Maisterin tutkinto koulutuksesta ja sosiaalisesta vuorovaikutuksesta
ITESO - Universidad Jesuita de Guadalajara
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Tlaquepaque, Meksiko
Kieli (kielet
Espanja
Opintomuoto
Etäopiskelu, Kampuksella
Kesto
26 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* ota meihin yhteyttä saadaksesi tietoa lukukauden lukukausimaksuista sinua kiinnostavasta ohjelmasta
Johdanto
Tämä maisterin tutkinto on ainoa ohjelma, joka myötävaikuttaa koulutuksen muuttamiseen tapaamis- ja yhteistyöpaikaksi, jonka tarkoituksena on rakentaa oikeudenmukaisempi yhteiskunta.
Tämä ohjelma on tarkoitettu sinulle
Jos työskentelet koulutuksen alalla, julkisissa tai yksityisissä laitoksissa ja olet kiinnostunut hallinnoimaan ja neuvomaan hankkeita, joilla parannetaan sosiaaliseen vuorovaikutukseen perustuvia oppimisprosesseja, jotka edistävät tasa-arvoisia suhteita ja tunnustavat, että jokaisella on jotain opittavaa ja opetettavaa.
Miksi opiskella ITESO: ssa?
- Liity jatko-ohjelmaan, joka keskittyy tiedon rakentamiseen sosiaalisen vuorovaikutuksen kautta oppimisprosesseissa, mikä tekee tästä lähestymistavasta ainutlaatuisen ja innovatiivisen sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla.
- Kehität projektin, joka ehdottaa ratkaisuja todellisiin ongelmiin kontekstissasi, edistämällä oppimisprosesseja, jotka perustuvat yhteistyöhön, osallisuuteen, solidaarisuuteen ja kunnioitukseen.
- Tulet sisällyttämään yhteistyökäytäntöjä rakentamaan tietoa ja tasa-arvoisia suhteita ja mahdollisuuden integroida erilaisia välityksiä, kuten tekniikka tai taide.
- Pystyt myötävaikuttamaan oppimisen parantamiseen eri tasoilla ja tietämyksen eri alueilla käsittelemällä paitsi akateemisia näkökohtia myös olettaen demokraattisen, osallistavan näkökulman, joka sisältää vahvan keskittymisen rauhan kulttuuriin tavalla, joka integroi sosiaalisen vuorovaikutuksen ja oppimisprosessit.
- Työskentelet tiedekunnan kanssa, joka koostuu opettajista ja tutkijoista, joilla on kokemusta sosiaaliseen vuorovaikutukseen perustuvista oppimisprojekteista sekä kouluympäristöissä että yhteisö-, liike- ja kansalaisyhteiskunnan organisaatioissa, ja joka tuntee osallistumismenetelmät, rauhan kulttuurin, kulttuurien välisen kulttuurin , osallisuus, sukupuolinäkökulma, tekniikka ja taide.
- Latinalaisen Amerikan Jeesuksen seuraan uskotun yliopistojen liiton (AUSJAL) yliopistojen kanssa tehdyt sopimukset antavat ITESO-opiskelijoille mahdollisuuden rikastuttaa koulutustaan kansainvälistymiskokemuksilla.
Tutkinnon profiili
Valmistuttuaan tästä ohjelmasta:
- Käytät oppimiskäytäntöjen vahvistamiseen tähtääviä hankkeita ja uusia käytäntöjä koulutusprosessien muuttamiseksi siten, että ne perustuvat mielekkäisiin, yhteistyöhön, osallistaviin, rauhanomaisiin ja demokraattisiin suhteisiin.
- Pystyt suunnittelemaan, toteuttamaan ja palauttamaan osallistavia sosio-kasvatushankkeita, jotka keskittyvät sosiaaliseen vuorovaikutukseen perustuvaan oppimiseen sekä muodollisessa että epävirallisessa koulutuksessa.
Koulutusmalli
ITESOn jatko-ohjelmat heijastavat laitoksen erityistä lähestymistapaa edistyneeseen tiedon ja oppimisen tuottamiseen. Se on ihanteellinen skenaario eri osaamisalueiden ja näkökulmien ilmaisemiseksi, jotka vastaavat yhteiskuntamme sosiaalisiin ja teknologisiin tarpeisiin ja vahvistavat eri ammatteja. Opiskelijoiden, professoreiden ja lukuisien toimijoiden ja instituutioiden pyrkimys ylläpitää akateemista keskustelua asettaa kyseenalaiseksi tiettyjen teknisten ja tieteellisten näkökulmien supistumisen.
