Maisteri viininviljelyssä ja viininviljelyssä
Georgian Technical University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Tbilisi, Georgia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
GEL 5 500 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Ulkopuolisten opiskelijoiden vuotuinen opetus
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Ohjelman tavoitteet
- Valmistelemaan enologist mukaisesti työmarkkinoiden kysyntää, joka on kilpailukykyinen, käytännöllisesti suuntautunut ja valmis vastaamaan korkeimpia odotukset viinialan.
- Opiskelija saa tarvittavat teoreettiset tiedot ja käytännön taidot.
- Esittelemään opiskelijoille maailman rypäleiden viljelyä, viininvalmistusta, viininvalmistusta ja viiniliiketoimintaa.
- Opettaa nykyisiä tekniikoita, antaa tietoa nykyaikaisista menetelmistä, innovaatioita, joita käytetään viinitarhan ja viininvalmistuksessa.
- Selittää erityisten viininviljelymenetelmien merkitys hyvän maun ja aromin tuottamisessa.
- Antaa kokemus sellaisille opiskelijoille, jotka kehittävät asiaankuuluvia taitoja nykyisissä käytännöissä rypäleiden keräämiseen ja viinirypäleiden jalostamiseen viinille kaupallisella viinitarhalla ja / tai viinitilalla.
- Jotta opiskelija tuntee yhteiset analyyttiset taidot, käytetään viinin laboratoriossa.
Ohjelman kuvaus
Ohjelma on kehitetty ECTS-järjestelmän mukaan, 1 luotto on 27 tuntia, mikä on tarkoitettu yhteyshenkilölle sekä itsenäiselle työajalle. Opintosuoritusten jakautuminen on esitetty opetussuunnitelmassa.
Ohjelman kesto on 2 vuotta (4 lukukautta) ja kattaa 120 opintopistettä (ECTS). Peruskursseja - 75 opintopistettä, jotka suunnitellaan seuraavasti: pakolliset erikoistumiskurssit 58 opintopistettä; Valinnainen kurssi 5 luotto; Harjoittelu 12 opintopistettä ja tutkimuskomponenttia 45 opintopistettä. Käytännöt pidetään viinitarhoissa, lastentarhassa ja viinitehtaassa.
Ensimmäisen vuoden oppimisprosessi (kaksi lukukautta 21-21 viikkoa) on ajoitettu seuraavasti: kaksi viikkoa, erityisesti VII ja XIV viikossa, suorittivat puolivälitarkastukset eli oppimisen kesto ja puolivälin tarkastukset ovat 17 viikkoa. XVIII- ja XXI-viikon aikana suoritetut tentit (pää- ja täydentävät kokeet). Vuoden ensimmäisen lukukauden aikana master oppii 3 oppia, joista 5 opintopistettä, 1 opintopistettä 6 opintopistettä, 1 aihe 4 opintopistettä ja 1 aihe 5 op (valinnainen). Toisella lukukaudella päällikkö oppii 3 opintopistettä, joissa on 5 opintopistettä, joista yksi on 6 opintopistettä ja yksi opintopistemäärä 4 opintopisteenä sekä yli 5 opintopisteen laajuinen tutkijakoulutusprojekti.
Toisen vuoden oppimisprosessi (yksi lukukausi 21 viikkoa) on suunniteltu seuraavasti: kaksi viikkoa, erityisesti VII ja XIV viikossa, suorittivat puoliväliotutkimukset, ts. Oppimisen kesto ja puolivälin tarkastukset ovat 17 viikkoa. XVIII- ja XXI-viikon aikana suoritetut tentit (pää- ja täydentävät kokeet). Kolmannella lukukaudella Master oppii 2 oppia, joista 6 opintopistettä, 2 opintopistettä 4 opintopistettä ja tutkimus / kokeellinen osa, jotka arvioidaan 10 opintopisteenä. Neljännellä lukukaudella Master suorittaa diplomityön. Diplomityön valmistuminen ja esittely sisältää 30 opintopistettä.
ohjelma Edellytykset
Opiskeluoikeudet Master-ohjelmassa ovat oikeutettuja henkilöihin, joilla on vähintään korkeakoulututkinto tai vastaava korkeakoulututkinto ja joilla on englanninkielinen taso B2, joka on hyväksyttävä asianmukaisella laitoksella, jolla on erityinen akkreditointi tai yliopiston tarjoamat testit. Henkilö on ilmoittautunut mukainen tulokset Graduate Record Examination (perustuen Graduate Record Tutkimukset ja testit erikoisuus toimitettu Englanti kielellä). Näyte kokeita julkaistaan ylös verkkosivuilla opetusministeriön ja GTU vähintään kuukautta ennen tutkimukset. Opetus- ja tiedeministeriö voi päättää maisteriohjelmaan pääsemättä suorittamatta tutkintoa.
