Markkinatutkimuksen ja kuluttajakäyttäytymisen maisteri
IE University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Madrid, Espanja
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
10 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 34 000 *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* tullakseen IE University opiskelijaksi kaikkien IE-yhteisön jäsenten tulisi antaa kertaluonteinen panos IE-säätiölle; Tämä on 1 200 euron kertamaksu, joka suoritetaan ilmoittautumisprosessin aikana
Johdanto
Master in Market Research & Consumer Behavior on ainutlaatuinen ohjelma, joka kouluttaa ammattilaisia pääsemään kuluttajien mieleen paljastamaan ja ymmärtämään käyttäytymisensä taustalla olevat motiivit. Tämä ohjelma on yhdistelmä liiketoimintaa, markkinointia, data-analytiikkaa ja kuluttajien käyttäytymistä, jonka avulla voit ymmärtää markkinatutkimuksen määrälliset ja laadulliset puolet. Tämä tieto on ratkaisevan tärkeää ohjaamaan liiketoimintastrategioita ja toteutettavia suunnitelmia, jotta voidaan vastata markkinoiden tämän päivän toiveisiin ja tarpeisiin ja ennakoida huomisen tarpeita.
Markkinatutkimuksen ja kuluttajakäyttäytymisen maisteri on 10 kuukauden ohjelma, joka alkaa yhteisestä ydinjaksosta, jonka aikana opit yhdessä muiden markkinointi-, viestintä- ja myyntimestariohjelmien opiskelijoiden kanssa perusteet luovien, analyyttisten, kaupallisten, liiketoiminnallisten, strategisten ja digitaalisten taitojen terävöittämiseksi. Yhteisen ydinjakson jälkeen siirryt sitten valitsemaasi erikoisohjelmaan. Ohjelman aikana sinulla on myös mahdollisuus osallistua valinnaisiin todistuksiin tai kansainväliseen kokemukseen.
Syitä opiskella markkinatutkimuksen ja kuluttajakäyttäytymisen maisteria
IE University Muovaa opiskelijoista tulevaisuuden eteenpäin suuntautuvia ja monipuolisia ammattilaisia käyttämällä menetelmiä, jotka asettavat innovaation ja työllistettävyyden etusijalle.
Taidot, jotka erottavat sinut muista
Ryhdy asiantuntijaksi aloilla, joita työnantajat etsivät uudessa digitaalisessa taloudessa, kuten kuluttajapsykologia ja -käyttäytyminen, markkinointi ja strategia sekä kuluttajien näkemykset ja analytiikka.
Opi markkinatutkimuksen ja oivallusten todellisilta edelläkävijöiltä
Tiedekuntamme koostuu monipuolisesta joukosta tutkijoita ja ammattilaisia, vastaavien alojen maverickeja, jotka tuovat luokkahuoneeseen tosielämän asiantuntemusta.
Tekemällä oppiminen
Työskentelet käytännön projekteissa luodaksesi ja soveltaaksesi oivalluksiin perustuvia innovatiivisia ideoita ja muutosstrategioita alusta alkaen ja jatkat oppimasi soveltamista koko ohjelman ajan.
Urakeskeinen ohjelma
Yritykset tarvitsevat kipeästi ammattilaisia, jotka ymmärtävät, miten ja miksi kuluttajat tekevät päätöksiä nykypäivän teknologiavetoisessa maailmassa, ja käsittelevät niitä toteuttamiskelpoisilla suunnitelmilla.
Ihanteelliset opiskelijat
Kuka tämä ohjelma on?
Se on henkilöille, jotka
motivoivat kuluttajakäyttäytymistä, psykologiaa ja markkinatutkimuksen data-analytiikkaa ja haluavat saavuttaa kokonaisvaltaisemman ymmärryksen kuluttajien tarpeista.
etsii
ohjelma, joka yhdistää erilaisia taitoja useilla eri aloilla, mukaan lukien kuluttajapsykologia, oivallukset, analytiikka ja liiketoiminta. Tämän seurauksena he haluavat ymmärtää kuluttajien käyttäytymistä ja hyödyntää tätä tietoa viedäkseen yrityksiä eteenpäin. Tulevaisuudessa opiskelija voi työskennellä kvalitatiivisena tutkijana, etnografina, Insights & Analytics -päällikkönä, datatieteilijänä, käyttäytymistieteilijänä, tuote-/liiketoimintaanalytiikan asiantuntijana tai monena muuna.
Opetussuunnitelma
Uusi digitaalitalous muokkaa ihmisten käyttäytymistä ja vuorovaikutusta ympäristönsä kanssa, mikä aiheuttaa merkittävän muutoksen siinä, mitä yrityksille tarkoittaa asiakkaiden motivaatioiden ymmärtäminen oikea-aikaisesti ja kustannustehokkaasti. Lisäksi automatisoidun markkinoinnin, koneoppimisen ja tekoälyn valkeneminen muuttaa pelin sääntöjä: saatavilla on valtava määrä dataa, mutta vain harvat pystyvät analysoimaan sen, muuttamaan sen arvokkaiksi oivalluksiksi ja muuttamaan ne toiminnaksi. jolla on todellinen vaikutus lopputulokseen.
