Kaupan ja kuluttajien markkinoinnin maisteri
University of Parma
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Parma, Italia
Kieli (kielet
Italialainen
Opintomuoto
Sekoitettu, Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Lukukausimaksut vaihtelevat suhteellisen lukukausijärjestelmän perusteella: https://en.unipr.it/studying/tuition-fees-and-scholarships-2020-2021
Johdanto
Ohjelma
Kaupan markkinointitoiminnoista on tullut yhä tärkeämpiä horisontaalisissa ja vertikaalisissa markkinointiprosesseissa. Tarkemmin sanottuna tätä merkitystä on lisännyt myyntipisteiden kasvava merkitys teollisissa markkinointiprosesseissa; vähittäiskaupan kysynnän asteittainen kasvu ja kehittyneisyys kuluttajien keskuudessa; jakelujärjestelmien kehitys, jota voidaan pitää todellisena vallankumouksena, kuten sähköinen kaupankäynti; ja kaupallisen keskittymisen kasvu osto- ja myyntiprosesseissa, mikä vaikuttaa toimitusketjun "vertikaalisiin" valtasuhteisiin. Nämä ilmiöt ovat herättäneet voimakasta kysyntää ammattilaisille, joilla on vakiintunut kulttuuritausta yritysten kaupallisten strategioiden suunnittelun, johtamisen ja organisoinnin alalla. Tarkemmin sanottuna suuret ja pienet tuotanto-, jakelu- ja palvelualan yritykset sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla tarvitsevat ammattilaisia suunnittelu- ja myyntistrategioihin sekä kanavasuhteiden hallintaan.
Kurssi rakennettiin tarjoamaan teoreettista ja käytännön taitoa seuraavilla aloilla: markkinointikanavat, vähittäiskaupan ja kanavien hallinta, kauppapolitiikat, myynnin suunnittelun ja seurannan järjestelmät, kaupan markkinointistrategiat. Näitä kurssin ensimmäisen vuoden aikana kehitettyjä markkinointisäätiöitä täydentää markkinoinnin ja jakelun sekä johdon makrotalouden skenaarioanalyysin taloushistoria. Markkinointitietojen analysointiin tarvittavat tilastolliset menetelmät otetaan käyttöön ensimmäisenä vuonna ja kehitetään kokonaan toisena vuonna vahvalla tietojenkäsittelykurssilla. Ajan myötä kurssi on laajentanut ydinosaamisen aluetta kattamaan kaikki markkinoinnin käytännön ja tutkimuksen erikoisalat, kuten aiheita, kuten neuromarkkinointi, kuluttajakäyttäytymisen analyysi, digitaalinen markkinointi, kanta-asiakasmarkkinointi, myymälämarkkinointi, kategorian hallinta, muoti ja muotoilu Markkinointi, kanavamittarit, kanavien hallinta, tuotemerkin hallinta, asiakassuhteiden hallinta ja asiakasanalytiikka
Yksikään muu Master-kurssi Italiassa ei kata niin monipuolista markkinointiaineiden tarjousta, ja tämä on mahdollista 13 professorin, tutkijan ja tohtorin ansiosta. Opiskelijat, jotka opettavat ja toimivat University of Parma markkinointialueella ja ovat mukana kurssilla.
Kurssin akateemisen sisällön ja yritysten todellisten liiketoiminnan tarpeiden välistä sopivuutta arvioidaan jatkuvasti markkinoinnin ja kaupan markkinoinnin alojen tieteellisen kehityksen suhteen (ja tämän varmistaa se, että kursseja opettavat professorit suorittavat omaa tutkimustaan näillä aloilla ) ja jatkuvan osallistumisen avulla johtajien ja markkinoiden asiantuntijoiden kanssa.
Opetuksessa käytetään monenlaisia tekniikoita, kuten laboratorioita ja johtaja-luennoitsijoita, ryhmätyötä, markkinointipelejä, liiketoimintapelejä, roolipelejä.
Kurssi opetetaan italian kielellä, joka on myös pääsykokeen edellyttämä kieli. Pääsykoe on tentti, joka tulisi suorittaa henkilökohtaisesti ja joka suoritetaan kahdesti vuodessa, heinä- ja lokakuussa. Testin suorittamista varten hakijoilla on oltava liiketalouden tai taloustieteen tai tilastotutkinnon tutkinto, vähintään 8 op markkinointia.
