Master in Made in Italy, muoti- ja luksusjohtaminen (MIFL)
Università LUM - School of Management
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Milan, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 8 000 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Early Bird -alennus 15 % 31.7.2022 mennessä
Johdanto
Maisteriohjelma "Made in Italy, Fashion and Luxury Management" (MIFL) , joka esitetään kokonaan englanniksi, on ensimmäisen tason yliopiston maisteri. Sen päätavoitteena on kouluttaa ammattilaisia ja tarjota heille vahvaa osaamista muoti- ja luksusalalla, jotta voidaan tunnistaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia kansainvälisillä markkinoilla sekä rakentaa ja johtaa luovien alojen projekteja premium-strategioilla.
Muoti- ja luksusteollisuus on kasvava ja nopeasti kehittyvä ala, jossa vaaditaan erityisiä yksilöllisiä luovuuden ja johtamisen kykyjä, strategisia taitoja, viestintää ja uusien teknologioiden hallintaa sekä erityisiä kykyjä ja osaamista uusien aloitteiden kehittämiseen. Tässä yhteydessä Master Made in Italy, Fashion & Luxury Management korostaa italialaisen järjestelmän erityispiirteiden merkitystä ja sen luovuutta ja innovaatiotaitoja, jotka erottavat italialaiset tuotemerkit tärkeimmillä kansainvälisillä markkinoilla.
MIFL Master tarjoaa ammatillisen ja kehittyvän polun, joka tarjoaa hakijoille konkreettisen mahdollisuuden aloittaa ura innostavassa ja kansainvälisessä kontekstissa ammattitaidon ja osaamisen hankkimisen lisäksi muodin ja ylellisyyden liiketoiminnan johtamismalleissa. Tapahtumat ja verkostoituminen rikastuttaa myös jokaista yksilöllistä kokemusta, kiitos myös vuorovaikutuksen muoti- ja luksusalan luovien yritysten kanssa.
Oppitunteja pitävät englanniksi akateemiset professorit ja arvostetut kansainväliset vierailevat professorit ja johtajat Made in Italysta, Fashion and Luxury worldista.
HENKILÖSTÖ
o Giuseppe Abatista , Ferragamo SpA – ryhmävero , suunnittelu ja valvonta, hinnoittelujohtaja
o Marco Bacini, MB Group – toimitusjohtaja
o Fabio Biccari, dfarm – Digital Transformation, Innovation Expert
o Andrea Bonante, Moncler – Corporate Affairs & Global Compliance -johtaja
o Simone Botta, Gaetano Aloisio & Co. Srl – markkinointi- ja viestintäjohtaja
o Paolo Cacciato, LUM-yliopisto – dosentti taloustieteellinen tiedekunta; ADM EA Consulting - Omistaja ja toimitusjohtaja
o Alessandro Carnicella , Brand Partners Group – perustaja ja toimitusjohtaja
o Francesca Carrobio Di Carrobio, Hermes Italia – toimitusjohtaja
o Stefano Cavaleri, Foorban – perustaja ja markkinajohtaja
o Giulia Cipollini, Studio Legale Withers – kumppani – vero- ja varallisuussuunnittelujohtaja
o Sacha D'Ecclesiis , Cintioli & Associati – kumppani
o Enrico Di Fiorino , Fornari e Associati – osakas – Avvocato, LL.M.
o Eugenia Di Muzio , Aquazzura – maailmanlaajuinen kaupallinen johtaja
o Luca Esposito, Chopard – EMEA-koulutuspäällikkö
o Stefano Galassi, Global Fashion Tech – toimitusjohtaja ja innovaationeuvoja
o Ottavio Gallone, Lumēi Cosmetics – perustaja ja CMO
o Antonello Garzoni, LUM-yliopisto – rehtori, strategisen johtamisen varsinainen professori
o Nicola Giuggioli, Eco Age Ltd – toimitusjohtaja
o Silvia Grilli, Grazia Magazine – johtaja
o Matteo Guerrini – Senior Marketing and Digital Consultant
o Lisa Lardera, Gucci – Senior Sales Account
o Francesco Leccisi, Essilor-Luxottica – Senior Vice President Business Development
o Jacopo Liguori, Studio Legale Withers – kumppani – Italian immateriaali-, teknologia- ja yksityisyystiimin johtaja
o Stefano Loconte, LUM Jean Monnet University – verooikeuden professori – Loconte & Partners -lakitoimisto, perustaja
o Leila Loconsole – tuotannon kehityspäällikkö
o Sauro Mariani, San Domenico Hotels – myynti- ja markkinointijohtaja
o Maria Matloub, GGUTT Design & Innovation -keskus – suunnittelija
o Maurizio Mazzanti, Reborn Ideas – perustaja
o Monica Medini, SUPSI – markkinoinnin professori
o Fabrizio Montanari, Università di Modena e Reggio Emilia – yritysorganisaation varsinainen professori
o Ida Palombella, Deloitte Legal – Partner, IP-, IT- ja tietosuojapäällikkö
o Sharon Whitehouse, Studio Legale Withers – kumppani | Solicitor (Englanti ja Wales)
Aloituspäivä 9.1.2023
Ilmoittautuessasi 31.9.2022 mennessä saat 15 % alennuksen (6.800 euroa 8.000 euron sijaan).
Sillä välin koe MIFL Master's Instagram-tarinamme kautta href="https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE4MDg0ODA4NzU5MjUwNzk4?igshid=g6ptoyirk8qx
Pääsymaksut
Galleria
Ohjelman tulos
Kurssin rakenne
- Kansainvälisen liiketoiminnan johtaminen
- Liiketalous ja kansainväliset strategiat
- Henkilöstöhallinto
- Strateginen markkinointi
- Viestintä, PR ja tapahtumanhallinta
- Digitaalinen markkinointi
- Keskity Made in Italy-, muoti- ja luksusliiketoimintaan
- Made in Italy & Luxury Goods Management
- Brändinhallinta ja asiakashallinta
- Ostaminen ja myynti
- Vähittäiskaupan ja myynnin hallinta
- Suunnitteluajattelu ja projektinhallinta
- Innovaatiot ja tuotehallinta
- Kestävän kehityksen hallinta
- Immateriaalioikeuslaki ja Made in Italy -sertifikaatti
- Yritysten verotus
- Muoti ja luksus digitaalinen laboratorio
- Digitaalisen viestinnän laboratorio
- Sähköisen liiketoiminnan ja sähköisen kaupankäynnin laboratorio
- Fashion Tech Lab
- Kansainvälistyminen Made in Italy Lab
- Työharjoitteluohjelma
Apurahat ja rahoitus
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Ylellisyystuotteet, muotituotteet ja elämäntapatuotteet ovat varmasti Italian huippuosaamisen tärkeimpiä aloja.
Kurssin tavoitteena on tarjota nuorille valmistuneille tekniset, johtamis- ja johtamistaidot, jotta he pääsevät ammattimaisesti muoti- ja luksusalan yrityksiin, jotka ovat nykyään nopeasti kasvavia ja vaativat yhä enemmän erityisiä ammatillisia taitoja, jotka on koulutettu asianmukaisesti.
Kurssin päätteeksi päätehtävät ja uramahdollisuudet ovat muoti-, luksus- ja lifestyle-alojen yrityksissä, konsulttiyrityksissä, toimialajärjestöissä ja instituutioissa, pääosin seuraavissa tehtävissä:
• Markkinointi
• Viestintä ja tapahtumat
• Brändinhallinta
• Vähittäismyynti
• Visuaalinen myynti
• Vähittäismyyntitoiminta
• Digitaalinen markkinointi