Master of Science in Engineering Systems: Master of Automotive Systems
HAN University of Applied Sciences
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Arnhem, Alankomaat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
18 - 36 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 530 *
Hakemuksen määräaika
01 Jun 2024
Aikaisin aloituspäivä
01 Sep 2024
* 2 530 euroa lukuvuodessa EU/ETA-opiskelijoille. 10 270 euroa lukuvuotta kohti EU:n ja ETA:n ulkopuolisille opiskelijoille.
Johdanto
Master of Science in Engineering Systems: Master of Automotive Systems
Vaikka liikkuvuus on ratkaisevan tärkeää maailmantaloudelle, se on myös lisännyt hiilidioksidipäästöjä. Tarvitsemme luovia ratkaisuja, jotka yhdistävät liikkuvuusvaatimukset kestävään, sosiaaliseen ja tekniseen kehitykseen.
Sijainti: Arnhem
Kesto:
Tutkinto: 1,5 vuotta (kokopäiväinen) Tutkinto: 1,5 vuotta (kokopäiväinen): Master of Science
Kurssin aloitus: Syyskuu
Opetussuunnitelma
Teoria ja käytäntö
HAN University of Applied Sciences teoria ja käytäntö yhdistyvät saumattomasti. Autojärjestelmien maisteriopinnoissa käytät teoriaa käytäntöön "pienprojektien" aikana ja pro gradu -tutkielman soveltavan tutkimuksen aikana. Tutkimus on suunnattu todellisen teollisuuden ongelman ratkaisemiseen. Perustutkimuksesta saatua tietoa ja tekniikoita sovelletaan siis teollisessa ympäristössä ja autojen järjestelmissä ja ajoneuvoissa. Tämä yhteistyöhön perustuva lähestymistapa vahvistaa siteitä teollisuuteen ja edistää tiedon vaihtoa. Tämän seurauksena ammatillinen käytäntö uudistuu jatkuvasti ja saat maisterintutkinnon, joka vastaa täydellisesti alan tarpeita.
tutkimus
Auto-järjestelmien maisterin opiskelijat ja opettajat osallistuvat HAN Automotive Research Groupin soveltaviin tutkimushankkeisiin. Nämä hankkeet perustuvat autoteollisuuden kehitykseen, kuten voimansiirron sähköistämiseen, Toyota Priuksen kasvavaan suuntaukseen vuonna 1997 ja siitä lähtien, joka on herättänyt vauhtia ja kiinnostusta. Tutkimusryhmä on tehnyt yhteistyötä eri yritysten kanssa tämän alan tutkimukseen, mukaan lukien ajoneuvojen prototyyppien ja testauslaitteiden rakentaminen ja testaus. Toinen tärkeä kehitys on älykäs liikkuvuus. Yli 80% kaikista onnettomuuksista johtuu ihmisvirheistä. Tekemällä ajoneuvoja älykkäämmin onnettomuuksia voidaan välttää esimerkiksi aktiivisten ohjauskonseptien ja edistyneen kuljettajan tuen avulla. Masters-opiskelijana työskentelet tällaisten innovatiivisten tutkimushankkeiden parissa yhteistyössä sellaisten yritysten kanssa, kuten Ford Research ja DAF Trucks.
Käytännölliset moduulit
Autojärjestelmien Masters-tutkinnon ensimmäisenä vuonna noudatat käytäntöön perustuvia moduuleja. Ensin perehdyt asianomaisen moduulin teoriaan ja käytät sitä sitten käytännössä "pienprojektien" aikana, joissa työskentelet pienissä opiskelijaryhmissä.
1. lukukausi
Järjestelmämalli-moduulissa opit luomaan reaalimaailman prosessin valkoisen laatikon mallin käyttämällä 4-askelista lähestymistapaa. Applied Control -moduulissa opit luomaan analogisia ja digitaalisia takaisinkytkentäsäätimiä käyttämällä tekniikoita vaihe- ja vahvistusmarginaaleina sekä juurihakuna. Lisäksi noudatat kursseja, joiden avulla voit kehittää taitoja, joita tarvitset projektiryhmässä työskentelemiseksi ja tutkimusten tekemiseksi, kuten viestintätaidot ja tutkimusosaaminen.
2. lukukausi
Toisella lukukaudella valitset kaksi alla luetelluista moduuleista. Jokainen moduuli antaa sinulle tarvittavan teoreettisen tiedon "pienprojektien" suorittamiseen, jossa työskentelet aiheeseen liittyvän käytännön asian parissa.
• Innovaatiot voimansiirroissa
Analyysi innovatiivisista voimansiirroista koskien päästöjä, suorituskykyä, polttoaineen kulutusta ja muita asiaankuuluvia näkökohtia.
• Älykäs liikkuvuus
Seurannan ohjaus ja automaattinen ajoneuvon ohjaus.
• Ajoneuvon dynamiikka ja ohjaus
Renkaiden, henkilöautojen, nivelajoneuvojen, moottoripyörien, kilpa- ja kuljettaja-ajoneuvojen vuorovaikutuksen dynamiikka. Sisältää edistyneen ajoneuvon ohjauksen mallinnuksen/simuloinnin.
