Kauppatieteiden maisterin tutkinto kauppatieteissä, kulttuuri, media ja viihde
University Bocconi
Keskeiset tiedot
Valitse sijainti
Kampuksen sijainti
Milan, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 13 474 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Tämä ohjelma perustuu kolmeen pääomaa:
- Bocconin kansainvälinen maine taloustieteen, hallinnon ja oikeuden alalla
- Milano, sen taloudellinen elinvoimaisuus ja elinvoimainen luovuutta
- Italia, sen taiteellinen ja kulttuurinen perinne.
Nämä elementit edustavat ihanteellisia puitteita oppilaiden valmistamiseksi kansainvälisen uran rakentamiseksi johtajiksi tai yrittäjille ja ammattilaisille aloilla, joita yleisesti kutsutaan luoviksi toimialoiksi, mukaan lukien kuvataide, esittävät taiteet, elokuva, media, julkaisu, viihde, matkailu, muoti , muotoilu ja ylellisyys.
Viime vuosikymmeninä näillä aloilla on ollut ja on edelleen keskeinen rooli monien maiden taloudellisessa kehityksessä: tämä rooli liittyy niiden kykyyn tuottaa taloudellista arvoa ja parantaa niiden vetovoimaa, lisätä sosiaalista hyvinvointia ja parantaa elämään.
Keskeisiä kursseja täydennetään työpajoilla, jotka auttavat osallistujia ymmärtämään täysin teollisen ja ei-teollisen taiteen ja kulttuurin alojen osa-alueiden dynamiikan. Työpajoissa on käytännönläheinen näkökulma ja maanläheinen lähestymistapa, koska ydinluentoja ja tapauskeskusteluja tehostetaan eri kampuskeskusteluilla, erilaisilla kokouksilla johtajien ja ammattilaisten kanssa, toteutetaan yrityshankkeita ja kenttätutkimusta uusista asioista ja haasteista, jotka luova yritys ja taiteen ja kulttuurin alojen julkisen sektorin organisaatioita.
Valmistuneet voivat integroida taloudellisten ja hallintatekniikoiden ja työkalujen käytön ymmärtämällä luovien alojen erityistä dynamiikkaa ja monimutkaisuutta.
Ohjelmarakenne
Ohjelma koostuu kahdesta eri lohkosta: ydinvaatimuksista ja suuryrityksistä.
Ensimmäisessä osassa opiskelijat kehittävät kehittynyttä osaamista ja osaamista teollis- ja tekijänoikeuksien, tietojen analysoinnin, strategisen johtamisen ja hallintotavan, vertailevan kulttuuripolitiikan ja varainhankinnan, projekti- ja tapahtumienhallinnan, kuluttajansuojauksen ja kulttuurialan sovittelun, suoritushallinnan ja arvioinnin alalla. .
Toisessa osassa opiskelijat valitsevat yhden suuren (mukaan lukien pakolliset ja valittavat kurssit) ja työpajoiksi, joilla pyritään paremmin määrittelemään ja erikoistumaan opiskelijoiden taitoja ja ammatillista suuntautumista luovan talouden eri aloille ja alasektoreille.
ENSIMMÄINEN VUOSI Bocconi (Milano) |
Ensimmäinen lukukausi
Pääaiheet:
- Strateginen johtaminen ja kulttuuriyrittäjyys
- Kansainvälinen kiinteistöoikeus
- Asiakassuhteiden markkinointi taiteissa
- Suorituskyvyn mittaaminen ja arviointi
Toinen lukukausi
Pääaiheet:
- Varainhankinta
- Vertaileva kulttuuripolitiikka
- Tiimi- ja projektinhallinta
- Kulttuuriopinnot
- Suuri työpaja
Opiskelijat keräävät laajan ja monitieteisen valmistelun: peruskurssit keskittyvät siihen, mikä on erilainen ja tärkeä toimiessaan johtajana ja yrittäjänä kulttuurialalla.
