Master in Design virtuaalitodellisuudessa
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Barcelona, Espanja
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
9 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
18 Jan 2025
Johdanto
Master of Design for Virtual Reality opettaa uuden sukupolven suunnittelijoita siitä, kuinka luoda syventäviä kokemuksia ja ratkaisuja virtuaalitodellisuuden tekniikan ja työkalujen avulla. Selvästi luovalla ja teknologisella painopistealueella kurssi edistää uusia tapoja suunnitella, oppia ja olla vuorovaikutuksessa uraauurtavien kertomusten perusteella.
Asiantuntijat odottavat, että virtuaalitodellisuuden vaikutukset elämäämme ovat verrattavissa Internetin tai älypuhelimien vaikutuksiin, ja tarjoavat erittäin lupaavia mahdollisuuksia monilla aloilla: koulutus, viihde, digitaalikaupungit, audiovisuaalit, arkkitehtuuri, ajoneuvot, tekniikka , sosiaalinen toiminta ...
VR: n asettaessa markkinat vaativat erikoistuneempia ammattilaisia, jotka ymmärtävät nykyisen ja tulevan skenaarion, hyödyntävät olemassa olevan tekniikan potentiaalia ja osoittavat luovaa lähestymistapaa sisällön, kokemusten, tuotteiden ja palveluiden suunnitteluun.
Tämä on uraauurtava mestari Euroopassa erikoistuneen sisällönsä ansiosta. Ohjelma on jaettu kolmeen osaan: teoriamoduulin kattava Design Studio, Design Tech oppia työskentelemään tietyn virtuaalitodellisuuden laitteiden ja ohjelmistojen kanssa ja Design Lab, syventävä laboratorio, jolla luodaan ja kehitetään projekteja ja kokemuksia eri aloilla.
tavoitteet
- Ymmärtää prosesseja ja menetelmiä, jotka liittyvät ympäröivien, kommunikatiivisten, tunne- ja sosiaalisten kokemusten suunnitteluun, kehittämiseen ja tuottamiseen virtuaalitodellisuuden avulla.
- Kehittää kertomuksia, ympäristöjä ja palveluita suunnittelu- ja VR-tekniikan työkaluilla.
- Luodaan vakaa perusta erityiselle virtuaalitodellisuusosaamiselle, metodologialle ja työkaluille tulevien ammatillisten hankkeiden kehittämiseksi.
- Saada itsenäisyys oppimisprosessissa virtuaalitodellisuuden suunnitteluohjelmistojen ja laitteistojen mukavaksi hallitsemiseksi.
- Kokeilla erilaisia mahdollisuuksia, joita tarinankerronta ja upottaminen voivat tarjota eri aloilla.
- Luodaan konseptien ja resurssien kehys, jonka avulla voidaan ratkaista ongelmat projektisuunnittelun aikana ja löytää ihanteellisia ratkaisuja.
- Osallistuminen monitieteisiin ryhmiin, joissa keskusteluja ja yhteistyötä edistetään toimivien ja tehokkaiden mallien luomiseksi.
Metodologia
Master tavoitteena on antaa opiskelijoille erityistä tietoa ja resursseja työskennellä virtuaalitodellisuuden alalla.
Kurssin tavoitteena on:
- Valmista opiskelijat johtamaan virtuaalitodellisuusympäristöjen suunnittelu- ja kehittämisprosessia käyttämällä huipputeknologiaa ja työkaluja, jotka muuttavat tapaa, jolla ihmiset ovat vuorovaikutuksessa keskenään ja ympäristöömme.
- Opettaa uusia suunnittelumenetelmiä ja virtuaalitodellisuuden työkaluja, joihin sisältyy erityisiä VR-ohjelmistoja ja -laitteita, ja valmista opiskelijat ammatilliseen toimintaan, joka liittyy suunnitteluun ja ympäröivään ympäristöön sekä uusiin digitaalisiin kokemuksiin.
- Pidä teknisiä istuntoja projektinkehityksestä ja käytännön sovelluksista sekä teoriaistuntoja, joissa keskeinen aihe valitaan sidottamaan saatua tietoa.
- Kannusta opiskelijoita toteuttamaan todellisia projekteja tiettyihin tavoitteisiin perustuen asiakasohjeistukseen (yrityksen tai kumppanilaitoksen kanssa).
- Esittele heidät ammattimaailmaan osallistumalla kansainvälisiin tapahtumiin ja konferensseihin, kuten Mobile World Congress ja Sónar D.
- Kannusta oppilaita kokemaan tarinankerrontaa ja upottamista monipuolisilla, mielenkiintoisilla ja miellyttävillä tavoilla.
- Arvioi oppilaiden ymmärrystä säännöllisesti koko oppimisprosessin ajan.
Opiskelijan profiili
- Arkkitehdit, sisustussuunnittelijat ja niihin liittyvät ammattilaiset, jotka haluavat tutkia virtuaalitodellisuuden tarjoamia luovia mahdollisuuksia eri aloillaan.
