Master rentoutumistekniikoissa ja tietoisuuteen
Centro Studi Panta Rei
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Milan, Italia
Kieli (kielet
Italialainen
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
138 tuntia
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 700
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
Mestari keskittyy taitaviin tietoihin rentoutumisesta, tietoisuudesta ja tarjoaa lyhyen teoreettisen vertailun - käytännöllisen jopa Ericksonian hypnoottisiin tekniikoihin verrattuna. Opiskelijoita ohjataan kohti teoreettista, mutta ennen kaikkea käytännöllistä tietoa, joka mahdollistaa kokemusten jakamisen, mutta toisinaan myös yksittäisten osallistujien johtaman ryhmän. Erityistä huomiota kiinnitetään psykofysiologisiin ja neurofysiologisiin näkökohtiin, jotka opastavat meitä kehon mielen tutkimiseen PNEI-malliin saakka.
Vastaanottajat ja avainsanat
Tämä päällikkö on varattu psykologian (ensimmäisen ja / tai toisen asteen tutkinnon suorittaneille), psykologeille ja psykoterapeutteille, psykologisen koulutuksen suorittaneille (erikoistunut tai erikoistunut kliiniseen psykologiaan, psykiatriikkaan, neurologiaan).
Asiasanat: teoreettinen-kokemuksellinen vertailu relaksaatiotekniikoiden, meditaation (mindfulness) ja hypnoosin, psyko- ja neurofysiologisten perusteiden välillä, PNEI-malli, epigenetiikka, peilineuronit, biopalaute ja neurofeedback, tekniikoiden indikaatiot ja vasta-aiheet, harjoittelu ja sitä seuraava kyky harjoittaa tekniikoita itsestäsi, potilas- ja ryhmäluokan johtamisesta, joustavuus tekniikoiden soveltamisessa, kurssien suunnittelu ja markkinointi.
Osallistuminen päällikköömme tarkoittaa:
- Hanki tekniikoita, työkaluja, joilla on erinomaiset tulokset psykologian (erityisesti kliinisen sektorin, urheilun, työn) hyvinvoinnin ja stressin ehkäisyn ja hallinnan eri osa-alueilla. Psykologisella ja psykoterapeuttisella alalla niitä käyttävät kaiken suuntautuneen tyyppiset kollegat (esimerkiksi: kognitiivis-käyttäytyväinen, systeemisuhteellinen, psykoanalyyttinen, humanistinen jne.), Ja ne edustavat vankkaa perustaa yhteisen kielen kehittämiselle.
- Suunnittelu ammatilliseen tulevaisuuteen: psykologisen, neurotieteen ja PNEI-mallin (PsicoNeuroEndocrinoImmunologia) integrointi.
Pyydä ilmainen orientaatiohaastattelu maisteriohjelmaan ilman rekisteröintiä
Todistukset opiskelijoille aiemmille painoksille
"Rentoutuminen oli minulle hieno työkalu. Se antoi minulle mahdollisuuden löytää ja oppia lisää itsestäni, ymmärtää perusarvojani, keskittyä tavoitteihini ja elää työni intohimoisesti. Hän antoi minulle myös mahdollisuuden käydä läpi elämän suuremmalla seesteisyydellä ja itsetuntilla jne. "
(Valentina Morizio)
"En rehellisesti suosittele mestaria kaikille ehdoitta. Suosittelen sitä ehdottomasti niille, jotka tällä hetkellä tuntevat voimavaransa avata itsensä piirteiden löytämisen tai uudelleen löytämisen. "
(Sara Girotti)
"Ammattimaisesti stimuloiva kokemus, intensiivinen ja kiinnostava henkilökohtainen työ, vaativa matka jne."
(Agnese Olivato)
"Tämä kurssi on todellinen sisäinen matka, löytääksesi työkalun, joka voi antaa rauhaa, vakautta, saaden sinut muistamaan, että kehosi on kone, joka toimii erittäin hyvin ilman liikaa humoraalisia muutoksia, joihin kohdistamme sitä hyödytömästi päivittäin jne."
