Maisteriohjelma "Liiketoiminta ja politiikka modernissa Aasiassa"
HSE University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Saint Petersburg, Venäjä
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
RUB 300 000 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* vuodessa
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Ohjelman yleiskatsaus
Globalisaatio on luonut tarpeen korkeasti koulutetuille ammattilaisille, jotka pystyvät työskentelemään globaalissa ympäristössä. Tämä maisteriohjelma tutkii valtion ja yhteiskunnan suhteita ja taloudellista kehitystä nykyaikaisessa Aasiassa, pääasiassa Etelä-Aasiassa ja Lähi-idässä, vertailevan ja kansainvälisen poliittisen taloustieteen, taloudellisen kehityksen teorian ja vertailevan antropologisen sosiologian avulla. Sen lähestymistapa perustuu Aasian tutkimuksen retrospektiiviseen geneesis-metodologiaan.
Ohjelma tarjoaa opiskelijoille erilaisia taitoja, joita tarvitaan nyky-Aasiassa tapahtuvien prosessien ymmärtämiseen. Ohjelma erottuu monitieteisestä lähestymistavasta, jonka avulla opiskelijat voivat täydentää alueopintoja kansainvälisen kaupan, investointien ja liiketoiminnan kursseilla, mikä tarjoaa heille tarvittavat työkalut analysoida Aasian maille tärkeitä taloudellisia, poliittisia ja kulttuurisia kysymyksiä. Useat kurssit keskittyvät erityisesti Venäjän federaation ja alueen maiden välisiin suhteisiin. Ohjelman akateemista sisältöä täydentävät tutkimushankkeet ja mahdollisuudet kielikoulutukseen.
Opiskelijoille, joilla ei ole aiempaa akateemista tai ammatillista altistumista itämaisille tutkimuksille, ohjelma tarjoaa laajan alan koulutusta. Opiskelijat, joilla on itämaisen tutkimuksen tausta, voivat edistää tietämystään ja tulla Aasian maiden taloudellisen ja sosiopoliittisen kehityksen asiantuntijoiksi.
Mitä hyötyä ohjelmasta on?
- Monitieteinen lähestymistapa, joka yhdistää itämaisen tutkimuksen ja taloustieteen menetelmiä ja tarjoaa näin opiskelijoille laajan tiedon Aasiaan vaikuttavista taloudellisista, poliittisista ja kulttuurisista kysymyksistä.
- Opiskelijoille monipuoliset mahdollisuudet tehdä tutkimustyötä kokeneiden mentorien ohjauksessa.
- Kielikoulutusmahdollisuudet.
- Kyky kehittää yksilöllinen opintosuunnitelma.
- Yhdistelmä teoreettisia kursseja ja kenttäkokemusta.
Opetussuunnitelma
Mitä opin?
Itä-Aasian ja Lähi-idän poliittinen kehitys: kansainväliset suhteet, poliittinen historia, hallintorakenne ja instituutiot, poliittinen kulttuuri ja perintö, valtion yhteiskuntasuhteet, poliittiset puolueet sekä johtajuus Aasiassa ja Venäjällä
Aasian ja Lähi-idän talouskehitys: Aasian talouskehityksen käsitteet maailmantaloudellisessa järjestelmässä, Aasian rahoituslaitokset, kansainvälisen kaupan konjunktio ja maailmanlaajuiset hyödykemarkkinat, Aasian maiden rooli kansainvälisissä investoinneissa, Kansainvälinen talous integraatio ja kansainväliset talousorganisaatiot nykyaikaisessa Aasiassa sekä kansalliset asiat Aasiassa
Aasian ja Lähi-idän yhteiskunnallinen kehitys: valtio, yhteiskunta ja etnisyys Aasiassa; maahanmuutto ja diasporat Aasiassa; uskonnollinen ja kulttuurinen identiteetti Aasiassa; ja taideteollisuus Aasiassa
Opettajamme kouluttavat opiskelijoita modernin tietotekniikan ja ohjelmistojen käyttöön, jotta he voivat kehittää taitoja seuraavilla aloilla:
- Nykyisen Itä-Aasian ja Lähi-idän poliittinen kehitys: kansainväliset suhteet, poliittinen historia, hallintorakenne ja instituutiot, poliittinen kulttuuri ja perintö, valtion yhteiskuntasuhteet, poliittiset puolueet sekä johtajuustutkimukset Aasiassa ja Venäjällä;
- Nykyisen Itä-Aasian ja Lähi-idän talouskehitys: Aasian talouskehityksen käsitteet maailmantaloudellisessa järjestelmässä, Aasian rahoituslaitokset, kansainvälisen kaupan konjunktuuri ja maailmanlaajuiset hyödykemarkkinat, Aasian maiden rooli kansainvälisissä investoinneissa, Kansainvälinen taloudellinen integraatio ja kansainväliset talousjärjestöt nykyaikaisessa Aasiassa sekä kansalliset asiat Aasiassa;
- Nykyajan Itä-Aasian ja Lähi-idän yhteiskunnallinen kehitys: valtio, yhteiskunta ja etnisyys Aasiassa; maahanmuutto ja diasporat Aasiassa ja Afrikassa; uskonnollinen ja kulttuurinen identiteetti Aasiassa; ja taideteollisuus Aasiassa.
