Koulutustekniikan maisteri
University of Tartu
Keskeiset tiedot
Valitse sijainti
Kampuksen sijainti
Tartu, Viro
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Etäopiskelu
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
* Lukukausimaksuista luopumisapurahat saatavilla
Johdanto
Koulutusteknologia on 1-vuotinen verkko-ohjelma, joka on suunniteltu tarjoamaan mahdollisuus ammatilliseen kehittymiseen opetustehtävissä työskenteleville henkilöille, jotka haluavat käyttää koulutusteknologiaa tehokkaammin työssään.
Ohjelman joustavuus ja suuri panostus verkko-oppimiseen tekevät siitä erityisen sopivan sinulle, joka käy töissä – olipa se sitten Tarton ulkopuolella tai toisessa maassa.
Miksi koulutusteknologia?
- Ryhmätyö on ohjelman ensisijainen painopiste, jonka avulla voit kehittää yhteistyötaitojasi ja auttaa sinua kehittämään maailmanlaajuista sosiaalista verkostoa.Opiskelijoilla on mahdollisuus tehdä MA-tutkielmansa pienessä tiimissä
- Joustava 1-vuotinen ohjelma on lähes kokonaan verkossa, joten voit jatkaa työskentelyä nykyisessä työssäsi.
- Löydät käytännöllisiä ratkaisuja työpaikkasi haasteisiin.
Suunnitteilla on kaksi luokkahuoneopetusta – yksi viikko ohjelman alussa ja yksi ohjelman lopussa.Loppuvuoden opinnot ovat verkkopohjaisia – itsenäistä tiimityötä tukevat Moodle-ympäristö, pilvipohjaiset ratkaisut ja webinaarit .
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Koulutusteknologiaohjelma on 1-vuotinen verkko-ohjelma, joka on suunniteltu tarjoamaan mahdollisuus ammatilliseen kehittymiseen opetustehtävissä työskenteleville tai työskentelyä suunnitteleville ihmisille, jotka haluavat käyttää koulutusteknologiaa tehokkaammin työssään.
Ohjelma voi osoittautua erityisen hyödylliseksi tällä hetkellä oppilaitoksissa (kouluissa, yliopistoissa jne.) työskenteleville henkilöille, joilla ei ole ollut mahdollisuutta hankkia digitaalisen teknologian taitoja ja tietoja opintojensa aikana (jopa siksi, ettei tällaisia teknisiä ratkaisuja ollut vielä olemassa tai olivat vasta alkaneet näkyä).
Ohjelman joustavuus ja suuri panostus verkko-oppimiseen tekevät siitä erityisen sopivan niille, jotka työskentelevät – olipa kyseessä Tarton ulkopuolella tai toisessa maassa. Tartossa on kaksi istuntoa: kahden viikon paikan päällä elokuussa 2022 ja viikon kesäkuussa 2023. Elokuun 2022 istunnon tarkat päivämäärät julkaistaan kesäkuun alkuun mennessä.
Suunnitteilla on kaksi luokkahuoneopetusta – kaksi viikkoa ohjelman alussa ja yksi viikko ohjelman lopussa. Loppuvuoden opinnot ovat verkkopohjaisia – itsenäistä tiimityötä tuetaan Moodle-ympäristön, pilvipohjaisten ratkaisujen ja webinaarien kautta.
Opintoille on ominaista myös innovatiivinen lähestymistapa valmistumistyössä – tarjoamme mahdollisuuden tehdä MA-tutkielma ryhmätyönä pienryhmissä edistääksemme opiskelijoiden tiimityötaitoja ja auttaaksemme heitä luomaan kansainvälisen alumniverkoston tulevaa yhteistyötä varten.
Ohjelma koostuu kolmesta pääosasta:
- Yleistä: pedagogiset lähestymistavat – interaktiiviset online-luennot ja seminaarit
- Tekninen: käytännön kurssityöt ryhmissä, muiden mentorointi, seminaarit
- Arviointi (tutkimus) – tutkimuksen suunnittelu (pääasiassa toimintatutkimus ja suunnittelupohjainen tutkimus), julkaisu
Seuraava ohjelman rakenne koskee kuluvaa lukuvuotta. Nähdäksesi uusimman version käy University of Tartu opintotietojärjestelmässä ja valitse seuraava lukuvuosi (jos saatavilla).
Rankingit
UT on maailman 250 parhaan yliopiston joukossa koulutuksessa (QS Rankings 2020)
Ohjelman tulos
Koulutusteknologia on tieteidenvälinen tutkimusala, joka keskittyy oppimisen helpottamiseen ja opetuskäytäntöjen parantamiseen luomalla, käyttämällä ja hallitsemalla sopivia teknisiä prosesseja ja resursseja sekä tarjoamalla vastaavaa koulutusta kouluttajille.
Opiskelijat työskentelevät yhdessä 2–4 hengen ryhmissä luennoitsijoiden ja mentorien tukemana löytääkseen ratkaisuja työpaikkansa tiettyihin ongelmiin tai parantaakseen jotain muuta työnsä (tai työpaikallaan johtamiensa tiimien työtä) .
Esimerkiksi luennoitsijat saattavat haluta oppia käyttämään tehokkaasti käännettyä luokkahuonetta; koulujen opettajat voivat pyrkiä luomaan hauskoja ja hyödyllisiä oppimisaktiviteetteja, joissa oppilaat käyttävät älylaitteitaan; koulujen rehtorit saattavat haluta lisätä opettajiensa digitaalista osaamista, ja yritysten kouluttajat voivat olla kiinnostuneita kehittämään verkko-oppimisen muodossa koulutuksia, joissa työntekijät voivat opiskella kotona.
Apurahat ja rahoitus
Opintomaksuvapautuksia on 9.
Ohjelman lukukausimaksu
Galleria
Uramahdollisuudet
Valmistuneet ovat valmiita toimimaan luennoitsijana yliopistoissa tai opettajina kouluissa (aiemmista opinnoista ja tehtävistä riippuen), koulutusalan asiantuntijoina tai erilaisissa kasvatustutkimukseen, -kehitykseen tai -innovointiin keskittyneinä laitoksina tai yrityksinä. Myös jatko-opiskelu on mahdollista.