Master of Science in Koulutus ja inhimillinen kehitys (MSEHD)
Prince Mohammad Bin Fahd University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Dhahran, Saudi-Arabia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 - 3 vuotta
Vauhti
Osa-aikainen
Lukukausimaksut
SAR 78 750 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Tietoa Master of Science in Koulutus ja inhimillisen kehityksen (MSEHD)
Perustuu ja verrattavissa johtaviin Master of Education -ohjelmiin Yhdysvalloissa, ohjelma on suunniteltu valmistuvan kahdessa kolmessa vuodessa, ja osanottajat osallistuvat luentoihin illalla säilyttäen samalla täysipäiväisen työnsä. Ohjelma on suunniteltu työskenteleville ammattilaisille ja kasvattajille ja tarjoaa seitsemän pitoisuutta: englannin kielen opetus muille kielille (TESOL), opetustekniikka, opetussuunnitelma ja opetus, jossa keskitytään lukutaitoon, opettajankoulutukseen, opetusjohtajuuteen, henkilöresurssien kehittämiseen ja erityisopetukseen koulutus. Ohjelma pyrkii tunnetuksi esimerkilliseksi ja johtavaksi ohjelmaksi kasvattajien ja ammattilaisten valmistelussa, jotka pyrkivät tutkimaan opetuksen ja oppimisen muuttuvaa luonnetta ja arvioimaan ja käsittelemään osaamistalouden tarpeita ja haasteita.
Miksi MSEHD
Ohjelman tarve
Prince Mohammad Bin Fahd University (PMU) pääaineenedellytyksen määrittämiseksi koulutuksen ja inhimillisen kehityksen alalla PMU: n tutkijakoulutuskomitea teki markkinointitutkimuksen ohjelman tarpeisiin ja mahdollisiin vaatimuksiin tutkinnon suorittaneille.
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää ehdotetun ohjelman paikalliset tarpeet kouluopettajien, kouluttajien ja opetusalan edustajien kesken Saudi-Arabian kuningaskunnan itäisellä provinssilla. Tutkimuksessa pyrittiin keräämään, analysoimaan ja dokumentoimaan vastauksia kysymyksiin, jotka liittyivät kasvattajien uskomuksiin, tarpeisiin ja etuihin Prince Mohammad Bin Fahd University (PMU) ehdotetussa koulutus- ja inhimillisen pääaineen koulutusohjelmassa. Tutkimuksessa käsiteltiin myös valiokunnan jäsenten aitoa huolta siitä, missä määrin PMU kehittyvänä yliopistona on valmis vastaamaan ehdotettuun kasvatustieteiden maisterin tutkintoon.
Tätä varten tehtiin markkinointitutkimus 10 000 koululaisen opettajan ja kouluttajan satunnaisotannasta ja seurannut haastattelu 50 potentiaalisella hakijalla, jotka vastasivat positiivisesti kyselyyn. Lisäksi opettajien ja paikallisten kouluperiaatteiden kanssa tehtiin syvällinen haastattelu, jossa heijasteltiin huolenaiheita ja ongelmia, jotka kohdistuvat koulutusalaan Islannin itäisessä maakunnassa.
Tutkimuksesta saadut aitoja ääniä osoittivat, että ne, jotka tulevat opetuskenttään, ovat kandidaatin tutkinnon sisältöalueella, mutta ei ole tai rajoitettu tausta koulutuksessa.
Opettajien ja koulujen päämiehet, jotka tutkinnon suorittaneiden jäsenten haastatellut ilmeisesti osoittivat, että niiden havainnoinnin perusteella viimeisen 20 vuoden aikana suuri määrä opettajia, joilla on kandidaatin tutkinto sisältöalueella, ei saa riittävästi koulutusta ja osoittaa:
- Menetelmän puute
- Koulutuspsykologian ja teknologian integraation tuntemuksen puute.
- Tietoisuus paradigman muutoksista filosofien opetuksessa.
- Luokanhallintatekniikoiden tuntemuksen puute.
- Tietoisuus käyttäytymisen hallinnasta.
Tutkimuksen tulokset olivat valaisevia. Oli havaittavissa, että päteviä kouluopettajia on vakava puute, joka voi integroida nykyiset teoreettiset ja käytännön suuntaukset koulutukseen. Korkeasti koulutettujen opettajankouluttajien saatavuuden takia suuri määrä kouluopettajia opettaa ulkopuolelta, mikä vaikuttaa kielteisesti yleiseen koulutusprosessiin Saudi-Arabian kuningaskunnan itäisessä provinssissa.
Oli myös ilmeistä, että teknologiakouluttajat tarvitsevat merkittävää kysyntää. Huomattavasti ei ole olemassa ammatillisia kehitysohjelmia, jotka tarjoavat kouluttajille teknisen integraation tekniikoita ja taitoja ja teknologian tehokasta käyttöä K-12-luokkahuoneissa ja opettajien valmisteluohjelmissa.
Huolimatta kriittisestä tarpeesta opettajien ja opettajien, joilla on asiantuntemusta opetuksessa, opettajankoulutuksessa ja teknologian integraatiossa, Saudi-Arabian kuningaskunnassa ei ole yliopistoa, jolla on maisteriohjelma, joka kattaa lukemattomat pitoisuudet näiden tarpeiden tyydyttämiseksi.