(David D. Swan)
"Nyt kun tentti on ohi, haluan kiittää teitä tarkkuudesta, jolla mestari on suoritettu, huomiosta fysiologisiin näkökohtiin, ilmeisestä pätevyydestä ja ennen kaikkea äärimmäisestä halukkuudesta hyväksyä epäilykset ja pyynnöt tukea. Olen tyytyväinen myös kokeen vakavuuteen, mikä on paljon hyödyllisempää kuin klassiset "proforma" -testit antaa minulle takaisin oppimisen tehokkaan tehokkuuden. Itse asiassa suuri osa nykyisestä onnellisuudestani johtuu siitä, että todella tuntuu tietävän jotain rentoutumisesta ja tämän tyyppisen kokeen läpäiseminen auttaa minua uskomaan siihen hieman enemmän. "
(Matteo Castilletti)
"Sanoa, että oppitunnit olivat muodollisia, se on käyttää eufemismiä ... sekä energianä ja positiivisuutena, jonka välitit opettajina, että innostumuksena syventää kotona palanneita aiheita jne."
(Adele Callegari)
"Opettajilla on omaperäinen ja tarttuva tapa opettaa heidän persoonallisuutensa. He tietävät sisällön lisäksi myös intohimoa tähän työhön, innostusta ja tiedonjaosta. Yksi asia, jonka huomasin, oli "henkisen itsekkyyden" puuttuminen heistä. Usein ja anteliaasti kliinisiä kokemuksia jaetaan jne. "
(Sabrina Menozzi)
"Mahdollisuus johtaa luokkaa, organisoida ja johtaa tunteja henkilökohtaisesti, saada välitöntä palautetta tavastaan yhdistää ja johtaa ryhmääni ovat eläviä testejä siitä, mitä minun on tehtävä tulevien potilasryhmien kanssa, jotka löydän kohdata jne. "
(Luca Mazzucchelli)
”Tämän mestarin kokemus oli kaunis. Kaunis, koska se on täydellinen ja konkreettinen, kaunis, koska olet antanut meille oivalluksia, kaunis avoimuudelle, saatavuudellesi ja joustavuudellesi "
(Marta del Bono)
Syventää todistusten koko versiota
Keskeiset tavoitteet
Tavoitteenamme on edistää ja lisätä hyvinvointia ja kykyä harjoittaa mestaritekniikoita itsessämme ja muissa sekä edistää oman ja muiden henkilökohtaista ja työllistä kasvua, parantaa kykyä selviytyä sekä akuuteista että stressaavista kokemuksista että krooniset oppimisvälineet, joita voidaan käyttää kannattavasti työssäsi, ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä, auttaa heitä estämään työhön liittyvä uupuminen ja stressi.
Tärkeimmät hankitut taidot
- Itsetuntemuksen henkilökohtainen pätevyys, rentoutua, hallita ja estää stressiä.
- Tekniikoiden hallinta ja hallinta henkilöissä ja ryhmissä, joilla on psykopatologia (vain niille, jotka ovat psykoterapeutteja).
- Yksilöiden ja ryhmien tekniikoiden hallinta ja hallinta hyvinvoinnin edistämisessä, stressisairauksien ehkäisemisessä, työ- ja urheilualalla.
- Kurssin suunnittelu ja markkinointitaidot.
Menetelmät ja työkalut
Master on keskittynyt vahvasti harjoitteluun . Jokaisessa oppitunnissa on lyhyt teoreettinen johdanto aiheeseen, jota seuraa laaja tekniikoiden harjoittelu .
Osallistujia kutsutaan harjoittelemaan tekniikoita kotona ja kirjoittamaan asianmukaiset pöytäkirjat harjoittelua ja yleistämistä varten oppitunnin ulkopuolella.
Haastattelujen roolipelejä ja simulaatioita suoritetaan henkilökohtaisten kokemusten varmentamiseksi sekä johtajina että haastatteluiden käyttäjinä.
