Kasvatustieteen tohtori
Queen's University Belfast - Faculty of Arts, Humanities and Social Sciences
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Belfast, Yhdistynyt kuningaskunta
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 - 3 vuosi
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
GBP 19 100 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
* Pohjois-Irlanti ja Irlannin tasavalta: £6 650 | Englanti, Skotlanti tai Wales: £7 470 | EU:n muut ja kansainväliset: 18 200 puntaa
Johdanto
Tämä ohjelma tarjoaa opettajille ja koulutusalan ammattilaisille mahdollisuuksia oppia useilla eri aloilla laajalla koulutusalalla.
Koulutuksen ammattilaisilta 2000-luvulla odotetaan vahvaa tietämystä ja taitoja ydinalueilla sekä kykyä liikkua joustavasti eri erikoisalojen sisällä ja sieltä pois. Tämä Educational Studies -ohjelma on suunniteltu vastaamaan näihin erilaisiin tarpeisiin tarjoamalla opiskelijoille mahdollisuus valita moduuleja useista eri aiheista, mukaan lukien oppiminen ja opettaminen, arviointi, koulutusjohtaminen, osallisuus ja erityiset koulutustarpeet.
Ohjelma tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden tutustua näiden aiheiden ajankohtaiseen tutkimukseen. Lisäksi opiskelijoita kannustetaan pohtimaan ja pohtimaan teoreettisten näkökulmien ja tutkimustulosten käytännön vaikutuksia.
Kasvatustieteen lääketieteen tutkinto on avoin perus-, toisen asteen ja korkea-asteen oppilaitosten opettajille sekä muiden koulutusalojen ammattilaisille.
Moduulien suoritettuaan opiskelijat voivat:
- Osoittaa laaja-alaista tietoa ja ymmärrystä koulutustutkimuksesta, politiikasta, käytännöistä ja teoriasta, jotka heidän valitsemansa moduulit kattavat.
- Analysoi ja soveltaa kriittisesti esimerkkejä tutkimuskirjallisuudesta valituissa moduuleissa (ja tarvittaessa taitoja).
- Pohdi kriittisesti omaa henkilökohtaista käytäntöään.
Hakuaika päättyy: torstaina 30.6.2022 klo 16.00.
Kansainvälisesti tunnetut asiantuntijat
Queen'sin koulutusalan ydinala on yksi johtavista koulutustutkimuksen alueista Isossa-Britanniassa ja Irlannissa.
Opiskelijakokemus
- Aiheiden monimuotoisuutta arvostavat erityisesti opiskelijat, jotka haluavat oppia useista eri aiheista sen sijaan, että keskittyisivät yhteen erikoisaiheeseen.
- Opintosuoritusten siirtoopiskelijat, jotka ovat suorittaneet muita maisteritason palkintoja, esim PGCE, viimeisten kymmenen vuoden aikana ovat oikeutettuja tilisiirtoon. Tilisiirtohakemus tulee jättää samaan aikaan verkko-ohjelmahakemuksen kanssa, sillä jälkikäteen tehtyjä hakemuksia ei hyväksytä.
- Joustavuus Tämä ohjelma toimitetaan sekoitettuna oppimisena (sekoitus kasvokkain tapahtuvaa ja verkko-oppimista).
- Saatavilla on joustavia poistumistutkintoja (PgCert, PgDip), ja yksittäisiä kurssimoduuleja voidaan suorittaa myös lyhytkursseina.
