Master rentoutumistekniikoissa ja integroidussa psykoterapiassa
Centro Studi Panta Rei
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Milan, Italia
Kieli (kielet
Italialainen
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
85 tuntia
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 1 490 / per credit *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* ennakon 250 € 8 kuukausittaista erää 155 €. 1340 € (150 € ALENNUS) - € 250 ennakkomaksu € 1.090 toisen tohtorin oppitunnin aikana. € 100 - Lisäkustannukset ECM-akkreditointiin (ei vaadittu)
Johdanto
Tämä päällikkö on varattu psykologian (ensimmäisen ja / tai toisen asteen tutkinnon suorittaneille), psykologeille ja psykoterapeutteille, psykologisen koulutuksen suorittaneille (erikoistunut tai erikoistunut kliiniseen psykologiaan, psykiatriikkaan, neurologiaan).
Avainsanat ovat: rentoutumisen psykofysiologinen perusta, kyky harjoitella itseään, potilas- ja ryhmähallintoa, joustavuutta tekniikoiden soveltamiseen ja rentoutustekniikan vasta-aiheita, rentoutumiskurssien suunnittelua. Vertailu ja käytäntö psykologisen muutoksen tekniikoiden (rentoutuminen, biofeedback, hypnoosi, meditaatio) välillä.
Osallistuminen päällikköömme tarkoittaa:
- Hanki käytettyjä tekniikoita, joilla on erinomaiset tulokset psykologian eri osa-alueilla (erityisesti kliininen, hyvinvointi, urheilu, työ) ja joita käytetään kaikissa tärkeimmissä psykologisissa suuntauksissa (esim. Kognitiivinen käyttäytymismalli, systeemisuhteellinen, psykoanalyysi, humanistinen).
- Hankkeessa kohti ammatillista tulevaisuutta: lapsipsykologia on psykologisten lähestymistapojen ja neurotieteiden välinen yhdentyminen.
Pääsylle pääsemiseksi sinun on tuettava ilmaista henkilökohtaista suuntautuneisuutta haastateltavaa, jonka tarkoituksena on analysoida odotuksia, asenteita, motivaatiota, psykofyysisiä vasta-aiheita osallistumiseen, osallistujien epäilyjä ja selvennyksiä päällikön ohjelmaan.
Todistukset opiskelijoille aiemmille painoksille
"Rentoutuminen oli hieno työkalu minulle. Se antoi minulle mahdollisuuden löytää ja oppia lisää itsestäni, ymmärtää perusarvojani, keskittyä tavoitteihini, elää elämää työssäni. Se antoi myös minun käydä elämässä enemmän sielu ja itsetunto ... "(Valentina Morizio)
"Rehellisesti en suosittelisi päällikköä kaikille ehdoitta. Suosittelen sitä ehdottomasti niille, jotka tällä hetkellä tuntevat olevansa resursseja avata itsensä itsensä etsimiseen tai uudelleen löytämiseen. "(Sara Girotti)
"Ammattitaitoinen kokemus, voimakas ja mielenkiintoinen henkilökohtainen työ, haastava kurssi ..." (Agnese Olivato)
"Tämä kurssi on todellinen sisäinen matka, löytää instrumentti, joka voi antaa rauhaa, vakautta ja muistuttaa, että kehosi on kone, joka toimii hyvin ilman liian monia humoraalisia muutoksia, joita päivittäin päivittäin käydään läpi ..." (David D. joutsen)