Ennen maisterin suorittamista, sen aikana ja lopussa opiskelijaa pyydetään suorittamaan psykofysiologiset mittaukset (biopalaute) arvioimaan perustaidot (ja ne, jotka hän tulee hankkimaan) ja kykynsä rentoutua, hallitsemaan stressiä ja olla itse tietoinen. pixel2013 / Pixabay
Base Program Master-tason
A) Harjoittele itseäsi: kuinka edistää hyvinvointia, estää ja hallita stressiä rentoutustekniikoilla.
RMP (progressiivinen lihasrelaksaatio) tekniikka E. Jacobsonin mukaan:
- Harjoittele progressiivisia lihasrelaksaation harjoituksia.
- Yleistä tietoa rentoutumisharjoittelusta: asemat, ammuntaharjoitukset, käytännön taajuus kotona.
- Yleistä tietoa kotona suoritettavasta käytännöstä: aika, vaatteet, ympäristö, ongelmien ja vaikeuksien hallinta, pöytäkirjat.
Autogeeninen koulutus JH Schultz:
- Alemman syklin harjoitukset (raskaus, kuumuus, hengitys, sydän, aurinko plexus, raikas otsa, kasvot, silmät ja olkapää, harvennetut harjoitukset). Suhteelliset harjoitukset.
biopalaute:
- Psykofysiologinen tutkimus (perusviiva) opiskelijoista. Bioefeedbackin avulla mitataan perusosaaminen, joka liittyy opiskelijan rentoutumiseen ja stressin hallintaan, seurataan mestarin aikana ja lopussa muutoksia, jotka tapahtuvat ajan kuluessa rentoutumisen ja tietoisuuden avulla (jälkimmäinen korkeatasoisessa päällikössä).
- Tärkeimmät käytetyt parametrit: elektromiografia, syke, ääreislämpö, ihon johtavuus.
Rentoutumistekniikoiden indikaatiot ja vasta-aiheet.
B) Kuinka ja miksi rentoutustekniikat toimivat: rentoutumisen neuropsykofysiologia.
- Stressi ja sen hallinta: eustressi ja stressi, akuutti ja krooninen stressi.
- Johdanto psychoneuroendocrinoimmunologiaan (PNEI-malli).
- Endokrinologian ja immunologian elementit rentoutumiseen.
- Keskus-, perifeerinen ja autonominen hermosto (sympaattinen ja parasympatattinen): rentoutumiseen osallistuvat motoriset, aistiset ja autonomiset reitit.
- Luuston lihakset ja niiden toiminta. Jännitys ja lihasten rentoutuminen.
- Viskeraalinen rentoutuminen: rentoutumiseen liittyvät sileät lihakset.
- Verisuonet: miten he työskentelevät ja miksi he osallistuvat rentoutumiseen.
- Hengitys: keuhkot, rintakehä ja siihen liittyvät lihakset.
- Sydän ja sydänkehitysjärjestelmä.
- Ruoansulatuskanavan järjestelmä.
- Anatomo-fysiologiset elementit silmien, kasvojen, hartioiden ja napojen harjoitusten ymmärtämiseen.
C) Kuinka harjoittaa ja hallita rentoutumistekniikoita muille: wellnesspsykologia, stressin hallinta ja ehkäisy.
- Ryhmäopas rentoutumisharjoitteluun. Jokainen oppitunti sisältää kaksi käytännöllistä hetkeä, joissa omistautua rentoutumiseen. Toista näistä kahdesta johtavat opettajat, kun taas toista johtavat toisesta oppitunnista alkaen opiskelijat, jotka seuraavat toisensa jälkeen opastamaan ryhmää oppituntien aikana.
- Ryhmäjohtaminen harjoituksen suorittamisen jälkeen ja siihen liittyvä psykologinen dynamiikka.
- Ryhmäjohtamisen kysymysten sokraattinen taite.
- Esittely kliinisistä tapauksista, joissa käytettiin rentoutumista.
- Roolipeli ja opiskelijoiden haastatteluiden simulaatiot psykologisen neuvonnan ja sosiaalisen terveydenhuollon aloilla.
Ohjelma Master Advanced tasolla
A) harjoittelu itselleen: miten hyvinvointia voidaan edistää, estää ja hallita stressiä mielekkyydellä.