Galleria
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
kurssin yksityiskohdat
Luettelo ohjeellisista moduuleista
Moduulit* (20 CATS-pistettä):
Johdatus tutkimusmenetelmiin: lapset, nuoret ja koulutus (pakollinen)
Tämä johdatteleva tutkimusmenetelmien moduuli on pakollinen kaikille Yhteiskunta-, kasvatus- ja sosiaalityön korkeakoulun maisteriopiskelijoille, eikä se edellytä aikaisempaa kokemusta tai tietämystä tutkimusmenetelmistä. Moduulin tavoitteena on antaa yleinen katsaus tutkimukseen ja kontekstualisoida laaja valikoima lähestymistapoja ja keskusteluja, jotka ovat ilmeisiä nykyajan kasvatustutkimuksessa. Moduulin tavoitteena on antaa opiskelijoille käsitys teoriasta ja arvostus erilaisista näkökulmista, jotka tukevat määrällisiä ja laadullisia menetelmiä. Opiskelijat tutustutaan kasvatustutkimukseen liittyviin eettisiin kysymyksiin sekä erilaisiin metodologisiin lähestymistapoihin, joissa käsitellään keskeisiä teoreettisia ja käytännön kysymyksiä.
Arviointikysymykset opetuksessa ja oppimisessa luokkahuoneissa
Tässä moduulissa tarkastellaan opetukseen, oppimiseen ja tutkimukseen luokkahuoneissa liittyvää arviointia aihekohtaisesti. Siinä tarkastellaan erilaisia arvioinnin lähestymistapoja ja kehitystä suhteessa kolmeen taustalla olevaan teemaan:
- opetuksen, oppimisen ja tutkimuksen arvioinnin käytännön kysymykset
- arvioinnin ja oppilaiden oppimisen välinen suhde; ja
- arvioinnin ja testauksen sosiaaliset vaikutukset oppimiseen;
Koko moduulin ajan opiskelijoita rohkaistaan ajattelemaan kriittisesti arviointikäytäntöjä (mukaan lukien omaa) arviointiteorian peruskäsitteiden syvemmän ymmärtämisen valossa. Moduulin tavoitteena on antaa kaikille koulun ja oppilaitosten opettajille ja kasvattajille sekä muille arvioinnin harjoittajille ymmärrystä arviointikäytäntöön, politiikkaan ja tutkimukseen liittyvistä asioista.
HUOM. Opiskelijat eivät saa suorittaa tätä moduulia, jos he ovat suorittaneet tai suorittavat moduulin EDU7253.
Käyttäytymisanalyysi tehokkaaseen opetukseen
Tämä moduuli sisältää johdannon käyttäytymisanalyysin tieteellisen kurin teoriaan ja käsitteisiin ja esittelee erityisiä näyttöön perustuvia sovelluksia, joita voidaan käyttää koulutusympäristössä. Painopisteenä on käyttäytymisanalyysissä käytetyn tieteellisen taustan ja tutkimusmenetelmien kuvaaminen ja kriittinen arviointi. Kaikki sisällöt perustuvat käyttäytymisanalyyttisiin periaatteisiin ja johdettuihin teknologioihin ja keskittyvät positiivisiin tukiin, jotka voidaan onnistuneesti toteuttaa yksittäisen tai koko luokan koulutusympäristössä. Nämä nauhoitetaan ja ovat aina opiskelijoiden nähtävillä pohdintaa ja lisäoppimista varten. Opiskelijoiden odotetaan osallistuvan viikoittaisiin keskustelufoorumeihin kyseisen akateemisen viikon aiheista auttaakseen vertaisoppimista ja vuorovaikutusta. Moduulin lopussa suoritetaan 3000 sanan tehtävä, joka keskittyy kurssin sisällöstä valitsemaansa aiheeseen.
*Huomaa: Tämä moduuli ei ole ABA-ydinmoduuli, ja siitä olisi hyötyä useiden ohjelmien opiskelijoille sekä muille pedagogiikan ja kasvatustieteen aloille, koska kurssin sisältö keskittyy oppimisen käytännön sovelluksiin opetusympäristöissä.
