Markkinoinnin maisterin tutkinto
Grenoble IAE
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Grenoble, Ranska
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 343 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
* vuodessa eurooppalaisille opiskelijoille; 3862 € vuodessa EU: n ulkopuolelta tuleville opiskelijoille
Johdanto
Master of Advanced Research in Marketing -ohjelma ehdottaa koulutusta tutkimustekniikoista ja -menetelmistä sekä syvällistä teoreettista tietoa markkinoinnista. Yksinomaan tutkimusmetodologiaan ja kehittyneen tieteellisen tiedon kehittämiseen markkinoinnissa se takaa erinomaisen ymmärryksen tutkimusprosessista ja korkean tason erikoistuneen markkinoinnin. Grenoble IAE hallintotieteiden tohtoriohjelma
(EDSG) tarjoaa mahdollisuuden jatko-opiskelijoille, jotka haluavat jatkaa tohtorin tutkintoa, jatkaa opintojaan maisteriohjelman jälkeen.
vahvuudet
Korkean tason tutkimuksen koulutus keskittyy yksinomaan markkinointiin
"Markkinoinnin edistynyt tutkimus" -erikoisuus takaa erinomaisen tutkijakoulutuksen erilaisilla kursseilla ja seminaareilla, joiden tarkoituksena on antaa tarvittava tieto ja tietotaito yleisestä tutkimusmenetelmästä sekä laadullisen ja määrällisen tiedonkeruun ja -analyysin menetelmistä ja tekniikoista. kirjallisuuskatsaukset, artikkeliehdotukset ja ennen kaikkea tutkimukseen perustuva pro gradu -tutkielma antavat opiskelijoille mahdollisuuden tutustua tutkimustyön kaikkiin osa-alueisiin. heidän taitonsa, pätevyytensä ja motivaationsa itsenäisen tutkimushankkeen yhteydessä, joka suoritetaan opiskelijan valitseman opinnäytetyön ohjaajan avulla ja aiheesta, jonka opiskelija määrittelee myös ohjaajansa kanssa.
Tämä erikoisuus auttaa myös opiskelijoita hankkimaan huipputeknistä tieteellistä tietoa markkinoinnista, erityisesti tutkimalla ja analysoimalla parhaissa kansainvälisissä tieteellisissä lehdissä julkaistuja artikkeleita. Ohjelman tarkoituksena on kannustaa opiskelijoita rikastamaan ymmärrystä markkinointikonsepteista ja taustalla olevista teorioista todellisen asiantuntemuksen ja kriittisen näkemyksen kehittämiseksi markkinointikentästä. Tämä markkinoinnin upottaminen on myös etu opiskelijoille, jotka suorittavat ohjelman menestyksekkäästi ja haluavat jatkaa uraa markkinoinnissa tai konsultoinnissa. Se voisi myös helpottaa kilpailutentin valmistelua toisen asteen opetusta varten (CAPET tai Agrégation du secondaire).
Aktiivinen ja stimuloiva "käännetty opetus" -ympäristö kriittisen ajattelun ja synteesitaitojen kehittämiseksi
"Markkinoinnin edistynyt tutkimus" -erikoisuus ehdottaa pedagogista lähestymistapaa, joka eroaa selvästi perinteisistä lähestymistavoista, joita käytetään yleensä korkeakouluopetuksessa. Innovatiivinen lähestymistapa "oppiminen tekemällä", jossa opiskelija saavuttaa korkean markkinoinnin osaamisen käytännön ja tutkimustoiminnan kautta, Oppimisympäristö, joka perustuu erinomaiseen tutkimukseen ja uusimpiin tieteellisiin edistysaskeleisiin, antaa opiskelijoille mahdollisuuden kehittää ja käyttää ydintutkimustaitoja, jotka ovat tärkeitä sekä ammatillisessa että akateemisessa maailmassa. antaa opiskelijoille mahdollisuuden hallita käsitteitä, joista keskustellaan, analysoidaan ja keskustellaan luokan istuntojen aikana.Opiskelijat kohtaavat nämä ajatukset nykyisellä ydintiedollaan, rikastuttavat niitä omalla työllään ja oppivat tiivistämään ne, erityisesti "Suullisessa suussa" Siksi opiskelijat ovat vastuussa tiedon tarjoamisesta jokaiselle edistyneelle kurssi. Kurssista vastaavalla professorilla on vain välittäjä, ideoiden katalysaattori ja tarvittaessa keskitytään tiettyihin saavutuksiin. Älyllinen vaatimus on vaativa ja haastava, ja opiskelijoita pyydetään siten olemaan aktiivisia lukemiensa, artikkeleiden esitysten, kirjallisuusesitysten, tietyn tieteellisen työn analyysin jne.