ITESO-jatko-ohjelmat keskittävät oppimisprosessinsa opiskelijoiden ympärille päätoimijoina. Henkilökohtaisen itsemääräämisoikeuden ja ihmisarvonsa lähtökohtana opiskelijat ottavat opetustyön edustajien ja edunsaajien kaksoisroolin, jota täydentävät vuorovaikutus ikäisensä ja ohjelman tiedekunnan kanssa.
ITESOn jatko-ohjelmat ovat asteittain yhdenmukaisia sosiaalisten tarpeiden ja institutionaalisten suuntautumisten kanssa pyrittäessä vastaamaan paikallisen / globaalin kehityksen erityisiin haasteisiin sosiaalisen vastuun ja yhteenkuuluvuuden edistämiseksi sekä sitoutumisena yhteiskunnan kaikkein häviävimpiin sektoreihin. Ohjelmalla ja sen valmistuneilla odotetaan olevan vaikutusta sosiaaliseen, tieteelliseen ja akateemiseen kontekstiin.
Jatko-ohjelmamme saavuttavat huippuosaamisen opiskelijoiden muodostamisessa kehittämällä erityisiä ja poikkitieteellisiä taitoja, joita tukevat monimutkainen ja kriittinen ajattelu, refleksiiviset käytännöt, keskustelu, tiedon ilmentyminen ja elinikäinen kertynyt sosiaalinen ja ammatillinen kokemus sekä rakentaminen solidaarisuus.
Akateemisen tuotannon alat - ensisijaisesti institutionaaliset tutkimus- ja interventio-ohjelmamme - perustuvat järjestäytyneisiin käytäntöihin akateemisten perusyksiköiden, osastojen tai keskusten sisäisissä verkoissa. He toimivat myös ITESOn vuosien varrella rakentamissa ulkoisissa tai toimielinten välisissä verkoissa, jolloin opiskelijat ja professorit voivat tehdä yhteistyötä ja optimoida asiayhteyteen ja soveltuvaan tietoon liittyviä resursseja.
Jatko-ohjelmamme tuottavat innovatiivista, luovaa ja kriittistä tietoa. Tässä mielessä innovaatio ajatellaan uusien vaihtoehtojen toteuttamisena olemassa olevien ongelmien ratkaisemiseksi. Tällaisen tiedon sovellukset auttavat tunnistamaan ja ratkaisemaan sosioekonomisen, tieteellisen, teknologisen ja kulttuurisen dynamiikan ja vaatimukset, ja niitä levitetään muun muassa julkaisujen, prototyyppikehityksen, järjestelmien, patenttien, sosiaalisten sovellusten ja interventioiden kautta.
Akateeminen toiminta
Seuraavat koulutuksen ja sosiaalisen vuorovaikutuksen maisterin tutkinnot ovat osa ohjelman neuvoa-antavaa tukijärjestelmää:
- Ohjelman viisi tutkimus-, kehitys- ja innovaatiokurssia muokkaavat ja rakentavat tutkintosi ansaintaprojektisi (TOG, sen alkukirjaimissa espanjaksi) ja tarjoavat teoreettisia ja metodologisia työkaluja reaalimaailman ongelman muotoilemiseen ohjelman muodostumisalue, joka soveltuu osallistaville menetelmille ja jolla on merkitystä sosio-ammatillisessa skenaariossa, jossa työskentelet.
- Ennen RDI II- ja RDI IV -kurssien päättämistä pidetyt kollokviat ovat tiloja akateemiselle levittämiselle ja keskustelulle, joiden avulla voit esitellä TOG: ssä tekemäsi edut ikäisesi, opettajien ja ohjaajien edessä ja saada palautetta ulkopuolisilta lukijoilta parantamalla interventiohankettasi.
- Perusteellinen teoreettis-metodinen työpaja ja säestys koko prosessin ajan. Tässä työpajassa sinulla on henkilökohtainen neuvontatuki sen varmistamiseksi, että TKI II: n lopussa sinulla on vankka interventioprojekti, joka täyttää sen toteuttamisen odotetut ominaisuudet, mikä antaa sinulle mahdollisuuden jatkaa tämän opetussuunnitelman kursseja alueella.
- Tuotantopaja. Tämä on kokemus yhteistyöhön perustuvasta in situ -oppimisesta eri erikoistumisalueiden opiskelijoiden ja ammattilaisten välillä, mikä antaa osallistujille mahdollisuuden rikastuttaa interventioprojektejaan ajattelemalla yhdessä ja avaamalla uusia näkökulmia ja mahdollisuuksia osaamisalueiden monimuotoisuuden ansiosta.
Opintosuunnitelma
Ensimmäinen vaalikausi (lukukausi 1) | Toinen lukukausi (2. lukukausi) |
|
|
Kolmas lukukausi (lukukausi 3) | Neljäs vaalikausi (lukukausi 4) |
|
|
Viides vaalikausi (kesä) | |
|