Master julkisuudessa ja tutkimusmenetelmien
University of Neuchâtel
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Neuchâtel, Sveitsi
Kieli (kielet
Englanti, Saksan kieli, Ranskan kieli
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
3 lukukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Feb 2025
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Master julkisuudessa ja tutkimusmenetelmien
Tavoitteet
Yleinen mielipide ja -selvitykset sosiaalisista, poliittisista ja kuluttajakäyttäytyminen ovat yhä tärkeämpiä sisällä viime vuosina. Samaan aikaan, tiedonkeruumenetelmistä sekä tekniikoita ja välineitä analyysi ja tulkinta tietojen on kehitetty ja on tullut monimutkaisemmaksi. Tähän mennessä ei yliopistokursseja on tarjottu, joissa otetaan huomioon tämä kehitys laajassa merkityksessä. Nyt tunnustetaan tarve ammattilaisia, jotka pystyvät yhdistämään vahva teoreettinen, metodologinen ja tekninen tietämys kyselytutkimuksen ja jotka ovat lisäksi tietoisia liittyviä oikeudellisia kysymyksiä tietojenkäsittelyyn.
hankitut taidot
Opiskelijat saavat menetelmiin tuntemista, etenkin määrällisiä ja tilastollisia, joiden avulla ne voivat suunnitella, toteuttaa ja analysoida tutkimuksen yksityisellä tai julkisella sektorilla. Lisäksi ne kehittävät teoreettisia taitoja, joiden avulla he voivat ymmärtää, miten valittuja menetelmiä ja tutkimuksen kysymykset voivat vaikuttaa tuloksiin. Kurssi avulla opiskelijat voivat kehittää useita poikkitieteellisiä taitoja, kuten: arvostelukyvyn, analyyttinen ja yhteenvedon taitoja, tutkimuskokemus, hankinnasta ja levittämisessä, itsenäisyys ja kyky muodostaa tuomioiden niiden erikoisalallaan ja niihin liittyvillä aloilla. Tämä erilaisia taitoja yhdistettynä Asiantuntijalla hankittu opintojen aikana, valmentaa opiskelijoita ammatillisen uran hyvin erilaisia toimialoilla.
kurssin rakenne
Master of Arts on 90 opintopistettä ja koostuu kolmesta osasta:
- yhteinen ohjelma pakollisten kurssien
- valinnaisia kursseja
- Diplomityö (joka voi olla tai ei olla yhteydessä työharjoitteluun).
Yhteisen ohjelman käsittää kolme moduulia. Moduuli 1 ”teoreettiset perusteet SRM ja mielipiteen muodostumista” tarjoaa syvää ymmärrystä määritelmiä ja teorioiden taustalla käsitteitä yleisen mielipiteen ja sosiaalinen, poliittinen ja kuluttajien käyttäytymiseen. Moduuli 2, ”Survey metodologia” kattaa erilaisia työkaluja ja tekniikoita tarvitaan järjestämään kyselyn suhteen sekä määrällisiä ja laadullisia menetelmiä. Moduuli 3, ”analysointi ja esittäminen tutkimustietoja” keskittyy analyysiin tutkimustiedot ja visualisointi tuloksia. Se tarjoaa myös johdannon kehittyneitä menetelmiä tilastollisen analyysin.
Interaktiivisen opetuksen
Tämä monitieteinen MA-ohjelma, hedelmä yhteistyö tiedekunnan yliopiston Neuchâtel, valtiotieteellisen tiedekunnan ja valtiotieteitä yliopiston Lausannen ja humanistisen tiedekunnan ja Social Sciences yliopiston Luzernin on tarkoitus opettaa oppilaita tuottaa kyselyn itsenäisesti, sen suunnittelusta tietojen analysointi, yleisölle sekä yksityisellä sektorilla. Erityispiirteet Tutkimuksen ohjelman monikielisyyden ja monitieteisyyttä painottaen sekä akateemisen ja käytännön näkökohtiin. Kurssi tapahtuu kolmen yliopiston sivustoja ja vaatii liikkuvuutta opiskelijoiden (ainakin kaksi lukukautta).
tutkinto
Master of Arts yleisen mielipiteen ja tutkimuksen menetelmän
Opintopisteet
90 op, 3 lukukautta
Uramahdollisuudet
- Kansalais- ja kansainvälisten järjestöjen
- Liittovaltion että kantonien julkishallinnon
- Toimielinten julkiset tilastot, yksityisen ja julkisen alan yritysten äänestyspaikkojen, tietojen kerääminen ja analysointi (sosiaali- ja markkinatutkimus, mainonta)
- journalismi
- tiedotusvälineet
- Julkiset suhteet
- viestintä