Kaikki auttaa parantamaan heidän henkilökohtaista analyysi- ja pohdintakykyään, kriittistä ajatteluaan ja kykyään tehdä yhteenveto. Näitä ominaisuuksia etsivät erityisesti markkinoinnin konsulttiyritykset. Ne edistävät myös menestystä keskiasteen koulutuksen kilpailukokeissa, samoin kuin lukuisat esitykset, "Grand Oral" (suullinen loppukoe) ja opinnäytetyön puolustaminen, jotka ovat todellakin erinomaisia tapoja valmistautua suullisiin kokeisiin noissa kilpailuissa. Lisäksi osallistuminen vuotuiseen tutkimushankkeeseen, joka perustuu erilaisiin kursseihin, toteutetaan yhdessä "Marketing Quanti" -erikoisopiskelijoiden kanssa. Tämä saa oppilaat kehittämään henkilökohtaista organisaatiotaan, reaktiivisuutta, kykyä työskennellä tiukassa aikarajoituksessa, määräaikojen kunnioittamista, mutta myös ryhmätyötä.
Kokenut ja korkealaatuinen tiedekunnan henkilökunta
Kaikki markkinoinnin kehittyneen tutkimuksen erikoisalaan osallistuvat opettajat ovat kokeneita opettajia ja tutkijoita, jotka ovat tottuneet johtamaan tutkimushankkeita ja tieteellisiä konferensseja suurissa kansainvälisissä kongresseissa, julkaisemaan tieteellisissä lehdissä ja valvomaan tohtoria. opiskelijoille. Heidän asiantuntemuksensa ja osaamisensa näillä aloilla antavat heille mahdollisuuden antaa opiskelijoille hieno käsitys markkinoinnin tutkimuksesta ja sen tuottamasta tieteellisestä tiedosta. Kokemuksensa kautta jatko-opiskelijoiden valvonnasta, säännöllisestä osallistumisesta tohtorin puolustamiseen ja kyvystään valvoa tutkimustyötä (Habilitation à Diriger des Recherches tai HDR), ohjelman professorit ovat erityisen päteviä ja menestyviä opiskelijoiden valvonnassa koko opintojen ajan. opinnoissa ja erityisesti diplomityön kirjoittamiseen. "Advanced Research in Marketing" -erikoisryhmän luennoitsijat ovat kaikki aktiivisia jäseniä tutkimuskeskuksessa CERAG, joka hyötyy CNRS: n (National Center for Scientific Research) tuesta ja joka kuuluu johtavien johtamisen tutkimuskeskusten joukkoon Ranskassa. . He ovat myös vahvasti mukana erikoistumisalansa akateemisten ja tieteellisten elinten, yhdistysten ja lehtien toiminnassa.
Suosittu pääsy hallintotieteiden tohtorikouluun (EDSG) tohtorikurssille
Kun opiskelijat täyttävät kaikki vaatimukset (joka saa vähintään 12/20 pro gradu -tutkielmassaan ja varmistaa väitöskirjansa valvonnan tiimin professorin kanssa), "Markkinoinnin edistynyt tutkimus" -erikoisuus antaa heille suoran pääsyn Grenoble-Alpesin yliopiston hallintotieteiden tohtorikoulu (EDSG nro 275). Tämä tohtoriohjelma (Ph.D.) tarjoaa täydentävää koulutusta tutkimuksessa kolmen vuoden ajan väitöskirjan kirjoittamisesta. Väitöskirjan puolustaminen johtaa johtotieteiden tohtorin tutkintoon.
Hallintotieteiden tohtorikouluun (EDSG) kuuluu sata tohtorikoulutettavaa. Siinä opiskelijoille myönnetään apurahoja useilla kriteereillä, kuten edellisen koulutusohjelman huippuosaaminen, opiskelijan liikkuvuus tai hänen tieteellinen teema. Nämä apurahat mahdollistavat opiskelijoille palkan heidän kolmen vuoden aikana EDSG: ssä.
Kadehdittavat työ- ja asumistilat
- Nykyaikaiset, hyvin varustetut rakennukset, erityisesti IT-resursseissa (laitteisto ja monipuoliset data-analyysiohjelmistot), Grenoble IAE .
- Pääsy bibliografisiin tietokantoihin, mikä helpottaa tutkimustyötä ja Grenoble IAE hallintotieteiden eri aloille erikoistuneen kirjaston läsnäoloa.
