Master in Aeronautics and Space - Ilmailualan mekaniikka ja energia (AME)

Yleistä

Ohjelman kuvaus

Tämä ohjelma on erikoistunut kuljetukseen (pääasiassa ilmailuun) ja energiaan. Tavoitteena on antaa opiskelijoille kaksivuotisen ohjelman lopussa vahva teoreettinen, numeerinen ja kokeellinen tieto turbiinimoottoreiden energiasta ja korkeiden lämpötilojen materiaaleista. Opiskelijat työskentelevät alan ajankohtaisten asioiden parissa ohjelmaan kuuluvien projektien ja loppuprojektin ansiosta, joka voitaisiin toteuttaa kumppanuusyrityksissä tai laboratorioissa opinnäytetyöhön.

tavoitteet

Lentotekniikan ja energiatekniikan maisteri tarjoaa yleisen ytimen opetussuunnitelman valinnaisten suurten pääaineiden kanssa:

  • Energia ja käyttövoima
  • Korkean lämpötilan materiaalit

Ensimmäisen vuoden suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot propulsiojärjestelmistä ja materiaaleista ja rakenteista ilmailu- ja avaruustekniikasta. Ensimmäisen vuoden lopussa opiskelijat valitsevat pääaineen, joka on erikoistunut joko energiaan tai turbiinimoottorien materiaaleihin. Kahden vuoden lopulla opiskelijoilla on perusteelliset tiedot valitsemistaan pääaineista teoreettisista, numeerisista ja kokeellisista näkökohdista saadakseen viimeisimmät edistykset näillä tutkimusalueilla. Yksittäiset tutkimusprojektit ja harjoittelujaksot (etenkin opinnäytetyö) antavat opiskelijoille mahdollisuuden toteuttaa taidot käytännössä ja valmistautua työmarkkinoille.131162_Coverphoto.jpg

Ohjelmajärjestely

131096_12.jpgISAE-ENSMA

Pedagoginen lähestymistapa

Kaksivuotinen ohjelma opetetaan kokonaan englanniksi, yhteensä 120 op (30 ECTS kustakin lukukaudesta). Yhteisen ytimen opetussuunnitelman jälkeen opiskelijat valitsevat kahden pääosaston joukosta: käyttövoima- tai korkean lämpötilan materiaalit. Viimeinen lukukausi on omistettu diplomityölle. Opiskelijoiden on suoritettava viiden kuukauden harjoittelu yrityksessä tai laboratoriossa, Ranskassa tai ulkomailla. Koulutusohjelma koostuu luennoista, konferensseista, luokkutöistä, laboratorioistunnoista ja projekteista. Se tarjoaa myös pakollisia ranskankielisiä vieraan kielen kursseja.

Opetussuunnitelma

Lukukausi 1: 30 op

Ydinkurssit - 250 h

Lämpökemia, työntövoima 1, lämpöaineiden perusteet, rakennemekaniikka, numeeriset menetelmät, lentomekaniikka, vieraat kielet, ranskalainen ja eurooppalainen kulttuuri.

Lukukausi 2: 30 op

Ydinkurssit - 330 h

Tutkimushanke, vieraat kielet, ranska ja eurooppalainen kulttuuri

Pääosa 1: Aerodynamiikka-työntövoima - 125 tuntia

Fluidimekaniikka, kaasudynamiikka, käyttövoima 2, metrologia

Pääosa 2: Rakenteet-materiaalit - 125 h

Tärinä-äärellinen elementtimenetelmä, projekti rakenteissa ja materiaaleissa, materiaalitiede, helikopterit.

