Master E-PiCo (sähkökäyttöinen ajoneuvojen käyttö ja hallinta)
Centrale Nantes
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Nantes, Ranska
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 18 000 / per course *
Hakemuksen määräaika
31 May 2024
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
* Euroopan ulkopuolisille opiskelijoille ja 9000 euroa eurooppalaisille opiskelijoille / konsortion apurahat saatavilla
Johdanto
E-PiCo-sähköauton käyttövoima ja hallinta
Yhteinen maisteriohjelma E-PiCo on valittu menestyksekkäästi Euroopan huippuosaamisen ohjelmiin : Erasmus Mundus -ohjelman kautta 4 sisäänottoa varten.
E-Pico on kaksivuotinen yhteinen maisteriohjelma, jonka toteuttavat ja tukevat täysin 4 suurta eurooppalaista korkeakoulua:
- Ecole Centrale de Nantes, (ECN - koordinaattori), Ranska
- Christian-Albrechts-Universität (CAU) zu Kiel / Kiel University, Saksa
- Università degli Studi dell'Aquila (UAQ), Italia
- National University of Science and Technology Politehnica Bucharest (UNSTPB), Romania
Lisäksi Ecole de Technologie Supérieure (Kanada), CINVESTEAV (Meksiko) ja Wuhan University (Kiina) osallistuvat ohjelmaan osakkuuskumppaneina, joissa opiskelijat voivat viettää viimeisen lukukautensa pro gradu -työtä varten (S4). Airbus, Renault Groupe, IAV GmbH, Honda, Modis, Pure Power Control (P2C), Digipower, Tekne, ECA Group ja Jungheinrich ovat suurimpia E-PiCossa mukana olevia teollisuusyrityksiä.
E-PiCo tarjoaa hyödyllisiä ja välttämättömiä monitieteisiä aiheita sähköisen liikkuvuuden alalla, ja E-PiCo tarjoaa teknisiä ja tieteellisiä ratkaisuja fossiilien kulutukseen ja kasvihuonekaasupäästöihin . Se on suunniteltu kouluttamaan opiskelijoita sähköisen liikkuvuuden alalla, jotta he voisivat työskennellä kohti ekologista muutosta.
Sitä voidaan soveltaa suoraan teollisuuteen kouluttamalla tulevia sähkökäyttöisiä järjestelmiä, asiantuntijoista valmistuneita.
E-PiCo-opiskelijat saavat maineikkaimpien tutkijoiden luentojen, uusimpien kokeellisten alustojen käytännön työskentelyn, teollisuusasiantuntijoiden kanssa pidettävien istuntojen, vuosittaisten työpajojen avulla E-PiCo-opiskelijoiden uusimman tiedon, joka valmistaa heitä tuleviin sähköisen liikkuvuuden haasteisiin.
Opetuskieli on englanti kahden vuoden aikana.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Liikkuvuusohjelma
Opinto-ohjelma kestää 2 lukuvuotta (120 op) jaettuna neljään yhtä ladattu lukukauteen.
E-PiCo-opiskelijoiden liikkuvuuspolkuja järjestetään vähintään kahdessa EU-maassa ja mahdollisesti kolmessa EU-maassa kolmen ensimmäisen lukukauden ajan.
Neljännen lukukauden ajaksi E-PiCo-opiskelijat voivat muuttaa kumppanimaihin Erasmus Mundus -stipendiaattien EACEA-säännösten perusteella tai teollisen kumppanin luo.
opetussuunnitelma
Ensimmäinen lukukausi (30 op) Centrale Nantes
Ecole Centrale Nantes -opetuksen ensimmäisen lukukauden tavoitteena on tarjota opiskelijoille vankka monitieteinen tausta kaikilla automaattisen ohjauksen ja sähköajoneuvojen pääalueilla:
- Ohjausjärjestelmä
- Tilastollinen signaalinkäsittely ja arviointiteoria
- Sähköajoneuvojärjestelmien perusteet
- Sähköajoneuvojen mallinnus ja simulointi
- Sulautetut ohjelmistojärjestelmät
Toinen lukukausi (30 op) yhdessä kumppanilaitoksesta
Toisen lukukauden tavoitteena on antaa opiskelijoille vankka tausta sähköajoneuvojen komponenteissa:
- Sähkökoneet
- Uusiutuvat energialähteet ja varastointijärjestelmät
- Voimaelektroniikan muuntajien suunnittelu
Kolmas lukukausi (30 op) missä tahansa neljästä kumppanilaitoksesta
Kolmannen lukukauden aikana ehdotetaan erikoistuneempia kursseja. Tämän lukukauden ohjelma perustuu kumppanuuslaitosten erityisiin tutkimusvahvuuksiin (vaihteleen siten kumppanilta toiselle):
- Energian varastointi ja energianhallinta sähköisissä liikkuvuusjärjestelmissä (UNSTPB)
- Sähkökoneen ohjaussuorituskyvyn (ECN) parantaminen
- Monimutkaisten dynaamisten järjestelmien ohjaus // Tehoelektroniikkakäyttötekniikat (CAU)
- Ohjausjärjestelmät (UAQ)
Neljäs lukukausi (30 op)
Neljäs lukukausi on omistettu diplomityölle.
Jokaista opiskelijaa ohjaa yhdessä kaksi ohjaajaa kahdesta eri korkeakoulusta . Tutkimusaihe voidaan ohjata ja sijoittaa teollisuuslaitoksen T&K-osastolle.
Apurahat ja rahoitus
Apurahat
Vuosina 2024-2026 E-PiCo ei ole enää Erasmus+ -rahoituksen alainen, joten täysirahoitteisia apurahoja ei tarjota.
Konsortio tarjoaa konsortio-stipendejä, jotka ovat parhaiden opiskelijoiden lukukausimaksujen alennuksia.
Uramahdollisuudet
Ammattimaiset näkymät
Vaikka E-PiCo-ohjelma liittyy ensisijaisesti sähköisen liikkuvuuden kontekstiin, sen käsitteitä voidaan soveltaa paljon laajempaan joukkoon muita teknisiä ja taloudellisia järjestelmiä. E-PiCosta valmistuneiden uranäkymät ovat siis erinomaiset . He voivat työskennellä useilla teollisuuden ja talouden aloilla, koska kurssit ovat tärkeitä nykypäivän korkean teknologian yhteiskunnalle.
E-PiCo maisterikurssin valmistuttuaan opiskelija on hankkinut seuraavat taidot :
- Syvällinen tieteellinen ja tekninen ohjaustekniikan tuntemus ja taidot käyttää tätä tietoa tehokkaasti.
- Kyky työskennellä sekä itsenäisesti että monialaisissa tiimeissä, olla tehokkaasti vuorovaikutuksessa asiantuntijoiden kanssa ja tehdä aloitteita tarvittaessa.
- Kyky kommunikoida tehokkaasti (sekä kirjallisilla että suullisilla esityksillä) kansainvälisessä kontekstissa,
- Kyky ottaa käyttöön sopivimmat menetelmät käsillä olevaan ongelmaan ja valita ehdotetun ratkaisun toteuttamiseen tarvittavat teknologiset komponentit .
- Kyky siirtää korkean teknologian metodologiaa yliopistosta teollisuuteen.
E-PiCo-maisterikurssi on saanut vahvan tuen teollisesta ja akateemisesta maailmasta , mikä on osoitus tämäntyyppisen kansainvälisen yhteistyön vahvasta merkityksestä jatko-opiskelijatason opetuksessa ja tutkimuksessa.