Paikallisten tarpeiden käsitteleminen
Prince Mohammad Bin Fahd University (PMU) maisterin tutkinto-ohjelman koulutusohjelma ja ihmisen kehittyminen, jossa on erinomaiset seitsemän pitoisuutta [englannin kielen oppiminen muiden kielten kaiuttimiin (TESOL), opetustekniikka, opetussuunnitelma ja ohjeet, joissa keskitytään lukutaitoon, Opettajankoulutus, opetusjohtajuus, henkilöresurssien kehittäminen ja erityisopetus] vastaavat näihin tarpeisiin. Huomattavasti sekä kysely- että haastattelutulokset osoittavat, että Prince Mohammad Bin Fahd University (PMU) Master of Science Degree Program in Education and Human Development on valmistuneita markkinoita.
Viime kädessä tämä tutkimus tarjoaa ymmärrettäviä ja toteuttamiskelpoisia todisteita PMU: lle, jotta voidaan miettimättä ymmärtää osoittautunut kiinnostus ohjelman hyödyllisyydestä. Loppujen lopuksi, vaikka PMU on nouseva yliopisto, sillä on tarvittavat infrastruktuurit, kirjaston resurssit sekä tarvittava tiedekunta ja henkilökunta vastaamaan kohdemarkkinoiden vaatimuksia.
Ohjelman ominaisuudet
Ohjelman ensisijaiset ominaisuudet
- Sekä mies- että naispuoliset opiskelijat otetaan mukaan ohjelmaan.
- Opetus tulee olemaan englanninkielinen.
- Ohjelma järjestetään fyysisesti ja hallinnollisesti College of Arts and Sciencesissa.
- Luokkahuoneympäristö kannustaa osallistujia keskustelemaan ja jakamaan oppimiskokemuksiaan.
Suorituskykyennusteet
Ohjelman kuvaus
Prince Mohammad Bin Fahd University (PMU) maisterin tutkinto-ohjelma, jossa on seitsemän pitoisuutta, pyrkii tunnetuksi esimerkilliseksi ja johtavaksi ohjelmaksi valmennettaessa opettajia, jotka haluavat tutkia opetuksen muuttuvan luonteen ja oppimista samalla kun arvioidaan ja käsitellään 2000-luvun tarpeita, haasteita ja mahdollisuuksia.
Prince Mohammad Bin Fahd University (PMU) maisterin tutkinto-ohjelman ja inhimillisen kehityksen maisteriohjelmana on paikallisesti, alueellisesti ja kansainvälisesti hyväksytty ohjelma, joka on ainutlaatuinen Saudi-Arabian itäiseen maakuntaan, sillä se tarjoaa seitsemän pitoisuutta, joista useat Prince Mohammad Bin Fahd University (PMU) olisi ainoa yliopisto, joka tarjottaisiin Saudi-Arabian kuningaskunnassa. Ohjelma pyrkii johtamaan roolia paradigma-siirtymän kehittämisessä Saudi-Arabian kuningaskunnan itämaisessa provinssiopistossa. Se tarjoaa ainutlaatuisen ja erinomaisen akateemisen koulutuskokemuksen, joka:
- Valmistaudu tuleviin ja nykyisiin kouluttajiin ja hallintovirkamiehiin vastaamaan koulutusyhteisön kasvavista vaatimuksista.
- Parantaa oppimista ja opetusta teknologian integroinnin avulla.
- Kehittää ja kehittää älyllisiä resursseja opetukseen ja oppimiseen, jotka arvioivat ja käsittelevät opiskelijoiden ja yhteisön tarpeita.
- Valmistaudu tuleviin johtajiin ihmisen tiedon eri aloilla ja sen soveltamisesta.
- Valmistaudu kouluttajille, jotta oppilaat saisivat tarvittavat taidot 2000-luvun haasteisiin ja vaatimuksiin.
- Kannustaa kumppanuutta kansallisten, alueellisten ja kansainvälisten oppilaitosten ja organisaatioiden kanssa, jotka pyrkivät edistämään nykyisten ja tulevien kasvattajien koulutusmahdollisuuksia.
- Valistaa kouluttajia, joilla on nykyisiä kysymyksiä ja haasteita, jotka kohtaavat Saudi-Arabian kuningaskunnan opiskelijoita.
- Tehosta kasvattajia, joilla on tarvittavat taidot ja tietopohjan, jotta K-12-koulutusjärjestelmässä voidaan tehostaa ja tarvita uudistuksia.
Ohjelman tavoitteet
- Edistää ihmisen älykkyyden edistämistä ja tiedon levittämistä ja kehittämistä
- Valmistautuminen erikoistuneisiin ehdokkaisiin eri osaamisalueilla hyödyntämällä modernia teknologiaa koulutusprosessissa
- Kannustetaan jatko-osaa toimimaan edelläkävijänä ja johtajana yhteisössä opettamalla hänelle, miten hän voi ottaa vastuuta ja auttaa ratkaisemaan ongelmat innovatiivisen ajattelun, kollektiivisen työn, pohdinnan ja itsensä kehittämisen avulla.
- Liitä akateemiset ohjelmat ja erikoistumisympäristöt ympäröivän työympäristön todellisiin vaatimuksiin. Tämä toteutetaan ylläpidämällä yliopiston ja paikallisten yritysten välistä tehokasta osallistumista ja yhteistyötä.
- Ohjaa tutkimustoimintaa ratkaisujen luomiseksi ympäröiviin yhteisöihin jatkuviin ongelmiin soveltavan tutkimuksen ja teknisen kuulemisen avulla. Korostetaan tieteellisen perustutkimuksen tärkeyttä rikastuttaessa ihmisen älykkyyttä.
- Tarjoa yhteisöpalvelu koulutuksen ja koulutuksen kautta.