Osaamistavoitteet / osaaminen
Tietoa ja ymmärrystä
Viininviljelyn ja viininviljelyn syvällinen ja järjestelmällinen tuntemus; Tieteellinen kulttuurihistoria ja maantieteellinen rypäleiden viljely, viininviljelyalueilla viljellyt rypälelajit. Kasvien anatomian tuntemus ja ymmärrys, viininviljelyn syklit: siteanalyysi; Lajikkeen valinta; Trellisointimenetelmät; Ravinteiden tarpeet viiniköynnösten; Taudit ja hyönteisten tuholaiset; Viljelysääntely; jalostukseen; varttaminen; Viinitarhan lattianhoito ja sadonkorjuun määritykset. Yleisten tuholaisten fysiologian ja oireiden ymmärtäminen Viinintuotantoalueiden tuntemus, kuuluisat viinin ominaisuudet, perinteiset menetelmät ja viinintuotantotekniikat eri maista. Tieto ja ymmärrys viininviljelytoiminnoista, materiaaleista, laitteista, viinitavaran turvallisuudesta ja puhtaudesta. Nykyaikaisten analyysimenetelmien tunteminen ja viini. Ymmärtää viinin laadun tärkeimmät määrittelytekijät. Kuuleminen kuohuviinien, brandyjen, konjakkien ja muiden tislattujen juomien tuotannon teknisistä menetelmistä ja menetelmistä. Tieto ja ymmärrys viinin liiketoiminnan käsitteestä, markkinoinnista ja myynnistä.
Tiedon soveltaminen
Mahdollisuus suunnitella ja toteuttaa tarvittavat toimenpiteet viinitarhan ylläpitämiseksi rypälelajikkeella, maaperän koostumuksella ja ympäristöolosuhteilla. Kyky diagnosoida ravinteiden puutteita, kylmää vahinkoa ja yhteisiä tuholaisten ongelmia. Kyky tunnistaa tavalliset ravinto-puutteet ja tuholaistorikot. Kyky sadonkorjuun organisointiin, määrittele optimaalinen vuosikerta. Rypäleiden viljelyprosessien seuranta ja hallinta sekä viininvalmistustoimet voimassa olevien määräysten mukaisesti. Mahdollisuus käyttää nykyaikaisia menetelmiä, materiaaleja ja laitteita tuottamaan korkealaatuista viiniä, joka vastaa maailmanmarkkinoiden vaatimuksia. Kyky perustaa innovaatioteknologia ja uutuudet uuden brändin luomiseen. Mahdollisuus itsenäisesti Laadunvalvonnan toteuttaminen viinitarhassa ja viininvalmistuksessa. Riskien arviointi ennakoimattomilla olosuhteilla. Aistien arviointiviini ja tislatut juomat. Ymmärtää viininviljelyn ja vihannesten ongelmien yksilöllinen ratkaisu. Kyky suorittaa laboratoriotutkimuksia viineistä monenlaisten lisäysnopeuksien perusteella, analysoida kokeita aistinvaraisten tai laboratoriotutkimusten avulla sekä kasvattaa valittua lisäystapaa laskemalla massamäärän lisäysmäärät (matematiikka). Kyky käyttää viimeisimpiä menetelmiä lähestymistapoja ja tehdä tieteellistä tutkimusta itsenäisesti.
Making tuomiot
Kyky valita ja tulkita viininviljely- ja enologia-kenttäkohtaisia tietoja sekä analysoida abstrakteja tietoja standardien ja tiettyjen valittujen menetelmien avulla; Kyky ymmärtää työn laajuus valmistus- ja tutkimusprosesseissa; Kyky tehdä ennustavia analyysejä ja asianmukaisia johtopäätöksiä nykytilanteesta teknisten toimintojen toteuttamisen ja ongelmanratkaisun aikana. Kriittisen ajattelun kyky ja hyvä tuomion antaminen. Ongelmien havaitsemisen ja riskinarvioinnin kyky. Uusien resurssien tarpeiden tunnistaminen. Kyky arvioida menestyksekkään viinintuotannon historiallisia syitä eri puolilla maailmaa. Mahdollisen viinitarhan alueen maaperän ja ilmastotietojen arviointikyky määrittääkseen: miten se voidaan valmistaa istutettavaksi; Mitä lajikkeita kasvaa parhaiten siellä; Ja mitä trellising ominaisuuksia toimivat parhaiten sivusto ja lajikkeet valittu. Kyky toteuttaa rypäleen ja viinin ostosopimus.