"Haluan, että nyt, kun tentti on ohi, kiitän sinua tarkkuudesta, jolla päällikkö siirrettiin, huomiota fysiologisiin näkökohtiin, ilmeiseen osaamiseen ja erityisesti äärimmäiseen halukkuuteen vastata kaikkiin epäilyihin ja pyyntöihin tukea. Olen myös tyytyväinen tentin vakavuuteen, joka on paljon hyödyllisempi kuin klassiset "proforma" -testit, jotka antavat minulle oppimistani tehokkaan vaikutuksen. Itse asiassa suurin osa nykyisestä onneistani johtuu siitä, että uskon todellakin, että tiedän jotain rentoutumisesta ja kun olen läpäissyt tämän tyyppisen tentin, aion uskoa hieman enemmän "(Matteo Castilletti)
"Sanotaan, että oppitunnit ovat olleet muodikkaita, on käyttää eufemismiä ... sekä energiaa että positiivisuutta, jota lähetät opettajina sekä innostuneesti syventääkseen aiemmin käsiteltyjä aiheita ..." (Adele Callegari)
"Opettajilla on tapana opettaa alkuperäisiä ja omaksua persoonallisuutensa. He tietävät sisällön lisäksi, että he välittävät intohimoa tämän työn, innostuksen ja tiedon janoon. Yksi asia, jonka huomasin, on "henkisen egoisuuden" täydellinen puuttuminen heihin. Kliiniset kokemukset on usein ja avokätisesti jaettu ... "(Sabrina Menozzi)
"Mahdollisuus hallita luokkaa, organisoida ja johtaa oppilaita ensimmäisessä henkilössä ja saada välitöntä palautetta tapailusta, joka liittyy ryhmään ja johtamaan ryhmää, ovat eläviä testejä siitä, mitä minun on tehtävä tulevien potilasryhmien kanssa, joita löydän kohdata ...... "(Luca Mazzucchelli)
"Bella oli tämän mestarin kokemus. Kaunis, koska täydellinen ja konkreettinen, kaunis, koska annoit meille vihjeitä, jotka kiehtovat minua, kauniita avoimuuteen, saatavuuteen ja joustavuuteen "(Marta del Bono)
Tärkeimmät aiheet:
Peruslakkaustekniikat:
- RMP-tekniikka (Progressive Muscle Relaxation) E. Jacobsonin mukaan.
- JH Schultz Autogeeninen harjoittelu: alemman syklin harjoitukset (raskaus, kuumuus, hengitys, sydän, aurinko plexus, tuoreen otsa, kasvot, silmät ja olkapäät, pienentyneet harjoitukset).
- Biofeedback. Käytettävät tärkeimmät parametrit: elektromyografia, syke, perifeerinen lämpötila, ihon johtokyky.
Rentoutumisen psykofyysiset perusteet:
- Rentoutumisen perusteet: luurankolihakset ja niiden toiminta. Lihaskipu ja jännitys.
- Viskeraalinen rentoutuminen: rentoutumiseen liittyvät sileät lihakset.
- Verisuonet: miten he työskentelevät ja miksi he osallistuvat rentoutumiseen.
- Hengitys: keuhkot, rintakehä ja siihen liittyvät lihakset.
- Sydän ja sydänkehitysjärjestelmä.
- Ruoansulatuskanavan järjestelmä.
- Keskushermosto, perifeerinen ja autonominen (sympaattinen ja parasyympaattinen)
- Anatomo-fysiologiset elementit silmien, kasvojen, hartioiden ja napojen harjoitusten ymmärtämiseen.
- Johdanto psychoneuroendocrinoimmunologiaan (PNEI-malli).
Arviointi keskittyi rentoutustekniikoihin:
- Johdatus moniulotteiseen kognitiiviseen käyttäytymismalliin.
- Biofeedback: peruslinja (psykofysiologinen havainnointi) ja yksilöllisten osanottajien harjoittelun tulosten todentaminen päällikön aikana.
Relaatioryhmän johtaminen ja siihen liittyvä psykologinen dynamiikka:
Kukin oppitunti, lukuun ottamatta ensimmäistä, sisältää kaksi hetkeä, jolloin ryhmä on omistettu rentoutumiseen. Yksi näistä kahdesta hetkestä hoitaa opettajat, kun taas toista ohjataan toisesta oppitunnista lähtien opiskelijat, jotka seuraavat yksi kerrallaan oppituntien aikana.