Mitä odottaa valmistumisen jälkeen
Kaupan ja kuluttajamarkkinoinnin maisterin tutkinnot voivat olla vastuullisissa tehtävissä tuotanto-, palvelu-, jakelu- ja kauppayritysten johtamisessa. Tarkemmin sanottuna kaupan markkinoinnin ja kaupallisten strategioiden maisterin tutkinnon suorittaneet voivat tehokkaasti suorittaa:
- Kaupallinen alue: myyntipäällikkö, avainasiakaspäällikkö, aluepäällikkö, kauppamarkkinointipäällikkö; Kanavanhallinta; Verkkokaupan johtaja, vientipäällikkö, myymälän johtaja.
- Markkinointialue: Markkinointipäällikkö, tuotepäällikkö, tuotepäällikkö, uskollisuusmarkkinointipäällikkö, kauppapaikka, asiakaspalvelupäällikkö.
- Hankinnat: ostaja, tuotepäällikkö, toimitusketjupäällikkö, verkkohankintapäällikkö.
- Analyysi: Tutkimuspäällikkö, markkina-analyytikko, CRM-asiantuntija, kauppakonsultti
Pääsyvaatimukset
Vaatimukset ovat täällä kuvataan yksityiskohtaisesti Italian.
Ohjeet Italian ja EU: n kansalaisten opiskelijoille .
Muiden kuin EU: n kansalaisten menettelyt .
Kurssin yleiskuvaus
Kaupan ja kuluttajamarkkinoinnin maisteriohjelma perustettiin vuonna 2005. Se oli ensimmäinen markkinoinnin maisteri Italiassa. Sen tarkoituksena oli tarjota erityiskoulutusta markkinointistrategioiden ja kauppapolitiikkojen kehittämiselle tuotanto-, vähittäis- ja palveluyrityksissä. Se johtuu University of Parma markkinointialueen 50-vuotisesta tutkimustoiminnasta, joka on tunnettu “tutkimuskoulu” vähittäiskaupan, jakelun ja kanavanhallinnan aloilla. Kaupan markkinointitoiminnasta on tullut yhä tärkeämpi horisontaalinen ja vertikaalinen markkinointiprosessi. Tarkemmin sanottuna tätä merkitystä on vahvistettu lisäämällä myyntipisteiden merkitystä teollisuuden markkinointiprosesseissa; vähittäispalvelujen kysynnän asteittainen kasvu ja hienostuminen kuluttajien keskuudessa; jakelujärjestelmien kehitys, joita voidaan pitää todellisina vallankumouksina, kuten sähköinen kauppa; ja kaupallisen keskittymisasteen lisääntyminen osto- ja myyntiprosesseissa, mikä vaikuttaa "vertikaalisiin" voimasuhteisiin toimitusketjussa. Nämä ilmiöt ovat herättäneet vahvan kysynnän ammattilaisille, joilla on vakiintunut kulttuuritausta yritysten kaupallisten strategioiden suunnittelun, johtamisen ja järjestämisen alalla. Tarkemmin sanottuna suuret ja pienet yritykset, jotka valmistavat, jakelevat ja huoltavat, sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla, tarvitsevat ammattilaisia suunnittelemaan myynti- ja markkinointistrategioita ja hallitsemaan kanavasuhteita.
Kurssi rakennettiin siten antamaan teoreettista ja käytännöllistä taitoa seuraavilla aloilla: markkinointikanavat, vähittäiskaupan ja kanavien hallinta, markkinointipolitiikat, myynnin suunnittelu- ja seurantajärjestelmät, kaupan markkinointistrategiat. Näitä kurssin ensimmäisen vuoden aikana kehitettyjä markkinointiperusteita täydentää markkinoinnin ja jakelun taloudellinen historia ja johtamisen makrotalouden skenaarioanalyysi. Markkinointitietojen analysointiin tarvittavat tilastolliset menetelmät otetaan käyttöön ensimmäisenä vuonna ja kehitetään täysin toisena vuonna vahvan tietotekniikan kurssin avulla. Ajan myötä kurssi on laajentanut ydinosaamisalueen kattamaan kaikki markkinoinnin käytännön ja tutkimuksen erikoisalueet sellaisilla aiheilla kuin Neuromarkkinointi, Kuluttajakäyttäytymisen analyysi, Digitaalinen markkinointi, Kanta-asiakasmarkkinointi, Myymälämarkkinointi, Luokkajohtaminen, Muoti ja muotoilu Markkinointi, kanavamallit, Channel ManagementBrand Management, asiakkuuksien hallinta ja asiakasanalyysi
Yksikään muu Master-kurssi Italiassa ei kata niin monipuolista markkinointiaineiden tarjousta, ja tämä on mahdollista 13 professorin, tutkijan ja tohtorin ansiosta. Opiskelijat, jotka opettavat ja toimivat University of Parma markkinointialueella ja ovat mukana kurssilla.