TOINEN VUOSI Bocconi (Milano) ja / tai ulkomailla |
Majors
- Taiteen markkinat, perintö ja kulttuuri
- Kaupungit, matkailu ja tapahtumat
- Muoti ja muotoilu
- tiedotusvälineet
- Esittävät taiteet ja viihde
Ulkomailla opiskeluohjelmat
- Kaksinkertainen aste:
CBS Copenhagen Business Schools (Kööpenhamina, Tanska)
HEC École des Hautes Etudes Commerciales (Pariisi, Ranska)
Southern Methodist University / HEC Montréal (Dallas, USA / Montréal, Kanada)
- Vaihto-ohjelmat
Harjoittelu (pakollinen)
Vieraat kielet (kaksi kieltä)
tutkielma
Oppimistavoitteet
Taiteen, kulttuurin, median ja viihteen maisterin tutkinto-ohjelmassa on seuraavat koulutusvaatimukset:
- tarjota liiketoimintavalmennusta (hallinnan valvonta, suunnittelun hallinnointi, markkinointi, hallinto ja strategia) ottaen huomioon erilaiset liiketoimintafunktiot nykyaikaisen taiteen, kulttuuriperinnön, median, matkailun, show-liiketoiminnan ja muodin aloilla; ja ymmärtää taiteen ja kulttuurin kehitystä;
- tarjota yhtenäinen ymmärrys taiteen, kulttuurin, tiedotusvälineiden ja viihteen eri aloilla erityisesti strategian valinnassa, hallinnoinnissa ja taloudessa samaan alaan kuuluvien yritysten kannalta;
- suorittamaan liike-elämän ja juridiset opinnot, jotka tarjoavat osaamista taloudellisesti ja kvantitatiivisesti ja juridisesti, monialaisten ongelmien analysointitaitojen kehittämiseksi;
- kehittää käyttäytymistaitoja ad hoc -eseminaareissa ja kursseihin liittyvissä luokkatoiminnoissa / -tilanteissa, eli kommunikaation taidoissa, vuorovaikutuksessa, monimutkaisten kysymysten käsittelemisessä;
- edistää englannin kielen taitoa toimimaan tehokkaasti ja tehokkaasti; toisen EU-kielen taito (italialainen muille kuin italialaisille äidinkielenään puhujille). Lopuksi edistämään laaja-alaista kulttuuria kriittisen ajattelun kehittämiseksi ja viemään huipputason aiheita.
Uramahdollisuudet
Tutkijoille tarjotaan yleensä uramahdollisuuksia seuraavilla erityisaloilla: kulttuuriperintö ja taidemarkkinat; media (televisio, elokuva, radio, perinteinen julkaisu ja multimedia, musiikkiteollisuus); viestintä; muokkaus ja media; elävää viihdettä; matkailu; muoti ja muotoilu.
Näihin aloihin kuuluvat tyypilliset ammatilliset profiilit ovat seuraavat:
- Yrittäjät, freelance-ammattilaiset, konsultit kulttuuriperinnön, viestinnän, elävän viihteen, median ja muodin alalla
- Toimittajat viestinnässä, radiossa, televisiossa ja elokuvateatterissa, julkaisuissa ja uusissa mediassa, muoti-, viihde- ja live-esityksissä
- Kulttuuri-, museo-, arkistointi-, arkeologiset ja matkailualan säätiöt ja laitokset johtajat
- Konsultit ja asiantuntijat taiteellisen ja kulttuuriperinnön arviointiin ja hoitoon
- Viestintäyritysten aikataulunohjaajat
- Oikeusjohtajat
- Sisäiset ja ulkoiset viestintäpäälliköt
- Viihde- ja festivaalien järjestäjät
- Kulttuurimatkailun asiantuntijat
- Konsortiotoiminnan asiantuntijat (taide, kulttuuri, urheilu ja viestintä)
- Teemapuistojen suunnittelijat ja kehittäjät