Nykyajan näkökulmia oppimiseen ja opettamiseen
Tämä moduuli tarkastelee nykyajan tutkimuksen näkökulmia oppimiseen ja opettamiseen. Oppimiseen ja pedagogiikkaan liittyvän teoreettisen, tutkimuksen ja politiikan kirjallisuuden laajan ymmärryksen kehittämisen lisäksi opiskelijat kehittävät kriittistä ja analyyttistä lähestymistapaa oppimisen ja opetuksen arviointiin kasvatusympäristöissä. Moduuli tarjoaa hyvän pohjan itsearviointiin ja näyttöön perustuvan käytännön kehittämiseen koulutusympäristöissä. Moduuli kiinnostaa laajaa joukkoa koulutusalan ammattilaisia, mukaan lukien opettajat ja oppimisjohtajat erilaisissa koulutusympäristöissä.
Opetussuunnitelma: teoria, politiikka ja käytäntö
Kysymykset koulutuspolitiikan tarkoituksesta ja opetussuunnitelmien tarkoituksenmukaisuudesta ovat vallitsevia nykyajan koulutuskeskusteluissa kaikkialla elämänvaiheessa ja kaikkialla maailmassa. Makrotasolta mikrotasolla nämä keskustelut ovat tärkeitä, koska ne liittyvät koulutukselliseen ja yhteiskunnalliseen muutokseen ja kenen tarpeita muutoksen tulisi palvella. Tämä moduuli tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden pohtia opetussuunnitelman teoriaa, politiikkaa ja käytäntöä. Se tutkii sosiopoliittisia ja teoreettisia vaikutuksia opetussuunnitelman kehittämiseen ja tarjoaa analyyttisiä käsitteitä ja taitoja. Istuntoihin kuuluu sen tutkiminen, kuinka tieto on järjestetty ja de/legitifioitu opetussuunnitelmassa; sosiaalinen muodostuminen piilotetun opetussuunnitelman sisällä; ja opetussuunnitelman rooli yhteiskunnissa, joissa on perinnöllisiä konflikteja, eriarvoisuutta ja jakautumista, sekä suhteessa kestävän kehityksen tavoitteisiin ja globaaleihin haasteisiin.
Koulutus, laki ja lasten oikeudet
Tämä moduuli keskittyy lasten ihmisoikeuksiin koulussa YK:n lapsen oikeuksien yleissopimuksen mukaisesti. Myös Euroopan ihmisoikeussopimuksesta johtuvat kansainväliset velvoitteet otetaan huomioon. Käsiteltäviä aiheita ovat kouluunpääsy, opetussuunnitelma, läsnäolo, kuri, lasten oikeus tulla kuulluksi ja vammaisten lasten oikeudet. Asioita analysoidaan lapsen oikeuksien ja opettajien velvollisuuksien kaksoisnäkökulmasta. Aiempaa lainopillista osaamista ei odoteta.
Sähköinen oppiminen: Käsitteet ja käytäntö
Tämän moduulin avulla voit tutustua verkko-oppimiseen liittyviin käytäntöihin, ongelmiin, tosiasioihin ja hypetykseen. Se esittelee sinulle ajatuksia, kuten Kolmas avaruus ja 4th Industrial Revolution. Pohdit teknologiatehostetun oppimisen, virtuaalisten oppimisympäristöjen, hallittujen oppimisympäristöjen ja data-analytiikan tarjoamia etuja. Siellä on mahdollisuus verrata ja verrata kasvokkain luokkahuoneen ympäristöä verkko-oppimiseen ja kuulla alan asiantuntijoita. Verkko-oppimisen erilaista kehitystä tarkastellaan useilla tasoilla, mukaan lukien teknisellä (esim. miten se toimii?), käytännön (esim. kokemus verkkokurssien luomisesta) ja teoreettisella tasolla (esim. millaisia oppimismalleja se sisältää?). Lopuksi oma ammatillinen työympäristösi antaa painopisteen toimeksiantotyöllesi.