Pro gradu tutkielma
Kolmannen lukukauden aikana suoritat autoteollisuuden alalla yrityksen tai kampuksella toteutettavan projektin. Tämä projekti on motivoitunut autoteollisuuden yrityksen toimittamasta tosiasiallisesta ongelmasta. Se edellyttää ymmärrystä ja aktiivista analyysiä erottuvista kurinalaisuuksista, jotka huipentuvat diplomityössä esiteltyyn ratkaisuun ja puolustetaan esitys ennen projektikomiteaa. Kampanjahankkeita toteutetaan HAN Automotive Research Groupissa, jossa opiskelijat, professorit ja tutkijat suorittavat soveltavaa tutkimusta ammattialalla ja ammattialalla.
Yrityksen sisäiseen hankkeeseen liittyy tutkimus- ja kehitystoimeksianto, joka edistää tietyn komponentin, moduulin tai ajoneuvon prosessia autoteollisuuden toimittajan tai alkuperäisen valmistajan (OEM) alueella joko Alankomaissa tai ulkomailla. Opiskelijat ovat aiemmin suorittaneet Masters-väitöskirjansa sellaisissa yrityksissä kuin DAF, Ford, Benteler ja Apollo Vredestein.
Kansainvälinen asetus
Ohjelmalla on vahva kansainvälinen painopiste ja se heijastaa suoraan alan merkittäviä kansainvälisiä suuntauksia, mikä antaa sinulle etua kansainvälisessä autoteollisuudessa. Lisäksi olet osa kansainvälistä luokkahuonetta, joka antaa sinulle mahdollisuuden opiskella ja työskennellä yhdessä opiskelijoiden kanssa eri puolilta maailmaa. Näin voit oppia ja ymmärtää eri kulttuureja ja avaa globaalien suhteiden mahdollisuuksia henkilökohtaiseen tai urakehitykseen.
Alankomaiden hallituksen rahoittama
Alankomaiden hallitus myönsi äskettäin rahoitusta tälle ohjelmalle sen ainutlaatuisuuden ja laadun vuoksi. EU / ETA-opiskelijana voit siis hyötyä alhaisemmista lukukausimaksuista.
Opintokuorma viikossa
- Yhteystiedot: 16-20
- Opintojaksot: 25
Valmistumisprosentti
80% opiskelijoista valmistuu 2 vuoden kuluessa.
työllistettävyys
80% kaikista tutkinnon suorittaneista etsii työtä 12 kuukauden kuluessa.
Kurssin yleiskuvaus
1. lukukausi
- Sovellettu fysiikka
- Johdatus mallinnukseen
- Käytännön mallinnus ja simulointi
- Järjestelmän tunnistaminen
- Vähäinen projekti: mallintamisjärjestelmät
- Palautteen hallinta
- Käytä ohjaimen strategiaa
- Ohjaimen toteutus
- Optimaalinen ohjaus
- Vähäinen projekti: Sovellettu ohjaus
2. lukukausi
Kaksi seuraavista moduuleista, joista kukin sisältää pienen projektin:
- Innovaatio voimansiirroissa
- Älykäs liikkuvuus
- Ajoneuvon dynamiikka ja ohjaus
3. lukukausi
- Pro gradu tutkielma
Ohjelman tulos
Ammatti pähkinänkuoressa
Autoteollisuuden insinöörinä olet mukana ajoneuvojen järjestelmien ja komponenttien suunnittelussa, kehittämisessä, tuotannossa ja arvioinnissa. Mestarikoulutuksen jatkokoulutuksella sinulla on myös arvokkaita taitoja soveltavassa tutkimuksessa, viestinnässä ja johtamisessa. Näin voit johtaa projekteja samalla kun tasapainotat teknisiä, taloudellisia ja kaupallisia etuja. Lisäksi sinulla on tekninen asiantuntemus arvioida ja toteuttaa taustalla olevia ohjausstrategioita ja sulautettuja sähköisiä järjestelmiä. Näiden taitojen yhdistelmä tekee sinusta erittäin työllistettäväksi tällä alalla.
Ihanteelliset opiskelijat
Hyvä ottelu?
- Oletko intohimoinen autoteollisuudessa?
- Haluatko laajentaa uramahdollisuuksiasi?
- Haluatko olla eri tieteenalojen ja johdon yhdistävä nastainen?
- Haluatko kehittää johtajuutesi ominaisuuksia?
- Haluatko edelleen kehittää taitojasi kulttuurienvälisessä tiimityössä?
- Oletko analyyttinen ja nautitko soveltavasta tutkimuksesta?
Onko vastauksesi useimpiin kysymyksiin KYLLÄ? Sitten tämä opinto-ohjelma olisi sinulle sopiva.
Uramahdollisuudet
Ammattikorkeakoulututkintoa autoteollisuuden järjestelmissä voit hakea ammatillista suunnittelua kansainvälisesti toimivissa autoalan yrityksissä ja toimittajissa. Esimerkiksi Alankomaiden ja Saksan välisellä raja-alueella autoteollisuuden insinööreille on erinomaiset uramahdollisuudet. Lisäksi maisterin tutkinnon avulla voit osoittaa, että sinulla on taidot hallita projekteja ja suorittaa soveltavaa tutkimusta, taitoja, jotka ovat suuria kysyntää tällä alalla.
Valmistuneilla on työpaikkoja:
- Ajoneuvojen sovellusinsinööri
- Tuoteinsinööri
- Kalibrointiinsinööri
- Advanced Research Engineer
- System / CAE-insinööri