Master median ja lähentymisen hallinnassa
University of Klagenfurt - Faculty of Technical Sciences
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Klagenfurt, Itävalta
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 lukukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 384 / per semester *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* lukukaudessa - 746,92 euroa lukukaudessa kolmansien maiden kansalaisilta
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Maisteriohjelma opettaa avaintaitoja median ja viestinnän, johtamisen, markkinoinnin ja tekniikan aloilla. Ohjelma keskittyy teknisen, media-, sisältö- ja toimialakohtaisen lähentymisen aloille. Loppulaitteet, kuten älypuhelimet ja tabletit, ovat teknisen tai median lähentymisen keskipisteessä. Sisältöön liittyvä lähentyminen liittyy sisällön (esim. Elokuva, tietokonepelit, vastaavat aiheet / sisältö) kirjoihin ja toimialojen välinen lähentyminen TIMES-sektorin rajojen hämärtymiseen (tekniikka, informaatio, media, viihde ja turvallisuus). Nämä lähentymismuodot muodostavat yrityksille uusia haasteita, minkä vuoksi kulttuuritutkimuksen, mediatutkimuksen, taloustieteen ja teknisten tieteiden osaaminen on yhä tärkeämpää.
Välittämällä nämä taidot opiskelijoille maisterin tutkinto tarjoaa tehokkaan vastauksen media-alan vaatimuksiin päteville työntekijöille. Tarjotut kurssit eivät kuitenkaan rajoitu media-alaan. Lähentymisprosessit vaikuttavat käytännöllisesti katsoen kaikkiin sektoreihin ja tuovat mukanaan muutoksia organisaation rakenteisiin ja prosesseihin, esimerkiksi viestinnässä ja mediatutkimuksissa (sisällön ja toimituksen hallinta, suhdetoiminta, medioiden välinen hallinta, yritysten sosiaalinen vastuu ja kestävyys), johtamisessa ja johtamisessa. taloustiede (strateginen ja operatiivinen markkinointi, mainonta, markkinatutkimus ja innovaatioiden hallinta) ja IT. Maisteriohjelma tarjoaa opiskelijoille monialaisia taitoja, joita he tarvitsevat näiden muutosten ja haasteiden hallitsemiseksi.
Monia alueita, kuten verkonhallintaa, joukkomuokkausta jne., Tai edellä mainittuja alueita tutkitaan humanististen, johtamisen ja taloustieteiden sekä teknisten tieteiden näkökulmasta sen varmistamiseksi, että opiskelijat tutustuvat näiden alueiden perusteisiin. ja oppia yhdistämään ne yhteen.
erityispiirteet
- Kolmen humanistisen, johtamisen ja taloustieteellisen tiedekunnan ja teknisten tiedekuntien yhteistyö.
- Ainutlaatuinen tutkinto, jossa on rajoitettu määrä osallistujia.
- Runsaasti mahdollisuuksia tutustua muihin kulttuureihin retkien tai opiskelujaksojen aikana ulkomailla.
- Tutkinto-ohjelma välittää teoreettisesti vakaata tietoa, joka käytännössä heijastuu.
- Erinomaiset valvontajärjestelyt.
Tutkimuksen tavoitteet
Koulutusohjelman tavoitteena on välittää teoreettiset perusperiaatteet ja osoittaa samalla niiden käytännön soveltaminen. Opiskelija osaa:
- ymmärtää ja optimoida media-alan arvonluontiketjujen erityispiirteet.
- linkittää media- ja viestintätieteiden alueet taloudellisiin ja teknologisiin alueisiin ja suorittaa itsenäistä tutkimusta näillä aloilla.
- hallita organisaatioviestinnän, mediatalouden, medianhallinnan, markkinoinnin, mainonnan ja tekniikan välisiä risteyksiä.
edellytykset
Koska tutkinto-ohjelmaa tarjotaan yhteistyössä kolmen tiedekunnan kanssa, kannustetaan hakemaan humanististen, yhteiskunta- tai taloustieteiden tai teknisten tieteiden taustalla olevia opiskelijoita. Seuraavien AAU-kandidaatin tutkintojen suorittaneet pätevät media- ja viestintätieteisiin, soveltavaan tietotekniikkaan, soveltavaan yrityshallintoon, liiketoimintaan ja lakiin, tietohallintoon jne. Lisäksi hakijat, jotka ovat saaneet vastaavan tutkinnon toisessa keskiasteen jälkeisessä oppilaitoksessa, ovat tervetulleita jättämään hakemuksensa.
Englannin kielen taso C1
Ura ja ammattiprofiilit
Valmistuneet ovat päteviä ottamaan johtavia tehtäviä keski- ja ylemmällä johdolla. Tyypillisiä toiminta-alueita ovat:
- media- ja televiestintäyritykset
- ICT-yritykset
- merkkituotteita valmistavat yritykset
- tietotekniikka
- vastuullinen toiminta pienissä ja keskisuurissa yrityksissä, jotka työskentelevät mainonnan, organisaatioviestinnän ja lähentymisen aloilla.
Kampus ja opiskelija-elämä
Opiskelija-elämässä on enemmän kuin luentoja ja tenttejä. Klagenfurtin yliopisto sijaitsee Länsi-Klagenfurtissa, lähellä Wörthersee-järveä. Yliopisto on yksi harvoista kampusyliopistoista Itävallassa, ja sillä on erinomaiset liikenneyhteydet Klagenfurtin keskustaan. Kampuksen ympäröivällä alueella on myös paljon ravintoloita ja asumisvaihtoehtoja. Vuodesta 2007 lähtien kampuksella on ollut kotona myös Itävallan nykyaikaisin University Sports Institute (USI), jonka pinta-ala on 1156 m² urheilutoimintaa varten. USI tarjoaa laajan valikoiman urheilua kampuksella sekä erilaisia urheiluleirejä ympäri Eurooppaa.
Mitä muuta kampus tarjoaa sinulle mahdollisuuden:
- Vaeltaa ja hiihtää vuoristossa 30 minuutissa?
- Ui Italian merillä kahden tunnin sisällä?
- Olla Venetsian biennaalissa kahden ja puolen tunnin sisällä?
- Kävele Rovinjissa, Kroatiassa, vanhankaupungin läpi kolmessa tunnissa?
”Työskentelyni markkinointipäällikkönä, monitieteinen MCM-ohjelma on ollut täydellinen valmistautuminen poikkitieteellisiin projekteihini - aina medianvälisistä kampanjoista web-sovellusten käsitteellistämiseen. Tutkiessani uusia keinoja markkinoinnissa ja perustamalla markkinointiosaston, olen iloinen siitä, että olen oppinut erityisesti mediasta, markkinoinnista ja mainonnasta, kuluttajakäyttäytymisestä, laadullisista menetelmistä, asiakaspersoonista ja johtamisviestinnästä. "
Christina Farcher
Markkinointipäällikkö, REKORD Fenster Österreich, Itävalta