Kuvitteellinen tekniikka ja kognitiivinen rakenneuudistus:
Autogeenisen harjoittelun ehdotukset. psykologian käyttöönottoa markkinoinnissa: kuinka suunnitella rentoutumiskursseja ja miten mainostaa niitä:
Johdatus psykologian markkinointiin.
- Miten rakentaa rentoutumiskurssia tehokkaasti: tavoitteiden, sisällön, kustannusten määrittäminen, rentoutumistekniikoiden parhaiden sovellusalueiden tunnistaminen.
- Esimerkkejä onnistuneista rentoutumiskurssihankkeista.
Rentoutumisen soveltaminen kliinisessä ympäristössä:
- Kliiniset tapaukset liittyvät American Psychiatric Associationin DSM V -diagnostiikan käsikirjaan (Diagnostiset ja tilastolliset mielenterveyshäiriöt).
- Rentoutumisen osoitteet ja vasta-aiheet.
Kokemusvertailu rentoutustekniikoiden ja meditaation välillä:
"Tietoisuuden ja meditaation sisäinen polku"
- Tarkoitus syntyy halusta tietää olemisen luonne.
- Mistä aloittaa? Mitä tietää ja miten me tiedämme?
- Onko mieli sisä- ja ulkomaailman arkkitehti? Jos näin käy, ja millä tavoin? Kokemukset aistien tajunnan ja mielenterveyden kautta.
- Mitä voimme tarkistaa?
- Ensimmäinen meditatiivinen meditaatio havainnoida mieli ja sen toiminta.
- Sisäistä käytäntöä ehdotetaan tutkimuksen, tiedon ja muuntelun välineeksi.
- Miten voimme laatia tutkimuspolku, joka voi yrittää vastata kysymyksiimme?
- Meditaatio voi olla yksi työkaluista. Mikä on meditaatio? Mitkä ovat tärkeimmät meditatiiviset polut.
- Keskittyminen meditaatio, joka auttaa vakauttamaan mielen. Mikä on ja miten sitä harjoitetaan. Mikä on hyödyllinen?
- Pitoisuus meditaatio kokemus.
- Mikä on tietoisuus. Tietoisuuden eri tasot.
- Tietoisuuden meditaatio auttaa tutkimaan olemisen luonnetta. Mikä on ja miten sitä harjoitetaan. Mikä on hyödyllinen?
- Tietoisuuden meditaation kokemus.
- Omien ominaisuuksiensa oleminen itsensä ja ihmiskunnan palveluksessa.
- Meditaatio sisäisissä ominaisuuksissa. Mikä se on ja miten sitä harjoitetaan.
- Sisäisten ominaisuuksien meditaation tarkoitus.
i) Rentoutustekniikan ja IPNOSI: n kokeminen vertailu:
Johdatus hypnoosiin: mikä on hypnoosi? Mikä ei ole hypnoosi? Hypnoosiin kohdistuvat tuomiot ja ennakkoluulot. Miten se eroaa rentoutustekniikoista?
- Määritelmä trance ja ehdotus.
- Hypnoosien fenomenologia.
- Vihjeitä hypnoosin historiasta.
- Hypnoosin tärkeimmät sovellukset.
- Esimerkkejä direktiivin induktiotekniikoista ja ei-direktiiveistä trance.
- Käytännön kokemuksia hypnoosista.
Uuden Eriksonian-hypnoosin esittely.
Trance on luonnollinen ilmiö (yleinen jokapäiväinen trance) ja ei-direktiivi. Raportin käsite ja terapeutin rooli. Terapeuttinen toiminta: joustava ja luova lähestymistapa. Uusi vastarinnan käsite. Milton H. Ericksonin lukeminen ja tarinankerronta. Paradoksaalinen tekniikka.
- Osallistujien enimmäismäärä: 20
- Osallistujien vähimmäismäärä Masterin aktivoimiseksi: 8
Huomaa: Master-opiskelijoille ilmoitetaan, jos heidän aloituksensa lykätään vähintään 2 viikkoa ennen suunniteltua aloituspäivää, jos vähimmäismäärä ei ole saavutettu.