Johdatus tietoisuuteen
- Mikä on Mindfulness? Miten se eroaa (ja mitä se on samanlainen) rentoutumistekniikoista ?
- Huomautuksia Mindfulnessin historiasta.
- Meditatiivinen harjoittelu MBSR: n (Mindfulness Based Stress Reduction - Tietoisuuspohjainen vähentämismenetelmä) kautta.
- Katsaus Mindfulnessin harjoitteluun: asemat, ammuntaharjoitukset, käytännön taajuus kotona, protokollat.
- Yleistä tietoa kotona suoritettavasta käytännöstä: aika, vaatteet, ympäristö, häiriöiden hallinta ja vaikeudet.
- Harjoittelu MBSR-protokollan kanssa: Tietoisuus ja autopilotti; Asuminen päässä; Kerää hajallaan oleva mieli; Tunnista vastenmielisyys; Hyväksy / päästä irti; Ajatukset eivät ole tosiasioita; Kuinka voin huolehtia itsestäni parhaalla tavalla? Viljele ja lisää uusia opetuksia.
Biofeedback ja Neurofeedbackback
- Psykofysiologinen tutkimus (perusviiva) opiskelijoista. Bioefeedback- ja neurofeedbackback-mittausten avulla mitataan opiskelijan rentoutumisen, meditaation ja stressin hallinnan perustaidot, tarkkaillaan mestarin aikana ja lopussa muutoksia, jotka tapahtuvat ajan myötä Mindfulnessin käytännössä.
- Tärkeimmät käytetyt parametrit: elektromiografia, syke, ääreislämpötila, ihon johtavuus, elektroenkefalografia.
Mielenterveyden indikaatiot ja vasta-aiheet.
B) Kuinka harjoittaa ja hallita muiden huomiokykyä: terveyspsykologia, stressin hallinta ja ehkäisy.
- Mindfulness-ryhmän johtaminen ja siihen liittyvä psykologinen dynamiikka.
- Ryhmäjohtamisen kysymysten sokraattinen taite.
- Jokainen oppitunti, lukuun ottamatta ensimmäistä, sisältää kaksi hetkeä, joissa ryhmä omistautuu Mindfulness-käytännölle. Toista näistä kahdesta hetkestä hallitsevat opettajat, kun taas toista ohjaavat toisesta oppitunnista alkaen oppilaat, jotka seuraavat yksi toisensa jälkeen oppitunneilla.
- Kaikissa oppitunneissa roolipelejä ja opiskelijoiden haastatteluiden simulaatioita suoritetaan psykologisen neuvonnan ja sosiaali- ja terveysalan yhteydessä.
C) Kuinka ja miksi rentoutustekniikat ja tietoisuus toimivat: neuropsykofysiologia, genetiikka ja epigenetiikka.
- PNEI-mallin perusteellinen analyysi: PsicoNeuroEndocrinoImmunologia.
- Aivotoiminta (EEG): Rytmi Alfa, Beta ja Theta.
- Neuroplastisuus ja neurogeneesi: miten aivot muuttavat itseään.
- Epigeneettinen vallankumous: ympäristön vaikutus DNA: han.
- Peilihermosolut: empatian piirit.
D) Kokeellinen vertailu rentoutumistekniikoiden, tietoisuuden ja hypnoosin välillä.
- Johdatus hypnoosiin: mikä on hypnoosi? Mikä ei ole hypnoosi? Hypnoosia koskevat tuomiot ja ennakkoluulot. Kuinka se eroaa rentoutumistekniikoista ja tietoisuudesta?
- Määritelmä trance ja ehdotus.
- Hypnoosien fenomenologia.
- Vihjeitä hypnoosin historiasta.
- Hypnoosin tärkeimmät sovellukset.
- Esimerkkejä direktiivin induktiotekniikoista ja ei-direktiiveistä trance.
- Käytännön kokemuksia hypnoosista.
- Uuden Eriksonian-hypnoosin esittely.
- Trance on luonnollinen ilmiö (yleinen jokapäiväinen trance) ja ei-direktiivi. Raportin käsite ja terapeutin rooli. Terapeuttinen toiminta: joustava ja luova lähestymistapa. Uusi vastarinnan käsite. Milton H. Ericksonin lukeminen ja tarinankerronta. Paradoksaalinen tekniikka.
