Liikenneministeriö
IED – Istituto Europeo di Design Torino
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Turin, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 20 100 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
24 Jan 2025
* ilmoittautumismaksu 3000 € + kurssimaksu 16.200 €
Johdanto
Kurssi pidetään englannin kielellä
Kuljetussuunnittelun maisterikurssi tarjoaa ihmisille, joilla on suuri intohimo autoihin, mahdollisuuden osallistua vahvasti autosuunnittelutekniikoihin. Se vie opiskelijat suunnittelumaailman ytimeen, saaden heidät oppimaan innovatiivisesta ajattelusta ja siitä, miten lähestyä, kehittää ja viimeistellä auton ulkopinnan ja sisustuksen suunnittelu.
Torino on täydellinen kaupunki tälle kurssille, koska se on maailman autosuunnittelun pääkaupunki, ja se oli Italian tärkeimpien suunnittelutalojen ja autoyritysten syntymäpaikka. Kaupunki tarjoaa mahdollisuuden saada koko autosuunnittelijoiden verkosto tulemaan IED: hen jakamaan kykynsä opiskelijoiden kanssa luokkiin, luentoihin, työpajoihin tai nuorten kykyjen rekrytointiin.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Tavoite - Pääsy maisteriohjelmaan on avoin kaikille suunnittelualoilla valmistuneille sekä ammattilaisille, joilla on vähintään kahden vuoden työkokemus autoalalta. Hakijat voidaan ottaa myös suoraan toisen vuoden pääaineeseen.
Pääsymaksut
Apurahat ja rahoitus
Osallistujien tukemiseksi osallistumismaksun kattamisessa IED on aktivoinut jäsennellyn palvelujärjestelmän: lukukausimaksujen osittaiset tai täydelliset stipendit ja ennakkoluulot opiskelijoille, jotka suorittavat ilmoittautumisen määräaikaan mennessä.; Rahoitus mahdollisuudella maksaa lukukausimaksu erissä asuntolainayhtiöiden kanssa tehtyjen sopimusten ansiosta.
Opetussuunnitelma
Menetelmät ja rakenne
Ensimmäinen vuosi kerää opiskelijoita eri taustoista ja tarjoaa yhteisen teoreettisen ja suunnitteluperustan.
Ensimmäisen vuoden lopussa osallistujat voivat valita toisen vuoden pääaineen: Auton ulkomuotoilu tai Auton sisustussuunnittelu ja käyttökokemus. Molemmat erikoisalat saavat suunnittelukeskukselta toimeksiannon konseptiautoprojektista, jolloin opiskelijat pääsevät mukaan todelliseen työympäristöön. He työskentelevät saman projektin parissa, mutta keskittyvät eri näkökohtiin. Molemmat käsittelevät myös keskinäistä kurinalaisuutta ja työpajoja, jotka tarjoavat syvällisiä analyyseja Advanced Designista ja Interface Designista.
Auton ulkosuunnittelun opiskelijat käsittelevät laatimisen kaikkia vaiheita ja tyylikeskuksen kohtaamia ongelmia, lopullisena tavoitteena on täysikokoisen mallin valmistus.
Autojen sisätilojen ja käyttäjäkokemuksen pääaineissa opiskelijat keskittyvät auton sisätiloihin käyttämällä edistyneimpiä tekniikoita vuorovaikutteisten alustojen ja rajapintojen kehittämiseksi. He käsittelevät suunnittelua ja ajoitusta tapaamalla todellinen tapaustutkimus, sitten he työskentelevät suunnitteluvaiheessa konseptin luomisen kanssa.
Lopullinen projekti koostuu ainutlaatuisesta mallista, joka yhdistää molempien pääaineiden opiskelijoiden ponnistelut.
Rankingit
IED pyrkii rakentamaan tukevan ympäristön ja yhteistyösuhteen kumppaneiden kanssa. Siksi IED tarjoaa tarvittavat työkalut tukeakseen potentiaalisia opiskelijoita mahdollisuuksien tutkimisessa, tietoisten päätösten tekemisessä ja tulevaisuutensa suunnittelussa. Innovatiivisen metodologian ja IED-opiskelijoiden ammatillisen menestyksen ansiosta niiden maiden opetus- ja tutkimusministeriöt, joissa IED toimii suoraan – Italian, Espanjan ja Brasilian – ovat virallisesti akkreditoineet suurimman osan IED:n perustutkinto- ja maisterikursseista.
Ohjelman tulos
Maisteriohjelma keskittyy todellisen työkokemuksen simulointiin. Tavoitteena on esitellä opiskelijoiden suunnittelema ja veistetty täysimittainen malli. Sen jälkeen se esitellään Geneven kansainvälisessä moottorinäyttelyssä, joka on maailman tärkein autosuunnittelun näyttely.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Auton sisustussuunnittelusta valmistuneet voivat työskennellä asiantuntijoina multimediatuotteissa autoyrityksille, suunnittelukeskuksille ja käyttäjien vuorovaikutusrajapintojen kehittämiseen osallistuville yrityksille. Auton ulkosuunnittelun pääaineen lopussa opiskelijat voivat olla auton ulkoasun suunnittelun asiantuntijoina, jotka pystyvät kohtaamaan suunnitteluprojekteja konseptista sen prototyypin luomiseen.