Master of Arts in Architectural Conservation (MAArC) on edistynyt ohjelma, joka tarjoaa ainutlaatuisen näkökulman erilaisiin Aasian kulttuureihin tarjoamalla opiskelijoille kattavaa tietoa ja olennaista käytännön koulutusta ja kokemusta kehittääkseen taitoja erilaisille ura-alueille historiallisessa rakennusten säilyttämisessä ja liittyvät kentät. Tietoa maisterin arkkitehtuurin suojelusta MAArC on selvästi aasialainen ja keskittyy "elävään" ja "paikalliseen" kulttuuriin, ja sen painopiste on kaupunki. Singapore sijaitsee idän ja lännen risteyksessä, ja se erottuu ainutlaatuisesta kaupunkimaisemaansa: historiallisista alueista, perintörakennuksista ja kansallisista muistomerkeistä, jotka yhdistyvät saumattomasti moderneihin korkeisiin rakennuksiin. näiden rikkaiden ja monipuolisten historiallisten kohteiden säilyminen Singaporen nopean kehityksen keskellä on ollut mahdollista vain tahallisen, tietoisen ja integroidun kaupunkisuunnittelun ansiosta. kaupunkivaltiona ponnahduslautana, joka tarjoaa rikastuttavan taustan, pyrimme tarjoamaan arkkitehtonista suojelua koskevaa koulutusta, joka on herkkä historiallisten Aasian kaupunkien erilaisille haasteille sekä kulttuuriperinnön rikkauden ja sosioekonomisten mahdollisuuksien tarjoamille monipuolisille mahdollisuuksille alueen elementtejä. Historiallisia Aasian kaupunkeja pidetään usein sivilisaation kehtoina ja niillä on ollut tärkeä rooli ihmisyhteiskuntien kehityksessä. viime vuosikymmeninä kaupungeissa kaikkialla Aasiassa on tapahtunut valtavia muutoksia sosiaalisissa, kulttuurisissa ja taloudellisissa rakenteissaan ennennäkemättömän kaupungistumisen ja maaseudun ja kaupunkien välisen muuttoliikkeen vuoksi. vaikka näissä kaupungeissa asuvilla miljoonilla on tällä hetkellä osa edistymisestä, he ovat kuitenkin jatkuvan tuhon uhan alla. vaakalaudalla on eri yhteisöjen kulttuuristen lahjojen ja arvojen poistaminen sekä nopea ja peruuttamaton muutos sisäkaupunkialueiden luonteessa-näillä on vaikutuksia ihmisten elämiseen ja työskentelyyn sekä kaupunkikehyksen säilyttämiseen. tätä tarkoitusta varten valmistamme opiskelijoillemme historiallisia näkökulmia, kehitämme älyllisiä työkaluja ja hankimme käytännön suunnittelu- ja säilyttämistaitoja hallitsemaan eri mittakaavassa ja kontekstissa olevia suojeluprojekteja. opiskelijamme ymmärtävät, että kiireellisimpiä kaupunkiperinnön hallinnan haasteita ei voida ratkaista yhdellä tieteenalalla, vaan se edellyttää tieteidenvälistä yhteistyötä ammattien ja keskeisten sidosryhmien välillä. Vahvuudet NUS Baba House Singaporessa ja NUS-Tun Tan Cheng Lock Center for Asian Architectural and Urban Heritage Melaka (Malesia) ovat ainutlaatuisia resursseja, jotka ovat arkkitehtuurin laitoksen [1] käytettävissä helpottamaan käytännön koulutusta ja tutkimusta arkkitehtuurin suojelusta ja kaupunkien ympäristöihin. Opetus- (vieras) tiedekuntamme on peräisin kansainvälisestä perintöalan ammattilaisten ja harjoittavien rakennustyöntekijöiden joukosta, joilla on erilaiset teoreettiset suuntaukset, akateeminen tausta ja monipuolinen työkokemus NUS -luennoitsijoiden ja professoreiden lisäksi. MAArC -ohjelma pyrkii tasapainoisella lähestymistavallaan säilyttämisperiaatteisiin, suunnitteluun ja käytäntöön kouluttamaan opiskelijoita osallistumaan kriittisiin keskusteluihin ja muokkaamaan käytäntöä tarjoamalla ajattelua. National University of Singapore [2] Arkkitehtuurin osastolla on Unescon arkkitehtonisen perinnön säilyttämistä