Muotikaupan ja ostamisen maisteriohjelma
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Florence, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
9 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 24 000 *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
22 Nov 2024
* Ilmoittautumismaksu 3.000 € + kurssimaksu 21.000 €.
Johdanto
Yhdistä luovaa näkemystä projektinhallintaan ja liiketoimintastrategioihin ja organisoi muotituotteiden taustalla olevia prosesseja.
Kehittää syvällinen ymmärrys muotimarkkinoista, tutkia kuluttajien tottumuksia ja hallita kankaiden, tyylien ja määrien valinta, jotta voit rakentaa ainutlaatuisia ja tehokkaita tuotekokoelmia, jotka heijastavat markkinoiden suuntauksia ja asiakkaiden tarpeita.
Saat analyyttisiä työkaluja ja kaupallisia puitteita, joiden avulla voit ymmärtää muotituotteen syvän olemuksen. Master's Program in Fashion Merchandising and Buying kattaa koko toimitusketjun ja hallitsee prosessin jokaisen vaiheen tuotesarjan luomisesta myyntiin.
Kurssin tavoitteena on antaa opiskelijoille perustaidot ja -tiedot, joita tarvitaan todellisten muotiprosessien ohjaamiseen ja toteuttamiseen sekä paikallisissa että kansainvälisissä olosuhteissa. Luentojen, tapausesimerkkien ja työpajojen lisäksi opiskelijoilla on myös tilaisuus uppoutua arvostettuihin yritysvierailuihin, jolloin he pääsevät suoraan kosketuksiin paikallisten muotialan ammattilaisten kanssa.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Kun otetaan huomioon myynnin ja ostamisen laajat kulttuuriset, teolliset ja kaupalliset näkökohdat, tämä maisteriohjelma on avoin kaikille opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita pääsemään muodin maailmaan ja jotka ovat erityisen kiinnostuneita laadukkaista tuotteista yhteisenä nimittäjänä.
Kurssi on suunniteltu valmistamaan opiskelijoita uralle Merchandising Managerina ja Fashion Buyers. Tässä ohjelmassa hankitut taidot ja pätevyydet voivat myös osoittautua perustavanlaatuiseksi, jos opiskelijat haluavat harkita työpaikkoja, kuten tuotepäälliköitä.
Opetussuunnitelma
Menetelmät ja rakenne
Muotikaupan ja oston IED-maisteriohjelma perustuu tekemällä oppimiseen ja projektilähtöiseen lähestymistapaan, joka tasapainottaa teoreettisen opiskelun käytännön sovellusten kanssa, kattaa kattavasti muodin tuotantoprosessit ja johtamiskäytännöt kiinnittäen erityistä huomiota kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen.
Opiskelijat osallistuvat käytännön harjoituksiin, jotka simuloivat todellista ostokokemusta tietyssä kaupassa ja luovat brändiennusteraportin seuraavan kauden suunnittelemiseksi menneiden ja nykyisten tietojen perusteella. Lisäksi luokka valmistelee visuaalisen myynnin strategian, joka korostaa brändin konseptin ja havainnoinnin merkitystä käyttämällä kuvia, tunnelmatauluja ja muita visuaalisia materiaaleja.
Kurssin loppuprojektissa opiskelijat laativat ammattimaisen myyntisuunnitelman ja ostostrategian, joka sisältää sekä keräily- että ostoehdotukset, jotka heijastavat viimeisimmät markkinatrendit, asiakkaan vaatimukset sekä ajan, vuodenaikojen ja tuotannon muotiohjeet.
Ohjelman tulos
Firenzen kaltaisen kaupungin perintö ja perinteet sekä italialainen kulttuuri kokonaisuudessaan tarjoavat ihanteellisen ympäristön, jossa liiketoiminta ja muotijärjestelmän uusi renessanssi voivat kukoistaa ja kukoistaa. Kansainvälisten opiskelijoiden ja opettajien luovuus ympäri maailmaa pääsee valloilleen tässä inspiroivassa paikassa.
Läheiset kumppanuudet eräiden tärkeimpien ja innovatiivisimpien muotibrändien kanssa Italiassa ja ympäri maailmaa antavat sinun työskennellä tosielämän projekteissa ja ottaa yhteyttä moniin eri yrityksiin ja luoviin toimistoihin.
IED-maisteriohjelma on suunniteltu ottamalla huomioon sekä markkinoiden kehitys että tarvittavat taidot kouluttaakseen ammattilaisia, jotka ovat valmiita ottamaan asianmukaisia urapolkuja. Marraskuussa 2021 kerättyjen tietojen mukaan 87 % IED-maisteriohjelman opiskelijoista tulee työmarkkinoille vuoden valmistumisen jälkeen.