Kommunikointitaidot
Esitysten tarjoamisen kyky kohderyhmälle ja ihmissuhteiden välinen viestintä. Esittää suulliset raportit jokaiselle tutkimuspaperille käyttäen hyviä viestintätekniikoita, määrätyn ajan kuluessa ja kattavan aineiston kattavuus. Kyky käyttää viininvalmistusmenetelmää kuvaamaan perusprosessin vaiheita, jotka liittyvät sekä punaisten että valkoviinien valmistukseen. Kyky valmistella tutkimuspaperia, joka keskittyy viinirypäleiden ja / tai viinin historian valittuun osaan kirjaston käsikirjojen ja verkkosivujen avulla. Kyky osoittaa viininvalmistus- ja viininvalmistusmenetelmän ydinosaamista, koska ne liittyvät viinitarhojen turvallisuuteen, ristikkorakenteisiin, viinitarhan laitteisiin, ravitsemuksen hallintaan, vesihuoltoon, viinitarhan hoitoon, tuholaistorjunnan tekniikoihin sadonkorjuu, rypäleiden jalostukseen mehuksi, käymisen hallintaan, Viininvalmistusprosesseja ja viininvalmistusvälineitä. Sovellusohjelmiston kyky kirjoittaa kirjoituspaperi, hallita laskentataulukoita, antaa ammattimaista esitystä ja hallita tietoja (tietotekninen lukutaito). Mahdollisuus tulkita, analysoida ja arvioida lehden, tekstin julkaisuja viininvalmistuksessa ja kaupassa.
Oppimistaidot
Henkilökohtaisen oppimisprosessin arviointi johdonmukaisella ja monipuolisella tavalla; Ammatillisen uran kehittäminen koulutusohjelman päättymisen jälkeen. Lisäopetustarpeiden tunnistaminen. Omien oppimisprosessien tarpeiden tunnistaminen enologiassa; Oppimisympäristön löytäminen, prosessin oppimisominaisuuksien ymmärtäminen tulevaisuuden oppimisen strategisen suunnittelun ja hallinnan pohjalta. Kyky perustaa vihreän alan erityinen tutkimuspaperi.
Arvot
Omien ja muiden asenteiden arvostus ammatillisiin arvoihin ja panos uusien arvojen muodostumiseen. Ammattietiikan kunnossapito ja suojaaminen toiminnan perussääntöjen mukaisesti; Ammattimaisten arvojen pohjalta selvitetään kentän kehittämisen välttämättömyys poliittisissa, taloudellisissa ja sosiaalisissa näkökohdissa. Enologin vastaanotto ammattimaisella, eettisellä vastuulla ja arvoilla. Käytä akateemista ja ammatillista etiikkaa ja arvoja harjoittelun aikana ja arvioidessaan kriittisesti heidän kokemustaan. Tähän kuuluu joko: tunnustetaan, miten tiettyjä harjoitteluvaiheen aikana toteutettuja viininviljelykäytäntöjä voitaisiin parantaa väärennetyn mainonnan tuholaistorjunnassa, tehokkuudessa tai moraalisissa velvoitteissa; Ja / tai huomaa vaarat ja / tai tarvittavat turvaohjeet harjoittelupaikalla.
Oppimistulosten muodot ja menetelmät
Luento
Seminaari (työskentelee ryhmässä)
Käytännön luokat
Laboratorioluokka
Kenttätyö / käytäntö
Kurssityö / projekti
Neuvottelutunnit
Itsenäinen työ
Opinnäytetyö.
Seuraavassa on esitetty laajimmin levitetyt opetus- ja oppimismenetelmät sekä niiden määritelmät. Opettajan tulisi valita sopiva menetelmä konkreettisen tavoitteen ja ongelman mukaan.
- Keskustelu / keskustelut. Tämä on laajin levinnyt interaktiivisen opetuksen menetelmä. Keskusteluprosessi lisää merkittävästi opiskelijoiden osallistumisen laatua ja toimintaa. Keskustelu voi muuttua argumentiksi, eikä tämä prosessi rajoittu pelkästään opettajan esittämiin kysymyksiin. Se kehittää opiskelijoiden kykyä perustella ja tukea omia ideoitaan.
- Yhteistyö; Tämän menetelmän käyttäminen merkitsee opiskelijoiden jakamista erillisiin ryhmiin ja antaa jokaiselle ryhmälle oman tehtävänsä. Ryhmän jäsenet työskentelevät asioissaan erikseen ja samalla jakavat mielipiteensä ryhmänsä kanssa. Esitetyn ongelman mukaan toiminnot voidaan siirtää ryhmän jäsenten kesken tässä prosessissa. Tämä strategia takaa opiskelijoiden mahdollisen osallistumisen oppimisprosessiin.
- Ongelmapohjainen oppiminen (PBL) on menetelmä, joka käyttää konkreettista ongelmaa alkuvaiheessa sekä uuden tiedon hankintaan että integrointiprosessiin.
