Markkinoinnin maisteri: Markkinointianalyysi ja tietotiede (MADS)
University of Groningen
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Groningen, Alankomaat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
12 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 314 / per year *
Hakemuksen määräaika
01 May 2024
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
* EU/ETA-opiskelijat: €2209 | EU:n/ETA:n ulkopuoliset opiskelijat: 16201 €
Johdanto
Kuinka luoda asiakasnäkemyksiä edistyneen tietotekniikan ja analytiikan perusteella?
MSc Marketing - Marketing Analytics and Data Science (MADS) -profiilissa saat perusteellisen koulutuksen menetelmistä, joiden avulla voit analysoida ja mallintaa (toissijaista, isoa) dataa yrityksen markkinoinnin tehokkuuden seuraamiseksi ja uusien asiakasnäkemysten luomiseksi. . MADS-profiilin tuottamaa tietoa ja oivalluksia käytetään pohjana tutkimuksellisiin strategisiin ja taktisiin markkinointipäätöksiin.
Maisteriohjelmassa osallistut tutkimusvetoisille ja faktoihin perustuville kursseille markkinoinnin viimeisimmästä kehityksestä. Yhdistääksemme parhaat liiketoimintakäytännöt akateemisiin oivalluksiin käytämme luentoja, käytännön opetusohjelmia (ja tehtäviä) ja kutsumme ammatinharjoittajia pitämään vierailevia luentoja.
Miksi opiskella tätä ohjelmaa Groningenissa?
- Markkinointiosastomme on Euroopan viiden parhaan markkinointiosaston joukossa. Kaikki ohjelmat ovat tutkimuspohjaisia, ja niissä yhdistyvät laadukkaat luennoitsijat, jotka opettavat tutkimukseensa liittyviä opintojaksoja esimerkiksi vieraileviin luentoihin, tositapauksiin ja simulaatiopeleihin.
- Ohjelma on kansainvälisesti akkreditoima AACSB:n ja EQUIS:n toimesta, mikä takaa korkealaatuisen koulutuksen, jonka vain 1 % yliopistoista saavuttaa maailmanlaajuisesti.
- On myös mahdollista suorittaa kaksoistutkinto ja ansaita kaksi maisterin tutkintoa opiskelemalla Groningenissa ja ulkomailla huippuyliopistossa - Munster Universityssä tai Oslo Business Schoolissa - vain kahdessa vuodessa.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Vuosi 1
Marketing Analytics and Data Science (MADS) -profiilissa on kyse asiakkaiden ymmärtämisestä ja asiakkaiden oivallusten luomisesta edistyneen tietotekniikan ja analytiikan avulla. Opit tiedon, mukaan lukien toissijaisen ja ison datan, noudon, hallinnan ja analysoinnin menetelmiä seurataksesi yrityksen markkinoinnin suorituskykyä ja luodaksesi uusia asiakasnäkemyksiä. MADS-asiantuntijoiden tuottamaa tietoa ja oivalluksia käytetään tutkimukseen perustuvien strategisten ja taktisten markkinointipäätösten tekemiseen.
MADS-profiilia varten sinun on suoritettava neljä pakollista kurssia: 1) Marketingin tilastollinen oppiminen, 2) Yritykset, brändit ja kuluttajat, 3) Data Engineering for MADS ja 4) Data Science Methods for MADS.
Lisäksi valitset vähintään kaksi kurssia Method-valinnasta, yhden opintojakson markkinoinnin johtamisen valinnasta ja yhden kurssin MADS-valinnaisesta. Katso alta luettelo kursseista ja valinnaisista aineista, joista voit valita. Kirjoitat myös 20EC pro gradu -tutkielman. Tämän ohjelman suoritettuasi saat markkinoinnin maisterin tutkinnon markkinointianalytiikan ja datatieteen profiililla.
Kurssit
- Yritykset, tuotemerkit ja kuluttajat (5 EC)
- Tietotekniikka (5 EC)
- Data Science Methods (5 EC)
- MADS valinnainen (5 EC)
- Markkinoinnin johtamisen valinnainen aine (5 EC)
- Markkinoinnin MADS-tutkielma (20 EC)
- Valinnainen menetelmä (10 EC)
- Markkinoinnin tilastollinen oppiminen (5 EC)
Ohjelmavalinnat
- Energy Focus Area (erikoistuminen)
- Digitaalisen liiketoiminnan painopistealue (erikoistuminen)
- Maisteriharjoittelu (erikoistuminen)
- Markkinoinnin ja tietojärjestelmien kaksoistutkinto (Münster) (erikoistuminen)
- Kaksinkertainen maisterin tutkinto strategisessa markkinointitiedossa (Oslo) (erikoistuminen)
- Markkinoinnin ja rahoituksen kaksoistutkinto (Münster) (erikoistuminen)
Opiskella ulkomailla
- Opiskelu ulkomailla on vapaaehtoista
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Työmahdollisuudet
Tämän ohjelman suoritettuasi olet hyvin sopiva markkinoinnin uralle.
Marketing Analytics and Data Science (MADS) -tutkinnon suorittaneet voivat jatkaa uraa markkinatutkijana tutkimus- ja konsulttiyrityksissä, markkinatutkijana organisaatiossa, markkinointitiedon asiantuntijana, datatieteilijänä, asiakastiedon asiantuntijana tai tutkijana yliopistossa (Research Master's) ja tohtoriohjelmat).
Valmistuneena tutkintoasi arvostetaan suuresti työmarkkinoilla. Taloustieteiden tiedekunta on kansainvälisesti akkreditoitu ja kuuluu yhteen prosenttiin EQUIS:n ja AACSB:n akkreditoimista kauppakorkeakouluista ympäri maailmaa.
FEB-urapalvelut
Kun tulet tiedekunnan opiskelijaksi, haluamme tukea sinua urasi kehittämisessä ja vahvistaa työllistettävyyttäsi. Voit luottaa kampuksella olevaan urapalveluiden tiimiin, joka tarjoaa sinulle laajan valikoiman kursseja, työpajoja, tapahtumia ja uraan liittyvää tukea opintojen aikana. Kaikki mitä tarvitset päästäksesi työmarkkinoille.
- Työesimerkkejä
- Markkinointistrategia-asiantuntija
- Markkinointitutkija
- Markkinointi- tai asiakastiedon asiantuntija
- Tutkija yliopistossa (tutkimuksen maisteri- ja tohtoriohjelmat)
- Data tutkija
Akkreditoinnit
Ohjelman pääsyvaatimukset
Osoita sitoutumistasi ja valmiutesi menestyä kauppakorkeakoulussa suorittamalla GMAT-koe – yleisimmin käytetty pääsykoe, joka mittaa kriittistä ajattelua ja päättelykykyäsi.
Lataa GMAT-minivisa saadaksesi yleiskuvan kokeessa olevista kysymyksistä.