- Graafiset suunnittelijat, multimedia- tai interaktiiviset suunnittelijat, animaattorit, digitaaliset taiteilijat ja digitaalisten tuotteiden suunnittelijat.
- Ihmiset, joilla on todistettu akateeminen ja / tai ammatillinen kokemus suunnittelusta, audiovisuaaleista tai tekniikasta, jotka ovat kiinnostuneita tutkimaan virtuaalitodellisuustekniikan luovia rajoja.
Työmahdollisuuksia
Käyttäjäkokemuksen ja käyttöliittymien suunnittelun, tietoarkkitehtuurin ja projektinhallinnan aloilla on paljon mahdollisuuksia . VR-asiantuntijoiden kysyntä on korkea sellaisilla aloilla kuin arkkitehtuuri ja sisustussuunnittelu, audiovisuaalinen ja viihdeteollisuus, jossa on studiot ja virastot, teollisuussuunnittelu ja -tekniikka, digitalisoidut kaupungit, koulutus ja viestintä.
Mestarin suorittaneilla on useita ammatillisia vaihtoehtoja työskennellä:
- VR-tarinankertojat: uusien tulevaisuuden kerrontojen suunnittelijat ja luojat.
- Virtuaalitodellisuuden suunnittelijat ja sisältökehittäjät Unity Moottorilla.
- Ohjaimet ja sisällön kehittäjät VR-alustoille.
- UX-suunnittelijat käyttävät virtuaalitodellisuutta.
- Projektipäälliköt käsittelevät XR / VR-sisältöä ja tuotteita.
- Näyttelysuunnittelijat ja järjestäjät, joissa on kiehtovia ympäristöjä.
- Arkkitehtuuri- ja suunnittelusstudioiden simulaattorien kehittäjät ja suunnittelijat.
- VR-luojat ja animaation, jälkituotannon (FX) tai pelistudioiden asiantuntijat.
- XR-tuotesuunnittelijat ICT- (tieto- ja viestintätekniikka) yrityksille, vuorovaikutteisille toimistoille tai kaupallisiin sovelluksiin.
koordinaattori
Mery Glez
Lapsestaan lähtien Mery on vieraillut ja asunut eri maissa tarjoamalla hänelle kansainvälisen kulttuurinäkökulman.
Viimeisen 15 vuoden aikana hän on ollut mukana kansainvälisissä hankkeissa työskentelemässä audiovisuaalisena ja interaktiivisena suunnittelijana arkkitehtien, suunnittelijoiden, kehittäjien sekä viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisten kanssa, suunnitellessaan ja luoneen älykästä audiovisuaalista sisältöä museoille, näyttelyille, messuille, tapahtumiin , tuotteet ja kokemukset rajat ylittävän todellisuuden (XR) avulla.
Hän on kumppani Out of Format-studiossa , jota vetää kansainvälinen monitieteinen tiimi, joka perustuu Barcelonaan ja Milanoon. Mery tuottaa videoprojektioita sisä- ja ulkotilojen arkkitehtuurirakenteisiin sekä interaktiivisia AR-, VR- ja videotuotantoja tapahtumiin, festivaaleihin, muotiin ja tuotemerkkeihin.
Hän osallistuu myös strategisten projektien kehittämisen jokaiseen vaiheeseen luovasta aloittamisesta ja ihanteellisen teknisen ratkaisun löytämisestä audiovisuaalisen sisällön suunnitteluun ja kehittämiseen tai AV-järjestelmien (projektorit, kaiuttimet, anturit jne.) Ja ohjelmistojen tuottamiseen ja perustamiseen.
Hän on mukana perustamassa GEOGAMING-hanketta , jonka Euroopan unioni palkitsi uuden tekniikan kehittämisestä ja toteuttamisesta. Hänen tavoitteenaan on saada kaikki tuntemaan itsensä tutkijana ja muuttamaan jokainen aihe, konsepti tai sijainti seikkailuksi, joka odottaa löytämistä.
Mery toimii neuvonantajana koulutus- ja luovan teollisuuden Euroopan komissiossa . Hän on valmistunut videosuunnittelusta New Yorkin SVA: n (Kuvataiteiden koulu) ja digitaalisen ja elektronisen valmistuksen MIT FabLabista. Hän on myös opettaja IED: n kuvataiteen osastolla Milanossa ja Barcelonassa.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
- Arkkitehdit, sisustussuunnittelijat ja lähialan ammattilaiset haluavat tutustua virtuaalitodellisuuden luoviin mahdollisuuksiin eri aloillaan.
- Graafiset suunnittelijat, multimedia- tai interaktiiviset suunnittelijat, animaattorit, digitaaliset taiteilijat ja digitaalisten tuotteiden suunnittelijat.