- Heuristinen menetelmä perustuu yksittäisen ongelman vaiheittaiseen ratkaisemiseen. Se toteutetaan itsenäisesti vahvistamalla tosiasioita opetusprosessissa ja määrittelemällä niiden väliset siteet.
- Esittelymenetelmä tarkoittaa tietojen esittämistä visuaalisten apuvälineiden avulla. Se on varsin tehokas tavoitellun tuloksen saavuttamiseen. On usein suositeltavaa esitellä materiaalia samanaikaisesti audio- ja visuaalisin keinoin. Aineistoa voi esittää sekä opettaja että opiskelija. Tämä menetelmä auttaa meitä tekemään eri vaiheita opettamateriaalin tuntemisesta selvemmin ja määrittele, mitä vaiheita oppilaiden pitäisi ottaa itsenäisesti; Samalla tämä strategia näyttää visuaalisesti ongelman / ongelman olemuksen. Esittely voi olla hyvin yksinkertainen.
- Induktiivinen menetelmä määrittelee tällaisen tiedon välittämisen muodon, kun ajatusjunan oppimisprosessissa suuntautuu tosiasioista yleistymiseen eli esittämällä aineistoa prosessi siirtyy konkreettisesta yleiseen.
- Deductive-menetelmä määrittelee sellaisen tiedon levittämisen muodon, joka looginen prosessi löytää uuden tiedon yleisen tietämyksen perusteella, eli prosessi siirtyy yleisestä betoniin
- Analyyttinen menetelmä auttaa meitä jakamaan koko opetusmateriaalin osatekijöiksi. Tällä tavoin yksittäisten ongelmien yksityiskohtainen tulkinta monimutkaisen ongelman sisällä yksinkertaistuu.
- Synteettinen menetelmä tarkoittaa yhden kysymyksen muodostamista useista erillisistä. Tämä menetelmä auttaa opiskelijoita kehittämään kykyä nähdä ongelma kokonaisuutena.
- Suullinen tai suullinen menetelmä sisältää luennon, kerronnan, keskustelun jne. Prosessin aikana opettaja välittää, selittää materiaalia suullisesti, ja oppilaat ymmärtävät ja opettavat ymmärtämällä ja muistamalla.
- Laboratoriomenetelmällä tarkoitetaan seuraavia toimintamuotoja: kokeiden suorittaminen, videomateriaalien näyttäminen jne.
- Käytännön menetelmät yhdistävät kaikki opetusmuodot, jotka stimuloivat opiskelijoiden käytännön taitojen kehittämistä. Tällöin opiskelija suorittaa itsenäisesti erilaisia aktiviteetteja hankittujen tietojen perusteella esim. Kenttätutkimus, opetuskäytäntö, kenttätyö jne.
- Selittävä menetelmä perustuu keskusteluun tiettyyn kysymykseen. Materiaalin selittämisessä opettaja tuo konkreettisia esimerkkejä, joiden yksityiskohtainen analyysi tehdään tietyn aihepiirin puitteissa.
- Projektin suunnittelu ja esittely. Projektin suunnittelussa opiskelija soveltaa hankkimaansa tietoa ja taitoja ongelman ratkaisemiseksi. Opetussuunnitelma lisää opiskelijoiden motivaatiota ja vastuuta. Projektin työskentely edellyttää suunnittelun, tutkimuksen, käytännön toiminnan vaiheita ja tulosten esittämistä valitun aiheen mukaan. Hankkeen katsotaan olevan valmis, jos sen tulokset esitetään selkeästi, vakuuttavasti ja oikein. Se voidaan suorittaa erikseen, pareittain tai ryhmissä; Myös yhden tai useamman aihepiirin puitteissa (oppiaineiden integrointi); Projektin päätyttyä hanke esitetään suurelle yleisölle.
- Aktiivisuusohjattu opetus merkitsee opettajien ja opiskelijoiden aktiivista osallistumista opetusprosessiin, kun teoreettisen aineiston käytännön tulkinta tapahtuu.
- Kirjallisella menetelmällä tarkoitetaan seuraavia toimintamuotoja: kopiointi, muistiinpanot, kirjoittaminen, esseiden kirjoittaminen jne.
Oppimistulosten muodot ja menetelmät ladataan yliopiston verkkosivuille ja ne löytyvät seuraavasta linkistä: http://www.gtu.ge/quality/new/en.pdf
Alalla Työllisyys
Valmistuttuaan tämän ohjelman, hankittu tietämys ja palkittu pätevyys, henkilö voi työskennellä yksityisen sektorin, hallitusten ja kansalaisjärjestöjen, kuten viiniyritysten, rypäleiden tuottajien, kuohuviinien ja tislattujen juomien yritykset, laboratoriot, makuista palkkiot, yhdistykset Joka työskentelee viininviljelyn ja vihannesten alalla, maatalousministeriö ja sen tytäryhtiöt.