E) Johdatus psykologiaan sovellettavaan markkinointiin: kuinka suunnitella kursseja ja kuinka mainostaa niitä.
- Johdatus psykologian markkinointiin.
- Kuinka rakentaa kurssi tehokkaasti: tavoitteiden, sisällön, kustannusten jäsentäminen, ehdotetun tekniikan parhaiden soveltamisalueiden tunnistaminen.
- Esimerkkejä onnistuneista kurssiprojekteista.
Lesly Juarez / Unsplash
Opettajat ja johtajat
- Dr. Maria Cristina Foglia Manzillo: Lombardian psykologien järjestyksessä ilmoittautunut kognitiivisen-käyttäytymiseen suuntautuneen psykologi ja psykoterapeutti, Comon lääkäreiden ja hammaslääkäreiden järjestöön ilmoittautunut lääkäri-kirurgi, freelancer, perustajajäsen, luennoitsija, ohjaaja - Centro Studi Panta Rei . Hän on vastuussa psykodiagnostiikan päällikön opettamisesta ja neuvonnasta integroidulla lähestymistavalla, jonka järjestävät sama keskus ja tämän päällikön johtaja. Hänet kiinnostavat erityisesti kliininen psykofysiologia, neurotiede ja PNEI-malli.
- Dr. Nunzio Nast: psykologi ja kognitiivisen käyttäytymisen suuntautumisen psykoterapeutti, joka on ilmoittautunut Lombardian psykologien järjestykseen, freelancerina, perustajajäsenenä, luennoitsijana, ohjaajana ja Centro Studi Panta Rei yhteispäällikkönä. Hän on saman keskuksen järjestämän integroidun neuvonnan päällikön johtaja. Puhuja ja luennoitsija konferensseissa ja rentoutustekniikan kursseissa.
- Dr. Cathia Aldeghi: psykologi, Lombardian psykologien järjestykseen liittyvä, rentoutumistekniikan päällikkö ja kahden vuoden päällikkö kliinisessä neuvonnassa ja kognitiivis-käyttäytyväisessä yhteisössä integroidulla lähestymistavalla Centro Studi Panta Rei , freelancerina. Hän on erikoistunut kognitiiviseen psykoterapiaan SITCC: llä Comossa. Hän käsittelee kliinistä ja koulupsykologiaa, ammatillista ohjausta ja koulutusta.
- Dr. Giuseppe Sacco: psykologi, kognitiivisesti käyttäytymiseen suuntautunut psykoterapeutti, Lazion psykologien järjestön jäsen. Erikoistunut psykosomaattiseen lääketieteeseen; Psychophysiology; Rentoutumistekniikat (autogeeninen ja Jacobson-koulutus) ja Biofeedbackissä. Hän työskenteli luennoitsijana, tutkijana ja klinikkona ensin psykologian instituutissa ja Sienan yliopiston kliinisen psykologian jatko-koulussa ja myöhemmin saman yliopiston neurologisten tieteiden ja käyttäytymisen laitoksella. Hän on tällä hetkellä Rooman psykoterapian tutkimuskeskuksen (CRP) ja useiden kansallisten psykoterapiakoulujen professori ja ohjaaja, jonka MIUR (opetusministeriö, yliopisto ja tieteellinen tutkimus) on tunnustanut. Hän on Italian psykososiaalisen lääketieteen yhdistyksen (SIMPS) hallituksen jäsen, tekee yhteistyötä Euroopan Biofeedback Federation -järjestön (BFE) kanssa ja on Rooman Libra Scientific Association -järjestön, BFE: n tunnustaman huippuyksikön, perustaja. Hän on julkaissut 8 kirjaa ja yli 70 artikkelia psykologian ja psykoterapian alalta kansallisissa ja kansainvälisissä lehdissä.