- Henkilöt, joilla on todistettu akateeminen ja/tai ammatillinen kokemus suunnittelun, audiovisuaalisen tai teknologian alalla ja jotka ovat kiinnostuneita tutkimaan virtuaalitodellisuusteknologian luovia rajoja.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Maisterin tavoitteena on tarjota opiskelijoille erityistietoa ja resursseja virtuaalitodellisuuden alalla työskentelemiseen.
Kurssin tavoitteena on:
- Valmista opiskelijat johtamaan virtuaalitodellisuusympäristöjen suunnittelu- ja kehittämisprosessia käyttämällä huipputeknologiaa ja työkaluja, jotka muuttavat tapaa, jolla ihmiset ovat vuorovaikutuksessa keskenään ja ympäristöömme.
- Opeta uusia suunnittelumenetelmiä ja virtuaalitodellisuustyökaluja, joihin liittyy tiettyjä VR-ohjelmistoja ja -laitteita, ja valmentaa opiskelijoita ammatilliseen toimintaan, joka liittyy suunnitteluun ja mukaansatempaaviin ympäristöihin ja uusiin digitaalisiin kokemuksiin.
- Pidä teknisiä istuntoja projektinkehityksestä ja käytännön sovelluksista sekä teoriaistuntoja, joissa keskeinen aihe valitaan sidottamaan saatua tietoa.
- Kannusta opiskelijoita toteuttamaan todellisia projekteja tiettyihin tavoitteisiin perustuen asiakasohjeistukseen (yrityksen tai kumppanilaitoksen kanssa).
- Esittele heidät ammattimaailmaan osallistumalla kansainvälisiin tapahtumiin ja konferensseihin, kuten Mobile World Congressiin ja Sónar +D:hen.
- Kannusta oppilaita kokemaan tarinankerronta ja uppoutuminen monipuolisella, mielenkiintoisella ja nautinnollisella tavalla.
- Arvioi opiskelijoiden ymmärrystä säännöllisin väliajoin koko oppimisprosessin ajan.
Ohjelman tulos
- Ymmärtää prosesseja ja menetelmiä, jotka liittyvät mukaansatempaavien, kommunikatiivisten, emotionaalisten ja sosiaalisten kokemusten suunnitteluun, kehittämiseen ja tuottamiseen virtuaalitodellisuuden avulla.
- Kehittää kertomuksia, ympäristöjä ja palveluita suunnittelu- ja VR-tekniikan työkaluilla.
- Luodaan vakaa perusta erityiselle virtuaalitodellisuusosaamiselle, metodologialle ja työkaluille tulevien ammatillisten hankkeiden kehittämiseksi.
- Saada itsenäisyys oppimisprosessissa hallitsemaan mukavasti virtuaalitodellisuuden suunnitteluohjelmistoja ja -laitteita.
- Kokeilla erilaisia mahdollisuuksia, joita tarinankerronta ja upottaminen voivat tarjota eri aloilla.
- Luodaan konseptien ja resurssien kehys, jonka avulla voidaan ratkaista ongelmat projektisuunnittelun aikana ja löytää ihanteellisia ratkaisuja.
- Osallistuminen monitieteisiin ryhmiin, joissa keskusteluja ja yhteistyötä edistetään toimivien ja tehokkaiden mallien luomiseksi.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Mahdollisuuksia on runsaasti käyttökokemuksen ja käyttöliittymäsuunnittelun, tietoarkkitehtuurin ja projektinhallinnan saralla. VR-asiantuntijoiden kysyntä on suuri esimerkiksi arkkitehtuuri- ja sisustussuunnittelussa, audiovisuaalisessa ja viihdeteollisuudessa studioineen ja toimistoineen, teollisessa suunnittelussa ja suunnittelussa, digitalisoiduissa kaupungeissa, koulutuksessa ja viestinnässä.
Maisterintutkinnon suorittaneilla on useita ammatillisia vaihtoehtoja työskennellä:
- VR-tarinankertojat: uusien tulevaisuuden kerrontojen suunnittelijat ja luojat.
- Virtuaalitodellisuuden suunnittelijat ja sisältökehittäjät Unity Moottorilla.
- Ohjaimet ja sisällön kehittäjät VR-alustoille.
- UX-suunnittelijat käyttävät virtuaalitodellisuutta.
- Projektipäälliköt käsittelevät XR / VR-sisältöä ja tuotteita.
- Näyttelysuunnittelijat ja järjestäjät, joissa on kiehtovia ympäristöjä.
- Arkkitehtuuri- ja suunnittelusstudioiden simulaattorien kehittäjät ja suunnittelijat.
- VR:n luojat ja asiantuntijat animaatioissa, jälkituotannossa (FX) tai pelistudioissa.
- XR-tuotesuunnittelijat ICT- (tieto- ja viestintäteknologia) -yrityksille, interaktiivisille toimistoille tai kaupallisille sovelluksille.