Markkinatutkimuksen ja kuluttajakäyttäytymisen maisteri on ainutlaatuinen 10 kuukauden ohjelma, jossa yhdistyvät kuluttajien psykologia tutkimus- ja analytiikkamenetelmiin, jotka on täysin mukautettu strategiseen liiketoimintakontekstiin ja jotka antavat opiskelijoille mahdollisuuden hyödyntää näkemyksensä luomisen kykyjä käytännön toteutus. Maailma vaatii nyt innovaatioita elämän vauhdilla, joten ohjelma on käsintehty ja sitä päivitetään jatkuvasti alan huippurekrytoijien tarpeiden mukaan.
Tässä ohjelmassa on myös valinnainen Global Immersion Week, kansainvälinen opintomatka, jossa MARCOMin viiden kokopäiväisen maisterin opiskelijat osallistuvat kuratoituihin mestarikursseihin, vierailevat innovatiivisissa yrityksissä, verkostoituvat paikallisten ja maailmanlaajuisten samanmielisten johtajien/vertaisten kanssa ja tutkivat uusia kulttuureja. Kolmen kauden aikana tämä ohjelma rakentaa ymmärrystä strategisista ja analyyttisista taidoista, psykologiasta ja käyttäytymisestä.
- Yrityksen markkinointi ja strategia: Opi kuinka kuluttajien oivallukset ohjaavat vaikuttavia liiketoimintapäätöksiä.
- Kuluttajatietoa ja analytiikkaa: Ota käyttöön tiedon keräämiseen tarvittavat laadulliset ja määrälliset työkalut.
- Kuluttajan psykologia ja käyttäytyminen: Ymmärrä, kuinka kuluttajat ajattelevat ja käyttäytyvät etnografian, neuromarkkinoinnin ja muiden käsitteiden avulla.
- Ammattitaidot: Opi tiimityötä, tehokasta viestintää ja uranhallintaa.
- Konsultointiprojektit: Tuota ja esittele konsultointiryhmäprojekteja yrityksille, kuten Nielsen, Kantar ja Telefonica.
Ensimmäinen termi
Kun otetaan kattava näkemys kehittyvästä maisemasta, ensimmäinen termi käsittelee:
- Markkinoinnin perusteet
- Digitaalinen brändäys ja mainonta
- Johdatus tilastoihin ammattilaisille
- Kommunikointitaidot
- Työskentely joukkueissa
- Johdatus markkinatutkimustyökaluihin
- Kohderyhmät ja syvälliset haastattelut
- Kuluttajien ja kansalaisten kysely
- Markkinatutkimuspaneelit
- Kyselytietojoukkojen käsittely ja valmistelu
- Kuluttajien käyttäytymisen ymmärtäminen
2. termi
Kun saavut ohjelman puoliväliin ja totuttelet sen rytmiin, suoritat seuraavat tunnit:
- Tuotteiden ja tuotemerkkien markkinointi
- Asiakkaan hallinta
- Strategisten tutkimuspäätösten rahoitus
- Työskentely tiimeissä II
- Havaintomenetelmät
- Kvantitatiiviset työkalut tietojen analysointiin
- Tiedonkeruutyökalut oivallusten luomiseen
- Big Data markkinatutkimukseen
- Kuluttajakäyttäytymisen ymmärtäminen II
- Tuotteen lanseerauksen simulaattori
Kolmas termi
- Kolmannen lukukauden kurssit sisältävät:
- Viestinnän tehokkuus ja ROI
- Markkinatieto
- yrittäjyys
- Neuromarkkinointi ja kuluttajakäyttäytyminen
- Verkkolouhinta ja sosiaalisen median seuranta
- Etnografia, antropologia ja kulttuurimarkkinointi
- Asiakaskokemus
valittavien
Valinnaiset polut ovat olemassa, jotta voit muokata maisteriohjelmaa ja keskittyä enemmän sinua kiinnostaviin alueisiin. Valinnaiset on suunniteltu lukukaudelle 3, ja 2 kuukautta ennen (2. lukukauden puoliväli) valitset, mihin haluat osallistua. Joten voit valita aiheet, joihin olet intohimoinen, tai taidot, joita tarvitset edistyäksesi ammatillisella urallasi.
- Data Analytics -polku
- Kuluttajakäyttäytymispolku
Konsultointiprojektit
10 kuukauden aikana työskentelet ja esität kolme erilaista projektia johtaville yritysjohtajille. Ratkaiset tosielämän haasteita, joita asiakkaat kohtaavat yrittäessään ymmärtää kuluttajien käyttäytymistä ja kehittää ammattitaitoasi työskentelemällä erilaisissa ryhmissä. Tuota ja esittele kolme ryhmäprojektia Nielsenin, Kantarin ja muiden yritysten johtaville johtajille.
Uramahdollisuudet
- Mainospäällikkö
Pääsymaksut
Apurahat ja rahoitus
Tarjoamme räätälöityjä, ansioihin perustuvia tuki- ja lainaohjelmia varmistaaksemme, että taloudelliset kysymykset eivät estä erinomaisten opiskelijoiden menestystä.
Ohjelman lukukausimaksu
Ohjelman pääsyvaatimukset
Osoita sitoutumistasi ja valmiutesi menestyä kauppakorkeakoulussa suorittamalla GMAT-koe – yleisimmin käytetty pääsykoe, joka mittaa kriittistä ajattelua ja päättelykykyäsi.
Lataa GMAT-minivisa saadaksesi yleiskuvan kokeessa olevista kysymyksistä.