Mestari kielten opettamisessa vieraana kielenä
Ming Chuan University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Saginaw, Yhdysvallat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
USD 570 / per credit *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Michiganin asukkaille
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Miksi TCFL?
Viime vuosina TCS / FL (Kieltenopetuksen kieltenopetusta toisen / vieraan kielen kieli) on laajentunut nopeasti joka puolelle maailmaa. Mestarin ohjelma kiinan kielten opettamiseksi vieraana kielenä perustettiin edistämään poikkeuksellisia kykyjä TCFL: n alalla. Päällikön ohjelmassa painotetaan voimakkaasti opetusten teorioiden ja käytäntöjen integrointia. Tavoitteenamme on valmistaa opiskelijoita lupaavaan uraan TCFL: ssä ja edistää edelleen kiinalaista kieltenopetusta.
Yksi opetus kahdelle tutkinnoille
Valmistuttuaan 36 luotto tuntia opiskelija myönnetään kahdella jatkotutkinnolla, Master of Arts (MA) SVSU ja Master of Arts (MA) MCU-MI. Kaksoistutkinnot osoittavat tutkinnon suorittaneiden kansainvälisen, ristikkäistason ja ristiinliittämisen osaamisen.
Uramahdollisuudet
- TCFL-opettaja.
- Hallinnollinen henkilöstö Mandarin-oppilaitoksissa.
- Mandarin-opetusmateriaalin kehittäjä, kaikilla oppijoiden tasoilla.
- Kiinalainen kielen arvioitsija tai kiinalainen testaus- ja arviointisuunnittelija.
- Lisätutkimus TCFL: n alalla; TCFL-opettajien kouluttaja.
opetussuunnitelma
Tutkinto vaatii 36 luotto tuntia jatko-opintoja, joista 19 luotto tuntia opettaa Saginaw Valley State University ja 17 luotto tuntia opettaa Ming Chuan University . Valmistuttuaan 36 luotto tuntia opiskelijat myönnetään kahdella jatkotutkinnolla, Master of Arts (MA) SVSU ja Master of Arts opettaminen kiina vieraana kieltä (MATCFL) MCU-MI.
Vaadittavien kurssien kuvaus on seuraava:
Kiinan kielen opetussuunnitelma ja tekniikka Tämä kurssi tarjoaa yleiskatsauksen median ja käytettävissä olevien materiaalien erilaisiin käyttötarkoituksiin ja sovelluksiin kiinan kielen opiskelijoille. Se tarjoaa järjestelmällisen yleiskuvan nykyaikaisesta mediasta, joka voi tarjota aitoja kieli-, historia-, kirjallisuus- ja kulttuurimateriaaleja sekä esimerkkejä tehokkaasta opetuksesta. Kurssi korostaa sähköistä mediaa, televisiota, radiota, internetiä ja niiden hyödyllistä sisältöä, koska ne liittyvät kiinalaisen ääntämisen, kirjoitusjärjestelmän, kuuntelun ymmärtämisen, kirjoittamisen, kieliopin ja kulttuurin opetukseen. Laajuus: 3 Kontrastiivinen analyysi ja virheanalyysi Tämä kurssi pyrkii tuottamaan opiskelijoita, jotka ymmärtävät viestinnän tekijät kahdella kielellä; jotka ovat tietoisia eri merkitystasoista tekstissä, jotka voivat käyttää tätä tietoisuutta arvioidakseen molempia lähdetekstejä ja omia käännöksiä; jotka ovat tietoisia käännöskysymyksistä peruskysymyksistä; ja jotka tietävät viimeaikaisista tietotekniikkaresursseista kääntäjille. Se auttaa myös opiskelijoita tutkimaan tekstejä ja analysoimaan viestinnän perustana olevia kielellisiä ja sosio-kielellisiä kysymyksiä. Luotto: 3 Opetuksen metodologian, arvioinnin ja kielitaidon perusteet Opiskelija oppii opetusmenetelmät, mukaan lukien ryhmittelystrategiat ja eriytyvät ohjeet eri aikuisopiskelijoille. Menetelmää korostetaan tehtäväpohjaisella ja sisällöllisellä oppimisella. Arvioinnissa käsitellään peruskäsitteitä ja arviointikysymyksiä, erilaisia arviointeja ja arvioinnin asianmukaista käyttöä oppimisympäristön, halutun lopputuloksen ja asiakaskunnan mukaan. Koska yleinen menestys todennäköisesti määräytyy asiakkaiden kykyä hoitaa tehtäviä työympäristössään, TCFL-ehdokkaat on erityisesti valmistauduttava suorittamaan suorituskykyä ja tehtäväpohjaisia arviointeja. Luotto: 3 Kulttuurinen viestintä kiinan kielten opettamiseksi vieraana kielenä Tämän aiheen tarkoituksena on antaa yleiskatsaus kulttuurienvälisen viestinnän alan keskeisiin teorioihin ja kansainvälisten kohtaamisten keskusteollisuuteen työskenteleville kiinalaisille ohjaajille, jotka ovat välttämättömiä opiskelijoille, jotka haluavat työskennellä kulttuurienvälisissä ympäristöissä. Luotto: 3 Johdatus Yhdysvaltojen kulttuuriin, kieleen ja koulutusjärjestelmään Tämä kurssi tarjoaa syvällisen