Maisteri käyttäytymis- ja kuluttajatieteissä
ESPM – Brasil
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
São Paulo, Brasilia
Kieli (kielet
Portugalin kieli
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
3 lukukaudet
Vauhti
Osa-aikainen
Lukukausimaksut
BRL 1 300 / per month *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* jopa 35 erää 1 555,03 BRL + 1 erä 1 712,18 BRL
Johdanto
Ymmärrä ja ymmärrä uusia käytäntöjä ostopolulla sekä tuotteiden ja palveluiden kulutusistunnoissa: löydöstä tutkimus-, analysointi- ja hankintaprosessiin, kokemuksen, kulutuksen ja hävittämisen ymmärtämiseen. Seuraa, ymmärrä ja ennakoi markkinoiden, kulutuksen ja elämäntapojen sekä ostokäyttäytymisen muutoksia ja trendejä monikanavaisella aikakaudella. Keskustele mikrosegmentoinnin vaikutuksista markkinointi- ja viestintästrategioihin, tutustu uusiin käyttäjäkokemukseen keskittyviin tutkimustekniikoihin ja menetelmiin, ymmärrä erilaisia poliittis-taloudellisia, sosiodemografisia, psykobiologisia, kulttuurisia, ympäristöllisiä ja teknologisia tekijöitä, jotka vaikuttavat ostamiseen ja tämän päivän kulutuskäyttäytymistä tämän tiedon soveltamiseksi innovatiivisempien ihmisille, käyttäjille ja kuluttajille suunnattujen arvoehdotusten luomiseen; tuotemerkkien rakentamisessa ja (uudelleen) sijoittamisessa; viestinnän ja markkinoinnin ehdottamisessa ja strategisessa validoinnissa ja päätöksenteossa eri liiketoimintasegmenteissä sekä käyttäytymisen ja kulutuksen tulevaisuuden skenaarioiden strategisessa analysoinnissa ja kartoituksessa.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
kenelle se on tarkoitettu
Kurssi on suunnattu ammattilaisille, joilla on yli 3 vuoden kokemus, eri osaamisalueilta valmistuneille, jotka pyrkivät laajentamaan tietämystään sekä teknistä ja johtamiskoulutusta edetäkseen ja nopeuttaakseen uraansa, hankkien uusia taitoja älykkyyden ja kuluttajakäyttäytyminen ja muutokset ja trendit, jotka vaikuttavat ja luonnehtivat tämän päivän yhteiskuntaa.
Sopii ammattilaisille, jotka ovat kasvuprosessissa tai ammatillisen tunnustuksen edessä.
Opetussuunnitelma
mitä opit
Vaaitus
- Markkinoinnin perusteet (etäopetus)
soveltavat käyttäytymistieteet
- Kuluttajien neurotiede
- Antropologia ja kulutus
- Behavioral Economics
- Shoppology ja Shopper Marketing
- Digitaalinen käyttäytyminen ja kokemus
- Semiotiikka ja kulutuksen psykoanalyysi
Soveltava strateginen tutkimus ja analyysi
- Tutkimuksen perusteet, menetelmät ja tekniikat
- Tulevaisuuden skenaarioiden strateginen analyysi
- Trendianalyysi ja kuluttajanäkemykset
- Suunnittelu ja UX-tutkimus
- Asiakaskokemus (CX) ja CRM
- Sosiaalinen älykkyys
Liittäminen
- Monitieteinen integroiva hanke
Oppitunnit pidetään ESPM:n jatkokampuksella, ja niitä voidaan opettaa muissa paikoissa professorin ennalta suunnittelemalla. Kurssiohjelmassa mainitut EAD-kurssit tapahtuvat samanaikaisesti kasvokkain suoritettavien aineiden kanssa ja kurssin alkuvaiheessa.