Kurssin akateemisen sisällön ja yritysten todellisten liiketoiminnan tarpeiden välistä sopivuutta arvioidaan jatkuvasti markkinoinnin ja kaupan markkinoinnin alojen tieteellisen kehityksen suhteen (ja tämän varmistaa se, että kursseja opettavat professorit suorittavat omaa tutkimustaan näillä aloilla ) ja jatkuvan osallistumisen avulla johtajien ja markkinoiden asiantuntijoiden kanssa.
Opetuksessa käytetään monenlaisia tekniikoita, kuten laboratorioita ja johtaja-luennoitsijoita, ryhmätyötä, markkinointipelejä, liiketoimintapelejä, roolipelejä.
Tupla-asteen vaihtoehdot
Kurssi tarjoaa kolme Double Degrees, opiskelijoille, joilla on erinomaista suorituskykyä (1-2 paikkaa joka vuosi vain):
- Grenoble Ecole de Management - Ranska (johtamisen maisteri). Ensimmäinen vuosi Parmassa italiaksi ja toinen vuosi Grenoblessa englanniksi.
- Hochschule Bochum - Saksa (kansainvälisen johtamisen maisteri). Ensimmäinen vuosi Parmassa italiaksi ja toinen vuosi Grenoblessa saksaksi ja englanniksi. Saksan ja englannin kieli vaaditaan.
- FECAP Sao Paulo do Brasil (Brasilia) (Mestrado Professional em administração - kauppatieteiden maisteri). Ensimmäinen vuosi Parmassa italiaksi ja toinen vuosi Sao Paulossa englanniksi. Perustaso portugali vaaditaan.
Kuka tahansa, joka on kiinnostunut kaksoistutkinto-ohjelmista, on ensin läpäistävä pääsykokeen kauppa- ja kuluttajamarkkinoinnin päällikölle, ja ensimmäisen vuosipuoliskon lopussa (kunkin vuoden maaliskuussa) voi hakea kilpailuarviointia kaksoistutkinto-ohjelmiin pääsyä varten.
Opetussuunnitelma
Ohjelma
Kaupan markkinointitoiminnasta on tullut yhä tärkeämpää horisontaalisissa ja vertikaalisissa markkinoinnin prosesseissa. Tarkemmin sanottuna tätä merkitystä on lisännyt myyntipisteiden kasvava merkitys teollisissa markkinointiprosesseissa; vähittäismyyntipalvelujen kysynnän asteittainen lisääntyminen ja kehittyminen kuluttajien keskuudessa; jakelujärjestelmien kehitys, jota voidaan pitää todellisena vallankumouksena, kuten sähköinen kaupankäynti; ja kaupallisen keskittymisen lisääntyminen osto- ja myyntiprosesseissa, mikä vaikuttaa "vertikaalisiin" valtasuhteisiin toimitusketjussa. Nämä ilmiöt ovat synnyttäneet vahvan kysynnän ammattilaisille, joilla on vakiintunut kulttuuritausta yritysten kaupallisten strategioiden suunnittelussa, hallinnassa ja organisoinnissa. Tarkemmin sanottuna suuret ja pienet tuotanto-, jakelu- ja palveluyritykset sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla tarvitsevat ammattilaisia myynti- ja markkinointistrategioiden suunnitteluun ja kanavasuhteiden hallintaan.
