Master Alueellisen ja Alueellisen Kehityksen
UQAR
Keskeiset tiedot
Valitse sijainti
Kampuksen sijainti
Rimouski, Kanada
Kieli (kielet
Ranskan kieli
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Online-konferenssi
Oletko kiinnostunut tutkimusprojektista Quebecin yliopistossa Rimouskissa ( UQAR )? Katso kokouksiamme täyttämällä alla oleva yhteydenottolomake.
Johdanto
MA Alueellisen ja alueellisen kehityksen keskittyy analysoimaan alueellisia ja alueellisia kysymyksiä, ongelmia, konteksteja, haasteita ja kehitysmahdollisuuksia.
Tämä analyysi perustuu tietoon tällä tutkimusalalla ja interventioihin, jotka vaikuttavat kehityksen taloudellisiin, sosiaalisiin ja kulttuurisiin, poliittisiin, historiallisiin ja maantieteellisiin ulottuvuuksiin.
Tutkimalla Quebecin ja Kanadan sekä muualla maailmassa tapahtuvia todellisuuksia ja kokemuksia, ohjelman tavoitteena on ymmärtää paremmin kollektiivista dynamiikkaa ja monimutkaisia kehitysprosesseja muuttuvassa paikallisessa ja globaalissa ympäristössä, mikä mahdollistaa tunnistaa alueelliset ja alueelliset kysymykset, haasteet, lähestymistavat, käytännöt, toimet ja toimet.
tavoitteet
Ohjelman tavoitteena on antaa opiskelijoille mahdollisuus analysoida tieteellisesti toiminta-aloja ja alueellisen ja alueellisen kehityksen eri ulottuvuuksia.
Muistiprofiili edistää koulutuksen tutkimuskomponentin kehittämistä syventämällä tietämystä erikoistumisalalla ja hankkimalla taitoja tutkija-analyytikkona alue- ja aluekehityksessä.
Erityiset tavoitteet:
- Hanki monitieteellisestä näkökulmasta teoreettiset, metodologiset ja käytännölliset tiedot, jotta voidaan ymmärtää alueellisen ja alueellisen kehityksen ongelmat, tilanteet, haasteet, potentiaalit ja haasteet.
- Ymmärtää alueellisen ja alueellisen kehityksen toimet, interventiot ja ongelmat lähinnä Quebecin ja Kanadan kokemusten ja ongelmien suhteen sekä vähemmässä määrin suhteessa kansainvälisiin kysymyksiin.
Monitieteinen ohjelma, joka käsittelee kehityksen moniulotteisuutta ja sektorien välistä osaamista
Master Alueellisessa ja Alueellisessa Kehityksessä (opinnäyte)
Alueellisen ja alueellisen kehityksen maisterin tutkinto (väitöskirjan kanssa) sisältää 21 opintopisteen kurssin, jonka avulla voidaan käsitellä kehityksen teoreettisia, metodologisia ja käytännön ulottuvuuksia.
Sen tavoitteena on tarjota tutkija-analyytikoksi koulutusta alue- ja aluekehityksestä.
Tämä profiili vaatii tutkimushankkeen (24 op) loppuun saattamista alueen syventämiseksi alueellisen ja alueellisen kehittämisen opinnoissa. Se kehittää myös jatko-opintoihin tarvittavia taitoja.
Master Alueellisen ja Alueellisen Kehityksen (testi)
Maisterin tutkinto alueellisesta ja aluekehityksestä (testi) on monitieteinen ohjelma, jolla on 30 opintopisteen kurssi, jonka avulla voidaan käsitellä teoreettisia, metodologisia ja käytännön ulottuvuuksia. Sen tavoitteena on tarjota koulutusta analyytikkona ja sidosryhmänä alueellisessa ja alueellisessa kehityksessä reflektiivisesti ja kriittisesti.
Tämä profiili vaatii analyyttisen hankkeen (15 opintopisteen essee) suorittamisen alueellisen ja alueellisen kehityksen teoreettisen kysymyksen tai käytännön ongelman selvittämiseksi. Se auttaa myös kehittämään työmarkkinoiden edellyttämiä tietoja ja taitoja tai parantamaan ammattilaisten tällä osaamisalueella osaamista.
Työharjoitteluprofiili, joka edistää ammattitaitojen hankkimista
Alueellisen ja alueellisen kehityksen maisterin tutkinto mahdollistaa profiilin seuraamisen harjoittelujaksolla tai ilman. Tutkimusharjoittelu on mahdollista muistiprofiilissa, kun taas interventioharjoittelu on mahdollista testiprofiilissa.
Tämä kaava suosii ammatillisten taitojen hankkimista toteuttamalla projekti, joka vastaa joko organisaation edellyttämää tietämystä (muistiprofiili) tai intervention tarvetta tai organisaation esittämää sovellettua ongelmaa (kokeiluprofiili) ).
Koulutus työskentelemään monenlaisissa organisaatioympäristöissä
Aluekehityksen jatko-ohjelmissa koulutetaan ammattilaisia, jotka kykenevät analysoimaan monimutkaisia tilanteita, joihin osallistuvat toimijat, sidosryhmät ja päätöksentekijät osallistuvat sosiaalisiin, taloudellisiin, poliittisiin ja kulttuurisiin toimiin eri alueellisilla mittakaavoilla ja kykenevät muotoilemaan diagnoosi, kriittinen arviointi ja mahdolliset ratkaisut muutoksen ja interventioiden ohjaamiseksi.
Alueellisen ja alueellisen kehityksen jatko-opiskelijoilla on korkean tason tehtävät opetuksen, tutkimuksen, konsultoinnin, konsultoinnin, intervention tai hallinnon laajentamisen vuoksi julkinen keskustelu aluekehityskysymyksistä.
Aluekehityksen tutkinnon suorittaneet työskentelevät seuraavissa ympäristöissä:
- Paikallisen tai alueellisen kehityksen julkiset tai puolueelliset elimet;
- Läänin- tai liittovaltion ministeriöt ja kunnalliset tai ylikansalliset julkishallinnot;
- Yhteisön organisaatiot konsultointi-, interventio- ja kehitystukea varten
- Kansalaisjärjestöt, jotka ovat sitoutuneet alueiden kehittämiseen ja väestön avustamiseen;
- Voittoa tavoittelemattomat organisaatiot, joilla on taloudellista, sosiaalista, poliittista tai kulttuurista tarkoitusta;
- Tutkimukseen ja opettamiseen erikoistuneet organisaatiot (erikoistuneet keskukset, instituutiot, korkeakoulut ja yliopistot);
- Yksityiset yritykset ja organisaatiot tutkimusta, interventiota ja konsultointia varten.