Ohjelman tulos
Analysoi, kuinka yksittäinen kuluttaja vaihtaa resursseja tavaroihin ja palveluihin
Markkina- ja kulutusdatan ja -informaation, kulttuurisen ja käyttäytymisdynamiikan sekä uusien kuluttajien osto- ja kulutuspäätöksiin vaikuttavien tärkeimpien vektorien ja motivaattoreiden ymmärtäminen ja seuranta, oivallusten luominen ja aktivoiminen asiakaskeskeisempien arvoehdotusten luomiseksi ja validoimiseksi on strateginen liiketoiminnan ero. yritykset ja tuotemerkit menestyäkseen ja säilyttääkseen merkityksensä. Tästä näkökulmasta organisaatioiden tulee ottaa huomioon, että näiden uusien aikojen yhteiskunnalle ja markkinoille on ominaista tavaroiden, palveluiden ja elämysten lisääntyminen sekä vaativampi ja aktiivisempi kuluttaja, jonka osto- ja kulutuskäyttäytymistä on arvioitava. ei vain taloudellisten ja hyödyllisten tarpeidensa vuoksi, vaan myös neurobiologisten, psykologisten ja kulttuuristen tekijöiden sekä symbolisten voimien ja kokemuksellisten vaatimusten vuoksi.
Kouluttaakseen päteviä ammattilaisia työskentelemään ja kasvamaan nykyisillä markkinoilla, ESPM loi käyttäytymis- ja kuluttajatieteiden maisterikurssin. Se on lato sensu -kurssi, jonka ehdotuksena on analysoida ja ennakoida erilaisten kuluttajien ja markkinasegmenttien käyttäytymistä ja ajattelua sekä tutkia arvon motiiveja ja hyötyjä, jotka johtavat ostamiseen ja kulutukseen, mutta myös tuotteiden ja tuotemerkkien resignifioimiseen ja toiminnallisuuksiin. kulutuskokemuksissaan.
Kurssi on edelläkävijä kulttuurin ja käyttäytymisen sekä markkinoiden ja kulutuksen saralla, sillä se työllistää ja integroi erilaisia ihmisen käyttäytymisen tieteitä: yhteiskuntatieteitä, antropologiaa ja käyttäytymispsykologiaa, aistinvaraista suunnittelua ja semiotiikkaa, jotka liittyvät viimeaikaisiin neurotieteiden tutkimuksiin. ja käyttäytymistaloustiede shoppologian tutkimuksilla, kuluttajanäkemyksillä ja trendien analysoinnilla ja tulevaisuuden tutkimuksilla, uusilla tekniikoilla ja malleilla ja tutkimusmenetelmillä sekä suunnitteluajatteluun ja UX-tutkimukseen perustuvien arvoehdotusten ideointiin, ajattelutapaa ja digitaalista käyttäytymistä ja kokemusta koskevien uusimpien tutkimusten kautta , joka sisältää lähestymistapoja käyttäytymis- ja kognitiivisista tieteistä, CX-periaatteet ja CRM-tiedot, asiakasanalytiikka ja sovellettu tekoäly, kulttuurin vahvistaminen sekä viimeaikaiset lähestymistavat, periaatteet ja käytännöt asiakaslähtöisyydestä .
Vuorovaikutus ja yhdistelmä, joka auttaa ymmärtämään paremmin eri ryhmien ja yleisön segmenttien käyttäytymisen erityispiirteitä tässä uudessa (post)digitaalisessa todellisuudessa.
Kurssi lepää kahdella suurella pilarilla, jotka vuoropuhelua ja risteävät. Tieteiden pilari, jotka keskittyvät enemmän ihmisten käyttäytymisen näkökohtiin, jotka perustuvat kulutukseen sovellettaviin käyttäytymistieteisiin ja sovelletuin ja strategisin uusien lähestymistapojen ja tutkimuksen ja tutkimuksen sekä strategisen älykkyyden pilari, jonka tavoitteena on tutkia paitsi syvempää tietoa ja kriittinen näkemys ihmisten, yleisön ja kuluttajien käyttäytymisestä nykyään, mutta käytännön soveltaminen liiketoimintastrategioihin, markkinoiden, yritysten ja erikoistuneiden konsulttien vaatimuksia seuraamalla.