Lääketieteellinen inkluusio ja erityisopetustarpeet
Queen's University Belfast - Faculty of Arts, Humanities and Social Sciences
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Belfast, Yhdistynyt kuningaskunta
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 - 3 vuosi
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
GBP 19 100 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
* Pohjois-Irlanti ja Irlannin tasavalta: £6 650 | Englanti, Skotlanti tai Wales: £7 470 | EU:n muut ja kansainväliset: 18 200 puntaa
Johdanto
Kun nyky-yhteiskunnat muuttuvat heterogeenisemmiksi ja inklusiiviset koulutusuudistukset yleistyvät kaikkialla maailmassa, koulutusjärjestelmät joutuvat vastaamaan joihinkin opetukseen ja oppimiseen liittyviä peruskysymyksiä, jotka liittyvät erilaisuuden omaksumiseen ja kunnioittamiseen.
Inkluusioliikkeen taustalla on huoli sosiaalisesta oikeudenmukaisuudesta ja hyvinvoinnista. Nykypäivän koulujen, korkeakoulujen ja yliopistojen opiskelijoiden monipuolisiin tarpeisiin vastaaminen on yksi koulutuksen haastavimmista ja tärkeimmistä tehtävistä.
Tämä perusteellisesti uudistettu maisterintutkinto on ainutlaatuinen paitsi siinä käytettyjen kurinalaisten lähestymistapojen vuoksi, myös siksi, että opiskelijat opiskelevat ja soveltavat eräiden maailman johtavien ajattelijoiden kehittämää lähestymistapaa hyvinvointiin.
Tämä on esimerkiksi YK:n kansainvälisesti tunnustama lähestymistapa, jonka periaatteet löytyvät yhä enemmän hallituksen koulutus- ja erityisopetusta koskevasta politiikasta, nimittäin Capability Approachista. Olemme yksi harvoista Yhdistyneen kuningaskunnan instituutioista, jotka tarjoavat tämän käytännöllisen ja eettisen lähestymistavan erityistä tukea, tasa-arvoa ja osallisuutta koskevien kysymysten arviointiin.
Kehittämäsi taidot sisältävät kriittisen ajattelun taidot ja sen, kuinka parhaiten olla osallistava harjoittaja. Tärkeää on, että kyseessä on ammatillinen tutkinto, mikä tarkoittaa, että voit soveltaa oppimaasi omaan ammatilliseen käytäntöösi, olitpa luokkahuoneavustaja, SENCO tai yliopistonlehtori.
Hakuaika päättyy: torstaina 30.6.2022 klo 16.00.
Opiskelijakokemus
Joustavuus Tämä ohjelma on suunniteltu vastaamaan ammattilaisten tarpeisiin. Myös tutkinto- ja todistusvaihtoehdot ovat saatavilla.
Opintosuoritusten siirtoopiskelijat, jotka ovat suorittaneet muita maisteritason palkintoja, esim PGCE, viimeisten kymmenen vuoden aikana ovat oikeutettuja tilisiirtoon. Tilisiirtohakemus tulee jättää samaan aikaan verkko-ohjelmahakemuksen kanssa, sillä jälkikäteen tehtyjä hakemuksia ei hyväksytä.
Galleria
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Opiskelijat voivat ilmoittautua kokopäiväisesti (1 vuosi) tai osa-aikaisesti (3 vuotta). Yksittäisiä moduuleja voidaan opiskella lyhyenä kurssina. Osa-aikaiset opiskelijat suorittavat tyypillisesti yhden tai kaksi moduulia lukukautta kohti. Päätoimiset opiskelijat suorittavat yleensä kolme moduulia lukukautta kohti.
MEd myönnetään opiskelijoille, jotka ovat suorittaneet onnistuneesti kuusi opetettua moduulia (120 CATS -pistettä) ja 15 000 - 20 000 sanatutkimuksen väitöskirjan (60 CATS -pistettä).
Poistumistutkinnot ovat saatavilla: Opiskelijat voivat poistua jatkotutkinolla suorittamalla onnistuneesti 120 CATS-pistettä opetettavista moduuleista tai jatkotodistuksen suorittamalla onnistuneesti 60 CATS-pistettä opetettavista moduuleista.