Heijastava käytäntö ja toimintatutkimus (10 CATS -pistettä)
On olemassa huomattava määrä kirjallisuutta, jossa korostetaan lääkärin johtaman tutkimuksen ja reflektoinnin merkitystä, sen keskeistä asemaa oppimisprosessissa ja sen keskeistä roolia jatkuvassa ammatillisessa kehityksessä. Tästä huolimatta opetus- ja oppimisohjelmissa opettajilla on yleensä vähän mahdollisuuksia tutkia reflektoinnin luonnetta, aiheeseen liittyviä erilaisia näkökulmia ja teorioita tai tarkastella käsitettä syvällisesti. Tämä moduuli alkaa puuttua tähän puutteeseen kutsumalla osallistujia pohtimaan ja kokeilemaan erilaisia lähestymistapoja reflektiiviseen käytäntöön, jota käytetään pienimuotoisessa toimintatutkimusprojektien suunnittelussa koulutuksen alalla yleensä ja erityisesti omassa ammatillisessa kehityksessään.
Huomaa, että tämä on 10 pisteen moduuli, ja se on saatavilla vain niille opiskelijoille, jotka tarvitsevat tämän tietyn määrän pisteitä tutkintonsa suorittamiseen.
Korkea-asteen koulutuksen muuttaminen
Korkeakoulutus on monimutkainen, nopeasti muuttuva globaali sektori. Korkeakouluilla, joilla on pitkät perinteet vaikuttamisessa yhteiskunnallisiin muutoksiin, on tällä hetkellä potentiaalisia kansainvälisten kestävän kehityksen tavoitteiden (SDG) ja monien muiden pyrkimysten ajureita. Korkeakouluopinnot ovat nousseet tärkeäksi alaksi tutkia, arvostella ja informoida politiikkaa ja käytäntöjä. Tämä moduuli pohtii korkeakoulutuksen roolia yhteiskuntien muuttamisessa ja antaa opiskelijoille mahdollisuuden keskustella omista rooleistaan ja vaikutusalueistaan korkeakoulutuksen muuttamisessa - joko ammattilaisina, opettajina, tutkijoina, sidosryhminä tai maailmankansalaisina. Kriittisen lukemisen ja akateemisten julkaisujen ja vaikutusvaltaisten politiikkojen keskustelun kautta osallistujat oppivat periaatteista ja tavoitteista, jotka tukevat korkeakoulutuksen muutoksen puitteita. Demokratisoitumista, kehitystä, ihmisoikeuksia, sosiaalista oikeudenmukaisuutta ja dekolonisaatiota koskevia kysymyksiä analysoidaan suhteessa nykyajan hallitseviin tekijöihin ja vaikutuksiin alalla, mukaan lukien globaali kapitalismi, kansainvälistyminen ja geopolitiikka. Suunnittelemalla ja suorittamalla pienimuotoista tutkimusta opiskelijat saavat perustavanlaatuiset tutkimustiedot ja -taidot kartoittaa institutionaalisia, paikallisia, kansallisia ja globaaleja alakohtaisia huolenaiheita; ja tutkia johtajuuden, tasa-arvoisuuden, toimivallan ja muutoksen edustamisen rooleja.
Koulutuksen rooli etnisesti moniarvoisissa yhteiskunnissa
Tämä moduuli johdattaa opiskelijat keskusteluun etnisesti moniarvoisten yhteiskuntien koulutuksen teoriasta, politiikasta ja käytännöstä. Se keskittyy kahteen aiheeseen, jotka ovat koskettaneet kasvatustieteilijöitä viime vuosikymmeninä: 1) koulutuksen rooli tasa-arvon ja tasa-arvon edistämisessä rotujen, etnisten ja uskonnollisten ryhmien välillä; ja 2) koulutuksen rooli sosiaalisen yhteenkuuluvuuden edistämisessä eri yhteiskunnissa – ja pohtia näiden yhtymäkohtia ja jännitteitä. Tämän moduulin onnistuneesti suoritettuaan opiskelijoiden tulee ymmärtää koulutuksen rooli tasa-arvon ja sosiaalisen yhteenkuuluvuuden edistäjänä jakautuneissa yhteiskunnissa ja miten moduulin käsitteet ja kysymykset ilmenevät tietyissä koulutuskonteksteissa paikallisesti, kansallisesti ja kansainvälisesti. Arviointi tapahtuu 3500 sanan mittaisena tehtävänä.
