuksessa (20 op)
Tutkit erilaisia teemoja ja huolenaiheita henkilöstön johtamisessa ja johtamisessa koulutuksessa. Käsittelet teoreettisia näkökulmia ja käytännön huolenaiheita henkilöstön johtamisesta, johtamisesta ja kehittämisestä. Tarkastelemme seuraavia aiheita:
- Johtajuus ja johtaminen koulutuksessa
- Johtavat tiimit
- inspiroi motivaatiota ja parantaa moraalia
- Henkilöstön kehittäminen ja suorituksen johtaminen
- sosiaalinen oikeudenmukaisuus ja monimuotoisuuden hallinta
- konfliktien hallinta.
Koulutuksen muutoksen johtaminen (20 op)
Tuot oman kokemuksesi tähän moduuliin, jossa tarkastellaan muutoksen johtajuutta koulutuksessa. Osallistut teoreettisiin näkökulmiin ja käytännön huolenaiheisiin organisaation muutoksesta koulutuksessa. Kohtaat aiheita, kuten:
- Muutoksen johtaminen ja johtaminen
- Tehokkuus, parantaminen ja vastuullisuus
- Koulutuksen organisaatiokulttuuri ja rakenteet
- Politiikan kehityksen vaikutus koulutuksen muuttamiseen
- Vastarinnan käsitteleminen: ihmisten johtaminen muutoksen aikoina
- strateginen suunnittelu ja muutoksen hallinta.
Lastenkirjallisuus kautta aikojen (20 op)
Lastenkirjallisuuden historia on mielenkiintoinen. Rikas ja myrskyisä alku ja kasvava monipuolinen kuva, jota rakennamme tänään. Genre jättää meille yhden kysymyksen: kenelle lastenkirjallisuus on tarkoitettu?
Mitä nämä aikuisten kirjoittamat tarinat kertovat meille yhteiskunnastamme ja kulttuuristamme ja mitä poliittisia ajatuksia ne kantavat? Ovatko lapset tietoisia näistä ajatuksista ja niiden mahdollisista tulkinnoista?
Tutkit sen historiaa ja tutkit ideoita kahdessa vertailevassa tekstissä eri aikakausilta. Rotuun, sukupuoleen, politiikkaan ja kulttuuriin liittyvien kysymysten tutkiminen.
Tämä moduuli on suunniteltu täydentämään Reading for Pleasure -moduulia.
Lukeminen nautinnon vuoksi (20 op)
Reading for Pleasure on saanut vahvan jalansijan uusimmassa kansallisessa opetussuunnitelmassa. Sen tutkiminen, mitä lukeminen nautinnon vuoksi on ja mitä se voi tarkoittaa luokkahuoneessa ja sen ulkopuolella, on arvokas tutkimus. Lukemisen nautinnon tärkeyden tunnustaminen ei kuitenkaan riitä. Miten palvelemme nuoria lukijoita ja miten varmistamme, että yhteiset maailmamme ovat yhtä monimuotoisia kuin maailma, jossa elämme? Tutkimme erilaisia tekstityyppejä. Keskittyminen kuvakirjoihin sekä sanojen ja kuvien monimutkaiseen suhteeseen.
Osana moduulia voit suorittaa esimerkiksi seuraavia toimintoja:
- Yhteisesitystyö vertaisten kanssa
- Lastenkirjallisuuden ideoiden kritiikki ja tutkiminen yhdessä
- tutkimalla parhaita käytäntöjä ja keskustelemalla niistä ryhmissä
- digitaalisen median arviointi ja tutkiminen.
Monikieliset oppijat (20 op)
Nykyisen käytännön, tutkimuksen ja tapaustutkimusten perusteella keskityt lapsiin, jotka opiskelevat koulussa kielellä, joka ei ole heidän äidinkielensä. Oppimiseesi sisältyy:
- analysoimalla lasten kehitystä toisen kielen ympäristöissä
- Kaksikielisyyden, monikielisyyden ja dynaamisen monikielisyyden teoriat
- Ensimmäisen ja toisen kielen, identiteetin ja itsetunnon väliset yhteydet
- arvioida opettajien, opettaja-avustajien, vanhempien ja koko koulun vastauksia monikieliselle lapselle
- arvioida, mukauttaa ja luoda resursseja ja materiaaleja, jotka sopivat EAL-lapsen tarpeisiin.
Itsenäinen opiskelu: Käytännön tutkiminen (20 op)
Tämä on mahdollisuus suorittaa riippumaton tutkimus / käytännön tutkimus. Valitset oman aiheesi moduulin johtajan / ainekoordinaattorin hyväksynnällä. Aihe liittyy omaan praktiikkaasi, mutta tutkimusalueita voivat olla esimerkiksi seuraavat:
- pedagogisten lähestymistapojen tai opetussuunnitelmamateriaalien kehittäminen
- oppijoiden saavutusten tason arviointi
- koulutuskäytännön muutosten näyttöpohjan tarkastelu
- oppimisympäristöjen ja oppimismahdollisuuksien arviointi.
On myös mahdollista suorittaa hankkeen takautuva arviointi, jos projekti on toteutettu viimeisten viiden vuoden aikana. Tämä voi olla päällä:
- ammatillisen kehityksen ohjelman tai aloitteen vaikutus
- kokemus uuden työohjelman suunnittelusta ja toteuttamisesta
- koulutusmuutoksen tai -hankkeen toteuttamisprosessi.
Lopullinen projekti
Väitöskirja (60 op)
Väitöskirjassasi tai projektissasi suoritat jatkuvan koulutustutkimuksen. Analysoit ja raportoit havaintosi korkealla kriittisellä tasolla, perustelemalla ja tukemalla niitä yksityiskohtaisilla viittauksilla asiaankuuluviin teorioihin ja käsitteisiin. Tämä työ muodostaa kolmanneksen tutkintosi työstä.
Jos kirjoitat väitöskirjaa, keskityt erityisen kiinnostavaan tutkimusongelmaan. Jos olet ilmoittautunut MA-koulutuksen nimetylle reitille, aiheesi liittyy reittiisi (esim. lapsuus ja nuoruus, L&M, SEND, TESOL, korkeakoulutus).
Jos työskentelet projektissa, teet lyhyemmän itsenäisen tutkivan tai kirjallisuuteen perustuvan tutkimuksen. Tuotat myös luovan teoksen tai artefaktin.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Kurssin suorittaminen osoittaa sitoutumista ammatilliseen kehitykseen ja sen pitäisi johtaa parempiin urakehitysnäkymiin.