Olemme tehneet maisterimoduulin opiskelun helpoksi lyhytkurssina.
kurssin yksityiskohdat
Ydinmoduulit (pakollinen, kaikki 20 CATS -pistettä):
Johdatus tutkimusmenetelmiin: lapset, nuoret ja koulutus (verkossa)
Tämä johdatteleva tutkimusmenetelmien moduuli on pakollinen kaikille Yhteiskunta-, kasvatus- ja sosiaalityön korkeakoulun maisteriopiskelijoille, eikä se edellytä aikaisempaa kokemusta tai tietämystä tutkimusmenetelmistä. Moduulin tavoitteena on antaa yleinen katsaus tutkimukseen ja kontekstualisoida laaja valikoima lähestymistapoja ja keskusteluja, jotka ovat ilmeisiä nykyajan kasvatustutkimuksessa. Moduulin tavoitteena on antaa opiskelijoille käsitys teoriasta ja arvostus erilaisista näkökulmista, jotka tukevat määrällisiä ja laadullisia menetelmiä. Opiskelijat tutustutaan kasvatustutkimukseen liittyviin eettisiin kysymyksiin sekä erilaisiin metodologisiin lähestymistapoihin, joissa käsitellään keskeisiä teoreettisia ja käytännön kysymyksiä.
Erityisopetuksen ja osallisuuden purkaminen
Keskitymme erityisopetuksen ja osallisuuden purkamiseen tutkimalla, kuinka jotkin suositut lähestymistavat ja teoreettiset käyttäytymismallit ovat vaikuttaneet erityisopetuksen ymmärtämiseen. Suuri osa erityisopetuksen "tiedosta" on luultavasti väärinkäsitetty ja edistää eriarvoisuutta sen sijaan, että se puuttuisi siihen. Tarkastellessamme esimerkiksi leimaamisen tai sosiaalisten ja emotionaalisten käyttäytymisvaikeuksien (SEBD) seurauksia, harkitsemme vahvaa inkluusioperustetta, joka perustuu "tarpeen" ja "erityisen" käsitteiden purkamiseen kysyäksemme: miksi erityisopetus? Ja ketä se todella palvelee?
Episteeminen epäoikeudenmukaisuus: tietämyksen etiikka erityisopetuksessa/osallisuudessa
Mikä on stereotypia ja miten stereotypia johtaa ennakkoluuloihin? Miten tietämättömyyden muodot edistävät epäoikeudenmukaisuutta syrjäytyneitä kohtaan? Tutkiaksemme näitä kysymyksiä tutkimme, kuinka stereotypiat ja ennakkoluulot edistävät "episteemisen epäoikeudenmukaisuuden" muotoja, jolloin tietyt ihmisryhmät saavat vähemmän uskottavuutta ja painoarvoa pelkästään heidän vammansa, sukupuolensa, luokkansa tai etnisen taustansa vuoksi. Leimattujen ryhmien jäsenten todistukset (mitä he tietävät tai kokevat) todennäköisesti jätetään huomiotta (usein tiedostamattomien) ennakkoluuloisten uskomusten ja asenteiden vuoksi, jotka voivat vahvistaa epäoikeudenmukaisuuden vaikutuksia ja luoda muita, kuten tiettyjen kysymysten tunnistamatta jättäminen. tutkimuksen kannalta merkityksellisenä, kuten haavoittuvien tyttöjen ja poikien seksuaalinen hyväksikäyttö tai vammaisten tai vammaisten seksuaalisuus. Kuten tulemme oppimaan, implisiittiset ennakkoluulot vaikuttavat todennäköisesti arvioihimme, vaikka uskomme tekevämme tieteellisiä tai argumentatiivisia arvioita.
Sosiaalinen oikeudenmukaisuus erityisopetuksessa ja osallisuudessa: kykyjen lähestymistapa
Tässä ydinmoduulissa tutkimme joitain sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ymmärtämisen monimutkaisia tekijöitä koulutuksessa ja sitä, mitä kukoistaminen tarkoittaa, mikä on koulutuksen tällä hetkellä kehuttu tavoite. Vaikka koulutusjärjestelmät kaikkialla Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja monissa osissa maailmaa tukevat yhtäläisiä oikeuksia koulutukseen ja lapsen ja nuoren kukoistamisen ja hyvinvoinnin tärkeyttä, tämän tavoitteen tarkkaa sisältöä on vaikea määrittää ja sopia. Yksi lähestymistapa, joka on noussut esiin huomattavalla teholla ja sovelluksella, on Capability Approach (CA). CA esittää kaksi keskeistä normatiivista väitettä: ensinnäkin, että vapaus saavuttaa hyvinvointi on ensisijaista moraalista merkitystä; ja toiseksi, että vapaus saavuttaa hyvinvointia on ymmärrettävä ihmisten kykyjen perusteella, toisin sanoen heidän todellisten mahdollisuuksiensa perusteella tehdä ja olla sitä, mitä heillä on syytä arvostaa. Esimerkkejä voivat olla tutkinnon hankkiminen, matkustaminen, opettajana oleminen tai arvostettu, kunnioitettu ja mukaan ottaminen.