Lukukausi 3: 30 op

Ydinkurssit - 160 h

Tutkimushanke, vieraat kielet

Pääosa 1: Energia ja työntövoima (EPROP) - 250 tuntia

Turbulenssi, palaminen, sumuttaminen ja kaksivaiheinen virtaus, kaksivaiheinen palaminen, turbulentti palaminen, turbomateriaali, rakettien työntövoima, säteily puoliläpinäkyvässä ympäristössä, turbulentti lämmönvaihto, uusi polttomuoto työntövoimaksi, numeerinen palaminen moottoreille

Pääosa 2: Korkean lämpötilan materiaalit (HTM) - 250 tuntia

Äärellisten elementtien mallinnus, plastilisuus-viskoplastisuus, materiaalien mekaaniset ominaisuudet, murtumien mekaniikka, väsymys, atomidiffuusio ja sovellukset, korkean lämpötilan seokset, kaasuturbiinimoottorin lämpösuojapinnoitteet, materiaalien käsittely, teknisten vikojen analyysi, teknisten materiaalien korroosio, viruminen

Lukukausi 4: 30 op

Diplomityö - 5 - 6 kuukautta

Opinnäytetyö

Opiskelijat suorittavat tutkielman ilmailualueella sijaitsevassa yrityksessä tai laboratoriossa, Ranskassa tai ulkomailla. Projektia ohjaa isäntäorganisaation ja ISAE-ENSMA . Opinnäytetyön päätteeksi laaditaan raportti ja julkinen puolustus.131163_Photo2.jpg

Uramahdollisuudet

AMK-tutkinnon suorittaneet voivat liittyä johtavan kuljetus- ja energia-alan (lähinnä ilmailutekniikan) T & K- ja T & K-osastoille. Ilmailualue laajenee voimakkaasti ja uusia markkinoita syntyy, pääasiassa Aasiassa. Yksi kuljetusalueen kysymyksistä on puhtaampien ja halvempien järjestelmien suunnittelu. Se on mahdollista käyttövoimajärjestelmien ja rakenteiden optimointiprosessin, mutta myös tekniikan merkittävän edistyksen ansiosta. Uusien palamismenetelmien ja uusien - kevyempien ja korkeampien lämpötilojen kestävien - materiaalien sekä optimoinnin avulla järjestelmien suunnittelun on vastattava näihin kysymyksiin. Opiskelija osaa työskennellä joko kansainvälisissä yrityksissä tai tutkimuslaboratoriossa jatkaakseen tohtorin tutkinnon suorittamista. ohjelmoida.

Pääsyvaatimukset

MSc AME-tutkinto on avoin opiskelijoille, joilla on kandidaatin tutkinto ilmailu-, mekaanisessa tai mekatronisessa tekniikassa.

Luku- ja rekisteröintimaksut:

7000 euroa vuodessa muille kuin eurooppalaisille opiskelijoille

3500 euroa vuodessa eurooppalaisille opiskelijoille

Opetus- ja palkkiot voivat vaihdella vuosittain (Ranskan korkeakoulu- ja tutkimusministeriön päätöksestä riippuen).

Opiskelijat valitsee ja ottaa vastaan valintalautakunta: mahdolliset haastattelut voidaan järjestää tarvittaessa.

Hakemuksen jättämisen määräaika: Useita maahanmuuttokomiteoita on suunniteltu joulukuusta kesäkuuhun

Vaadittava kielitutkinto: TOEFL (paperipohjainen): 550, TOEFL (IBT): 79, TOEIC: 750, IELTS: 6.0.131164_Photo7.jpg

Apurahat

  • Apurahoja voidaan myöntää (ansioista).
  • GIFAS-huippuosaamisohjelma: opintovapauden myöntäminen vain ohjelman ensimmäiselle vuodelle.

Yhteydet

Ohjelmajohtaja:

Julien Sotton

Sähköposti: julien.sotton @ ISAE-ENSMA .fr

Puh .: +33 5 49 49 81 61

Kansainvälisten suhteiden toimisto:

Anna-Laure Blouin

Sähköposti: international@ensma.fr

Puh .: +33 5 49 49 80 05

Viimeksi päivitetty Maalis 2020

Oppilaitoksesta

ISAE-ENSMA has had a reputation for excellence for over 70 years as an institution that has educated over 6500 high-level engineers while engaging in internationally renowned research, and strong part ... Lue lisää

ISAE-ENSMA has had a reputation for excellence for over 70 years as an institution that has educated over 6500 high-level engineers while engaging in internationally renowned research, and strong partnerships with major companies. Näytä vähemmän
Chasseneuil-du-Poitou