MASTERKURSSI, TÄYSPÄIVÄINEN SISUSTUSSUUNNITTELU & VISUAALINEN VIESTINTÄ
New Design University Privatuniversität GmbH
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Saint Pölten, Itävalta
Kieli (kielet
Saksan kieli
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
Pyydä tietoja
Vauhti
Pyydä tietoja
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Oct 2023
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
IHMISET, AVARUUS JA MERKITYS
Maisterikurssilla yhdistyvät arkkitehtoniset ratkaisut graafiseen suunnitteluun. Se tarjoaa opiskelijoille ainutlaatuisen mahdollisuuden syventää osaamistaan omalla osaamisalueellaan ja saada samalla arvokasta näkemystä toisesta alasta. Erityistä huomiota kiinnitetään todellisten projektien toteuttamiseen ja intensiiviseen kontaktiin yritysmaailmaan, jotta opiskelijat voidaan valmistaa ammatilliseen uraansa parhaalla mahdollisella tavalla. Tämän seurauksena kurssi kouluttaa poikkitieteellisiä, valmiiksi ajattelevia suunnittelijoita, jotka voivat soveltaa asiantuntemustaan useilla eri aloilla.
Maisterintutkinto on avoin sisustuksen, arkkitehtuurin tai graafisen ja informaatiosuunnittelun kandidaatin tutkinnon suorittaneille. Myös hakijat, joilla on taustaa vastaavilta aloilta, kuten maisema-arkkitehtuuri ja valaistussuunnittelu, ovat tervetulleita.
YHTEYS
Sisustussuunnittelun ja visuaalisen viestinnän välinen yhteys ei välttämättä aina ole ilmeinen, mutta se on kaikkialla läsnä. Jokainen näyttely vaatii tilakonseptin (sisustussuunnittelu) ja suuntausjärjestelmän sekä seinäkirjoituksen, oheisjulkaisut ja sopivan mainosmateriaalin (graafinen ja informaatiosuunnittelu). Näitä elementtejä täydentää yhä enemmän interaktiivinen tai aikapohjainen media (elokuva, video, viime aikoina myös virtuaalitodellisuus): hyvin suunniteltu ja harkittu visuaalinen viestintä on yhä tärkeämpää. Toinen esimerkki: kuvittele kuuluisan teknologiayrityksen lippulaivamyymälä. Brändäys ja yritysmuotoilu ovat keskeisiä ja sisältävät sisustussuunnittelun; samalla psykologiset näkökohdat, kuten vierailija- ja kuluttajakäyttäytyminen, ovat tärkeitä tilojen suunnittelussa ja suunnittelussa.