Kykylähestymistapa on eettisesti arvioiva viitekehys, joka hyvinvoinnin, kehityksen ja oikeudenmukaisuuden arvioimiseksi esittää yksinkertaisesti kaksi kysymystä: mitä ihminen pystyy tekemään ja olemaan? Vastaus näihin kahteen kysymykseen riippuu siitä, miten yhteiskunta, mukaan lukien oppilaitoksemme, on järjestetty. Joten missä määrin kouluissamme on vähemmistöjä tai lapsia, joilla on erityistarpeita? Miten esimerkiksi autistisen kirjon lapsi saa olla sellainen henkilö, joka hän haluaa olla, ja tehdä asioita, joita hän arvostaa?
Kaksi valinnaista moduulia voidaan valita Educational Studies (MEd) -tutkinnosta.
Rankingit
Koulutustutkimuksemme on sijoittunut 4. sijalle Isossa-Britanniassa tutkimuksen intensiteetissä, ja 87 % arvioitiin "kansainvälisesti erinomaiseksi tai maailman johtavaksi" (REf, 2014).
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Tämän tutkinnon suorittaneet ovat kokeneet hyödylliseksi ammatillisissa oppilaitoksissaan kollegoiden neuvonnassa, politiikkaan vaikuttamisessa ja oppilaiden ja opiskelijoiden tukemisessa.
Tutkinto auttaa opiskelijaa muokkaamaan ajatteluaan erityisopetuksesta ja osallistamisasioista kyseenalaistamaan aiemmin itsestäänselvyytenä pidetyt arvot ja uskomukset. Tärkeää on, että erityisopetuksen ja osallisuuden maisterin tutkinto on suuri etu ylennystä hakeville ammattilaisille, kun siirrymme kohti Masters-johtoista opettajan ammattia.
Queenin jatko-opiskelijat saavat poikkeuksellista hyötyä. Ainutlaatuiset aloitteet, kuten Degree Plus ja Researcher Plus, vahvistavat sitoutumistamme työllistettävyyteen, kun taas innovatiiviset johtamis- ja johtoohjelmat auttavat opiskelijoitamme saavuttamaan keskeisiä johtotehtäviä sekä kansallisesti että kansainvälisesti.
Työllisyys kurssin jälkeen
Suurin osa tämän kurssin opiskelijoista on esikoulu-, ala- ja toisen asteen opettajia. Mukana on myös jatkokoulutus- ja vammaisalan opiskelijoita. Opiskelijat siirtyvät työhön tai jatkavat opetustyötä, hakevat ylennystä tai jatkavat suorittamaan lisätutkintoja.
Työllisyyden linkit
- koulutus
- Vammaisjärjestöt
- Jatko- ja korkea -asteen koulutus
Lisäpalkintoja saatu
Tähän ohjelmaan ei liity erityisiä lisäkurssikustannuksia.
Palkinnot ja palkinnot
Opettajat, jotka työskentelevät luokkahuonepohjaisissa väitöskirjaprojekteissa, voivat hakea Pohjois-Irlannin koulutustutkimuskeskuksen (NICER) palkintoa.
Tutkinto plus palkinto opetuksen ulkopuolisista taidoista
Tutkinto-ohjelmasi lisäksi Queen'sissa sinulla on mahdollisuus hankkia laajempia elämäntaitoja, akateemisia ja työllistettävyystaitoja. Esimerkiksi sijoitukset, vapaaehtoistyö, kerhot, seurat, urheilu ja paljon muuta. Joten et vain valmistu maailman johtavasta yliopistosta tunnustetulla tutkinnolla, sinulla on käytännön kansallista ja kansainvälistä kokemusta sekä laajempi altistuminen elämään. Kutsumme tätä Degre Plusiksi. Se tekee opiskelusta Queen's University Belfastissa erityistä.