Opetusavustajat
- Dr. Federico Scimone: psykologi, Lombardian psykologien järjestön jäsen. Kahden vuoden päällikkö kliinisessä neuvonnassa ja kognitiivis-käyttäytyväisessä yhteisössä integroidulla lähestymistavalla Centro Studi Panta Rei . Hän on erikoistunut AMISI-uusdiksonilaisen hypnoottisen psykoterapian kouluun Milanossa. Hän on erikoistunut EMDR-protokollan käyttöön. Hän työskentelee kliinisenä psykologina.
- Dr. Giancarlo Nazzareno: Kliininen ja yhteisöpsykologi, joka on rekisteröity Piemonten psykologien rekisteriin, rentoutumistekniikan päällikkö Centro Studi Panta Rei . Moncalierin (TO) AC OPEN SPACE tarjoaa vapaaehtoisesti psykologista neuvontaa. Edistää yksilöllisiä tai ryhmäisiä rentoutussuunnitelmia. Suunnittelee ja koordinoi sensorilaboratorioita ja rentouttavia päiviä / viikonloppuja synergiassa muiden psykofyysiseen hyvinvointiin liittyvien tieteiden kanssa.
esimiehet
Maria Cristina Foglia Manzillo; Nunzio Nasti; Cathia Aldeghi
Päällikön kesto
Master on jaettu perustasolle ja ylemmälle tasolle. Jokainen taso koostuu:
8 oppituntia (64 tuntia) 4 tuntia henkilökohtaista ohjausta .
Mestarin yhteensä 138 tuntia.
Tuntiaikataulu - Perustaso
(Lauantaina) Aika: 10:00 13:30 / 14:30 ja 18:00; 3. ja 31. lokakuuta, 7. marraskuuta, 12. joulukuuta 2020 ; 9. tammikuuta, 6. helmikuuta, 6. maaliskuuta, 10. huhtikuuta 2021 .
Tuntien aikataulu - Lisäaste
(Lauantaina) Aika: 10:00 13:30 / 14:30 ja 18:00; 8. toukokuuta, 5. ja 26. kesäkuuta, 4. syyskuuta, 2. lokakuuta, 6. ja 27. marraskuuta, 11. joulukuuta 2021 .
Enimmäismäärä osallistujia: 15
Osallistujien vähimmäismäärä Masterin aktivoimiseksi: 8
Huomaa: Master-opiskelijoille ilmoitetaan, jos heidän aloituksensa lykätään vähintään 2 viikkoa ennen suunniteltua aloituspäivää, jos vähimmäismäärä ei ole saavutettu.
Osallistumismaksu
Osallistumismaksu kullekin tasolle
(Hinnat sisältävät 4 tunnin yksilöllisen valvonnan)
- 1 400 euroa: 200 euron ennakkomaksu 8 kuukausierää 150 euroa
- 1 250 euroa (150 euron alennus) - 200 euron ennakkomaksu, 1 050 euroa, mestarin toisessa oppitunnissa.
Osallistumismaksu koko kurssista
(Hinnat sisältävät 4 tunnin yksilöllisen valvonnan)
- 2700 €: (100 € alennus) - 300 € ennakkomaksu 150 € kuukausieränä
- 2400 euroa: (300 euron alennus) - 400 euron ennakkomaksu, 2 000 euron saldo päällikön toisessa oppitunnissa.
Huomaa: Päällikkö on vapautettu arvonlisäverosta
Valintamenettelyt ja rekisteröinnit
Päällikön pääsyyn on välttämätöntä, kun se on lähettänyt ansioluettelon ja lomakkeen keskukseen, haastattelun, jonka tarkoituksena on analysoida odotuksia, asenteita, motivaatioita, psykofyysisiä vasta-aiheita osallistumiselle, osallistujan mahdollisia epäilyjä ja selvennyksiä maisteriohjelmaan.
Pyydä päällikölle ilmaista orientaatio-opasta ilman rekisteröintiä
Todistukset osallistumisesta ja tutkintotodistukset
- Erikoistutkinnon (rentoutumistekniikoiden ja huomaavaisuuden asiantuntija) voidaan hankkia antamalla yleinen mielipide suorittamalla suhteelliset kokeet.
- Osallistujat, jotka eivät osallistu vähintään 80%: n kokonaistunneista, eivät pääse pääsykokeen.