ymmärryksen ja ensimmäisen käden kokemuksen Yhdysvaltain ympäristöstä, mistä monet tulevista asiakkaista ovat todennäköisesti peräisin. Opiskelija tutkii monimuotoisuuden eri osa-alueita, mukaan lukien Yhdysvaltain kielimuotoa, samoin kuin samankaltaisia kokemuksia amerikkalaisesta kokemuksesta. Erityistä huomiota kiinnitetään Yhdysvaltoihin kohdistuviin kielten ja koulutuksen asenteisiin Luotto: 3 Ammattimaista englantia vieraan kielen opetukseen Suunniteltu tutustumaan opiskelijoihin eri kielilogisteissä, joita käytetään eri työpaikoilla, joista CSL / CFL-oppijat todennäköisesti tulevat. Tämä sovellettu kielipedagogiikkakurssi käsittelee myös sellaisia asioita, jotka todennäköisimmin häiritsevät tai edistävät Kiinan menestyksekästä oppimista, kuten kiinan oikeellisuuden hankkiminen, ymmärrys ja puhuminen sävykielellä sekä langattomien elektronisten laitteiden saatavuus kielikäytännöille. Opiskelija jakaa tunteensa virallisen luokkahuoneen opetuksen / keskustelun ja työpaikan asetusten välillä. Kielten käytön lisäksi opiskelijat oppivat myös Yhdysvaltojen työympäristöjen kulttuuria Luotto: 4 Toisen kielen hankinta ja vieraan kielen oppiminen Tämä kurssi tarjoaa yleiskatsauksen nykyisistä teoreettisista ja käytännöllisistä kysymyksistä toisen kielen hankinnasta monitieteisestä näkökulmasta, joka perustuu teoreettisen kielitieteen, psykolingvistiikan, neurolingvistiikan, kognitiotieteen ja sosiolingvistiikan työhön. Erityistä huomiota kiinnitetään tutkimusten vaikutuksiin näihin aloihin ja niiden soveltamiseen kieltenopetuksessa. Kiinan semanttiset ja pragmaattiset näkökohdat Tämän aiheen tarkoituksena on esittää järjestelmällisesti kiinalaisten semanttisten ja pragmaattisten tutkimusten peruskäsitteet, teoriat, tutkimusmenetelmät ja tärkeimmät havainnot ja pyrkiä havainnollistamaan tällaisten tutkimusten sovellettuja potentiaaleja. Lisäksi selitetään muodon ja toiminnan väliset suhteet, merkitys ja käyttö sekä kieli ja kognitio. Syntaktiset rakenteet ja kiinankieliset retoriset mallit Tämä kurssi tuo esiin peruskäsitteet ja lähestymistavat kiinalaisen kielen sanat ja retoriikan tutkimukseen, jossa painotetaan pedagogista lähestymistapaa, jonka tarkoituksena on esitellä ja opettaa tätä materiaalia vieraan kielenä. Luotto: 3 Kielten opettaminen vieraaksi kieleksi kirjallisuuden kautta Tämä aihe tuo esille mahdolliset kiinankieliset opettajat käyttämään kirjallisia tekstejä kiinalaisen kielen oppimisessa. Aihe tarjoaa ensiksi johdatuksen kiinalaiseen kirjallisuuteen länsimaisesta näkökulmasta. nimittäin peruskysymyksiä ja lähestymistapoja, jotka muodostavat perustan kiinalaisen kirjallisuuden lukemiselle länsimaissa. Tämä on perusta tutkimukselle siitä, miten kirjallisuus sopii kiinan kielen pedagogiikkaan. Sitten aihe kattaa useita erityisiä aiheita, jotka osoittavat, miten kirjallisuutta voidaan käyttää pedagogisena lisäyksinä sekä kirjallisen että puhuneen kiinan opetuksessa. Lopuksi opiskelijoilta pyydetään itsenäisiä projekteja, jotka mallinnetaan kirjallisuuden käyttöä pedagogiikassa. Luotto: 2 Kiinalainen opetus tietyille tarkoituksille Tämä kurssi keskittyy kielten opetukseen, oppimiseen ja käyttöön akateemisissa ja ammatillisissa tarkoituksissa, kiinnittäen erityistä huomiota yritystoimintaan ja koulutukseen. Kiinalainen on nyt yksi laajimmiten käytetyistä kielistä kansainvälisen viestinnän alalla liiketoiminnan ja koulutuksen alalla. Näin ollen monet TCFL-opettajat ovat velvollisia opettamaan kiinaa aikuisille joko valmistelemaan yliopistotutkintaa tai työhön liittyviä tarkoituksia. Tämä kurssi kohdistuu alan keskeisiin aiheisiin, kuten CSP: n opetukseen, tarpeiden analysointiin, materiaalin suunnitteluun ja arviointiin, genren analyysiin ja akateemiseen kirjoittamiseen. Luotto: 3 Työelämän kielikurssit Kurssin huippuopiskeluna opiskelijat opettaisivat kiinaa Yhdysvaltojen vapaaehtoisille eri asioissa. Opiskelijat tapaavat säännöllisesti tiedekunnan esimiehen kanssa. Opiskelijat tarkastelisivat opetusmenetelmää ohjaajan kanssa, joka tekisi paikan päällä arviointikäyntejä. Itsenäiset, asiakas- ja tiedekunnan neuvonantajat -arvioinnit olisivat keskeisiä opiskelijan kokonaisarvioinnissa. Luotto: 3