Kurssi rakennettiin antamaan teoreettista ja käytännön osaamista seuraavilla osa-alueilla: markkinointikanavat, vähittäiskauppa ja kanavanhallinta, merchandising-politiikat, myynnin suunnittelu- ja seurantajärjestelmät, kaupan markkinointistrategiat. Näitä ensimmäisen kurssin aikana kehitettyjä markkinoinnin perusteita täydentää markkinoinnin ja jakelun taloushistoria sekä johtamisen makrotaloudellinen skenaarioanalyysi. Markkinointitietojen analysointiin tarvittavat tilastolliset menetelmät otetaan käyttöön ensimmäisenä vuonna ja kehitetään täysin toisena vuonna tietotieteen vahvalla kurssilla. Ajan mittaan kurssi on laajentanut ydinosaamisen aluetta kattamaan kaikki markkinoinnin käytännön ja tutkimuksen erikoisalat, kuten neuromarkkinointi, kuluttajakäyttäytymisanalyysi, digitaalinen markkinointi, uskollisuusmarkkinointi, myymälämarkkinointi, tuotekategorioiden hallinta, muoti ja muotoilu. Markkinointi, kanavamittarit, kanavanhallinta, brändinhallinta, asiakassuhteiden hallinta ja asiakasanalyysi
Mikään muu maisterikurssi Italiassa ei kata näin monipuolista markkinointiaiheiden tarjontaa, ja tämä on mahdollista 13 professorin, tutkijan ja tohtorin ansiosta. opiskelijat, jotka opettavat ja toimivat markkinointialueella osoitteessa University of Parma ja ovat mukana kurssissa.
Kurssin akateemisen sisällön ja yritysten todellisten liiketoiminnan tarpeiden yhteensopivuutta arvioidaan jatkuvasti markkinoinnin ja kaupan markkinoinnin sektoreiden tieteellisen kehityksen kannalta (ja tämän takaa se, että kursseja opettavat professorit tekevät omaa tutkimustaan näillä aloilla ) ja jatkuvalla yhteistyöllä johtajien ja markkinaasiantuntijoiden kanssa.
Opetuksessa käytetään monenlaisia tekniikoita, kuten laboratorioita ja esimies-luennoitsijoita, ryhmätyötä, markkinointipelejä, bisnespelejä, roolileikkejä.
Kurssi opetetaan italiaksi, jota tarvitaan myös pääsykokeessa. Pääsykoe on henkilökohtaisesti suoritettava koe, joka suoritetaan kahdesti vuodessa, heinä- ja lokakuussa. Hakijalla tulee olla liiketalouden tai taloustieteen tai tilastotieteen tutkinto ja vähintään 8 op markkinointia voidakseen hakea kokeeseen.
Kurssin yleiskatsaus
Kaupan ja kuluttajamarkkinoinnin maisterikurssi perustettiin vuonna 2005. Se oli ensimmäinen markkinoinnin maisteri Italiassa, ja sen tarkoituksena oli tarjota erityiskoulutusta valmistus-, vähittäis- ja palveluyritysten markkinointistrategioiden ja kaupallisten politiikkojen kehittämiseen. Se on peräisin 50-vuotiaasta tutkimustoiminnasta Marketing Areassa osoitteessa University of Parma , joka on tunnettu "tutkimuskoulu" vähittäiskaupan, jakelun ja kanavanhallinnan alalla. Kaupan markkinointitoiminnasta on tullut yhä tärkeämpää horisontaalisissa ja vertikaalisissa markkinoinnin prosesseissa. Tarkemmin sanottuna tätä merkitystä on lisännyt myyntipisteiden kasvava merkitys teollisissa markkinointiprosesseissa; vähittäismyyntipalvelujen kysynnän asteittainen lisääntyminen ja kehittyminen kuluttajien keskuudessa; jakelujärjestelmien kehitys, jota voidaan pitää todellisena vallankumouksena, kuten sähköinen kaupankäynti; ja kaupallisen keskittymisen lisääntyminen osto- ja myyntiprosesseissa, mikä vaikuttaa "vertikaalisiin" valtasuhteisiin toimitusketjussa. Nämä ilmiöt ovat synnyttäneet vahvan kysynnän ammattilaisille, joilla on vakiintunut kulttuuritausta yritysten kaupallisten strategioiden suunnittelussa, hallinnassa ja organisoinnissa. Tarkemmin sanottuna suuret ja pienet tuotanto-, jakelu- ja palveluyritykset sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla tarvitsevat ammattilaisia suunnittelemaan myynti- ja markkinointistrategioita sekä hoitamaan kanavasuhteita.