- Poikkeuksellinen kampuksen opiskelijaelämä, säilyneessä luonnonympäristössä, joka mahdollistaa monenlaisten urheilulajien harjoittamisen jopa maailmanluokan tasolla.
- Monet opiskelijaklubit elävät opiskelijoiden arkea.
Tämä ohjelma on tarkoitettu sinulle
Opiskelijat, joilla on ensimmäisen vuoden maisterin tutkinto, mieluiten markkinoinnin / johtamisen peruskoulutuksella (maisteri 1, kauppakorkeakoulut, hallintokoulut jne.), Kutsutaan hakemaan. "Advanced Research in Marketing" -erikoistuminen on avoin myös insinööritieteiden korkeakoulujen, agronomian, farmasian, poliittisten tutkimusten, psykologian, sosiologian, johtamiseen sovellettavien vieraiden kielten opiskelijoille jne. Kurssien monimuotoisuus arvostetaan tällä erikoisalalla, koska markkinointi luonteeltaan tieteenala avautui monille muille tieteille (psykologia, sosiologia, filosofia, taloustiede jne.).
Ohjelma opetetaan kokonaan englanniksi, ulkomaalaisten opiskelijoiden integrointia helpotetaan edellyttäen kuitenkin, että he hallitsevat englannin kielen.
Uramahdollisuudet
Monet markkinoinnin kehittyneen tutkimuksen (Master of Marketing) tutkinnon suorittaneet ovat väittäneet väitöskirjan tohtorikoulussa (EDSG) ja ovat nyt virassa joko yliopistossa, kauppakorkeakoulussa tai yrityksessä. Toiset ovat kuitenkin liittyneet yritykseen välittömästi mestarinsa jälkeen vaihtelevissa tehtävissä:
- Audrey Ballandras, markkinatutkimusanalyytikko Woolcott Research Pty Ltd: ssä Sydney (Australia)
- Youssef Bouallala, kansallinen ohjelmavastaava Sveitsin kehitys- ja yhteistyövirastossa (Marokko)
- Marion Decroux, Tutkimus Ex. Tutkimuksen huippuosaaminen ASI-tiimissä, Ipsos Geneva (Sveitsi)
- Sandrine Girollet, tutkimusanalyytikko, UFC Que Choisir (Pariisi)
* Tämä ohjelma helpottaa myös keskiasteen koulutuksen pääsyä kilpailukokeisiin (CAPET, Agrégation du secondaire)
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Opiskelijoita, joilla on maisterin tutkinto ensimmäisenä vuonna, mieluiten markkinoinnin/johtamisen peruskoulutuksella (master 1, kauppakorkeakoulut, johtamiskoulut jne.), pyydetään hakemaan. "Advanced Research in Marketing" -erikoistuminen on avoin myös insinöörikoulujen, agronomian, farmasian, poliittisten tutkimusten, psykologian, sosiologian, johtamiseen sovellettavien vieraiden kielten opiskelijoille jne. Kurssien monimuotoisuutta arvostetaan tällä erikoisalalla, koska markkinointi on luonteeltaan tieteenala, joka on avoin monille muille tieteille (psykologia, sosiologia, filosofia, taloustiede jne.).
Ohjelma opetetaan kokonaan englanniksi, ulkomaisten opiskelijoiden integrointia helpotetaan edellyttäen kuitenkin, että he hallitsevat englannin kielen.
Uramahdollisuudet
Monet "Advanced Research in Marketing" -erikoisalasta (markkinoinnin maisteri) valmistuneet, puolustettuaan väitöskirjaa tohtorikoulussa (EDSG), ovat nyt virassa joko yliopistossa, kauppakorkeakoulussa tai yrityksessä. Silti toiset ovat liittyneet yritykseen heti mestarinsa jälkeen, vaihtelevilla tehtävillä:
- Audrey Ballandras, markkinatutkimusanalyytikko, Woolcott Research Pty Ltd Sydney (Australia)
- Youssef Bouallala, Sveitsin kehitys- ja yhteistyöviraston (Marokko) kansallinen ohjelmavastaava
- Marion Decroux, tutkimus ex. Tutkimuksen huippuosaaminen ASI-tiimissä, Ipsos Geneve (Sveitsi)
- Sandrine Girollet, tutkimusanalyytikko, UFC Que Choisir (Pariisi)
*Tämä ohjelma helpottaa myös pääsyä toisen asteen koulutuksen kilpailukokeisiin (CAPET, Agrégation du secondaire)