ja hallintaa Aasiassa käsittelevä tuoli. Se on omistettu tutkimuksen ja koulutuksen edistämiselle arkkitehtonisen suojelun alalla. [1] #12 QS World University Rankingsin aiheittain 2020: Arkkitehtuuri/ Rakennettu ympäristö. QS Global World Ranking 2021 sijalla 11. National University of Singapore (NUS) on johtava maailmanlaajuinen yliopisto, jonka keskipiste on Aasiassa. Se on Singaporen lippulaivayliopisto, joka tarjoaa maailmanlaajuisen lähestymistavan koulutukseen ja tutkimukseen ja keskittyy Aasian näkökulmiin ja asiantuntemukseen. NUS: llä on 17 tiedekuntaa ja koulua kolmella kampuksella. Sen muuttava koulutus sisältää laaja-alaisen opetussuunnitelman, jota korostavat monitieteiset kurssit ja tiedekuntien välinen rikastaminen. Yli 38 000 opiskelijaa 100 maasta rikastuttaa yhteisöä monipuolisilla sosiaalisilla ja kulttuurillisilla näkökulmillaan. NUS pyrkii myös luomaan kannustavan ja innovatiivisen ympäristön luovan yrittäjyyden edistämiseksi yhteisössään. Ohjelman rakenne MAArC tarjoaa kolme virrat, jotka keskittyvät ammatin erilaisiin vaatimuksiin ja asiantuntemukseen: politiikka ja johtaminen; suunnittelu historiallisessa kaupunkiympäristössä; sekä materiaalit ja teknologia, jotka yhdistävät ne suoraan Aasian kaupunkien kulttuuriperinnön eri näkökohtiin. Ehdokkaalla on mahdollisuus valita yksi kolmesta virrasta erikoisalansa mukaisesti. Voidakseen saada MAArC -tutkinnon ehdokkaan on onnistuneesti saavutettava 40 modulaarista opintopistettä (MC) ottamalla ydinmoduulien, virtamoduulien ja valinnaisten aineiden yhdistelmä. Arkkitehtonisen suojelun tutkinnon suorittamiseksi ehdokkaan on ansaittava menestyksekkäästi 24 modulaarista opintopistettä (MC). Arkkitehtonisen suojelun tutkintotodistuksen saamiseksi hakijan on ansaittava onnistuneesti 8 modulaarista opintopistettä (MC). Ydinmoduulit Keskeiset moduulit sisältävät kestävän kulttuuriperinnön periaatteita ja politiikkoja, kuten arkkitehtuurihistoriaa, suojelutapoja ja kaupunkien elvyttämistä, joka muodostaa perinnön säilyttämiskoulutuksen perustan. Peruskäytön hallintaa ja säilyttämistä koskevien nykypäivän keskustelujen kriittiset analyysit, pääasiassa Aasiassa, ovat keskeinen aihe opetussuunnitelmassa. Stream -moduulit syventävät edelleen ydinmoduuleista saatua laajempaa tietoa. Kutsutut ulkopuoliset ammattilaiset jakavat tietonsa ja kokemuksensa opiskelijoiden kanssa ohjelman aikana. Stream -moduulit Stream -moduulit on suunniteltu hankkimaan kehittyneempiä taitoja kolmella erikoisalalla - politiikka ja hallinta; suunnittelu historiallisessa kaupunkiympäristössä; sekä materiaalit ja tekniikka opiskelijan mielenkiinnon mukaan. Stream -moduuleihin kuuluu arkkitehtonisen perinnön hallinta; kestävän kehityksen säilyttämispolitiikan menetelmät; kulttuuriperinnön katastrofiriskien hallinta; väitöskirja; suunnittelu säilyttämistä varten; suunnittelu mukautuvaan uudelleenkäyttöön; historiallisten rakennusten kartoitus ja tallennus; vuosisadan rakennusten säilyttäminen; ja käytännön rakennusten säilyttämistapoja. Ohjelma valinnaisia Opiskelijat voivat valita valinnaisia aineita Muotoilu- ja ympäristökoulussa sekä muissa kouluissa ja tiedekunnissa tarjottavien jatkotason moduulien korista, jotta he voivat lisätä ydinosaamista. Vaikka valinta on laaja, on muutamia ehdotettuja tutkimusalueita: kaupunkisuunnittelu, kaupunkisuunnittelu, kiinteistö ja julkinen politiikka. Ohjelmajohtaja julkaisee kunkin lukukauden alussa luettelon valmiiksi