Kurssi rakennettiin siten tarjoamaan teoreettista ja käytännön pätevyyttä seuraavilla aloilla: markkinointikanavat, vähittäiskauppa ja kanavan hallinta, merchandising-politiikat, myynnin suunnittelu- ja seurantajärjestelmät, kaupan markkinointistrategiat. Näitä ensimmäisen kurssin aikana kehitettyjä markkinoinnin perusteita täydentää markkinoinnin ja jakelun taloushistoria sekä johtamisen makrotaloudellinen skenaarioanalyysi. Markkinointitietojen analysointiin tarvittavat tilastolliset menetelmät otetaan käyttöön ensimmäisenä vuonna ja kehitetään täysin toisena vuonna tietotieteen vahvalla kurssilla. Ajan mittaan kurssi on laajentanut ydinosaamisen aluetta kattamaan kaikki markkinoinnin käytännön ja tutkimuksen erikoisalat muun muassa neuromarkkinointi, kuluttajakäyttäytymisanalyysi, digitaalinen markkinointi, uskollisuusmarkkinointi, myymälämarkkinointi, tuotekategorioiden hallinta, muoti ja muotoilu. Markkinointi, kanavamittarit, kanavanhallinta, tuotemerkin hallinta, asiakassuhteiden hallinta ja asiakasanalyysi
Mikään muu maisterikurssi Italiassa ei kata näin monipuolista markkinointiaiheiden tarjontaa, ja tämä on mahdollista 13 professorin, tutkijan ja tohtorin ansiosta. opiskelijat, jotka opettavat ja toimivat markkinointialueella osoitteessa University of Parma ja ovat mukana kurssissa.
Kurssin akateemisen sisällön ja yritysten todellisten liiketoiminnan tarpeiden yhteensopivuutta arvioidaan jatkuvasti markkinoinnin ja kaupan markkinoinnin sektoreiden tieteellisen kehityksen kannalta (ja tämän takaa se, että kursseja opettavat professorit tekevät omaa tutkimustaan näillä aloilla ) ja jatkuvalla yhteistyöllä johtajien ja markkinaasiantuntijoiden kanssa.
Opetuksessa käytetään monenlaisia tekniikoita, kuten laboratorioita ja esimies-luennoitsijoita, ryhmätyötä, markkinointipelejä, bisnespelejä, roolileikkejä.
Double Degree -vaihtoehdot
Kurssi tarjoaa kolme kaksinkertaista tutkintoa opiskelijoille, joilla on erinomainen suoritus (vain 1-2 paikkaa vuodessa):
- Grenoble Ecole de Management - Ranska (Master in Management). Ensimmäinen vuosi Parmassa italiaksi ja toinen vuosi Grenoblessa englanniksi.
- Hochschule Bochum - Saksa (Master in International Management). Ensimmäinen vuosi Parmassa italiaksi ja toinen vuosi Grenoblessa saksaksi JA englanniksi. Saksa ja englanti vaaditaan.
- FECAP Sao Paulo do Brasil (Brasilia) (Mestrado Profissional em administração - Master in Business Administration). Ensimmäinen vuosi Parmassa italiaksi ja toinen vuosi Sao Paulossa englanniksi. Perusportugali vaaditaan.
Kaksoistutkinto-ohjelmista kiinnostuneiden on ensin läpäistävä kaupan ja kuluttajamarkkinoinnin maisterin pääsykoe ja ensimmäisen lukukauden lopussa (joka vuosi maaliskuussa) voi hakea kilpailuarviointia pääsyä kaksoistutkinto-ohjelmiin.
Pääsymaksut
Galleria
Ohjelman tulos
Mitä odottaa valmistumisen jälkeen
Kaupan ja kuluttajamarkkinoinnin maisteriksi valmistuneet voivat toimia vastuullisissa tehtävissä valmistus-, palvelu-, jakelu- ja kauppayhtiöiden johdossa. Tarkemmin sanottuna roolit, joita kaupan markkinoinnin ja kaupallisten strategioiden maisteritutkinnon suorittaneet voivat suorittaa tehokkaasti:
- Kaupallinen alue: Myyntipäällikkö, Avainasiakaspäällikkö, Aluepäällikkö, Kaupan markkinointipäällikkö; Kanavan johtaja; Verkkokaupan johtaja, vientipäällikkö, myymäläpäällikkö.
- Markkinointialue: Markkinointipäällikkö, Brändipäällikkö, Tuotepäällikkö, Kanta-asiakasmarkkinointipäällikkö, Merchandiser, Asiakaspalvelupäällikkö.
- Hankinta: ostaja, tuoteryhmäpäällikkö, toimitusketjupäällikkö, sähköinen hankintapäällikkö.
- Analyysi: Tutkimuspäällikkö, markkina-analyytikko, CRM-asiantuntija, kaupan konsultti