Muotisuunnan maisteri: Brand & Business Management
Milano Fashion Institute
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Milan, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Sekoitettu
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 18 000 / per year
Hakemuksen määräaika
30 Nov 2024
Aikaisin aloituspäivä
27 Jan 2025
Johdanto
Muotisuunnan maisteri: Brand & Business Management
OSTOSTA DIGITAALISEEN MUOTIMARKKINOINTIIN
Muodin ostaja. Markkinointipäällikkö. Monikanavainen strategi.
Muotiyrityksen liiketoiminnan johtaminen tarkoittaa muotimarkkinoinnin, muotihallinnan ja muotikaupan yhdistämistä. Master in Fashion Direction: Brand & Business Management -ohjelmassa yhdistetään useampi kuin yksi tieteenala, jotta voidaan kouluttaa pätevimmät ja innovatiivisimmat ammattihahmot, jotka vastaavat liikkeenjohdosta muodin ja luksusmaailman maailmassa.
Ensimmäinen askel: alan liiketoimintamallien, niiden kehityksen ja liiketoimintastrategioiden tutkiminen.
Toinen askel: eri vähittäis- ja liiketoimintakanavien tunnistaminen ja tutkiminen, taustalla oleva liiketoimintalogiikka ja niiden erityistoiminnot: muodin ostamisesta ja vähittäiskaupan merchandisingista myyntiin ja digitaaliseen hallintaan.
Kolmas askel: kuluttajan ja eri kanavien välisten suhteiden ymmärtäminen. Asiakkaiden käyttäytymisen analysoinnista sekä aistisuunnittelun ja elämäntapojen vaikutuksista monikanavastrategiaan ja digitaaliseen integraatioon asti.
Tavoitteemme: asettaa kuluttaja keskiöön, luoda saumattomia kokemuksia, jotka yhdistävät kaikki erilaiset kosketuspisteet, ja osata tunnistaa ja luoda ja suunnitella menestyviä liiketoiminta- ja vähittäiskauppastrategioita.
Määräajat
Ohjaaja: Prof. Valeria Maria Iannilli
Varajohtaja: Prof. Alessandra Spagnoli
Tervetulopäivä: 20.1.2023
Orientaatioviikko: 21.-26.1.2023
Seremonia ja luennot alkavat: 30.1.2023
Luennot päättyvät: 20.10.2023
Harjoittelu: lokakuusta 2023 alkaen
Maisterin kesto: 1 vuosi, 60 opintopistettä, 1200 tuntia
Kaikki Milano Fashion Institute :n maisterit ovat ensimmäisen tason yliopiston maisteriopintoja, jotka Milanon ammattikorkeakoulu, Design School on akkreditoinut. Kaikki maisterit vapauttavat 60 opintopistettä (CFU eli "crediti formativi universitari").
Omaksutulle koulutusmallille on ominaista poikkitieteellinen toiminta, jota johtavat kolmen yliopiston opettajat sekä alan tärkeimpien ja pätevimpien yritysten asiantuntijat.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Kurssikuvaus
Maisterin sisällöt yhdistävät erilaisia poikkitieteellisiä teemoja brändihallinnan ja vähittäiskaupan johtamisen prosessien ymmärtämiseksi ja hallitsemiseksi paremmin. Master koostuu 720 tunnin luokkahuoneluennoista ja vähintään 480 tunnin lopputyöharjoittelusta. Rakenne koostuu kuudesta oppimislohkosta: lämmittely, kvantitatiiviset ja projektityökalut, muotipilarit, muotiprosessit, uteliaisuus, muotikäytännöt, kenttäprojektit, voimaantuminen ja harjoittelu. Tavoitteena on saada opiskelija edistyneeseen alan tuntemiseen ja keskeisiin prosesseihin, jotka luonnehtivat brändijohtamisen ammattiprofiileja. Luennot on järjestetty moduuleiksi eri alojen opettajien läsnäolon perusteella, jotka voivat välittää kokonaiskuvan alan rakenteesta ja toimintamekanismista. Ne sisältävät osan teoreettisesta viitekehyksestä ja suuren tilan harjoituksille, joiden tavoitteena on siirtää menetelmiä, tekniikoita ja konkreettisia työvälineitä.
Galleria
Apurahat ja rahoitus
Apurahat saatavana Master 2025: lle
Milano Fashion Institute tarjoaa vuosittain hakijoilleen useita apurahoja, jotka kattavat puolet Mastersin ilmoittautumiskuluista ja joita tarjoavat italialaiset yritykset, jotka toimivat muotiteollisuudessa.
Kuinka se toimii?
Apurahojen myöntäminen tapahtuu ennen kurssin alkua ottaen huomioon sekä tulo- että ansio-kriteerit. Pääsy Masteriin on riippumaton apurahan myöntämisestä.
Kuinka hakea?
Apurahojen hakulomake sisältyy "Hakulomakkeeseen", ja se on täytettävä osoitteessa https://www.milanofashioninstitute.com/apply-now, "Hae" -sivun alta. Kun olet lähettänyt hakulomakkeen, akateeminen toimikunta päättää tehtävästä ja ilmoittaa tuloksesta kurssin alkuun mennessä. Lisätietoja saat lukemalla moduulin säännöt.
Kenelle apurahat kohdennetaan?
Stipendit on suunnattu sekä italialaisille kansalaisille että ulkomaalaisille, jotka haluavat osallistua Milanon muotitieteellisen instituutin mestareihin.
Milloin hakea?
Apurahahakemus tulee jättää 30.11.2024 mennessä.
Uramahdollisuudet
Urakehitys
Brand & Business Managementin maisterin muodostamat ammattihahmot pystyvät suunnittelemaan ja hallitsemaan jakelua sekä off-line- ja online-markkinointia: kansainvälisten brändien DOS:sta tavarataloihin, pikamuotikauppiaisiin ja online-e- Tailers.Ne ovat juniori- ja päteviä profiileja, jotka tukevat ostoprosesseja, vähittäiskaupan myyntiä, digitaalista hallintaa, CRM-hallintaa, visuaalista myyntiä, myymälän hallintaa ja monikanavaista hallintaa. Profiilit voivat siksi luokitella juniorihahmoiksi, kuten:
- Ostaja
- Vähittäiskaupan myyjä
- Kaupan suunnittelija
- Vähittäiskaupan markkinointipäällikkö
- Verkkokaupan johtaja
- Digitaalinen brändipäällikkö
- CRM Manager
- Junior Store Manager
- Omni-kanavan johtaja.
Koska kyseessä on erittäin innovatiivinen alue, profiilin potentiaalia kehitetään valintaprosessin avulla, joka helpottaa eri koulutustaustoista tulevia osallistujia, jotta luokkahuoneessa luodaan kaikki taidot ja kompetenssit, jotka ovat tyypillisiä monialaisille yritystiimeille.Lisäksi erilaiset taustat mahdollistavat edellytykset "luovan vähittäiskaupan johtamisen" monitieteisten taitojen ja osaamisen kehittymiselle, joka pystyy käynnistämään ketterän lähestymistavan luoviin ja analyyttisiin kysymyksiin.