hyväksytyistä valinnaisista aineista. Työharjoittelu MAArC tarjoaa mahdollisuuden osallistua opiskelijoihin paikallisten ja kansainvälisten käytäntöjen kanssa, saada käytännön ja tutkimuskokemusta perinnön säilyttämisestä, työskentelemällä harjoittelijana yksityisessä yrityksessä tai julkisessa organisaatiossa sekä Singaporessa että alueella. Tämä käytännön kokemus voidaan myös validoida osana valinnaista harjoittelumoduulia (AC5014). Opiskelijat voivat suorittaa tämän moduulin kahden lukukauden välillä. Harjoittelun avulla opiskelijat voivat osallistua asiaankuuluviin kulttuuriperinnön hallintaan, kaupunkisuunnitteluun, suunnitteluun ja/tai tutkimushankkeisiin, ja heidän työnsä valvoo ja arvioi MAArC -ohjelman johtaja tai nimetty ohjaaja. Harjoittelun päätyttyä opiskelijan on toimitettava raportti, jossa selitetään hankkeeseen liittyvät hankkeet, joissa heijastetaan kokemuksia, jotka on opittu kokemuksen aikana. Harjoittelu kestää vähintään viisi viikkoa osa-aikaisesti (3 tuntia/päivä, 3 päivää/viikko). Opintomatka ulkomaille MAArC parantaa oppimiskokemusta altistamalla opiskelijat todellisille ja ammattimaisille skenaarioille. Osana tätä kokemusta pakollinen neljän tai kuuden päivän kenttämatka antaa opiskelijoillemme kyvyn ymmärtää, analysoida kriittisesti ja hallita perintöä herkästi ja kohtuullisesti Aasian tilanteissa. Tämä kenttämatka, johon osallistuvat paikallishallinnon virastot ja suojeluviranomaiset, yksityiset luonnonsuojelualan ammattilaiset ja akateemiset laitokset, antaa syvällisen käsityksen rakennetun perinnön säilyttämistoimien suhteesta historiallisen ympäristön kestävään kehitykseen. Luokka matkustaa alueen kaupunkiin lukuvuoden puolivälissä pitkän lukukauden aikana (kesä-heinäkuu). Sisäänpääsyvaatimukset Ehdokkaat valitaan heidän akateemisen pätevyytensä ja alan kokemuksen perusteella. Hakemus on toimitettava: Todisteet alemmasta korkeakoulututkinnosta arkkitehtuurin, suunnittelun/kaupunkisuunnittelun, projektien ja kiinteistöjohtamisen alalla tai kaikista rakennetun ympäristön ohjelmista tai pätevyydestä, jotka National University of Singapore voi hyväksyä. Poikkeustapauksissa kandidaatin tutkinto asiaankuuluvalla tieteenalalla, jolla on vähintään kahden vuoden työkokemus, edellyttäen, että tiedekunta ja jatko-opintolautakunta hyväksyvät tapauskohtaisesti. Yksityiskohtainen ansioluettelo (CV) ja, jos ehdokas on suunnittelutausta, projektisalkku, jos hän on ei-suunnittelutausta, essee ja yksityiskohtainen ansioluettelo. Kaksi viitekirjainta. Vähintään TOEFL-pisteet 85 (Internet-pohjainen testaus) tai vastaava hakijoille, joiden ensimmäistä astetta ei opetettu englanniksi. Valitut ehdokkaat voidaan kutsua haastatteluun. Jos hakija ei asu Singaporessa, haastattelu suoritetaan videopuhelun kautta. Uranäkymät Monet MAArC-alumnit voivat palata ydinaloilleen kulttuuriperinnön säilyttämisen koulutettuina ammattilaisina. Tutkinto yhdestä maailman johtavista suunnittelu- ja ympäristökouluista, NUS parantaa niiden asemaa ja markkinoitavuutta; MAArC -kokemus tarjoaa heille paremmat valmiudet laajentaa näkemystään Aasian nousevista suuntauksista ja pysyvistä perintökysymyksistä. Ohjelman kautta hankittujen kriittisten taitojen ja tietämyksen ansiosta heillä on hyvät mahdollisuudet menestyä alueen kulttuuriperinnön tai siihen liittyvillä aloilla. Jotkut tutkinnon suorittaneet voivat ryhtyä tutkimukseen, koulutukseen tai asiantuntijaneuvontaan. Toiset voivat jatkaa tohtorintutkintoa.
-