Opiskelijoiden on valittava 120 CATS-pistettä yllä luetelluista moduuleista tai mistä tahansa muusta moduulista korkeakoulun tarjoamista MED/MSc-ohjelmista (paitsi tietyt ABA-moduulit EDU7225/7227/7229/7230/7900).
Koulutusjohtajuutta ja osallisuutta ja erityisopetuksen Pathways moduulit voivat olla kiinnostavia, esim
- Digitaalinen lukutaito ja viestintä
- Käyttäytymisen muutoksen perustekijät
- Johtajuus muutokseen
- Johtajuusteoria ja -käytäntö: yleiskatsaus
- Erikoisopetuksen uudelleenmuotoilu: osallistava pedagogiikka
- Koulun tehokkuus ja koulujen parannus
- Erityisopetus ja osakkeet
- Erityisopetuksen henkiset perusteet
- Aikuisten ymmärtäminen ASD: n kanssa
- ASD -lapsen ymmärtäminen
* Nämä moduulit voivat muuttua.
Rankingit
Koulutustutkimuksemme on sijoittunut neljänneksi Isossa-Britanniassa tutkimuksen intensiteetin suhteen, ja 87 % arvioitiin "kansainvälisesti erinomaiseksi tai maailman johtavaksi" (REF, 2014).
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Tästä tutkinnosta valmistuneet ovat kokeneet opitut taidot ja tiedot hyödyllisiksi työpaikallaan parantamalla ammatillista käytäntöään. Opettajien kohdalla tämä on tarkoittanut tutkimustietoisen käytännön kehittämistä ja kykyä johtaa ammatillista kehitystä kouluissaan.
Lisäksi korkeampi tutkinto voi parantaa työllistymisnäkymiä ja varmistaa tulevaisuuden etenemisen. Muut opiskelijat ovat syventäneet tietämystään tietyllä alueella, ja he ovat valinneet jatkaa akateemista opiskelua tohtoritasolle.
Queenin jatko-opiskelijat saavat poikkeuksellista hyötyä. Ainutlaatuiset aloitteet, kuten Degree Plus ja Researcher Plus, vahvistavat sitoutumistamme työllistettävyyteen, kun taas innovatiiviset johtamis- ja johtoohjelmat auttavat opiskelijoitamme saavuttamaan keskeisiä johtotehtäviä sekä kansallisesti että kansainvälisesti.
Lisäpalkintoja saatu
Tähän ohjelmaan ei liity erityisiä lisäkurssikustannuksia.
Palkinnot ja palkinnot
Northern Ireland Center for Educational Research (NICER) tarjoaa kaksi palkintoa opettajien tutkijoille, jotka työskentelevät opetuksen ja oppimisen parantamiseen tähtäävissä luokkahuonepohjaisissa projekteissa (kelpoisuuskriteerit ovat voimassa).
Tutkinto plus palkinto opetuksen ulkopuolisista taidoista
Tutkinto-ohjelmasi lisäksi Queen'sissa sinulla on mahdollisuus hankkia laajempia elämäntaitoja, akateemisia ja työllistettävyystaitoja. Esimerkiksi sijoitukset, vapaaehtoistyö, kerhot, seurat, urheilu ja paljon muuta. Joten et vain valmistu maailman johtavasta yliopistosta tunnustetulla tutkinnolla, sinulla on käytännön kansallista ja kansainvälistä kokemusta sekä laajempi altistuminen elämään. Kutsumme tätä Degre Plusiksi. Se tekee opiskelusta Queen's University Belfastissa erityistä.