Ohjelman opetushenkilöstö tuo oppimisprosessiin erilaisia aktiivisen oppimisen menetelmiä - tapaustutkimuksia, projekti- ja ryhmätöitä, mestarikursseja ja harjoittelujaksoja. Ohjelman tavoitteena on yhdistää akateemiset opinnot ja tutkimus järjestämällä kuukausittain tieteellisiä seminaareja ja ottamalla opiskelijat mukaan hankkeisiin, joita HSE -keskukset suorittavat valtiotieteen ja itämaisen tutkimuksen tutkimukseen.
Opiskelijat voivat hyötyä useista ohjelmavaihtoehdoista, joista seuraavat ovat: ainutlaatuinen yhdistelmä akateemista ja käytännön yrityslähtöistä koulutusta; monitieteiset lähestymistavat: valtiotiede ja kansainväliset suhteet, antropologia, talous, laki, ekologia, liikekulttuuritutkimukset; keskittyä laadullisiin ja määrällisiin menetelmiin; useita professoreita, jotka puhuvat äidinkielenään (englantia, kiinaa) ja joilla on kansainväliset tohtorit.
Keskeiset lähestymistavat, joita ohjelma asettaa pohjalle opetus- ja oppimisprosessille, ovat seuraavat:
- Opiskelijakeskeinen lähestymistapa, joka korostaa oppijan kriittistä roolia rakennettaessa merkitystä uusista tiedoista ja aiemmasta kokemuksesta ja keskittyy taitoihin ja käytäntöihin, jotka mahdollistavat elinikäisen oppimisen ja itsenäisen ongelmanratkaisun liiketoiminnan ja politiikan alalla modernissa Aasiassa.
- Aktiivinen oppiminen rohkaisee oppilaita sitoutumaan kahteen osaan - tekemään asioita ja ajattelemaan tekemiään asioita. Aktiivinen oppiminen edellyttää asianmukaista oppimisympäristöä, joka edistää tutkimuspohjaista ja monitieteistä oppimista. kannustaa opiskelijoiden johtamistaitoja itsensä kehittämistoimilla; kannustaa yhteisöllistä oppimista tietoisten oppimisyhteisöjen rakentamiseen; kehittää tehtäväpohjaista suoritusta antamalla oppilaalle todellisen käytännön tunteen luokkahuoneessa opitusta aineesta.
HSE University ja MA -ohjelman arviointijärjestelmän laajat tavoitteet liittyvät opiskelijoiden edistymisen seurantaan oppimistulosten mukaisesti, opiskelijoiden motivaatioon jatko -opintoihin, opiskelijoiden ja opettajien palautteen antamiseen oppimisen laadusta. Arviointi suoritetaan kurssitasolla, yleinen edistyminen arvioidaan maisterin väitöskirjan puolustamisen kautta.
Ohjelmaryhmä on sitoutunut antamaan arvioinnin, joka on oikea -aikainen, oikeudenmukainen ja vastaa moduuliin/yksikköön liitettyjä oppimistuloksia. Arviointi on yhdenmukainen ohjelman oppimistavoitteiden ja kunkin kurssin opintojakson kanssa, ja se heijastaa ILO: n johdonmukaisuutta kaikissa kursseissa.
Kurssitasolla kokonaisarviointi on kahdenlaisia palkkaluokkia:
- Arvosanat erilaisille aktiviteeteille, mukaan lukien kotitehtävät, projektit, luokkatyöt, väliajat, jotka antavat kumulatiivisen arvosanan opiskelijoiden edistymisestä (jopa 80% lopullisesta arvosanasta)
- Kurssin tentti, joka on yleensä vähintään 20% lopullisesta arvosanasta.
HSE University käyttää 10-pisteistä arviointia. Arvosanojen yhdenmukaisuus eurooppalaisen sääntelykehyksen ja Venäjän perinteisten luokitusjärjestelmien kanssa on esitetty alla olevassa taulukossa.
Toivotamme perustutkinto -opiskelijat tervetulleiksi kandidaatin tutkinnon. Koska englanti on opetuskieli, kaikilla hakijoilla on oltava korkea englannin taso sekä suullisesti että kirjallisesti. Suosittelemme voimakkaasti kansainvälisten opiskelijoiden hakemuksia. Suunnittelimme tämän innovatiivisen maisteriohjelman kouluttamaan ammattilaisia, jotka voivat jatkaa uraansa sekä julkisella että yksityisellä sektorilla, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, valtion virastot, aasialaiset monikansalliset yritykset, yksityiset yritykset, konsulttiyritykset, korkeakoulut, ajatushautomot, media, ja kansalaisjärjestöt.